Урок № 66
Тема. «Інструктаж з БЖД».Екскурсія №2. Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні.
Мета: конкретизувати знання учнів про різноманітність рослин і тварин природних угруповань свого краю, особливості їх складу, місць зростання, проживання та поширення; сформувати уявлення про взаємодію і взаємовплив організмів в екосистемах; розвивати логічне мислення учнів, їх уміння і навички описувати, замальовувати, фотографувати різні об’єкти, розвивати світогляд та ерудицію школярів; виховувати самостійність, спостережливість, любов до природи свого краю.
Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Учень/учениця: називає:
- чинники середовища існування;
- причини зменшення чисельності популяції;
характеризує:
- взаємодію організмів між собою і середовищем життя;
висловлює судження -щодо етичного ставлення до природи та охорони природи;
Обладнання і матеріали: олівець, блокнот, фотоапарат, відеокамера (по можливості)
Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Хід екскурсії
1. Інструктаж з БЖД (Гра «Ланцюжок» - учні утворюють ланцюжок і кожен називає правило поведінки на лоні природи).
2. Ознайомлення з маршрутним листом.
Зупинка 1 Поле.
а) Роздивитись, які рослини ростуть у полі і які проживають тварини. Заповнити таблицю.
Культурні рослини |
Дикорослі рослини |
Тварини |
|
|
|
б) Яких рослин у даному угрупованні більше: культурних чи дикорослих?
в) Скласти ланцюг живлення в даному угрупованні.
Зупинка 2. Сад.
а) Описати рослини і тварин даного угруповання.
б) Скласти ланцюг живлення в даному угрупованні.
в) Порівняти екологічні угруповання. В яких екосистемах видовий склад організмів більший? Чому?
г) Як рослини і тварини впливають на існування один одного?Що можна зробити для збереження видового різноманіття різних угруповань?
д) Намалювати плакат «Збережемо все живе!»
|
ІІІ. Домашнє завдання
1.Опрацювати матеріал підручника відповідно до теми уроку.
2. Виконати завдання з теми уроку в робочому зошиті.
3. Оформити звіт про екскурсію