Розробка містить сценарій та презентацію інструктажу з охорони праці "Іскру гаси до пожежі" яку можна використовувати майстрам виробничого навчання при проведенні відкритих інструктажів в професійно-технічних навчальних закладах.
Група №15
Спеціальність: «Кухар, кондитер»
Тема: «Іскру гаси до пожежі»
Мета: розглянути причини та умови виникнення пожеж; визначити правила поведінки під час пожеж, способи їх запобіганню; розвивати вміння використовувати отримані знання у повсякденному житті, здатність орієнтуватися в загрозливих для життя ситуаціях, реально оцінювати небезпеку; спонукати до вироблення осмисленої особистісної позиції щодо виконання правил пожежної безпеки
Обладнання: мультимедійний проектор; ноутбук, екран, повчально-методичне забезпечення, презентація «Іскру гаси до пожежі», відеоролик «Дії при пожежі».
Хід інструктажу
Перевірка присутності учнів.
Усне опитування учнів з теми «Правила поведінки та дії людини при ураженні електричним струмом».
4.1. Вступне слово майстра в/н.
4.2. Повідомлення учня про статистику пожеж в Україні.
4.3. Повідомлення майстра в/н про правила поведінки людини при пожежі в приміщенні.
4.4. Перегляд відеоролика «Дії при пожежі».
4.5. Повідомлення майстра в/н про надання першої допомоги при опіках.
4.6. Виступ пожежника.
Усне опитування учнів за запитаннями.
Хід інструктажу
Перевірка присутності учнів.
Майстер в/н. На попередньому інструктажі ми розглядали правила поведінки та дії людини при ураженні електричним струмом. Давайте пригадаємо послідовність дій при наданні домедичної допомоги постраждалим при ураженні електричним струмом. Отже, в разі ураження електричними струмом необхідно виконати такі дії:
Учень 1. Необхідно переконатися у відсутності небезпеки.
Учень 2. Якщо постраждалий перебуває під дією електричного струму, при можливості припинити його дію: вимкнути джерело струму, відкинути електричний провід за допомогою сухої дерев’яної палиці чи іншого електронепровідного засобу.
Учень 3. Провести огляд постраждалого, визначити наявність свідомості, дихання.
Учень 4. Викликати бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги.
Учень 5. Якщо у постраждалого відсутнє дихання, розпочати проведення серцево-легеневої реанімації.
Учень 6. Якщо постраждалий без свідомості, але дихання збережене, надати постраждалому стабільного положення.
Учень 7. Необхідно накласти на місця опіку чисті, стерильні пов’язки.
Учень 8. Забезпечити постійний нагляд за постраждалим до приїзду бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги.
Учень 9. При погіршенні стану постраждалого до приїзду бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги повторно зателефонувати диспетчеру екстреної медичної допомоги.
Майстер в/н. Тема сьогоднішнього інструктажу - «Іскру гаси до пожежі».
Вступне слово майстра в/н.
Мільйони років тому назад людина навчилась добувати вогонь. У житті людини вогонь відіграє велику роль. Обігрів наших будинків, приготування їжі, розвиток науки та техніки – все пов’язано з вогнем. Багато років знадобилося людству для того, щоб навчитися користуватися і керувати ним. Але як і вода, необхідна для життя людини, приносить великі біди в період повені, так і вогонь, створює за допомогою людини велику користь, при недбалому до нього відношенні може перетворитися в безжалісного ворога, руйнуючи міста і села, фабрики та заводи, забираючи людські життя.
Пожежа – це неконтрольоване горіння поза спеціальним вогнищем, що розповсюджується. Щорічно від пожеж стається безліч нещасних випадків, завдаються значні матеріальні втрати.
Повідомлення учня про статистику пожеж.
Стан із пожежами в Україні за 10 місяців 2017 року в порівнянні з аналогічним періодом минулого року характеризувався наступними основними показниками:
- зареєстровано 76084 пожежі (+ 15,0 %);
- загинуло внаслідок пожеж 1372 людини (+1,5 %), у т. ч. 47 дітей (+17,5 %);
- травмовано на пожежах 1246 людей (+21,9 %), у т. ч. 114 дітей (+20,0 %);
- врятовано на пожежах 2040 людей (-0,4 %), у т. ч. 205 дітей (-21,8 %);
- прямі збитки, завдані пожежами, збільшилися на 33,4 % та склали 1 млрд 728 млн 944 тис. грн;
- побічні збитки, завдані пожежами, збільшилися на 76,2 % та склали 5 млрд 189 млн 448 тис. грн (+220,8 %).
У середньому на території України щодня виникало 250 пожеж, із них 184 у житлі, внаслідок яких гинуло 5 людей і 4 людини отримували травми, вогнем знищувалося або пошкоджувалося 71 будівля і споруда різного призначення, 12 одиниць техніки та 3 голови худоби. Щоденні матеріальні втрати складали близько 22,8 млн грн.
Повідомлення майстра в/н про правила поведінки людини при пожежі в приміщенні.
Будь-яка пожежа починається із загорання, яке інколи може ліквідувати одна людина, якщо має відповідні навички та знає правила поведінки під час пожежі. Тому, у разі виникнення пожежі необхідно заздалегідь знати: де і які засоби пожежогасіння розміщуються та як ними користуватися. Серед первинних засобів пожежогасіння особливе місце займають вогнегасники. Залежно від вогнегасних речовин, що використовуються, вогнегасники ділять на пінні, газові та порошкові
Вогнега́сник — технічний засіб, призначений для припинення горіння подаванням вогнегасної речовини, що міститься в ньому, під дією надмірного тиску, за масою і конструктивним виконанням придатний для транспортування і застосування однією людиною.
Ні в якому разі не слід панікувати. Під час пожежі необхідно остерігатися високої температури, задимленості та загазованості, обвалу конструкцій будинків і споруд, вибухів технологічного обладнання і приладів, падіння обгорілих дерев, а також провалів. Небезпечно входити в зону задимлення.
Якщо пожежа застала вас у приміщенні, слід дотримуватись наступних правил:
Рятуючи потерпілих з будинків, які горять, слід пам’ятати:
Запам’ятайте: у всіх випадках, якщо ви в змозі, зателефонуйте «101» і викличте пожежну команду.
Перегляд відеоролика «Дії при пожежі»
Повідомлення майстра в/н про надання першої допомоги при опіках
Запам’ятайте! Не чіпайте нічого, що пристало до місця опіку!
Не змащуйте опіки ніякими кремами, лосьйонами, оліями або маслами! Не проколюйте пухирі!
Виступ Пожежника Валерія Олександровича
Учень
Черговий виклик ледь о сьомій.
Дім п’ятий, вулиця знайома.
У вікнах полум’я палає.
Ти Прометея проклинаєш.
За те, що зі своїх долонь.
Нам, необачним, дав вогонь.
Біда прийшла у дім цей зранку,
Та , слава Богу, всі на ганку,
Мовчазний дід, дитина, мати,
Зчорнілий від нещастя тато.
А баба просить врятувати
її улюблену канапу.
З вогнем змагаєшся ти вправно
Для тебе це – буденна справа.
Спасибі, друже – вогнеборче!
Майно горить? Життя дорожче!
Дівча несмілий робить крок:
– Врятуйте, дядьку, там „Дружок”!
І ти, забувши про безпеку,
І знов кидаєшся у пекло,
Бо там, де полум’я та гар,
Жде порятунку Божа твар,
Завмерло в радості дівча:
Живе виносить собача!
А вдома ждуть маленькі доньки,
До тата тягнуться долоньки.
І донькам треба не багато:
Живим щоб повернувся тато...
Усне опитування учнів за запитаннями:
(Пожежа – це процес неконтрольованого горіння поза спеціальним вогнищем, що розповсюджується у часі і просторі.)
(Основними причинами пожеж в побуті є:
(При пожежі люди гинуть:
(Необхідно:
Заключне слово майстра.
Пожежа – жахлива стихія вогню, з якою дуже важко боротися. Кожна людина це знає. Я закликаю вас бути завжди обережними при користуванні з вогнем і пам’ятати про наслідки пожежі. Не забувайте просту істину, яка стала девізом безпеки: небезпеку легшее попередити, запобігти, ніж її ліквідувати та боротися з нею.
Памятайте: вогонь помилок не вибачає.
Домашнім завданням для вас буде розгадати кросворд який ви зараз бачите перед собою на партах.