Урок-практикум
Мета:
Обладнання: інтерактивна дошка
Тип уроку: урок-практикум
АНОТАЦІЯ
Розвиток мультимедіа, використання мультимедійних продуктів в освітньому процесі привели до необхідності запровадження технологій, що сприяють підвищенню якості підготовки фахівців, відповідаючи вимогам соціального прогресу.
Очевидним є те, що вчителі-новатори стають новою формацією педагогів, які покликані задовольнити постійно зростаючі вимоги інформаційного суспільства до навчання підростаючого покоління. Учитель, як ніхто інший, працює в умовах, що постійно змінюються і модифікуються, тому і його професійна підготовка вимагає урізноманітнення не лише форм, методів, підходів і педагогічних технологій, а й засобів навчання, що сприятимуть формуванню професійної компетентності учня.
Мультимедійні технології сприяють динамічному проведенню заняття, заощаджуючи час на виконання практичної частини заняття. Викладений матеріал швидко засвоюється та сприймається здобувачами, також зручно повторювати пропущений матеріал. Використання комп’ютерних технологій дозволяє формувати науковий світогляд, розвивати вміння і навички учня у роботі з комп’ютером для подальшої пізнавальної діяльності.
У процесі знайомства із мультимедіа, на нашу думку, слід звернути увагу на використання комп’ютерних мультимедійних презентацій. Саме використання комп’ютерних презентацій в ході освітнього процесу підсилює засвоєння навчального матеріалу, дозволяє проводити заняття на якіснішому рівні. На сьогоднішньому етапі застосування комп’ютерних технологій така презентація є чи не найбільш розповсюдженим інноваційним засобом викладення нового матеріалу. Використання презентації в рамках сучасного уроку ніяким чином не відокремлює вчителя в межах освітнього процесу, а лише підсилює рівень ефективності проведення заняття, при цьому дає змогу враховувати індивідуальні особливості учнівського характеру.
Однак, слід відзначити те, що використання мультимедійної презентації вже не є новаторською ідеєю ведення освітнього процесу. Впровадження реформ освіти Нової української школи спрямоване на самостійне оволодіння знаннями та навичками здобувачем освіти. Тому перед вчителями постає питання переходу від мультимедійних презентацій до інтерактивного навчання засобом використання інтерактивної дошки. Головною проблемою переходу є створення спеціального програмного забезпечення та правильного його використання в ході уроку. Ми пропонуємо використовувати деякий час мультимедійну презентацію PowerPoint з використання гіперпосилання на необхідні ресурси, файли, програми, додатки, котрі зберігаються на зовнішньому носії чи на самому комп’ютері. Це дасть змогу створити ламінарний перехід від застарілих засобів до оволодіння новітніми технологіями.
Головним інструментом керування інтерактивної дошки є маркер (стілус), у нашому розумінні – це комп’ютерна миша. Якщо припустити, що керувати комп’ютером можна тільки за допомогою миші, то виникає питання лише правильного налаштування мультимедійної презентації.
Як нам відомо: гіперпосилання – миттєве направлення в необхідне місце в документі чи на ресурс. Слід створити об’єкти, які будуть повертати в змістову частину презентації чи відкривати наступний необхідний елемент презентації, цей об’єкт не повинен відрізнятися від стилю презентації та продовжувати кольорову політику, але в той же час повинен бути помітним для швидкого знаходження на слайді. У такому випадку пропонуємо використовувати «фігури».
Як ви вже помітили, на слайді є фігури, які виділяються, але тим самим не відволікають увагу від матеріалу. Для застосування матеріалу нам необхідно просто натиснути маркером на фігуру.
Після натиснення гіперпосилання відкриває перед нами необхідний, запрограмований слайд.
Кожна зірочка на даному слайді, як ви вже здогадалися, – це гіперпосилання на окремі, заздалегідь підготовлені презентації.
Для з’ясування питання правильної побудови презентації, я розділив презентації на три групи: демонстраційні – демонструють навчальний матеріал (використовуються для викладу матеріалу); часткове керування – дозволяють демонструвати навчальний матеріал з правом вибору, але презентація переглядається послідовно (використовується для засвоєння навчального матеріалу); інтерактивне керування – демонструється навчальний матеріал, котрий можливо самостійно обирати та показувати у вільному порядку (використовується при засвоєнні нового навчального матеріалу, на позакласних заходах, для проведення ділових ігор).
Зелена блискавка допоможе нам повернутися у меню головної презентації.
Зараз переходимо до практичної частини використання інструментів інтерактивної дошки, «Фрагмент уроку з трудового навчання «Побудова проекцій».
У головній презентації містяться умова та завдання побудови проекцій: у 2-х та 3-х площинах.
Для побудови данних проекцій ми звернемось до програмного забезпечення інтерактивної дошки, де використаємо необхідні нам інтсрументи.
Побудова проекцій ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
За умови правильної побудови мультимедійної презентації використання комп’ютера вчителем на уроці зводиться до функцій «увімкнути» та «вимкнути» по закінченню заняття. Слід наголосити на тому, що будь-яку мультимедійну презентацію можна модифікувати під застосування на інтерактивній дошці з урахуванням тих зауважень, котрі були окреслені раніше.
Варто зазначити, що на етапі формування нового освітнього простору застосування даного методичного наробку дасть змогу об’єднати ті прогресивні методи та засоби, які вчителі вже мають з вимогами нової системи освіти Нової української школи, а саме через заохочення до самоосвіти.
Сучасні операційні системи підтримують безліч спеціалізованого програмного забезпечення, котре вже використовує технології бездротового підключення та керування, але ми наголошуємо на необхідності ламінарного переходу всіх вчителів сучасної школи від старшого покоління до випускників вищих навчальних закладів на використання новітніх засобів навчання.
P.S.: Що буде з системою освіти сьогодні, коли вчитель буде озброєний тільки крейдою?