Інтегрована казка для дітей четвертого року життя на тему: «Подорож осіннього листочка» з пріоритетом конструктивної діяльності дошкільників.

Про матеріал
Тема заняття: «Подорож осіннього листочка». Мета заняття: Розширювати та збагачувати досвід дітей у сенсорно- пізнавальній діяльності. Долучати дітей до здійснення математичних дій та операцій у різних видах діяльності. На основі отриманого досвіду формувати у дошкільників інтерес до конструювання. Вчити порівнювати і групувати предмети за певними ознаками (кольором, формою, розміром), відбирати необхідний матеріал, поміщати його у конструкціях. Збагачувати ігровий досвід дітей через ознайомлення з природним і суспільним довкіллям. За допомогою гри збагачувати умови для різнобічного розвитку дошкільників. Сприяти збагаченню, якісному засвоєнню та активізації словника дітей, формувати навички культури мовлення. Виховувати ініціативну творчу особистість, бажання конструювати, сприяти виникненню радісних відчуттів від пізнання нового.
Перегляд файлу

Інтегрована казка для дітей четвертого року життя на тему:

«Подорож осіннього листочка» з пріоритетом конструктивної

діяльності дошкільників.

Тема заняття: «Подорож осіннього листочка».

Мета заняття:

-         Розширювати та збагачувати досвід дітей у сенсорно- пізнавальній діяльності. Долучати дітей до здійснення математичних дій та операцій у різних видах діяльності. На основі отриманого досвіду формувати у дошкільників інтерес до конструювання. Вчити порівнювати і групувати предмети за певними ознаками (кольором, формою, розміром), відбирати необхідний матеріал, поміщати його у конструкціях.

-         Збагачувати ігровий досвід дітей через ознайомлення з природним і суспільним довкіллям. За допомогою гри збагачувати умови для різнобічного розвитку дошкільників.

-         Сприяти збагаченню, якісному засвоєнню та активізації словника дітей, формувати навички культури мовлення.

-         Виховувати ініціативну творчу особистість, бажання конструювати, сприяти виникненню радісних відчуттів від пізнання нового.

Матеріали і обладнання:

Демонстраційний матеріал: макет листочка, гілочки із листочками, макет потяга з накладними вікнами та колесами, дерева, гніздечко, пеньки, муляжі грибів, кошик з яблуками, кошики, листочки, макети хатинок, іграшки їжака, лисиці, вовка, зайця, ведмедя.

Роздатковий матеріал: колеса та вікна до потяга, яблука, грушки (червоного, жовтого та зеленого кольорів), вікна до хатинок (трикутник, квадрат, круг), різні за розміром листочки.

Підготовка вихователя:

-         Виготовлення гілочок з листочками для дихальної гімнастики, кленовий листок головного героя, макет потяга до нього віконечка та колеса, зображення яблук, грушок, ящички трьох кольорів (зелений, жовтий, червоний), макети хатинок, вікна у вигляді геометричних фігур (трикутник, квадрат, круг), листочки з картону різної величини .

-         Пошук музичних творів до заняття.

-         Складання казки про листочка Барвика.

-         Вибір дихальної гімнастики, загадок, фізкультурних пауз.

-         Оформлення зали до проведення заняття.

Підготовка дітей:

-         Розлучення фізкультурних пауз, загадок.

-         Ознайомлення із дихальними гімнастиками.

-         Бесіди про осінні явища природи, розглядання ілюстрації.

І.Організаційний момент

Добрий день любі малята, Гарні хлопчики й дівчата.

А тепер малята давайте привітаємося із сьогоднішнім гарним, чудовим і вкрай незвичайним ранком, і з нашими гостями, які до нас завітали на заняття.

Доброго ранку- сонце привітне!

Доброго ранку- небо блакитне!

Доброго ранку- в небі пташки!

Доброго ранку- жовті дубки!

Доброго ранку- гості привітні!

Ми вам бажаємо щоб посмішки квітли.

(Пальцями правої руки по черзі «вітатися» з пальцями лівої руки, торкаючись один одного кінчиками) ІІ. Мотивація.

Молодці, а тепер сідайте по зручніше я вам розповім чому у нас незвичайний ранок. Ми сьогодні із вами будемо мандрувати із нашим гостем. А давайте відгадайте хто це.

Хто наш гість. Нам підкаже загадка.

Золоті метелики з дерева летять. Крильцями своїми сумно шарудять…

(Листочки) -   Так, це листочок. Привітаємося з ним! Звати його Барвик.

-         Хто до нас завітав у гості?

-         А як його звати?

Давайте, я вам розповім історію яка трапилася із нашим Барвиком, і йому мабуть малята потрібна буде ваша допомога.

Отож, послухайте!

Під фонограму спокійної мелодії розповідаю історію листочка-Барвика.

У лісі на високому гіллястому дереві, на гілочці на самісінькому верховітті жив- був листочок. Звали його Барвик. Швидко пройшло тепле, веселе літо і не помітно настала золота осінь, листочки почали залишати дерево по одинці та зграями. І Барвик захотів їх наздогнати, але вітерець повіяв на них спершу легенько і чимраз сильніше і сильніше, а потім дуже сильно, і відносив чим раз все дальше і дальше

Дихальна гімнастика

Гілочка до якої прикріплені листочки діти на неї дмухають спершу легенько, а потім все сильніше і сильніше.

- Спершу вітерець повіяв легенько (легенько подути), а потім сильніше (сильніше подути), а потім дуже сильно (дмухнути з більшою силою)

Листочок дуже засумував, адже в нього зовсім не залишилося друзів.

А ви, дітки, будете дружити із Барвиком? (Так)

Ой погляньте, як зрадів листочок. І ви знаєте, що щойно сказав мені листочок.(Що?)

Він хоче вас, як своїх друзів запросити у цікаву подорож. Ви готові із ним мандрувати (Так)

А зараз закрийте свої оченята і уявіть себе осінніми листочками. А Барвик торкнеться до кожного із вас і ви станете листочками. Одже, щоб допомогти листочкові треба бути уважними та стараними, тоді ми зможемо допомогти Барвикові знайти друзів.

Дітки закривають очі грає легенька музика, листочок торкається малят і на голівках з’являються маски листочків).

А тепер відкриваємо оченятка, ви враз стали справжніми осінніми листочками і готові до подорожі.

ІІІ. Основна частина

Ну що ж малята вирушаємо у мандрівку, сідаємо у потяг і поїхали.

Діти стають із кріселок один за одним і під звуки поїзда поїхали.

Дивіться подув сильний вітерець і наш листочок- Барвик зупинився на вагоні такого гарного потяга.

Погляньте, діти, потяг їде, а Барвик на потязі в якому немає коліс і віконечок.

Скажіть, дітки, чого немає у поїзда? (Коліс і віконечок)

А зможе поїзд їхати без коліс? (Ні)

А світло буде у вагонах? (Ні)

Треба нам, дітки, допомогти полагодити поїзд.

Дидактична гра «Потяг»

На фланелеграфі викладене зображення двох потягів різної величини та кольору без віконечок і коліс . На столику лежать колеса різної величини (великі і малі), та квадрати синього кольору (віконечка).

Нам потрібно підібрати колеса до кожного потягу, а також віконечка.

Якого кольору цей потяг? (Зеленого)

А цей якого кольору? (Червоного)

Якого кольору колеса? (Чорного)

Якого кольору віконечка? (Блакитного)

Де більший потяг, якого він кольору? (Червоний)

Діти добирають колеса відповідної величини; розрізняють вагони за кольором (червоний, зелений, жовтий, синій).

        -    Молодці, ось потяг готовий, поїхали… Ой, а де ж подівся Барвик?

Дидактична гра «Де сховався листочок» (на орієнтування у просторі)

        -   Листочку дуже сподобалися такі друзі, як ви і він захотів із вами погратися.

Зараз будемо шукати та відповідати куди він заховався. (високо, низько,вгорі, внизу, на, під, за, в).

Листочок перекладаю з місця на місце, а діти відповідають де подівся листочок.

Ну, що ж малята погралися з листочком, а тепер в потяг, і поїдемо далі шукати друзів нашого Барвика.

Під фонограму звуки поїзда їдемо до наступного завдання.

Дидактична гра «Склади яблучка у кошик»

Погляньте дітки ми з вами потрапили на лісову галявину. Ой, тут хтось є! А та це ж їжачок. Давайте із ним привітаємося. Добрий день. Чому ти такий сумний, що з тобою трапилося (на вухо мені їжак каже). Знаєте дітки, що трапилося з нашим їжачком? Він зібрав у кошичок яблучка та грушки, але вони йому розсипалися. Допоможемо дітки зібрати грушки з яблучками у кошики, а він нам підкаже де друзі Барвика, адже їжачок мандрує по лісі і бачить багато чого цікавого. Нам потрібно розкласти яблука та грушки у кошики, щоб у кожному були фрукти такого кольору, як і кошик. У перший кошик зберемо- червоні яблучка, в другий кошик- зелені, в третійжовті.

На землі біля їжачка стоять три кошички червоного, зеленого, жовтого кольорів, і біля них розсипанні яблучка та груші (на кожну дитину по одній).

Молодці справилися із завданням їжачка. А за допомогу їжачок пограє з вам гру.

Фізкультхвилинка

Виростемо високими

(стають на пальці ніг, руки вгору)

Яблука нарвемо

(імітують зривання яблук обома руками)

В кошики великі

(розводять руки в сторони)

Ми їх складемо

(присідають, імітуючи складання яблук)

Молодці малята, мені повідомив їжачок, що друзі Барвика полетіли он туди, де видніються хатинки. Давайте подякуємо їжачкові, і скажемо йому до побачення.

А ми вирушаємо дальше. Під фонограму звуки поїзда їдемо до наступного завдання.

Дидактична гра «Добери віконечко»

Ось ми і добралися до цих незвичайних хатинок, погляньте дітки уважно на них.

Хто в них живе? (зайчик, лисичка, вовчик)

Давайте з ними привітаємося. (Добрий день)

Чого бракує у цих хатинок? (віконечок)

Так, дійсно у них немає жодного віконечка. Допоможемо їм, дітки, поставити віконечка? Адже, без вікон в хатинці темно і сонечко не завітає до звірят у гості, не зігріє їх коли настане зима.

На галявині стоять три хатинки для звірят, і дітки повинні поставити віконця до хатинок за бажанням звірят (кругле, квадратне, трикутне).

-         Лисичка собі у хатинку хоче кругле віконце. (діти ставлять круг на місце віконечка)

-         Зайчик забажав собі до хатиночки трикутне віконечко. (діти ставлять трикутник на місце віконечка)

-         А вовчик хоче собі у хатинку квадратне віконечко. (діти ставлять квадрат на місце віконечка)

Так, молодці малята ви правильно виконали завдання, а за допомогу нам звірята підказали де знаходяться друзі Барвика, он на тій лісовій галявині. Давайте попрощаємося із звірятами скажемо їм допобачення, і швиденько сідаємо в наш чарівний потяг і їдемо чимдужче на галявину яку показали звірята.

Під фонограму звуки поїзда їдемо до наступного завдання.

Дидактична гра «Допоможи ведмедику»

Ось ми потрапили на галявину в гості до ведмедика. Сідайте по колу дітки зручненько.(в середині розкиданні листочки, в мене в руках ведмедик Мишко).

-         Хто в мене в руках малята? (Ведмедик)

Цього ведмедика дітки звати Мишко, давайте з ним привітаємося! Добрий день, Мишко!

-         Дітки, Мишко просить нас зібрати листячко, яке розвіяв вітер. Адже ведмедики лягають спати у барлогу на зиму, і щоб було їм тепло і м’ягко потрібно йому багато листячка. Допоможемо йому?

Тоді в цю корзину збираємо велике листя, а в цю маленькі листочки. (діти виконують)

Ведмедик вам дітки дякує. Тепер йому буде м’ягко спати, і тепленько. він проспить аж до самої весни.

(Листячко з однієї корзинко висипаємо на землю ложимо ведмедика із другої корзинки листячком накриваємо ведмедика)

-         Погляньте, дітки на листочки ви нічого не помітили?

Так-так серед листочків лежить наш Барвик. Так саме так малятка ми відшукали друзів для Барвика, і тепер він залишиться з ведмедиком і листочками своїми друзями з якими він із самої весни і до пізньої осені висів на високому дереві. А тепер давайте скажемо йому і ведмедикові до побачення.

А нам пора повертатися. Сідаємо в потяг та вирушаємо до дитячого садочку.

Під фонограму звуки поїзда їдемо до кріселок і сідаємо.

ІІІ Підсумок

Ох і гарне змістовне заняття-подорож відбулося, але підійшло до завершення. Вам, дітки, сподобалося наше заняття, тож давайте ми згадаємо, що ми сьогодні робили.

-         Хто до нас, дітки, приходив у гості?

-         Які ігри ми гралися з листочком?

-         Яку допомогу ми надали їжачкові?

-         А як допомагали зайчикові, вовчикові, лисичці?

-         Як ми розважали ведмедика?

-         Де знайшов своїх друзів Барвик?

Всі ви, дітки. молодці, ви були чемними і активними у виконанні всіх завдань, і за це вам їжачок передав гостинець- повний кошик яблучок.

pdf
Додано
23 серпня
Переглядів
222
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку