Інтегроване заняття "Де ластівка водиться, там щастя родиться"

Про матеріал
це заняття дає можливість дітям поповнити , розширити знання про народні обереги, про маленьку пташку, яка живе поруч, приносить велику користь людям, приносить літечко на своїх крилах, а з настанням осені покидає збудоване гніздечко, щоб знову повернутися в кінці травня, принести тепло.
Перегляд файлу

                                Інтегроване заняття

   (за освітніми напрямами “Дитина у світі культури” з     народознавства,  для  дітей   5-6 років  життя, 2021 рік) за темою:

    “Де ластівка водиться, там щастя родиться.”

                                                                                       Підготувала:

                                                                                       Луценко Н. О.

Мета: Ознайомити дітей з народним оберегом - птахом-ластівкою,

           розширити знання дітей про значення оберегу у житті

           українського народу, відношення людей до птахів, виховувати

          бережливе ставлення до живої природи - носія духовного і

          фізичного здоров'я людей.

 

Дидактичне забезпечення: пір'ячко, конверт, картки із зображення птахів, Д/м - ластівка, загадки, ілюстрації - гнізда ластівки, фізхвилинка- “Ми ластівки - будівники”, прислів'я,  вірш про ластівку,  зображення силуета - ластівки в гніздечку,  папір, ножиці, сухий клей, клейонки.

 

                                                  Хід

 

І- етап - мотивація

    (діти стоять колом, вихователь пропонує виконати рухи

     за  такими словами: 1,2,3,4- наші руки, наче крила

                                        полетіли, полетіли-2 р.

                                        присіли, встали,

                                        на рахунок 1,2, 3, 4, 5

                                        починаємо працювати. )

Вихователь показує дітям свою закриту долоньку, прохає відгадати,

що може бути на вашу думку в долоні? (припущення дітей)

А допоможе вам моя -

         Загадка - воно біле, легке, гладеньке, буває різнокольоровим,

                          може літати в повітрі, котитися по землі, коли дмухає

                          вітер.(діти відгадують - це пір'я)

 

В. Так! Вірно. Ось воно, погляньте.

   (  Роздаю пірїнку кожній дитині.)

  • А тепер, скажіть, тіло кого вкриває пір'я?

      (відповідь дітей - птахів)

  • Яких птахів, знаєте?

(відповідь дітей - свійських, диких)

Погладьте руки, щічки пірячком, що відчуваєте?

(відповідь дітей- тепло, легкість…)

В. Подуйте на пір'ячко,  відпустіть його.

В. Підійдіть будь ласка до столу, подивіться, на столі лежить конверт.

-А що там? Вам цікаво дізнатися?

(відповідають діти)

Вихователь відкриває конверт із картками, на яких дикі птахи.

Д/Г “Назви птаха” 

      (голуб, лелека, сорока, горобець, дятел, синичка, шпак, орел)

-Які ви, розумнички. Правильно назвали птахів.

ІІ- пізнавальна діяльність

-А хочете, дізнатися, ще про одну незвичайну пташку, тоді  послухайте  і відгадайте.

    Загадка: Швидко скрізь цей птах літає,

                    безліч мошок поїдає, за вікном гніздо будує

                    тільки в нас він не ночує.

- Що ж це за птах?

- Відгадали?

(діти називають відгадку)

В. Дійсно, це ластівка.

(Діти сідають за столи, слухають розповідь вихователя)

(на мольберті розміщено Д/М - ластівка)

В. Ластівка, для нас, не просто птаха, а  пташка-оберіг, людської оселі, домівки. Що таке оберіг?- це охороняти, берегти, захищати від

кого небудь шкідливого, небезпечного для людей. Ластівка є оберегом, вона приносить щастя в родину, в людську оселю.

В.Розкажіть, де ви бачили ластівку?

                             (розповідь дітей)

-А яка ластівка?

М/В “Яка?

(моторна, швидка, жвава, працьовита, в/юнка, клопітка)

  • А як пташка літає?

            (високо, прудко, вертко, низько)

       Я, пам'ятаю, ще в дитинстві, бачила як ластівки сиділи високо на  

       проводах, про щось весело гомоніли)

    В. Діти, запам'ятайте, ластівка буває сільською і міською. Відрізняють її

    по довжині хвостика. У міської він - короткий, а у сільської - довгий, як

    вирізаний.

   В. - Хто з вас бачив, де будує своє гніздо ластівка?

          (відповідь дітей)

            Вірно! Птаха будує своє гніздо під стріхою, дахом, вікном, в

          сільському приміщенні, де їй буде зручно, затишно. Вона -

          трудівниця. Ліпить пара своє гніздо з глини, землі, піску. У дзьобику

         треба змочити будівельний матеріал, а потім робити, для того, щоб

         з відкладених яєць, з'явилися пташенята.

     В. Чи знаєте ви, що роблять ластівки, щоб пташенята не випадали з

          гніда? (ні не знаємо)

     -   Уважно послухайте: птахи відшукують кінське волосся , один кінець прикріплюють до гнізда, глиною, а іншим - спутують лапку.

   Давайте і ми  побуваємо пташками- ластівятами, які будують гніздечко.

                   1,2,3 навколо себе повернись і в ластівку  перетворись.

      Фізхвилинка “Ластівки- будівельники”

          ((діти виконують рухи згідно тексту)

           Від зорі, до зорі, все працюють трударі,

           Ліплять гнізда ластівки, ластівки-будівельники,

           Хоч не мають рук, рук, дзьобиками стук,  стук,

           Соломинки і пушок, подивіться скільки хат,

           Для майбутніх ластівят.

      В. От і відпочили.

ІІІ- Перетворювальна діяльність

        В. - Скажіть, чому ластівки більшу частину дня в польоті?

              (міркування дітей)

 В. Так, вони в повітрі ловлять шкідливих комах, завдяки гострим крилам. А ще, ластівки не можуть сідати і пити воду, бо заважає хвостик. Птахи низько пролітають над водою і дзьобом зачерпнуть її.

В. - Як ви, гадаєте,- чи можна брати з гніздечка яйця в ластівок?

       (відповідь дітей)

   В народі говорять: якщо, хтось візьме, то будуть - веснянки.

В. Ще, це великий гріх! Мені розповідала бабуся, коли була маленькою, як ви, ластівка може принести жаринку в дзьобі і запалити дах домівки.

В. Може з вас хто чув, як ласкаво називають в народі ластівку?

     (ні не чули)

В. Ластівку називають - касаткою.

    А в кого були веснянки, щоб зігнати їх з обличчя, треба тричі сказати:

     Ластівко, ластівко на тобі веснянки, дай мені білянки, це коли вперше  

     побачив ластівку,

  • нате вам камінці, дайте мені румянці!

В. - Назвіть прислів'я, які знаєте  про ластівку.

       (діти називають прислів'я )

Прислів'я

                   Ластівка день починає, а соловей кінчає.

                   Рання ластівка- вісник весни.

                   Одна ластівка погоди не будує.

  • А кого вдома називають  “ ластівкою”?

(відповідають діти)

В. Так, цією пташкою називають милу людину, жінку - трудівницю,

 ніжну дитину.

 В. Запам'ятайте діти, не можна руйнувати взагалі, пташиних гнізд, бо

      пташці не буде де жити. Бо збудувати житло, треба великої витрати сил,

     то велика праця, буде багато шкідливих комах, щоб не порушити рівноваги в природі.  Треба поводитися в житті так, щоб -

                   у горобчихи були - горобенята                 

                   у ворони- воронята

                   у синички - синичата

                   у лелеки - лелеченята      

                   у сороки - сорочата

                   у ластівки- ластівята

 В. Скажіть, діти, коли в місто Енергодар прилітають ластівки?

     (відповідь дітей)

В. Так, в кінці весни, на початку літа, з'являється для них їжа.

             В. Літом ластівка літає

                 ластівят малих навчає,

                  не лінуйтесь ластівята,

                 учитесь літечком літати.

 В. От  в мене є ластівка.

      (на дошці прикріплено паперове гніздечко з силуетом пташки)

 вихователь запрошує дітей до дошки, розглянути пташку, як вона себе почуває?.- Весело їй чи сумно?

                - Чи є пташенята у гнізді?

В. Щоб не було порожнім материнське гніздо , нехай завжди до нього

     злітаються  ластівята- пташенята, такі як ви, маленькі, красивенькі,

     гарненькі, чепурненькі,

В. Запрошую вас за столи вирізати з паперу пташенятко- ластівятко, наклеїти в гніздечко.

                          Аплікація.

 

Діти працюють за столами, ножицями з паперу, вирізають силует ластів'ятка і наклеюють в гніздо.               

В. Після закінчення роботи вихователь звертається до дошколят:

    Зверніть увагу, гніздо наповнилося пташенятами. Ластівка радіє,

що вона не одинока.

  • І ви, діти, коли виростите, станете дорослими, не забувайте рідної домівки, прилітайте, приїздіть до своїх батьків, як найчастіше розмовляйте по телефону, відвідуйте, на вас вони завжди чекають.

ІV - Оцінно- контрольна діяльність.

  • Що нового дізналися?
  • Що вас здивувало?
  • Кому ви хотіли розповісти про заняття?
  • Для чого птахам потрібні гнізда?
  • Чому одні птахи прилітають раніше, інші пізніше?
docx
Додав(-ла)
Луценко Наталя
Додано
7 червня 2021
Переглядів
2069
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку