Інтегроване заняття для дітей молодшої групи з національно-патріотичного виховання,
ознайомлення з природою, розвитку мовлення
Тема: «Овочі. Приготування української національної страви-картопляного салату із зеленою цибулею»
Розробила вихователь ЗДО №10
«Золота рибка»
Солосенко Т.М.
Мета: закріпити уявлення дітей про овочі. Удосконалювати знання про кольори і геометричні фігури, вчити співвідносити овоч з фігурою. Продовжувати вчити дітей відповідати на запитання, складати елементарні описові розповіді про овочі, опираючись на схему Т.А. Ткаченко. Активізувати у мові слова, перетворюючи іменники на прикметники (салат з картоплі - картопляний, салат з капусти - капустяний); вживати узагальнююче слово «овочі». Викликати інтерес до української мови як національної; вчити розуміти і повторювати слова за вихователем: «доброго ранку», «овочі», «яблуко», «врожай», «картопля». Ознайомити дітей зі стравами української національної кухні. Розвивати національну свідомість; мислення, сприйняття, увагу, зорову пам'ять. Виховувати любов до рідного краю, бажання бути щедрими і гостинними.
Хід заняття
1. Психогімнастика «Доброго ранку!» (взявшись за руки, дивлячись в очі, вітання один одному і гостям):
- Доброго ранку, любі малята!
- Доброго ранку, гості хороші!
Будем сьогодні ми весело грати,
Будем сьогодні усіх пригощати!
2. Сюрпризний момент (на столі - накритий кошик з овочами):
- Що це? (судження дітей)
- Як ви здогадались?
- Що може лежати в кошику? (судження дітей)
- Давайте навпомацки спробуємо відгадати, що заховано в кошику?
- Як все це назвати одним словом? (овочі) Повторіть
3. Д / г «Знайди зайве»
- Чи є серед овочів щось зайве? Знайдіть і назвіть (яблуко). Повторіть
4. Д / г «Розділи на 2 групи»
- Чи всі овочі на столі справжні, всі можна їсти? (ні)
- Правильно, є справжні, а є іграшкові.
- З чого вони зроблені? (з пластмаси)
- Давайте спробуємо розділити овочі: в круглу тарілку покладемо справжні овочі, а в квадратну - муляжі, іграшкові
5. Д / г «Знайди овоч такого ж кольору» (картки)
- Нагадайте мені, коли дозрівають овочі? (восени)
- А де ростуть овочі?
- Що збирають люди на городі восени? (врожай). Повторіть
6. Д / г «Назви салат»
- Для чого овочі потрібні людям? (корисні, вітаміни ...)
- Що готують з овочів? (борщ, суп, салат, вінегрет, ікру ...)
- Салат з овочів - овочевий, з картоплі - який? (з моркви? З капусти? З буряка?)
7. Физхвилинка:
«Ми капустку січемо, січемо
Ми капустку солимо, солимо
Ми капустку рученятами тремо, тремо
Потім в рот капустоньку кладемо. Гам! Гам! »
8. Д / г «Порівняй овоч з геометричною фігурою»
- Перед вами город (чорна смужка паперу) і овочі-фігурки. Завдання: я буду називати овоч, а ви по черзі будете знаходити фігуру, яка схожа на цей овоч і садити його в землю, на город
9. Д / г «Намалюй овоч, який я назву» (пальцем на манці, позначаючи овоч геометричною фігурою, яка на нього схожа)
10. Д / г «Опиши-розкажи» (опираючись на схему Т.А.Ткаченко)
11. Презентація «Українські національні страви» (з використанням КТ)
- Діти, нагадайте, в якій країні ми живемо? (на Україні)
- А ми з вами хто? (українці)
- Щороку українці збирають на полях багаті врожаї овочів та фруктів. З них готують різні страви. Які ви знаєте страви з овочів?
- Так, вони варять борщ, вареники з картоплею, компот (узвар) і багато інших страв.
- Українці - привітні господарі. Святковий обід завжди супроводжується у них веселими розмовами про їжу і про тих, хто її приготував. У народі говорили: «Звикай господарювати з молоду, не знатимеш в старості голоду». Подивіться, які багаті столи накривали українці для своєї родини і для гостей (презентація)
- А ми з вами сьогодні теж спробуємо приготувати українське національне блюдо з овочів - картопляний салат із зеленою цибулею
- Як ви думаєте, які овочі нам потрібні, судячи з назви?
- Давайте помиємо ручки, одягнемо фартухи й приступимо до роботи.
- Нам потрібно буде очистити варену картоплю від шкірки. Цим ми і займемося. А наша няня допоможе нам порізати зелену цибулю й очищену картоплю. Заправимо наш салат олією. Салат готовий. Давайте скажемо: «Пригощайтеся, любі гості!»