Конспект заняття
в молодшій групі
«У краплинки у водички є малесенькі сестрички»
Підготувала:
вихователь
Марченко Лариса Федорівна
Мета: ознайомити дітей з проблемами забруднення навколишнього середовища,підвести до розуміння необхідності охорони довкілля; узагальнити знання дітей про воду та її властивості: чиста, брудна, прозора, каламутна, тепла, холодна; визначити дослідним шляхом, які речі плавають у воді, а які-тонуть; закріпити знання дітей про місцезнаходження води в природі, потребу у воді для всіх живих істот та для об’єктів неживої природи; збагачувати словник прикметниками, дієсловами, розширювати лексичний запас дітей назвами властивостей води; розвивати вміння логічно мислити, виховувати бережливе ставлення до води, економно її вживати, виховувати емоційно-позитивне ставлення до природи.
Обладнання: склянки з чистою та брудною водою, портрет «Краплинка», паперові краплинки ,сачки ,басейн з водою, лійка, предметні картинки, аудіо запис (звук дощу,звук джерельця).
Хід заняття
Вихователь: Добрий ранок, малята,
Розумні хлопчики й
Кмітливі дівчата.
До нас сьогодні завітала гостя,
А хто це, відгадати дуже просто.
Уважно слухайте:
То тверда, а то м’яка,
То здебільшого рідка.
То нечутна, то шумить,
А то навіть закипить.
Як нема її-біда.
Люди звуть її (вода) .
Вихователь: Кому ж потрібна водичка? Пограємо у гру.
Дидактична гра «Кому потрібна вода»(вихователь показує предметні картинки, якщо для них потрібна вода -діти плескають в долоні).
Вихователь: Діти, водичка потрібна і людям, і тваринкам, і рослинам, всьому живому. А чи знаєте ви з чого складається водичка? (діти відповідають, що з краплинок)
Вихователь: А де живуть крапельки?
Діти: В дощі, в морі, річці, калюжі…
Вихователь: Давайте всі разом покличемо дощик…
Разом: Іди, дощику, іди
На городи, на сади,
Щоб травичка підросла,
А квіточка зацвіла.
Щоб дітки маленькі
Росли здоровенькі (звук дощу) .
Вихователь: Швидше, дощик, припускай,
Парасольки, дітки, розкривай,
Від дощу себе ховай (діти піднімають руки вгору, в сторони) .
Вихователь: Діти, хто це до нас поспішає в гості! (показує на віконному склі портрет; варіанти відповідей дітей).
Вихователь: Я Краплинка, я вода,
Завжди світла, молода.
Я весела, я привітна,
Я на світі всім потрібна.
Вихователь: Наша гостя нам представилась. А тепер давайте і ми назвемо свої імена (діти передають портрет і називають свої імена).
Вихователь: А прийшла вона до нас у гості ,бо тут, у нашій групі живуть її
сестрички-краплинки. Давайте покажемо Краплинці, де живуть її сестрички- краплинки, що вони роблять і яку приносять користь. А позначати будемо сестричок красивими паперовими крапельками(подорож- пошук краплинок у груповій кімнаті):
- у куточку природи: квіти треба поливати, бризкати, мити листочки. (приклеїти паперову краплинку);
- біля мийки: мити посуд, витирати пил. (приклеїти паперову краплинку);
- в ігровому куточку: вода потрібна, щоб мити іграшки, прати лялькам одяг (приклеїти паперову краплинку);
- біля столу, де стоїть кулер з водою : для пиття (приклеїти краплинку);
- у туалетній кімнаті: мити руки, обличчя, виконувати необхідні гігієнічні процедури (приклеїти паперову краплинку).
Вихователь: Тепер давайте перерахуємо крапельки, які живуть у нашій групі (діти рахують).
- Ось , Крапелько, скільки в нашій групі живе твоїх сестричок-краплинок і всі краплинки приносять велику користь.
Дітки, то ж чи потрібна вода в дитсадках? Для чого? (для приготування їжі, миття посуду, прання білизни, пиття, миття підлоги, поливання квітів, дерев…)
Вихователь: Наша Краплинка дуже рада, що зустрілася зі своїми сестричками-крапельками, але просить нашої допомоги. Потрібно врятувати лісове джерельце. Колись веселе та радісне, тепер засумувало, захворіло джерельце. Тож вирушаємо на порятунок, показуй, Краплинко, дорогу, допоможемо!
-Ніженьки крокують,дітвора рахує:
Раз-два, раз-два, ось джерельце нас чека.
Вихователь: Діти, подивіться-джерельце. А що з ним трапилось? Чому воно мовчить, не співає?
Діти: Воно брудне, плаває сміття.
Вихователь: А чи можна в джерельце кидати сміття? Чому? Давайте подивимось, чи можна пити воду з такого джерельця?(набирає в склянку води з басейну)
Вихователь: Подивіться уважно!
- Що плаває на поверхні води?
- Як ви гадаєте, чому ці предмети плавають, а не тонуть ? (відповіді) - Чи є тут речі, які потонули, лежать на дні? Чому вони потонули?
- Де плаває сміття? (на воді)
-Де знаходиться сміття? (під водою)
-Діти, а хто знає, як можна допомогти джерельцю? (виловити і вибрати сміття, зробити воду чистою)
-А чим краще дістати його ? (сачком)
- Давайте допоможемо джерельцю, розчистимо його (діти сачком виймають сміття).
Вихователь: Ми дістали з джерельця все сміття, а чи стала вода чистішою?(відповіді)
-Зараз перевіримо ( набирає в склянку води з басейну).
Дидактична гра « Вода яка?» (чиста,брудна, гаряча, холодна, тепла, солона, джерельна, прозора, каламутна, дощова, морська, річкова, зелена, червона....)
Вихователь: Малята, чуєте, що це за звуки?(аудіо запис). Це джерельце заспівало, зраділо нашій допомозі, зраділо чистій водиці! Дуже вдячні нам і Краплинка, і джерельце, і хочуть пригостити нас своєю смачною водичкою, а також дарують на згадку про себе чарівні краплинки.
Підсумок заняття