Конспект інтегрованого заняття для старшої групи на тему « Іграшками граємось - вчимось і розвиваємось»
Мета: розширити знання дітей про види іграшок, закріпити вміння складати речення за сюжетними картинами, позначати їх графічно, визначати кількість слів у реченні; закріпити вміння визначати місце числа в числовому ряді, вправляти у прямій та зворотній лічбі в межах 10, у розв’язуванні арифметичних задач, викладанні та читанні прикладів; розширити просторові уявлення дітей, закріпити правила та навички роботи з ножицями, клеєм; сприяти розвитку математичного та логічного мислення, розвивати активність, зорову і слухову пам’ять , активне мовлення під час відповідей , за допомогою словесних ігор розвивати винахідливість, швидкість реакції; виховувати уважність, стриманість, колективізм та інтерес до занять, бережливе ставлення до іграшок.
Обладнання: мультимедійне обладнання, картинки-іграшки, іграшка-м’яч, картки до схеми речення , картинки сюжетні, картки-завдання для дидактичних ігор, математичні знаки «+», « - », «=», набір розрізних цифр, роздруківки на кожну дитину,
паперова іграшка, шаблони для вирізання, ножиці, клей, пензлики, серветки (на кожну дитину ).
Хід заняття
Вихователь: Рада всіх я вас вітати
І заняття розпочати.
-Доброго дня, дівчатка! (дівчатка плескають в долоні)
- Доброго дня, хлопчики! (хлопчики плескають в долоні)
- Доброго дня ті, у кого сьогодні чудовий настрій! (всі діти плескають в долоні)
Вихователь. Діти, скажіть, ви любите гратись?
Що вам потрібно, щоб гратись було цікавіше та веселіше ?
-Так, звичайно, це іграшки.
Вихователь. Дуже хочу я, малята,
Новину вам розказати:
Нині в дитсадку у нас
Іграшковий настав час!
- Розкажіть, якими іграшками люблять гратися наші дівчатка? Хлопчики?
- Хлопчики люблять гратися машинками, конструкторами…
- Дівчатка граються ляльками, колясками, посудкою…
Дидактична гра «Впізнай іграшку за частинами» (вихователь пропонує послухати слова та відгадати частинами якої іграшки вони являються ).
Мовленнєвий матеріал до гри:
- крила, кабіна, хвіст, мотор (літак);
- дах, стіни, вікна (будинок);
- дзьоб, крила, хвіст (птах);
- кубрик, якір, корма (корабель);
- зябра, хвіст, плавці (риба);
- деталь, кубик, фігурка(конструктор);
- салон, колеса, капот, руль (автомобіль);
- вбрання, фігура, аксесуари(лялька);
- хобот, бивні, вуха (слон);
- отвір, гумова камера, повітря.
Вихователь: діти, є така іграшка, якою люблять гратися однаково, як хлопчики , так і дівчатка, і навіть дорослі…Що ж це таке? Що у мене в руці? (відповідь-м’яч)
Дидактична гра »Намалюй словами»(складання опису іграшки(великий та маленький м’яч) за планом- схемою вихователя):
- Що це?
- Колір
- Форма
- Величина
- Матеріал
-Частини іграшки
- Дії з іграшкою.
Вихователь: з м’ячиком можна не тільки гратися, а й навчатися, тож пограємось із м’ячиком (діти стають у коло, гра з м’ячем).
Дидактична гра «Скажи навпаки»
Мовленнєвий матеріал до гри:
великий- маленький;
важкий-легкий;
брудний-чистий;
новий-старий;
мокрий-сухий;
швидкий-повільний..
Вихователь:діти, зверніть увагу на цю картину і скажіть, що роблять дітки? Чим граються?(відповіді дітей)
-Пропоную скласти речення за картиною, визначити кількість слів у реченні, записати речення схематично (одна дитина біля дошки, діти працюють за столами).
Вихователь: подивіться на наступний кадр і розкажіть, чим граються ось ці дітки(відповіді дітей).
-Пропоную і нам погратися.
Фізхвилинка «Баба снігова»
Ми сніжка взяли зовсім трішки (нахил вперед, показують набирання снігу у жменьку)
Невеличкі, ось такі, зліпили сніжки (стають прямо і зображують кистями рук формування сніжки)
Перевертом далі сніжки покотили (рухаючись вперед, показують, як скачується снігова грудка)
Отаку велику грудку ми зробили (зупиняються, присідають і руками перед собою описують велике коло)
Ось найбільша грудка – ноги (притупують на місці)
Трохи менша грудка – тулуб (проводять руками від плечей донизу)
А найменша – голова (руки на щоках, ритмічні повороти головою)
Здрастуй, бабо снігова! (роблять крок вперед, простягаючи руку для привітання)
Тож кого ми зліпили- бабу снігову!
Вихователь: поки ми з вами грались, на поличці іграшки засумували.
Дидактична гра « Де знаходиться, розкажи? »(діти працюють за столами) :
-яка іграшка розташована в центрі?
-хто знаходиться справа від ведмедика?
-яка іграшка ліворуч від ведмедика?
- хто над песиком?
- що знаходиться в правому нижньому куточку?
- хто між черепашкою та паровозиком?
- хто сидить під зайчиком?
- хто в лівому верхньому куточку?
- назви іграшки на верхній поличці?
- на нижній ?
- скільки всього іграшок сидить на поличці7
Вихователь: молодці! Наступна гра з цифрами.
Дидактична гра «Цифри заблудились()викласти числовий ряд від 0 до 9).
Назвіть число більше за число 2 на 1.
Назвіть число більше за число 4 на 1.
Назвіть число менше за число 6 на 1.
Назвіть числа - сусіди числа 5; 7
Назвіть числа, які стоять між 6 і 8.
Порахуємо в прямому та зворотньому порядку.
-От, які ми молодці!. До нас на заняття завітали математичні знаки і також хочуть з вами погратись. Пригадайте, коли використовуємо знак «-« , знак «+» , знак «=» (відповіді дітей). Дидактична гра »Розв’яжи задачу»( запис у вигляді прикладу).
1. Марійка 5 кубиків мала,
2 Софійці подарувала
Порахуйте , малята,
Скільки кубиків Марійка буде мати?
2. Наша Надя м’ячик має,
Весело його кидає,
А у Тіни -аж чотири ,
Скільки разом , полічи їх?
-Пропоную розглянути картину. Що зображено на малюнку?
Скільки було повітряних кульок?
Скільки кульок лопнуло?
Яку дію потрібно виконати, щоб дізнатись, скільки залишилось?
Складемо приклад (виконання завдання ).
Вихователь: молодці! Справились із завданням.
Дидактична гра «З чого зроблені іграшки?»
Мовленнєвий матеріал до гри:
-іграшка з пластмаси-пластмасова;
-з дерева - дерев’яна;
-з пластмаси – пластмасова;
-з гуми – гумова;
-із металу – металева;
-з хутра - хутряна
-з дерева-дерев’яна;
- із соломи-солом’яна;
- із скла- скляна;
-з паперу-паперова.
-А чи знаєте ви, що іграшки можна зробити своїми руками. А ви хочете зробити собі іграшку? (вихователь пропонує дітям розглянути зразок паперової іграшки,показ послідовності виконання роботи, повторення правил роботи з ножицями).
Пальчикова гімнастика » Іграшки»
Не вгадать тобі нізащо, яка іграща найкраща.
Іграшками залюбки бавляться всі малюки. (Плескаємо в долоньки.)
Так ось у сопілку грають, (Перебираємо пальчиками рук біля рота, імітуючи гру на сопілці.)
Так ведмедика гойдають. («Колихаємо» на руках уявного ведмедика.)
А машинку так ведуть (Стискаємо долоні в кулачки, вдаємо, що крутимо кермо.)
У казкову дальню путь.
Так ось дзигу запускають, (Стискаємо долоню в кулачок та імітуємо запуск дзиги, рухаючи кулачок зверху вниз.)
Так ось кубики складають (Долоньки складаємо в кулачки, ставимо кулачки один на один.)
Ляльку заплітають так. (Крутимо кулачки один навколо іншого, почергово стуляючи й розтуляючи вказівний і великий пальчики.)
Нам без іграшок ніяк! (Розводимо руки в сторони.)
Виконання роботи дітьми, аналіз дитячих робіт.
Заключне слово вихователя:
З іграшками добре гратись,
Та не можна забувати,
Що не треба їх ламати , на частини розбирати,
Бити , рвати і топтати,
По кімнаті розкидати.
То вони завжди , малята
Захочуть з вами пограти.