Інтегроване заняття на тему "Іграшками граємось- вчимось та розвиваємось"

Про матеріал
Розробка інтегрованого заняття для старших дошкільників має на меті розширити знання про види іграшок, розвивати вміння складати речення з опорою на наочність, позначати їх схематично, закріпити навички прямої та зворотної лічби, вміння розв'язувати задачі, стимулювати бажання вчитися, виховувати бережливе ставлення до іграшок.
Перегляд файлу

Конспект інтегрованого  заняття для старшої групи  на тему  « Іграшками граємось - вчимось і розвиваємось»

 

Мета: розширити знання дітей про види іграшок, закріпити  вміння складати речення  за сюжетними картинами, позначати їх графічно,  визначати кількість слів у реченні; закріпити вміння визначати місце числа в числовому ряді, вправляти у прямій та зворотній лічбі в межах 10, у розв’язуванні арифметичних задач, викладанні та читанні прикладів; розширити просторові уявлення дітей, закріпити правила та навички роботи з ножицями, клеєм; сприяти розвитку математичного та логічного мислення, розвивати активність,  зорову і слухову  пам’ять , активне мовлення під час відповідей , за допомогою словесних ігор розвивати винахідливість, швидкість реакції; виховувати уважність, стриманість, колективізм та інтерес до  занять, бережливе ставлення до іграшок.

Обладнання: мультимедійне обладнання, картинки-іграшки,  іграшка-м’яч, картки до схеми речення , картинки сюжетні, картки-завдання для дидактичних ігор, математичні знаки «+», « - », «=», набір розрізних цифр, роздруківки на кожну  дитину, 

 паперова іграшка, шаблони для вирізання, ножиці, клей, пензлики, серветки (на кожну дитину ).

 

Хід заняття

Вихователь:  Рада всіх я вас вітати

                       І заняття розпочати.

 -Доброго дня, дівчатка! (дівчатка плескають в долоні)

- Доброго дня, хлопчики! (хлопчики плескають в долоні)

- Доброго дня ті, у кого сьогодні чудовий настрій! (всі діти плескають в долоні)

Вихователь. Діти, скажіть, ви любите гратись?

Що вам потрібно, щоб гратись було цікавіше та веселіше ?

-Так, звичайно, це іграшки.

Вихователь.     Дуже хочу я, малята,

                         Новину вам розказати:

                         Нині в дитсадку у нас

                         Іграшковий настав час!

- Розкажіть, якими іграшками люблять  гратися наші дівчатка? Хлопчики?

- Хлопчики люблять гратися машинками, конструкторами…

- Дівчатка граються ляльками, колясками, посудкою…

Дидактична гра «Впізнай іграшку за  частинами» (вихователь пропонує послухати слова та відгадати частинами якої іграшки  вони являються ).  

Мовленнєвий матеріал до гри:

- крила, кабіна, хвіст, мотор (літак);

- дах, стіни, вікна (будинок);

- дзьоб, крила, хвіст (птах);

- кубрик, якір, корма (корабель);

- зябра, хвіст, плавці (риба);

- деталь, кубик, фігурка(конструктор);

- салон, колеса, капот, руль (автомобіль);

- вбрання, фігура, аксесуари(лялька);

- хобот, бивні, вуха (слон);

- отвір, гумова камера, повітря.

Вихователь: діти, є така іграшка, якою люблять гратися однаково, як хлопчики ,  так і дівчатка, і навіть дорослі…Що ж це таке? Що у мене в руці? (відповідь-м’яч)

Дидактична гра »Намалюй  словами»(складання опису іграшки(великий та маленький м’яч) за планом- схемою вихователя):

  -  Що це?

  -  Колір

  - Форма  

  - Величина  

  - Матеріал    

  -Частини іграшки

  - Дії з іграшкою.

Вихователь: з м’ячиком можна не тільки гратися, а й навчатися,   тож пограємось із м’ячиком (діти стають у коло, гра з м’ячем).

Дидактична гра «Скажи навпаки»

Мовленнєвий матеріал до гри:

великий- маленький;

важкий-легкий;

брудний-чистий;

новий-старий;

мокрий-сухий;

швидкий-повільний..

 Вихователь:діти, зверніть увагу на цю картину і скажіть, що роблять дітки? Чим граються?(відповіді  дітей)

-Пропоную скласти речення за картиною, визначити кількість слів у реченні,  записати   речення схематично (одна дитина біля дошки, діти працюють за столами).

Вихователь: подивіться  на наступний кадр і розкажіть, чим граються ось ці дітки(відповіді дітей).

-Пропоную і нам погратися.

Фізхвилинка «Баба снігова»

 Ми  сніжка взяли  зовсім трішки (нахил вперед, показують набирання снігу у жменьку)

Невеличкі, ось такі, зліпили сніжки (стають прямо і зображують кистями рук формування сніжки)

Перевертом далі сніжки покотили (рухаючись вперед, показують, як скачується снігова грудка)

Отаку велику грудку ми зробили (зупиняються, присідають і руками перед собою описують велике коло)

Ось найбільша грудка – ноги (притупують на місці)

Трохи менша грудка – тулуб (проводять руками від плечей донизу)

А найменша – голова (руки на щоках, ритмічні повороти головою)

Здрастуй, бабо снігова! (роблять крок вперед, простягаючи руку для привітання)

Тож кого ми зліпили- бабу снігову!

Вихователь: поки ми з вами грались, на поличці іграшки засумували.

 Дидактична гра « Де знаходиться,  розкажи? »(діти працюють за столами) :

-яка іграшка розташована в центрі?

-хто знаходиться справа від ведмедика?

-яка іграшка ліворуч від ведмедика?

- хто над песиком? 

- що знаходиться в правому нижньому куточку?

- хто між черепашкою та паровозиком?

- хто сидить  під зайчиком?

- хто в лівому верхньому куточку?

- назви  іграшки на верхній поличці?

- на нижній ?

- скільки всього іграшок сидить на поличці7

 

Деревянные Полки С Различными Игрушками Стоковый Вектор - FreeImages.com

Вихователь: молодці! Наступна гра  з цифрами. 

Дидактична гра  «Цифри заблудились()викласти числовий ряд від  0 до 9).

 Назвіть число більше за число 2 на 1.

 Назвіть число більше за число 4 на 1.

 Назвіть число менше за число 6 на 1.

 Назвіть числа - сусіди числа 5; 7

 Назвіть числа, які стоять між 6 і 8.

 Порахуємо в прямому та зворотньому порядку.

-От, які ми молодці!. До нас на заняття завітали математичні знаки і також хочуть з вами погратись. Пригадайте, коли використовуємо знак «-« , знак «+» , знак «=» (відповіді дітей). Дидактична гра »Розв’яжи задачу»( запис у вигляді прикладу).

1. Марійка  5 кубиків мала,

    2 Софійці подарувала

    Порахуйте , малята,

    Скільки кубиків Марійка буде мати?

2. Наша Надя м’ячик має,

    Весело його кидає,

    А у Тіни -аж  чотири ,

    Скільки разом , полічи їх?

  -Пропоную розглянути картину.  Що зображено на малюнку?

 

Формування обчислювальної діяльності у дітей дошкільного віку — Студопедія

 

 

Скільки було повітряних кульок?

Скільки кульок лопнуло?

Яку дію потрібно виконати, щоб дізнатись, скільки залишилось?

Складемо приклад (виконання завдання ).

Вихователь: молодці! Справились із завданням.

Дидактична гра «З чого зроблені іграшки?»

Мовленнєвий матеріал до гри:

-іграшка з пластмаси-пластмасова;

-з дерева - дерев’яна;

-з пластмаси – пластмасова;

-з гуми – гумова;

-із металу – металева;

-з хутра - хутряна

-з дерева-дерев’яна;

- із соломи-солом’яна;

- із скла- скляна;

-з паперу-паперова.

-А чи знаєте ви, що іграшки можна зробити своїми руками. А ви хочете зробити  собі  іграшку? (вихователь  пропонує  дітям  розглянути  зразок паперової іграшки,показ послідовності виконання роботи, повторення правил роботи з ножицями).

Пальчикова гімнастика » Іграшки»

Не вгадать тобі нізащо, яка іграща найкраща.

Іграшками залюбки бавляться всі малюки. (Плескаємо в долоньки.)

Так ось у сопілку грають, (Перебираємо пальчиками рук біля рота, імітуючи гру на сопілці.)

Так ведмедика гойдають. («Колихаємо» на руках уявного ведмедика.)

А машинку так ведуть (Стискаємо долоні в кулачки, вдаємо, що крутимо кермо.)

У казкову дальню путь.

Так ось дзигу запускають, (Стискаємо долоню в кулачок та імітуємо запуск дзиги, рухаючи кулачок зверху вниз.)

Так ось кубики складають (Долоньки складаємо в кулачки, ставимо кулачки один на один.)

Ляльку заплітають так. (Крутимо кулачки один навколо іншого, почергово стуляючи й розтуляючи вказівний і великий пальчики.)

Нам без іграшок ніяк! (Розводимо руки в сторони.)

Виконання роботи дітьми, аналіз дитячих робіт.  

Заключне слово вихователя:

З іграшками добре гратись,

Та не можна забувати,

Що не треба їх ламати , на частини розбирати,

 Бити , рвати і топтати,
По кімнаті розкидати.

То вони завжди , малята

Захочуть з вами пограти.

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Yel Ksju
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 грудня 2020
Переглядів
3354
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку