Комунальний заклад «Методичний центр виконавчого комітету
Роганської селищної ради» Харківського району Харківської області
Інтегроване заняття для дітей середнього дошкільного віку
« Корисні вітамінки – для кожної дитинки»
Матеріали автора
Фалько О.В., вихователя
Пономаренківського ДНЗ (ясла-садок)
Роганської селищної ради
Харківського району
Харківської області
Рогань
2019
Мета:
- формувати у дітей ціннісне ставлення до свого здоров’я; закріпити знання про вітаміни, їх значення в житті людини, вчити розпізнавати за смаком овочі, фрукти, вчити дітей працювати в колективі під час приготування страв. Сформувати у них уявлення про необхідність наявності вітамінів в організмі людини, про корисні продукти, в яких містяться вітаміни;
- виховувати почуття дружби, турботи один про одного, доброзичливість, ввічливість. Викликати у дітей бажання допомогти казковим героям, які потрапили в біду , виховати у дітей потребу правильно харчуватися;
Словникова робота: активізація словникового запасу дітей: фрукти, овочі. Спонукати до розповідання про свою діяльність і отриманий результат. Сприяти розвитку комунікативних здібностей дітей, навичок діалогового спілкування.
Обладнання та матерали: іграшка Кролик, натуральні овочі та фрукти (сирі та відварені), мультфільм « Наука для дітей – навіщо організму вітаміни?» |Смешарики Пінкод http://multipulti.net/2186-smeshariki-pin-kod-ispravitelnoe-pitanie.html,фізкультхвилинка«Вітамінка»https://www.youtube.com/watch?v=_NVH6lYZv_, вірші та загадки про овочі та фрукти.
Хід заняття
-Діти, сьогодні я прийшла на роботу і побачила, що наш друг Кролик засумував, а коли я запропонувала йому погратися, то він відповів, що в нього немає сил. Як ви вважаєте, що могло трапитись з нашим другом?
(відповіді дітей)
-Так, діти, правильно, зараз весна і всі запаси вітамінів у нашому організмі вичерпались, тому треба їх поповнити.
Давайте згадаємо, як ми можемо це зробити.
(відповіді дітей)
Як ви вважаєте, які вітаміни корисніші: ті, що в аптеці можна придбати, чи натуральні?
Де можна взяти натуральні вітаміни?
Я пропоную подивитись мультфільм.
Подивіться, який я принесла кошик, скільки в ньому овочів та фруктів. Пропоную пограти в гру, я буду загадувати загадки, а ви діставати відгадку із кошика.
Хто неначе апельсин, а вітаміни має всі,
Та не з дерева звисає, а у землю ніс ховає? (Морква)
Личко біленьке, шапочка золотенька,
Хто мене роздягає, той сльози проливає. (Цибуля)
У коричневому жупані,
У землі сиджу з друзями.
Хто лопатою копне -
Мене знайде. (Картопля)
Борщ із нього варить ненька.
В нього шкурочка тоненька.
Солодкуватий він на смак,
Фіолетовий… ( Буряк)
Як на грядці під листок
Закотився чурбачок –
Зеленець удаленький,
Смачний овоч маленький. (Огірок)
Одягла безліч спідниць.
Варто як балерина,
З листя пелерина. (Капуста)
Червоний, дітки, але не мак.
У городі - НЕ буряк.
Соковитий ласий синьйор.
Вгадали? (Помідор)
М’ячик я смачненький,
Стиглий, червоненький.
Соком-медом як наллюсь,
Наливним тоді я звусь. (Яблуко)
Без рук, без ніг,
А пнеться на батіг. (Квасоля)
Молодці, добре знаєте овочі та фрукти. А чи зможете відгадати їх на смак?
Зіграємо в гру відгадай за смаком – треба не просто вгадати, а й назвати, який він за смаком. Наприклад, апельсин – кисло- солодкий , яблуко-соковите та солодке.
Тепер ми багато знаємо про вітаміни і зможемо допомогти нашому другу Кролику, але перед роботою треба розім’ятися.
Фізкультхвилинка «Вітамінка»
Діти , подивіться, перед вами на столі стоять нарізані овочі –
-скажіть, будь ласка, які страви ми можемо приготувати з цих продуктів?
Дитина розповідає вірш.
Я — салатик вітамінний,
І на смак я теж відмінний.
Бурячок і огірок,
Капустинка і морквинка,
Квасолинка й картоплинка —
Все змішалось у мені.
Пригощайтесь, на здоров’я.
Відгадайте, друзі, хто я.
А це зовсім не секрет:
Я — салатик… (Вінегрет)
Правильно відгадали. Я пропоную поділитися на дві команди: перша буде готувати вінегрет, а друга теж вітамінний салат тільки з інших інгредієнтів, також ми спробуємо приготувати апельсиновий сік.
Після приготування ви розповісте, як ви готували і що поклали в свої страви.
(Робота дітей - одна команда працює під керівництвом вихователя, а з другою працює- помічник вихователя)
Молодці , діти, добре попрацювали, тепер Кролику буде чим відновити сили і нам вистачить.
А вам я пропоную випити вітамінного чаю, який відновить сили та придасть бадьорості.
Щоб росли ви дужими,
Не будьте до себе байдужими.
Здоров’я своє бережіть,
І з вітамінами дружіть.
***