Інтегроване заняття для дітей старшої групи «Допоможемо країні Казколенд»

Про матеріал

Інтегроване заняття для старшої групи конструювання +математика.Однією з форм всебічного гармонійного розвитку особистості дошкільника є конструктивна діяльність. Конструювання дає дитині необмежені можливості

для розвитку психічних процесів, творчих здібностей, розумових операцій,організованості, ініціативності, вмінні злагоджено працювати в колективі та самостійно.

Перегляд файлу

                                                    

 

Інтегроване заняття для дітей старшої групи

                     «Допоможемо країні Казколенд»

Програмовий зміст.Розвива­ти вміння орієнтуватися у просторі, пам’ять, уяву, мовлення, спостережливість, дрібну моторику рук,дослідницькі вміння. Ви­ховувати охайність, організованість, вміння працювати в підгрупі,  зміцнювати дружні взаємини між дітьми.Поглиблювати уявлення дітей про різні лінії, умовну міру довжини,про площинні та об’мні геометричні фігури.Вправляти у розрізненні змісту понять: ширший -вужчий, довший-коротший. Вчити створюва­ти найпростіші моделі реальних об’єктів за допо­могою конструктора. Удосконалювати навички дітей споруджу­вати конструкції за зразком та схемою. Формувати вміння обирати форму будівельного матеріалу відповідно до його призначення. Закріплювати навички кіль­кісної й порядкової лічби до 7, вміння розпізнавати цифри від 1 до 7 співвідносити їх з кількістю пред­метів. Розвивати у дітей відчуття часу при виконанні різних завдань, доручень,вправляти у доцільному використанні часу з допомогою прислівїв,приказок.

Матеріал:інтелектуальна карта,кольоровий пісок,скло, смужки різні за довжиною та кольором, набір великого будівельного матеріалу (деталі для корабля), настільний  будівельний матеріал або конструктор (LEGO Duplo або подібний), квитки на потяг, потяг з вагончиками з конструктора з наклеєними зображеннями цифр від 1 до 7, зразки будинків, схеми-малюнки  побу­дови квітів та дерев (площинне зображення квітки та дерева, де кож­на цеглинка позначається відповідним прямокутником), пісочний годинник для вихователя та дітей, кольорові олівці,білий та паперовий папір,ножиці,нитки для нанизування бусин з цифрами, аудіозаписи  моря, звуків  потягу, лист      Попелюшки  

Попередня робота.Розгляд сюжетних та предметних картин,складання розповідей за їх змістом,слухання художніх творів,читання казок, малювання героїв казок та їх будиночків.спостереження за роботою годинника,за квітами, транспортом,розучування прислів’в та приказок,будування кораблів з кубиків.

Хід заняття

Вихователь.Сьогодні ми з вами помандруємо у чудову країну Казколенд.Де на нас чекають різні пригоди,неочікувані зустрічі з героями казок.Ви готові вирушати в подорож? На чому ми будемо подорожувати?(Відповіді дітей). Щоб віднайти дорогу до чарівної країни Казколенд  нам знадобиться карта.Наш добрий друг Пізнайко залишив її нам.

 Бесіда «Казкові лабіринти»

Діти розглядають інтелектуальну карту(зображення із різними за довжиною, товщиною, формою,кольором лініями).

Запитання до дітей

-Що зображено на карті?(Різні стежки)

-Чим ці стежки відрізняються від звичних?

-Чому їх можна назвати казковими?Обгрунтуйте свою відповідь.

-У чому відмінність між зображеними стежками?

-У чому їхня схожість ?

Разом з дітьми продовжується подорож. Діти за допомогою кольорової солі малюють стежки  на склі. Педагог пропонує дітям знайти доріжки певного кольору.Пропонує описати їх, висунути припущення кого діти можуть зустріти під час подорожі.

Педагог звертає увагу дітей, що кожна стежинка –це лінія, яка може бути  різною: довгою, короткою, прямою, хвилястою, широкою, вузькою. Вихователь пропонує  побудувати  різні казкові стежинки,порівняти їх за допомогою умовної мірки.

Вимірювання умовною мірою «Яка стежинка найдовша?»

Діти беруть 2 смужки різні за довжиною та кольором,накладають їх на доріжки на карті,порівнюють їх довжини способом накладання,роблять висновки.

Вихователь.Діти, яка стежинка подобається вам найбільше? Пропоную вам продовжити нею подорож .Ой, погляньте на нашому шляху розкинулося велике синє море.Що ж нам робити?(Відповіді дітей)Щоб дізнатися на чому ми продовжимо нашу подорож пропоную відгадати загадку.

Ані крил,ані коліс,

Зате є корма і ніс!

Через море-океан,

В сильний шторм чи ураган

Впевнено вперед прямує,

А на ньому люд мандрує.(Корабель)

Попливемо на кораблі,але спершу його потрібно збудувати.  

Конструювання «Корабля» з великого будівельного матеріалу.

Запитання до дітей:

-Що нам потрібно побудувати?(ніс,корма,борт,каюти, тощо).

-З яких будівельних матеріалів ми збудуємо борт нашого корабля? (Цеглинки,поставлені на ребро)

-Яку має назву передня частина корабля?(Ніс)

-Що ми використаємо для його побудови?(Призми)

-Яку назву має задня частина нашого корабля?(Корма).

-Як ми можемо її побудувати?(Півциліндри)

-Як називаються кімнати відпочинку на кораблі?(Каюти)

-Де вони знаходяться на кораблі?(Посередині палуби)

-З чого ми можемо їх побудувати? (Кубики)

-Як називається професія людини ,яка керує кораблем?

-Що стане штурвалом?

Діти конструюють корабель,обирають капітана за допомогою лічилки,заходять на   борт. Звучить аудіозапис звуків моря.

Вихователь. Сині  хвилі моря гойдають наш корабель в різні сторони.А ось уже і видно берег.Ой,що це?Хтось подає нам сигнали біди.Чи готові ви допомогти? (Відповіді дітей).То ж сходимо на сушу.Погляньте, нас зустрічають казкові герої.Та це ж матінка Коза з козенятами.

Коза.Ми раді вас вітати у нашій країні Казколенд. Зла  відьма Гінгема із країни Оз наслала на нашу країну смерч, що зруйнував  наш великий будинок.Тепер у нас немає навіть,де  сховатися від сірого злого вовка.

Вихователь.Не хвилюйтеся!Наші діти вправні будівельники.Вони швидко зарадять вашій біді.

Мама Коза з козенятами.У мене буде лише одне побажання.У моїх козеняток багато друзів і вони частенько залишаються у нас гостювати.Тому нам потрібен двоповерховий будинок: перший поверх для нас з козенятами,а другий –для наших друзів.

Конструювання «Збудуємо багатоповерховий казковий будинок»

з настільного будівельного матеріалу(робота у підгрупах)

Вихователь.Діти, ви допоможете відновити будинок жителям Казколенду.А як?Ось погляньте,декілька будиночків смерч все ж таки не зміг зруйнувати.Вони однакові? (Ні,вони різні за кольором,висотою,кількістю поверхів тощо).

Завдання для I підгрупи. «Закладемо фундамент».

- Яким повинен бути фундамент будинку?

- Як ви вважаєте чому?

- Оберіть будівельний матеріал, який найкраще підійде для цього?

Завдання для I I підгрупи. «Побудуємо міцні стіни»

Діти за запропонованим малюнком –проектом,підбирають потрібний матеріал.

-Які ви обрали матеріали?

-Чому саме ці?

-Скільки вам потрібно матеріалу,щоб побудувати потрібну кількість поверхів?(Один шар цеглинок –це один поверх,кожен поверх різного кольору)

Діти споруджують конструкцію на фундаменті,побудованому учасниками першої підгрупи.

Завдання для I I I підгрупи. «Добудуємо дах»

Вихователь нагадує дітям,що в країну Казколенд зла відьма Гінгема частенько  насилає різні стихійні лиха,тому вони повинні збудувати дах з надійного матеріалу.

-Якої форми ви будуватимете дах?(Похилий чи плаский)Поясніть свій вибір.

-Який матеріал обираєте ви? Чому саме такий обрали ?

Козенята.Яка краса!Будинок став ще прекраснішим та затишнішим ,ніж раніше. Дякуємо вам ,що побудували його не лише красивим,але й практичним.Ами теж часу не гаяли і приготували для вас подарунки.

Дидактична гра « Розстав по порядку»

Козенята.Це квитки на потяг «Блакитна стріла».Він може відвести вас  до вашого дитячого садочка.Але, щоб потрапити на потяг потрібно вам виконати завдання. Вам потрібно поставити нас найменшого до найбільшого. Одне з козенят задає напрям руху рахунку.

 Запитання до дітей:

-Скільки всього козенят? (Сім).

-Яким за порядком стоїть козеня з номером 1?(Першим).

-Козеня з яким номером треба поставити шостим?(6).

-Яке козеня стоїть між другим і четвертим? (Третє).

-Яке козеня лівіше від третього? (Четверте).

-Яке козеня стоїть справа від шостого козеняти? (Пяте).

-Яке козенятко треба поставити останнім?(Сьом).

Діти вирушають далі рухаючись «потягом» під звуки аудіозапису потягу.

Вихователь.Молодці , діти. Швидко п.

 «Рослинки для друзів»(конструювання за схемою)

 Вихователь.Чи звернули ви увагу ,що у цій казковій країні на жаль не залишилося зовсім ані квітів, ані дерев.Всі рослини знищила ця зла відьма.Що ж робити?Адже ,їх так люблять вирощуватижителі Казколенду.Можливо можна щось зробити? (відповіді дітей).

Діти з деталей конструктора за схемою-малюнком складають квіти та дерева   різні за кольором,формою,величиною.Прикрашають ними будинок .

Вихователь.Молодці!Тепер наші друзі зможуть милуватися красою квітів та дихати чистим повітрям.Адже дерева очищають повітря.

Лунає дзвінок телефона.

Вихователь.Діти погляньте.Посилка.Цікаво від кого.Та ще й лист всередині. Це лист від Попелюшки. Мабуть у неї трапилася біда.Зараз ми з вами дізнаємося  в чому річ.

Вихователь читає лист.

«Доброго дня, діти дитячого садочку «Золота рибка»!Я дізналася,що  ви  сьогодні завітали до нашої чудової країни. У нашій країні поламався годинник, сильний вітер відніс стрілки нашого годинника невідомо куди.На всю країну у нас залишився один годинник,який правильно показує час.(Дістає з коробки пісочний годинник)Сьогодні мене запросили на бал,та я не знаю чи встигну. Моя хрещена повідомила мені про те, що на все у мене лише 1 хвилина.На жаль я не знаю чи можна щось встигнути за одну хвилину  та й ніхто з моїх друзів не вміє цим годинником  користуватися.А я чула,що ваш садочок  відвідують найрозумніші діти вашого міста.Тому дуже прошу навчити мене користуватися годинником та пояснити що таке час.»

Вихователь.Що ж робити ?Нам вже час повертатися у садочок,адже якщо ми не повернемося назад через 1 хвилину,то можемо назавжди залишитися у цій країні. Мабуть скоро почнуть нас з вами шукати.Як ви вважаєте діти ми встигнемо впоратися із завданням Попелюшки за одну хвилину?(Відповіді дітей)

Дослідження «Як багато справ можна зробити за хвилину?»

Вихователь. Давайте скористаємося годинником Попелюшки . Можливо, хтось знає, що за незвичайний годинник буз стрілочок без циферблату надіслала Попелюшка?(Відповіді дітей).Цей годинник починає відлік часу тоді,коли його перевертають.Він рахує рівно 1 хвилину.(Вихователь перевертає годинник,а діти спостерігають за піском,що сиплеться.)Як ви вважаєте,хвилина- це багато чи мало?Чи можна зробити багато справ за цей час? (Відповіді дітей.)

Діти підходять до столів, де розміщені ножиці,кольоровий папір,білий папір,кольорові олівці,палички для рахунку,нитки для нанизування,бусинки з цифровими  написами тощо.Діти розглядають предмети.

Вихователь.Діти,будь ласка, оберіть ту справу, яку ви вважаєте зможете виконати за одну хвилину.

Діти розповідають  вихователю  про  заплановане  виконання  справ.  (Малювання малюнка,виготовлення намиста  з  бусинок у правильній послідовності, вирізання контурів з кольорового паперу,викладанням малюнків  з паличок тощо.) За сигналом вони починають діяти.та за сигналом закінчують виконання.По завершення часу діти оцінюють результати.

Вихователь.Ось, погляньте,скільки всього ми з вами встигнули виконати за одну хвилину.А за день уявляєте скільки всього можна виконати!Ось чому час потрібно берегти і витрачати з користю.Недарма в народі існує безліч прислів’їв та приказок повязаних з часом.

Обговорення змісту народних приказок та прислів’в

-Згаяного часу й конем не здоженеш.

 -Час не тим дорогий,що довгий,а тим,що короткий.

-Хто пізно ходить,сам собі шкодить.

-Що нині утече,то завтра не зловиш.

-Час як вода,все йде вперед.

-Краще нині горобець,як узавтра голубець.

-Бережи час –його за гроші не купиш.

Вихователь.Які з цих приказок та прислів’їв навчають нас цінити час?

Вихователь.Ну що діти час повертатися нам до дитячого садочку. Сьогодні ми мандрували казковою країною Казколенд,зустрічали казкових героїв,допомагали відновлювати зруйнованісмерчем будинки, саджали квіти та дерева.Діти вам сподобалася подорож?

Діти діляться враженнями.

 

 

 

 

 

                              Джерела

Базовий компонент дошкільної освіти / наук. кер. А. М. Богуш, дійсний член НАПН України, д.п.н., проф.; авт. кол.: Богуш А. М., Бєлєнька Г. В., Богініч О. Л. та ін. — К. : Світич, 2012. — 26 с.

Дитина: Освітня програма для дітей від двох до семи років/ наук.кер.проекту В.О.Огнев’юк ; авт.кол.:Г.В.Бєлєнька,О.Л.Богініч,Н.І.Богданець-Білоскаленко [ та ін.] ;наук.ред.:Г.В. Бєлєнька,М.А.Машовець ;Мін.осв. і науки України,Київ. Ун-т ім. Б.Грінченка.-К.:Київ.ун-т ім. Б Грінченка,2016.-304 с.

Конструювання в ДНЗ. Старший вік / В. Л. Сухар. — Х.: Вид-во «Ранок», 2016.— 176 с.

Вихователь й малюки конструюють залюбки : метод. посіб. для роботи з дітьми 3–6 років / Юлія Рібцун, Ольга Рібцун. – Київ : Генеза, 2017. – 192 с. – (Серія «Помічник вихователя ДНЗ»).

Шайдурова Н.В.Развитие ребенка в конструктивной деятельности /Н.В. Шайдурова.-М.:М.:ТЦ Сфера,2008.-128с.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сухецька Олена Іванівна
    Гарне змістовне заняття.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 березня 2018
Переглядів
11686
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку