Зачепилівський дошкільний навчальний заклад (ясла – садок) «Ромашка» Зачепилівської селищної ради Зачепилівського району Харківської області
Заняття – гра
для дітей раннього віку
«Хто в будиночку живе»
(ознайомлення з природним довкіллям)
до колективного перегляду «Формування екологічної компетентності дошкільників у повсякденному житті»
Підготувала
вихователь Ігнатюк І.О.
2018
Тема: Хто в будиночку живе.
Мета: Формувати елементарні уявлення про тісний взаємозв’язок в природі.
Підвести дітей до розуміння, що всьому живому на землі потрібні вода і
світло для життя.
Стимулювати дитячу допитливість та зацікавленість у пізнанні природи.
Розвивати дрібну моторику рук.
Виховувати співчуття, бажання робити добрі справи, піклуватися про росли
ни і тварин.
Матеріал: собачка – іграшка, виготовлені з картону силуети Сонечка та Хмаринки, атрибути для рухливої гри «Хмарка і краплинки» (наголівники - для вихователя хмаринка, для дітей – краплинки; лійка з водою, порожня миска; силует їжачка з картону, прищіпки, іграшка – білочка, горішки та шишки, два кошики
Попередня робота: вивчення заклички, розучування рухливої гри «Хмаринка і Краплинки»
Хід заняття
Вихователь:
-
Добрий день малята, коли я йшла сьогодні до вас то зустріла ось цю собачку. Її звуть Жучка. Давайте послухаємо яка історія з нею трапилася.
-
Жила собі собачка Жучка зі своєю подружкою Кімнатною рослинкою. Кожного ранку вони прокидалися, визирали у віконечко і зустрічали Сонечко. Але одного разу Сонечко не з’явилося на небі. Друзі засумували, рослинка навіть захворіла, тому Жучка вирішила знайти будиночок Сонечка і вилікувати свою подружку. Жучка просить і ,вас дітки, щоб ви допомогли їй знайти Сонечко. Тож пропоную вам вирушити в подорож. (Під веселу мелодію діти вирушають в подорож, построївшись у «паровозик» йдуть за вихователем)
Зустріч з Їжачком
-
Їжачку, ми Сонечко шукаємо, ти не знаєш де воно живе?
-
Я не знаю де Сонечко, в лісі стало так темно, що я розгубив свої колючки, допоможіть малята мені їх зібрати, а я допоможу вам Сонечко шукати. (Діти прищеплюють защіпки на контур їжачка)
-
Ну що Їжачку, пішли з нами. (Знову стають у «паровозик» і йдуть за вихователем)
Зустріч з Білочкою
-
Білочко, ми Сонечко шукаємо, ти не знаєш де його будиночок?
-
Ні, не знаю, в лісі стало так темно, що я розсипала свої шишки та горішки. Допоможіть малята мені їх зібрати, а я допоможу вам Сонечко шукати. (Діти збирають в різні кошики шишки та горішки). Потім запрошують Білочку йти з ними.
-
Ну що Білочко, пішли з нами. (Знову стають у «паровозик» і йдуть за вихователем та знаходять Сонечко закрите Хмаринкою (прикріплені на вікно))
-
Дітки, погляньте, а ось і будиночок Сонечка! Але щось тут не так, чому ж не виходить наше Сонечко зі свого будиночку? (Воно закрите хмаринкою)
-
Давайте його погукаємо:
Сонечко, сонечко,
Заглянь у віконечко,
Дітки гукають,
Тебе виглядають.
-
Дітки, Хмаринка дуже сумна бо думає, що вона нікому не потрібна і з нею ніхто не буде дружити, тому вона й заховала Сонечко від нас і не відпускає. Але ж це не так? Давайте розкажемо для чого вона потрібна. Що носять у собі хмарки? (якщо дітям важко буде відповісти на це запитання, вихователь допомагає навідними)
-
Що падає на землю з хмаринок взимку?(сніг) А влітку чи восени?(дощик)
-
Кому потрібна водичка? А якщо полити рослинку яка захворіла у Жучки, як ви думаєте, вона зрадіє? (Так, зрадіє, рослинки люблять воду)
-
А у себе в групі ми зараз можемо влаштувати дощик?
-
Звичайно можемо. І зараз я вам це покажу.
Дослідницько – експериментальна діяльність «Як утворюються калюжі»
Вихователь бере лійку з водою і велику порожню миску. Починає з лійки лити водичку в миску, заповнюючи її та коментуючи усі свої дії.
Пояснює, що таким чином і на вулиці утворюються калюжі.
-
А зараз давайте трішечки пограємо з Хмаркою.
Рухлива гра «Хмаринка і Краплинки»
-
Я буду мама – Хмаринка, а ви мої дітки Крапельки. Спочатку всі Краплинки сплять біля мами – Хмарки, коли починається дощик Краплинки покидають Хмарку і весело граються доки не впадуть на землю у калюжки(під музичний супровід за сигналом вихователя «почався дощик» діти весело граються, бігають, стрибають; на сигнал «дощик закінчився» дітки утворюють «калюжки», міцно беруться за ручки і присідають на килимок).
-
Погляньте, дітки, поглянь Жучка, наша Хмарка звеселіла та відкрила Сонечко. Тепер твоя подружка, Кімнатна рослинка, перестане хворіти і виросте дуже красива.
Підсумок
-
Хто до нас сьогодні завітав у гості? Як звуть собачку? Куди нас запросила Жучка?
-
Кого ми зустріли на своєму шляху? (їжачка, білочку, хмаринку)
-
В яку гру ми з вами грали? Ким ви були? (краплинками) Що утворювали краплинки? (калюжки)
-
Що ж потрібно для життя всім нам, тваринкам і рослинкам? (водичка і сонечко)
-
Вам сподобалася наша подорож?