Конспект заняття - гри для дітей раннього віку (ознайомлення з природним довкіллям)

Про матеріал

Конспект заняття розрахований на дітей раннього віку. Містить дослідницько - експериментальну діяльність "Як утворюються калюжі"; авторську рухливу гру "Хмаринка і краплинки" під час якої використано методику ТРВЗ, а конкретно метод ММЧ (метод маленьких чоловічків). Також використано вправи на розвиток дрібної моторики пальців рук.

Перегляд файлу

Зачепилівський дошкільний навчальний заклад (ясла – садок) «Ромашка» Зачепилівської селищної ради Зачепилівського району Харківської області

 

 

 

 

 

 

 

Заняття – гра

для дітей раннього віку

«Хто в будиночку живе»

(ознайомлення з природним довкіллям)

до колективного перегляду «Формування екологічної компетентності дошкільників у повсякденному житті»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                            Підготувала

                                                                                                вихователь Ігнатюк І.О.

 

 

2018

 

Тема: Хто в будиночку живе.

Мета: Формувати елементарні уявлення про тісний взаємозв’язок в природі.

           Підвести дітей до розуміння, що всьому живому на землі потрібні вода і

           світло для життя.

           Стимулювати дитячу допитливість та зацікавленість у пізнанні природи.

           Розвивати дрібну моторику рук.

            Виховувати співчуття, бажання робити добрі справи, піклуватися про росли

           ни і тварин.

Матеріал: собачка – іграшка, виготовлені з картону силуети Сонечка та Хмаринки, атрибути для рухливої гри «Хмарка і краплинки» (наголівники -  для вихователя хмаринка, для дітей – краплинки; лійка з водою, порожня миска; силует їжачка з картону, прищіпки, іграшка – білочка, горішки та шишки, два кошики

Попередня робота: вивчення заклички, розучування рухливої гри «Хмаринка і Краплинки»

Хід заняття

Вихователь:

  • Добрий день малята, коли я йшла сьогодні до вас то зустріла ось цю собачку. Її звуть Жучка. Давайте послухаємо яка історія з нею трапилася.
  • Жила собі собачка Жучка зі своєю подружкою Кімнатною рослинкою. Кожного ранку вони прокидалися, визирали у віконечко і зустрічали Сонечко. Але одного разу Сонечко не з’явилося на небі. Друзі засумували, рослинка навіть захворіла, тому Жучка вирішила знайти будиночок Сонечка і вилікувати свою подружку. Жучка просить і ,вас дітки, щоб ви допомогли  їй знайти Сонечко. Тож пропоную вам вирушити в подорож. (Під веселу мелодію діти вирушають в подорож, построївшись  у «паровозик» йдуть за вихователем)

Зустріч з Їжачком

  • Їжачку, ми Сонечко шукаємо, ти не знаєш де воно живе?
  • Я не знаю де Сонечко, в лісі стало так темно, що я розгубив свої колючки, допоможіть малята мені їх зібрати, а я допоможу вам Сонечко шукати. (Діти прищеплюють защіпки на контур їжачка)
  • Ну що Їжачку, пішли з нами. (Знову стають у «паровозик» і йдуть за вихователем)

Зустріч з Білочкою

  • Білочко, ми Сонечко шукаємо, ти не знаєш де його будиночок?
  • Ні, не знаю, в лісі стало так темно, що я розсипала свої шишки та горішки. Допоможіть малята мені їх зібрати, а я допоможу вам Сонечко шукати. (Діти збирають в різні кошики шишки та горішки). Потім запрошують Білочку йти з ними.
  • Ну що Білочко, пішли з нами. (Знову стають у «паровозик» і йдуть за вихователем та знаходять Сонечко закрите Хмаринкою (прикріплені на вікно))
  • Дітки, погляньте, а ось і будиночок Сонечка! Але щось тут не так, чому ж не виходить наше Сонечко зі свого будиночку? (Воно закрите хмаринкою)
  • Давайте його погукаємо:

Сонечко, сонечко,

Заглянь у віконечко,

Дітки гукають,

Тебе виглядають.

  • Дітки, Хмаринка дуже сумна бо думає, що вона нікому не потрібна і з нею ніхто не буде дружити, тому вона й заховала Сонечко від нас і не відпускає. Але ж це не так? Давайте розкажемо для чого вона потрібна. Що носять у собі хмарки? (якщо дітям важко буде відповісти на це запитання, вихователь допомагає навідними)
  • Що падає на землю з хмаринок взимку?(сніг) А влітку чи восени?(дощик)
  • Кому потрібна водичка? А якщо полити рослинку яка захворіла у Жучки, як ви думаєте, вона зрадіє? (Так, зрадіє, рослинки люблять воду)
  • А у себе в групі ми зараз можемо влаштувати дощик?
  • Звичайно можемо. І зараз я вам це покажу.

Дослідницько – експериментальна діяльність «Як утворюються калюжі»

Вихователь бере лійку з водою і велику порожню миску. Починає з лійки лити водичку в миску, заповнюючи її та коментуючи усі свої дії.

Пояснює, що таким чином і на вулиці утворюються калюжі.

  • А зараз давайте трішечки пограємо з Хмаркою.

Рухлива гра «Хмаринка і Краплинки» 

  • Я буду мама – Хмаринка, а ви мої дітки Крапельки. Спочатку всі Краплинки сплять біля мами – Хмарки, коли починається дощик Краплинки покидають Хмарку і весело граються доки не впадуть на землю у калюжки(під музичний супровід за сигналом вихователя «почався дощик» діти весело граються, бігають, стрибають; на сигнал «дощик закінчився» дітки утворюють «калюжки», міцно беруться за ручки і присідають на килимок).
  • Погляньте, дітки, поглянь Жучка,  наша Хмарка звеселіла та відкрила Сонечко. Тепер твоя подружка, Кімнатна рослинка, перестане хворіти і виросте дуже красива.

Підсумок

  • Хто до нас сьогодні завітав у гості? Як звуть собачку? Куди нас запросила Жучка?
  • Кого ми зустріли на своєму шляху? (їжачка, білочку, хмаринку)
  • В яку гру ми з вами грали? Ким ви були? (краплинками) Що утворювали краплинки? (калюжки)
  • Що ж потрібно для життя всім нам, тваринкам і рослинкам? (водичка і сонечко)
  • Вам сподобалася наша подорож?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 21
Оцінки та відгуки
  1. Osadcha Olga
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. УШАКОВА ТЕТЯНА ІВАНІВНА
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. дука ольга
    Дуже цікавий матеріал:)
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Злидень Настя
    Дуже цікавий матеріал, взяла для себе з великим задоволенням!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Злидень Наталія Наталія
    Дуже цікавий матеріал
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Чиж Яків
    Дуже цікавий матеріал:)
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Зубко Оксана
    Цікаве та пізнавальне заняття.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Чиж Ниташа
    Дуже сподобався матеріал)
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Гненний Олександр
    содобалось, дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Бакаєва Ірина
    Цікаве заняття для діток третього року життя. Весь матеріал підібрано зрозуміло та відповідно вікові дітей.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Криулін Іван
    Дуже вам дякую)
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Таня таня
    Дуже цікавий матеріал:)
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Чиж Ольга
    Чудовий конспект заняття.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Анна Анна
    Дуже цікавий і корисний матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Катерина Власова
    Мені дуже хотілося б побувати на ваших заняттях. Я впевнена, що це цікаво!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Бєга Наталія
    Цікаве заняття. Діткам дуже сподобалося!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Гненна Ольга
    дуже цікавий матеріал
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. гненна анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  19. Плющ Євген
    Дуже корисно!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  20. Анна Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  21. Сухоруков Максим
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 18 відгуків
doc
Додано
5 березня 2018
Переглядів
38753
Оцінка розробки
5.0 (21 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку