Мета : вчити дітей взаємодіяти один з одним, розуміти силу добра у взаєминах з людьми,цінувати хороші вчинки , добрі взаємини за допомогою твору.
Формувати уявлення дітей про моральні якості людини, сприяти їхнім проявам у повсякденному житті, закладати основи духовності. Активізувати словниковий запас емоційно - оцінювальною лексикою: вереда,одинець, мазунець. Викликати в дітей емоційний відгук на прочитаний твір. Стимулювати пізнавальну активність, мислення, збагачувати словник. Розвивати пам'ять, мислення. Виховувати потребу в регулюванні своєї поведінки за свідомо засвоєними морально-етичними нормами; доброзичливі, дружні стосунки.
Хід заняття:
Мала мама одинця,
Одинця-
Мазунця.
Мамі з ним була біда:
Одинець був
ВЕ-РЕ-ДА.
Ось у ліжку
Він сидить, В стінку стука:
— Мамо, йди!
Іди
Сюди!
Візьми на руки!
Хлопець дриґає ногами,
Обливається сльозами
Кулачками тре він очі:
— Я вмиватися не хочу!
Теплої води нема!
Мама супу
Із каструлі
Налила,
Мама ложку
Вередулі
Подала.
— Нащо ложка? Забери ти!
Хочу суп з тарілки пити! —
І руками обома
Він тарілку підніма.
Знов розплакався синочок:
— Мамо! Хочу в дитсадочок,
Гратись з дітками всіма!
А йому
Відповіли
Малюки:
— Ну, навіщо
Вереда
Нам такий?
Ні, не візьмемо тебе
Ми сюди:
В дитсадочок
Нам не треба
ВЕ-РЕ-ДИ!
- Малята ,а ви знаєте хто такий вереда? Це той хто капризує. Хто такий одинець-мазунець? Один любимий.
- Що ж хотів вереда коли стукав у стінку?
- Чому не хотів хлопець умиватись?
- Як вереда хотів їсти суп?
- Чому малюки не захотіли вереду собі в дитячий садок?
- Чи є в нашій групі вереда?
- Послухайте ще раз.(повторне читання вірша)
Хоче Вереда змінитись
Щоб із вами подружитись.
- Давайте допоможемо Вереді і кожен на своєму прикладі розкаже як потрібно поводитись
Добрі справи добереш,
Диво-сонечко складеш. (Д.г «Сонце доброти» на дошці)
Д.г «Добрі та погані вчинки» погляньте на картинки і доберіть хороші вчинки.
- Так добра людина випромінює тепло і світло, своїми добрими вчинками, розраджує, заспокоює, ніби притягує до себе. Вона ввічлива, тактовна, її шанують, цінують, з нею приємно спілкуватися.
Д.г «В яких словах живе добро».
- В яких словах живе добро. Назвіть слово, протилежне за значенням. Якщо
сумний-веселий, злий-добрий, сваритися-миритися, руйнувати-будувати, жадібний-щедрий, ворог-друг, сльози-сміх, ненависть-любов, страх-сміливість, байдужість-співчуття, брехливий-чесний.
- А давайте трішки пограємо. Підберіть до картинки риму. Хто зображений зверху? Підберіть знизу назву предмета, яка підходить до цього зображення та позначте його прищіпкою. (Д.г. «Підбери риму»)