Розробка даного уроку доможе вчителю розповісти першачкам у цікавій формі про поняття "щастя".
УРОК 1
Тема. Що означає бути щасливим? Що таке бажання людини, для чого вони їй потрібні? Що таке щастя? Коли людина відчуває себе щасливою? Праця – шлях до задоволення своїх бажань, до щастя. Зроби батьків щасливими.
Мета: обговорити з учнями розуміння поняття «щастя»; вчити дітей приносити радість своїм батькам; поповнювати словниковий запас новими словами; розвивати вміння самому здійснювати свої бажання; виховувати бажання ввічливо висловлювати свої почуття, працелюбність.
Обладнання: малюнки із зображенням звірят, картина, картки, олівці, альбоми, корона «Щастя».
ХІД УРОКУ
Ӏ. Організація класу до роботи
Учитель:
Сядьте, дітки, всі рівненько, |
Усміхніться всі гарненько, |
Настрій на урок взяли, |
Працювати почали. |
ӀӀ. Робота над темою уроку
- Дорогі діти, сьогодні ми з вами побуваємо уявно в лісовій школі. (Вивісити картину, на якій зображена сова біля дошки, а за партами сидять зайчики, білочки, лисички та їжачки, додаток 1)
- Давайте уявимо собі, що ми знаходимося на цій поляні. Що ж тут відбувається?
- Правильно, тут навчаються звірята.
- А хто у них вчитель?
- Мудра сова.
- Може, хтось скаже, що читає на дошці сова звірятам?
- Що означає бути щасливим?
- Отже, сьогодні на уроці ми поговоримо про щастя, про те, як зробити батьків щасливими.
- Кого навчає сова? (Зайчиків, білочок, лисичок, їжачків)
- Вона, мабуть, і задає на уроці їм якісь завдання. А чи хочете ви попрацювати разом із лісовими учнями? Давайте спробуємо.
- Ось тут у Сови є конверт. Давайте подивимося, що у ньому є? (Один учень достає із конверта картки, на яких написані завдання.)
- Діти, так як ви ще не вмієте читати, дозвольте мені прочитати, що там написано. Дозволяєте?
Завдання перше. Послухайте оповідання «Щастя», дайте відповіді на запитання.
- Які бажання були у хлопчиків?
- За ким пішло щастя?
ЩАСТЯ
Якось ішли шляхом троє підлітків, а за ними хлопченя дошкільного віку.
Йшли-йшли і раптом бачать – яма. А в тій ямі дивна кругла істота сидить.
- Ти хто? – питають її.
- Я – ваше Щастя. Чого ви найбільше бажаєте?
Один хлопець говорить:
- Хочу бути в школі відмінником.
- Хай буде по-твоєму, - відповідає Щастя й подає щоденник із відмінними оцінками.
Другий говорить:
- Хочу мати багато грошей.
- І це можливо, - відповідає Щастя й подає йому повний гаманець.
- А я сильним бути хочу! – каже третій.
- Теж допоможу, - відповідає щастя і подає йому гантелі.
- А тобі що, хлопче? – питає найменшого. – Зроблю все, чого побажаєш.
- Ти… якщо й далі будеш сидіти в ямі, то застудишся. Давай руку, я тебе витягну!
Розсміялося Щастя, вибралося з ями й слідом за хлопченям покотилося.
Завдання друге. Я розповім вам про сім кольорів щастя, а ви на білому папері намалюйте свої кольори до кожного щастя.
Розповідь учителя.
- Щастя кольорове, воно – веселе, дивовижне, радісне, прекрасне, захоплююче, піднесене. Воно робить людину світлою, наділяє її силою, впевненістю у собі. Ось таке воно – щастя.
Перший колір щастя – це життя, яке подарувала мама. Вона дала кожному із нас найбільше – життя! Вона перша в житті пригорнула кожного із нас, наділила теплом, подарувала любов. Без неї ми б не бачили цього дивовижного, незбагненного і такого цікавого світу!
А тепер намалюйте квіточку – це будете ви, від неї проведіть промінчик – найбільше щастя жити. (Учні пояснюють, чому саме вони вибрали такий колір.)
Другий колір щастя – бачити навколишній світ у різнобарв᾽ї, у формах і кольорах, рухах і спокої. Кажуть, що очі – це дзеркало людської душі. Бо очима можна про все сказати, якщо вони зрячі. (Учні малюють другу лінію щастя.)
Третій колір щастя – це можливість чути багатоголосий світ! Прислухайтесь до пташиного співу, до чистої і мелодійної української пісні, до кожного голосу, до рідного слова, до дзюркотіння струмочка, і ви зрозумієте, яке це щастя – чути світ! (Намалювати третю кольорову лінію і пояснити свій вибір.)
Четвертий колір щастя – це можливість відчути світ на дотик. Ви своєю рукою відчуваєте мамину і татову руку, а на своїй щоці – теплий і дуже лагідний дотик їхніх губ, які так ніжно цілують вас. У цьому стільки любові, тепла, стільки щастя! Хіба без цього можна прожити? (Діти малюють четверту лінію щастя.)
От ми і підійшли до п᾽ятого кольору щастя – це здатність відчути запахи: п᾽янкі аромати квітів і скошеної трави, соснового лісу і аромат степу, запах рідної оселі й свіжого хліба, теплого молока. Бо все має свій незабутній запах. (Виберіть і для цього щастя колір і намалюйте наступну лінію.)
А ще шостий колір щастя – це смак. Так-так, якби його не було, то ми ніколи не знали б приємного смаку солодощів. Ось яке ми маємо щастя. І в ньому теж бринить любов. Тому виберіть і для цього щастя колір.
А ось він і сьомий колір щастя – це здійснені наші мрії! Це все, про що ми мріємо, на що сподіваємось, про що постійно думаємо і так бажаємо, щоб воно збулося. І раптом – мрія стає реальністю, вона здійснюється – оце щастя! (Діти малюють лінію останнього кольору.)
- А тепер підніміть свої альбоми і покажіть, які веселки у вас вийшли – це веселки щастя!
Можливо, щастя має більше кольорів. Хто знає? Та я знаю лише те, що воно – різнокольорове, барвисте, світле. І хай у кожного щастя буде веселкове, чисте, бо людина приходить у світ для добра і щастя. Давайте зачитаємо, яке наступне завдання підготувала Сова звірятам і постараємось його виконати.
Фізкультхвилинка
Завдання третє. У кожного із вас є картка, на якій намальований круг. Намалюйте очі, ніс, рот так, щоб відобразити щасливу людину. (Додаток 2)
- А тепер покажіть всім, як ви впорались із цим завданням.
- Молодці!
Завдання четверте. В четвертому завданні Сова пропонує звірятам змінити кінцівку казки «Колобок» так, щоб був щасливий кінець. Допоможемо звірятам? В кого будуть які пропозиції?(Додаток 3)
Завдання п᾽яте. Подумайте і скажіть, як зробити батьків щасливими? (Бути хорошими учнями, дбати про своє здоров᾽я і здоров᾽я батьків, поводитись так, щоб батьки за нас раділи тощо.)
ӀӀӀ. Підсумок уроку
- Ось ми уявно побували на уроці в лісовій школі і спробували виконати завдання, які пропонувались звірятам.
А тепер пограємо у гру «Модель щасливого життя». (Діти по черзі одягають корону «Щастя», додаток 4)
- Скажи, Щастя, що ти подаруєш для життя людині? (Кожна дитина висловлює свої побажання. Можна почати з учителя: здоров᾽я, хороша сім᾽я, великий будинок, освіта, розум, довголіття, робота для батьків, мир на Землі, злагода, радість тощо.)
- Життя, діти, неповторне, тому необхідно цінувати кожен день, кожну мить, кожну хвилинку, спілкуватись із цікавими людьми, хто бажає бути щасливим і бажає щастя іншим.
Хто трудився на уроці, |
Той, звичайно, молодець, |
Ну, а зараз, мої любі, |
Уроку нашому кінець. |
Діти на згадку про урок отримують малюнки із зображенням лісових звірят із лісової школи. (Додаток 5).
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Додаток 4
КОРОНА ЩАСТЯ
Додаток 5