Конспект уроку з етики "Що означає бути щасливим?"

Про матеріал

Розробка даного уроку доможе вчителю розповісти першачкам у цікавій формі про поняття "щастя".

Перегляд файлу

 

УРОК 1

Тема. Що означає бути щасливим? Що таке бажання людини, для чого вони їй потрібні? Що таке щастя? Коли людина відчуває себе щасливою? Праця – шлях до задоволення своїх бажань, до щастя. Зроби батьків щасливими.

Мета: обговорити з учнями розуміння поняття «щастя»; вчити дітей приносити радість своїм батькам; поповнювати словниковий запас новими словами; розвивати вміння самому здійснювати свої бажання; виховувати бажання ввічливо висловлювати свої почуття, працелюбність.

Обладнання: малюнки із зображенням звірят, картина, картки, олівці, альбоми, корона «Щастя».

ХІД УРОКУ

Ӏ. Організація класу до роботи

Учитель:

Сядьте, дітки, всі рівненько,

Усміхніться всі гарненько,

Настрій на урок взяли,

Працювати почали.

 

ӀӀ. Робота над темою уроку

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

- Дорогі діти, сьогодні ми з вами побуваємо уявно в лісовій школі. (Вивісити картину, на якій зображена сова біля дошки, а за партами сидять зайчики, білочки, лисички та їжачки, додаток 1)

- Давайте уявимо собі, що ми знаходимося на цій поляні. Що ж тут відбувається?

- Правильно, тут навчаються звірята.

- А хто у них вчитель?

- Мудра сова.

- Може, хтось скаже, що читає на дошці сова звірятам?

- Що означає бути щасливим?

- Отже, сьогодні на уроці ми поговоримо про щастя, про те, як зробити батьків щасливими.

- Кого навчає сова? (Зайчиків, білочок, лисичок, їжачків)

- Вона, мабуть, і задає на уроці їм якісь завдання. А чи хочете ви попрацювати разом із лісовими учнями? Давайте спробуємо.

  1. Виконання завдань.

- Ось тут у Сови є конверт. Давайте подивимося, що у ньому є? (Один учень достає із конверта картки, на яких написані завдання.)

- Діти, так як ви ще не вмієте читати, дозвольте мені прочитати, що там написано. Дозволяєте?

Завдання перше. Послухайте оповідання «Щастя», дайте відповіді на запитання.

- Які бажання були у хлопчиків?

- За ким пішло щастя?

ЩАСТЯ

Якось ішли шляхом троє підлітків, а за ними хлопченя дошкільного віку.

Йшли-йшли і раптом бачать – яма. А в тій ямі дивна кругла істота сидить.

- Ти хто? – питають її.

- Я – ваше Щастя. Чого ви найбільше бажаєте?

Один хлопець говорить:

- Хочу бути в школі відмінником.

- Хай буде по-твоєму, - відповідає Щастя й подає щоденник із відмінними оцінками.

Другий говорить:

- Хочу мати багато грошей.

- І це можливо, - відповідає Щастя й подає йому повний гаманець.

- А я сильним бути хочу! – каже третій.

- Теж допоможу, - відповідає щастя і подає йому гантелі.

- А тобі що, хлопче? – питає найменшого. – Зроблю все, чого побажаєш.

- Ти… якщо й далі будеш сидіти в ямі, то застудишся. Давай руку, я тебе витягну!

Розсміялося Щастя, вибралося з ями й слідом за хлопченям покотилося.

Завдання друге. Я розповім вам про сім кольорів щастя, а ви на білому папері намалюйте свої кольори до кожного щастя.

Розповідь учителя.

- Щастя кольорове, воно – веселе, дивовижне, радісне, прекрасне, захоплююче, піднесене. Воно робить людину світлою, наділяє її силою, впевненістю у собі. Ось таке воно – щастя.

Перший колір щастя – це життя, яке подарувала мама. Вона дала кожному із нас найбільше – життя! Вона перша в житті пригорнула кожного із нас, наділила теплом, подарувала любов. Без неї ми б не бачили цього дивовижного, незбагненного і такого цікавого світу!

А тепер намалюйте квіточку – це будете ви, від неї проведіть промінчик – найбільше щастя жити. (Учні пояснюють, чому саме вони вибрали такий колір.)

Другий колір щастя – бачити навколишній світ у різнобарв᾽ї, у формах і кольорах, рухах і спокої. Кажуть, що очі – це дзеркало людської душі. Бо очима можна про все сказати, якщо вони зрячі. (Учні малюють другу лінію щастя.)

Третій колір щастя – це можливість чути багатоголосий світ! Прислухайтесь до пташиного співу, до чистої і мелодійної української пісні, до кожного голосу, до рідного слова, до дзюркотіння струмочка, і ви зрозумієте, яке це щастя – чути світ! (Намалювати третю кольорову лінію і пояснити свій вибір.)

Четвертий колір щастя – це можливість відчути світ на дотик. Ви своєю рукою відчуваєте мамину і татову руку, а на своїй щоці – теплий і дуже лагідний дотик їхніх губ, які так ніжно цілують вас. У цьому стільки любові, тепла, стільки щастя! Хіба без цього можна прожити? (Діти малюють четверту лінію щастя.)

От ми і підійшли до п᾽ятого кольору щастя – це здатність відчути запахи: п᾽янкі аромати квітів і скошеної трави, соснового лісу і аромат степу, запах рідної оселі й свіжого хліба, теплого молока. Бо все має свій незабутній запах. (Виберіть і для цього щастя колір і намалюйте наступну лінію.)

А ще шостий колір щастя – це смак. Так-так, якби його не було, то ми ніколи не знали б приємного смаку солодощів. Ось яке ми маємо щастя. І в ньому теж бринить любов. Тому виберіть і для цього щастя колір.

А ось він і сьомий колір щастя – це здійснені наші мрії! Це все, про що ми мріємо, на що сподіваємось, про що постійно думаємо і так бажаємо, щоб воно збулося. І раптом – мрія стає реальністю, вона здійснюється – оце щастя! (Діти малюють лінію останнього кольору.)

- А тепер підніміть свої альбоми і покажіть, які веселки у вас вийшли – це веселки щастя!

Можливо, щастя має більше кольорів. Хто знає? Та я знаю лише те, що воно – різнокольорове, барвисте, світле. І хай у кожного щастя буде веселкове, чисте, бо людина приходить у світ для добра і щастя. Давайте зачитаємо, яке наступне завдання підготувала Сова звірятам і постараємось його виконати.

Фізкультхвилинка

Завдання третє. У кожного із вас є картка, на якій намальований круг. Намалюйте очі, ніс, рот так, щоб відобразити щасливу людину. (Додаток 2)

- А тепер покажіть всім, як ви впорались із цим завданням.

- Молодці!

Завдання четверте. В четвертому завданні Сова пропонує звірятам змінити кінцівку казки «Колобок» так, щоб був щасливий кінець. Допоможемо звірятам? В кого будуть які пропозиції?(Додаток 3)

Завдання пяте. Подумайте і скажіть, як зробити батьків щасливими? (Бути хорошими учнями, дбати про своє здоровя і здоровя батьків, поводитись так, щоб батьки за нас раділи тощо.)

ӀӀӀ. Підсумок уроку

- Ось ми уявно побували на уроці в лісовій школі і спробували виконати завдання, які пропонувались звірятам.

А тепер пограємо у гру «Модель щасливого життя». (Діти по черзі одягають корону «Щастя», додаток 4)

- Скажи, Щастя, що ти подаруєш для життя людині? (Кожна дитина висловлює свої побажання. Можна почати з учителя: здоров᾽я, хороша сім᾽я, великий будинок, освіта, розум, довголіття, робота для батьків, мир на Землі, злагода, радість тощо.)

- Життя, діти, неповторне, тому необхідно цінувати кожен день, кожну мить, кожну хвилинку, спілкуватись із цікавими людьми, хто бажає бути щасливим і бажає щастя іншим.

Хто трудився на уроці,

Той, звичайно, молодець,

Ну, а зараз, мої любі,

Уроку нашому кінець.

Діти на згадку про урок отримують малюнки із зображенням лісових звірят із лісової школи. (Додаток 5).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Додаток 1

C:\Users\user\Downloads\77988697_338400_original.jpg

 

 


Додаток 2

http://litsait.ru/images/photos/medium/bf8d8c80a826803ef4cc161bfa1aed4d.jpg 

        

 

 

 

 

 

 

 

 

http://zoozel.ru/gallery/images/280575_smailiki-grustnyi-png.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.i2clipart.com/cliparts/0/8/3/a/clipart-angry-smiley-emoticon-512x512-083a.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

 

C:\Users\user\Downloads\_original.jpg

 


Додаток 4

КОРОНА ЩАСТЯ

http://gifsla.ru/images/9/predmet37.gif

 


Додаток 5

 

 

C:\Users\user\Downloads\0_78bd3_71e837aa_orig.pngC:\Users\user\Downloads\0_10cc08_94175c3f_orig.png

 

C:\Users\user\Downloads\0_78bdb_eed425f7_orig.png     C:\Users\user\Downloads\0_78bda_76d481fc_orig.png

 

 

docx
Пов’язані теми
Етика, Розробки уроків
Додано
28 грудня 2017
Переглядів
6290
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку