Міжнародне заняття доброти «Наші любі пухнастики»
Мета:
Вчити дітей первинним уявленням про правила догляду за котиками та собаками, розширювати знання про котів та собак й їх значення для людини, закріпити навички безпечної поведінки з тваринами, збагатити лексичний запас дітей словами-назвами тварин й їх дитинчат;
Розвивати вміння спостерігати за тваринами, відповідальність за них, розвивати мовленнєві вміння, мислення, увагу;
Виховувати інтерес до світу тварин, бажання піклуватися про них.
Матеріали: презентація, Сонечко,картинка вікна, ляльки Песика та Котика, аудіозапис голосів: киці/песика, наголовники песика/киці, спокійна музика, картинки: рибка, корм, лимон, ошийник, намордник, лежаки котиків/будиночки песиків, ветеринар,аудіозапис як котик/песик кашляє, картинки тварин з ветеринаром, картинка волонтерів, притулка.
( в руках вихователь тримає сонечко)
Тільки сонечко зійде.
Зазирне в вікно світанок,
До вікна ми підійдем,
І промовим: Добрий ранок!
Доброго дня вам любі малята,
Хлопчики милі мої і дівчата
Щирою посмішкою я вас вітаю,
Доброго настрою на весь день бажаю.
- Погляньте, яке гарне усміхнене сонечко до нас завітало. Зараз ми разом і ви і я теж усміхнемося Сонечку.
(посмішки)
- А Сонечко до нас завітало не саме. Воно привело своїх друзів. А кого саме, ви дізнаєтеся, коли послухаєте уважно.
( вихователь включає аудіозапис нявкання й гавкання)
- Дітки, то кого з собою привело Сонечко?
(відповіді дітей і вихователь дістає іграшки)
- Так, молодці, погляньте до нас з Сонечком завітали Киця й Песик.
- Я пропоную вам пограти в гру «Песик й Котик». Давайте пригадаємо, що робить киця? (нявкає)
- А що робить песик? (гавкає)
- Коли я показую кицю – ви нявкаєте, коли песика – гавкаєте.
(триває гра)
- Які ви розумнички, тваринки нам усміхаються, їм весело.
- А зараз я пропоную вам поглянути на тих діток нашої групи в яких є домашні улюбленці.
(сайд діток з домашніми улюбленцями)
- Ми з вами поглянули, що багато з вас теж мають домашніх тваринок.
Ви чи ваші батьки є господарями цих тваринок. Ви знаєте, що в тваринок як і в нас буває гарний, а буває поганий настрій – коли їх не слід чіпати.
Психогімнастика « Киці/песики»
( вихователь й дітки одягають наголовники песика/киці
в кого, яка домашня тваринка є під музику)
- Зараз ми спробуємо з вами показати, якими бувають наші улюбленці.
- Тваринки задоволені: виляють хвостиком, вушка слухають, що скаже господар, на задні лапки стають.
- Тваринки засмучені: голову схиляють набік, скручуються калачиком, ховаються (руки відкрити/закрити).
- Ми з вами погралися. Наші тваринки теж. Вони ще й зголодніли.
Дидактична гра «Нагодуй улюбленця»
- Давайте спробуємо їх нагодувати.
(слайд : киця/песик- рибка, корм, вода, лимон, шоколадка)
(під час гри закріпляються навички доглядати за по судом тваринок)
- Молодці, ви багато чого знаєте про тваринок.
(слайд -вигулу тваринок)
- Давайте поглянемо, як же гуляють з домашніми тваринками.
- Що одягають кицям/песикам, коли з ними гуляють?
(відповіді дітей)
- Так, ошийники одягають. А що ще? (поводки)
- Великим песикам, що потрібно одягати, коли йдуть з ними гуляти?
(намордники)
- Так, бо це для нас вони улюблені тваринки, а інших вони можуть налякати.
(картинка песик/котик прихворіли)
- Погляньте, чому тваринки сумні?
(відповіді дітей)
- Можливо їхні господарі кудись поїхали й залишили їх у притулку чи у товаришів, а можливо – захворіли.
- Куди йдуть люди, коли захворіють? (до лікаря)
(картинку ветеринара показує вихователь)
Звір чи пташка, що хворіє
Лікуватися – не вміє
Дасть пігулки чи відвар
Тваринам лікар – Ветеринар
- А хто знає, як називається лікар тваринок? (ветеринар)
- Пропоную пограти в гру «Мій песик/киця захворіли»
- Ви слухаєте уважно й показуєте за мною, повадки тваринок, коли вони захворіли:
- Потремо лапкою носик: він сухий і гарячий;
- Покашляємо (тваринки теж кашляють);
- Скрутимося, ніби тваринка спить (коли тваринки хворіють вони більше сплять);
- Поп’ємо водичку. Тваринки її п’ють язичком. Ось так.
- Отже, дітки, коли у тваринки бачите такі ознаки, то її потрібно вести до лікаря. Згадайте, як його називають? (ветеринар)
(слайд з безпритульними тваринками)
- Погляньте на цих тваринок, в них немає господарів й дому, вони – безхатьки.
- Коли ви гуляєте з батьками, то гладити чи годувати таких тварин, можна лише з дозволу батьків. Бо вони, можуть подумати, що ви в них щось хочете забрати чи образити їх.
(слайд з волонтерами й притулком)
- Таких тварин забирають волонтери в притулки. Там за тваринками доглядають й лікують. А потім їм шукають новий дім. Ось і ми можемо бути волонтерами й нагодувати тваринку долучившись до акції «Happy
Мяу для Мурчика»
- А зараз давайте пригадаємо, про кого ми з вами говорили сьогодні?
(ляльки песик/котик)
- Ми з вами багато чого сьогодні пригадали, адже ви теж маєте домашніх улюбленців.
Пальчикова гра «Пазур»
- Пропоную пограти ще в одну гру. Дивіться на мене й повторюйте мої рухи. Але спочатку покажіть мені свої ручки. Зараз ми будемо гратися ними.
У котика – лапки,
На лапках – дряпки.
Лапонька маленька,
Пазурі гостренькі.
- Молодці. Ми з вами були великими розумничками. Будьте гарними господарями своїм тваринкам, доглядайте за ними. Тварин інших на вулиці не чіпайте без дозволу батьків.
- Давайте попрощаємося, як котик/песик: повиляємо хвостиком й покажемо лапки.
- До нових зустрічей!