Інтегроване заняття « Подорож до Іжачка» для дітей молодшого дошкільного віку

Про матеріал

Знайомити дітей з дикими тваринами , зокрема їжаком ; формувати вміння відокремити та охарактеризувати особливості зовнішнього стану тварини ,образу життя,звички . Вчити дітей уважно слухати художні твори та відповідати на запитання вихователя .Вчити дітей малювати нетрадиційним способом, доповнювати зображення деталями ( малювання методом відбитка ).


Перегляд файлу

Негрей Світлана Олександрівна  вихователь санаторного закладу  дошкільної освіти  (ясла – садок) № 23 «Дзвіночок» Білоцерківської міської ради Київської області.

Інтегроване заняття « Подорож до Іжачка» для дітей молодшого дошкільного віку

Програмовий зміст :

Продовжувати знайомити малят з дикими тваринами , зокрема їжаком ; формувати вміння відокремити та охарактеризувати особливості зовнішнього стану тварини ,образу життя,звички . Вчити дітей уважно слухати художні твори та відповідати на запитання вихователя . Закріпити ознаки весни. Збагачувати словник дітей прикметниками . Активізувати мову дітей  словами : кубельце, лігво , дупло, барліг. Спонукати дітей визначати назву дитинчат, тварини якої воно називає: білченя, лисеня , ведмежа, вовченя, їжаченя, зайченя. Розвивати мову, пам'ять, увагу , мислення дітей , мовне дихання під час дихальних та імітаційних вправ . Вчити  дітей малювати нетрадиційним способом,  доповнювати зображення  деталями ( малювання методом відбитка ).
Розвивати почуття кольору, дрібну моторику рук, , творчу уяву.  Викликати   емоційний  відгук на незвичайний спосіб малювання .  Виховувати бережливе ставлення до природи.

Хід заняття :

Станемо усі рівненько

Усміхнемося гарненько,

Поверніться до гостей ,

Скажем всім їм :

« Добрий день!»

Ми вам зичимо здоров’я і добра , а  тепер до роботи пора !

- Сьогодні я запрошую вас до лісу. Дорога  далека , і щоб ніхто не заблудився , ми пограємо в гру «Ау!»

                           А ми у ліс ходили по квіточку рясну.

І щоб не загубитись гукаємо  : «Ау! Ау! Ау!»

  • Щоб в лісок усім зайти треба нам місток пройти. (ходьба по килимку із шишок, каштанів тощо). Місток вузенький , тож ручки кладемо на пояс і ступаємо обережно.
  • Ось ми і у лісі («Звуки лісу»). Яке тут свіже повітря . (Дихальні вправи)
  • Скільки тут дерев ?  
  • Хто живе в лісі ?

Так , у лісі багато тварин , птахів , комах і кожен із них має свою домівку.

 Дидактична гра «Хто де живе?»

  • Хто живе у дуплі ?
  • Хто спить в барлозі ?
  • У кого є лігво ?
  • Хто ховається в норі?
  • Де спить їжачок ? ( в кубельці)

Я бачу хатинку однієї дикої тваринки , а якої саме ,прошу відгадати загадку .

Загадка :  Колючий клубочок прибіг у садочок. Хто це ?

Подивіться ,яке гарне кубельце ! Тут спить їжачок . Давайте його розбудемо .

Вірш :            Будить мама Їжачка рано на весні :

                        Прокидайсь ,моє малятко вже розтанув сніг !

                        Вже птахи давно щебечуть ,

                        Уставай ,сонько .

                        Промінь Їжачка торкнувся –

                        Їжачок наш потягнувся .

Прокинувся їжачок від зимового сну і побачив у віконечко ,що надворі  вже ...

  • Яка пора року ?
  • Яка сьогодні погода ?
  • Що сталося зі снігом?
  • Що починає з’являтися на землі ?
  • Що відбувається з деревами?
  • Що роблять птахи , комахи ?

Їжачок побачив усю цю красу і вирішив піти погуляти.

Запрошую і вас, дітки , погратися.

Динамічна пауза :

Їжак тупав по стежині

І грибочки  ніс на спині

Шурхіт листя відчував бо в ліску він проживав.

А на зустріч скаче зайчик ,

Довговухий  пострибайчик .

Їжак зайчика злякався

І в  клубок вмить загорнувся .

Промінь сонця доторкнувся

Їжачок наш розгорнувся.

Діти , їжачку дуже цікаво дізнатися ,який він ? ( з допомогою схем діти розповідають)

  • Їжачок гладенький – чи колючий ?
  • Великий чи маленький ?
  • У нього пір’я чи голки ?
  • Він їсть яблука чи траву ?
  •  Носик в їжака чорний чи білий ?

Дихальні та імітаційні вправи «Їжачок» :

  1. Покажіть , як їжачок шукає їжу, морщить носик, фиркає.( Діти,наслідують вихователя, морщать ніс , вимовляють звук « Ф-Ф-Ф»).
  2. Покажіть , як їжак сердиться , пихкає . (діти суплять брови і вимовляють звукосполучення « пих –пих- пих).
  3. Їжак надуває і здуває щоки . (Діти надувають щоки , а потім роблять видих з призвуком «пу-у-у-у»)
  4. Коли їжачок втомився … ( Видих горлечком з призвуком « ха-а-а»).

Ой , подивіться , так тут ціла родина їжаків !

  • Як називається тато в цій сім’ї ? Мама ? Діти Їжака ?

У кожної матусі є свої дітки , а у тварин – дитинчата.

Дидактична гру « Кого покликали додому ?»

Лисиця покликала … ?

Зайчиха  -  … ?

Вовчиця - …?

Ведмедиця - … ?

Білка - … 7

Їжачиха - …?

Давайте перетворимося на маленьких їжаченят і пограємось .

Фізкультхвилинка :

Люблять всі Їжаченята

По стежині дріботати

Ось рядочком вони йдуть

Через гай іде їх путь .

Озирнулись , зупинились ,

На всі боки подивились ,

Чуб почухали колючий

І гайда у ліс дрімучий .

Ой , як весело нашим їжаченятам.

Їжачок так довго бродив по лісі , що зголоднів . Давайте відшукаємо його улюблену їжу .

Дидактична гра «Що їсть Їжачок ?»

Молодці , ви дуже багато знаєте про лісових мешканців .

А зараз , я хочу розповісти , яка пригода сталася одного разу у лісі , а ви мені допоможете.

  Розповідь казки за серією картин .

Картинки по запросу в одному лісі жив їжачок

( бесіда за змістом твору)

  • Хто жив у лісі ?
  • Хто ходив у ліс ?
  • Хто побачив їжачка ?
  • Що зробила Катруся ?
  • Що зробив їжачок ?

Їжачок побачив , що в нірці , в сім’ї Їжаків з’явилися  їжаченята.

Вони були такі малесенькі ,що навіть голочок у них не було , а це небезпечно.

Тож давайте намалюємо голочки їжаченятам .

Перед тим ,як розпочати малювати, давайте зробимо маса долоньок .

Пальчикова вправа:

Кулька в нас є непроста

Вся в колючках вона

Між долоньок  покладем

Ним долоньки розітрем.

Вгору , вниз її катаєм

Свої руки розвиваєм.

А зараз , дітки  , пройдемо і сядемо за столи, у кожного є картинки  із зображенням  їжачка.

Берем  картон, складений  навпіл. В руці тримаємо з боку 2-х сторін. Мокаємо в коричневу фарбу. 

І методом «відбитка» малюємо голки нашим їжачкам . Рухаємося , починаючи зверху і по колу, імітуючи зростання голок. (діти малюють ).

 

Діти , подивіться , які вийшли у вас гарні їжаченята , та які вони мають гострі голочки . тепер їм ніякий звір не страшний . Молодці !

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 жовтня 2018
Переглядів
5347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку