План тематичного тижня «Збережемо чистим довкілля»

Про матеріал

Дошкільний вік – найважливіший етап у становленні екологічного світогляду людини, передбачає створення

передумов гуманної взаємодії з природним довкіллям.

Метою екологічного виховання є:

формування знань про природу, природні явища, рослинний і тваринний світ;

розвиток естетичних почуттів: любові, поваги, бережливого ставлення по відношенню до світу природи;

спонукання в дітях бажання доглядати за природою і тваринами, берегти і зберігати природні багатства.

Перегляд файлу

Тиждень « Збережемо чистим довкілля»

16.04-20.04.2018

Природа – могутнє джерело пізнання , яке через спілкування розкриває людині свої таємниці й робить її більш чутливою до навколишнього світу.

 

/Files/images/24bfae34cfcb.jpg

 

Людина – частина природи, потяг до всього

живого закладений у ній від самого народження,

та чи не найяскравіше виявляється в дитячому віці. 
 

Дошкільний вік – найважливіший етап у становленні екологічного світогляду людини, передбачає створення

передумов гуманної взаємодії з природним довкіллям.

 

Метою екологічного виховання є:

  • формування знань про природу, природні явища, рослинний і тваринний світ;
  • розвиток естетичних почуттів: любові, поваги, бережливого ставлення по відношенню до світу природи;
  • спонукання в дітях бажання доглядати за природою і тваринами, берегти і зберігати природні багатства.

 

 

 

План проведення тижня «Збережемо чистим довкілля»

Педагоги

Щоденна робота

  • Ранкові бесіди про довкілля
  • Дидактичні ігри, спостереження, досліди, екскурсії …
  • Підбір занять відповідно до тематичної теми тижня
  • Перегляд мультимедійної презентації «Книга скарг природи» з відповідними коментарями вихователів.
  • Акція: «Посадимо своє дерево або кущ».
  • «Спів пташиний дарує весна» (екологічне спрямування)
  • «Допоможуть кімнатні рослини» (заняття – дослідження)
  • Читання художньої літератури з даної тематики
  • Планування освітнього процесу за творами В.О. Сухомлинського
  • «В гості до бабусі Медуниці» (бесіда про лікарські рослини)
  • Створення екологічного проекту «Моя улюблена квітка»

Щодня

Акція: «Посади дерево, або кущ!»

(усі вікові групи)

Протягом

 тижня

Перегляд мультимедійної презентації «Книга скарг природи» з відповідними коментарями вихователів.

Протягом    тижня

 

Тема  дня:

16.04.18р.

Понеділок

«Будь природі  другом!» використання спадщини В.О.Сухомлинського

17.04.18р.

Вівторок

«Земля – наш спільний дім» (Чисте довкілля-здоров’я людей! Що шкодить природі?)

18.04.18р.

Середа

 «Дбаємо про чистоту довкілля»

(правила поведінки, дитячий туризм, толока)

19.04.18р.

Четвер

Сторінками «Червоної книги»

20.04.18р.

П’ятниця

 «Книга скарг природи» (екологічні знаки)

 

Вихователь-методист: Сахарук Л.І.

Пам’ятка для педагога

  • Любити природу — означає не лише милуватися її красою й до­сконалістю, а й бути готовим вчасно прийти їй на допомогу. Небайдуже серце і дбайливі руки — запорука справжньої, тобто діяльної, турбо­тливої любові до рідної землі. Кож­на рослинка, кожна тваринка, кожна жива істота на нашій планеті потре­бують уважного, чуйного, гуманного ставлення людини. Цього маємо вчи­ти й дітей. Тож процес гуманістич­ного виховання обов'язково перед­бачає екологічно доцільні форми організації дитячої праці й творчості у природі.
  • Відомо, що трудова діяльність дітей спонукається різноманітни­ми мотивами — пізнавальними, утилітарними, суспільними тощо. Дуже важливо долучати до них етичні та естетичні мотиви, оскіль­ки саме вони є надійним підґрун­тям гуманного ставлення до при­роди.
  • Логічно, що емоційно-художнє освоєння природи органічно пере­ходить в активні форми дитячої твор­чості. Все, до чого лине думка дити­ни й торкається її рука, має зігріватися співчуттям та ніжністю. Малят треба навчити однаковою мірою і відчува­ти красу природи, і оберігати, і тво­рчою працею примножувати її.
  • Гуманістичне виховання передба­чає залучення дошкільнят до посиль­них трудових справ, беручи участь в яких, вони набувають конкретних на­вичок і вмінь. Процес такої праці має бути творчим, пройнятим зацікавле­ним ставленням дітей до краси навко­лишнього світу. Без цього праця в природі втрачає гуманістичний сенс. Тож будь-яка трудова справа, запро­понована педагогом, має стимулю­вати самодіяльність вихованців, їхню ініціативність, кмітливість, фантазію.
  • Педагоги знають: милування довкіллям або ж його художнім від­творенням у мистецтві, а також пра­вильна організація трудової діяльнос­ті у природі завжди викликають у дитини потребу виявити свої почут­тя. Це може бути просте емоційне судження — імпульсивне й нерозгорнуте, на яке здатні майже всі діти. А як радують найменші спроби вихо­ванця передати своє ставлення до природи в цікавій художній формі! Такі спроби варто всіляко заохочу­вати.
  • Тож завдання педагога — по­дбати про створення різноманітних ритуалів радісного спілкування з нею, що сприятиме вільній самореалізації дитини. Моменти твор­чості сприяють народженню енергії доброти й співпереживання, несуть дітям радісне збудження, щирість пе­реживань, піднесений настрій.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Отже, практична реалізація завдань і мети екологічної освіти будується на засадах: комплексного розкриття проблем охорони природи; взаємозв'язку теоретичних знань з практичною діяльністю дітей у цій сфері; включення екологічних аспектів у структуру предметних, спеціальних узагальнюючих тем та інтегрованих курсів, які розкривають взаємодію суспільства і природи; поєднання аудиторних занять з безпосереднім спілкуванням з природою (екскурсії, трудові екологічні практикуми тощо); використання проблемних методів навчання (рольові ігри та ін.).

 

 

 

 

 

ШЛЯХИ   РЕАЛІЗАЦІЇ                                                                                                                           ЗАВДАНЬ ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ

ПЛАН РЕАЛІЗАЦІЇ ЗАВДАНЬ

  1.               Створення еколого - розвивального середовища:
    •            у груповій кімнаті;
    •            на майданчику;
    •            у довкіллі.
  2.               Планування роботи з екологічного виховання:
    1.          Перспективно-тематичне:

а)спеціально організовані форми (частина інтегрованого завдання);

б)спільна діяльність:

  •            екскурсії;
  •            подорожі по екологічних стежинах;
  •            спостереження;
  •            досліди;
  •            праця у природі;
  •            бесіди;
  •            педагогічні ситуації і моральні вправи;
  •            дидактичні ігри;
  •            художня література;
  •            загадки, прислівя, прикмети;
  •            випуск газет;
  •            природоохоронні акції;
  •            свята й розваги;
  •            художньо-творча діяльність;
  •            твори мистецтва;
  •            фізкультурно-оздоровча робота;
  •            музична діяльність;
  •            безпека життєдіяльності;
  •            робота з батьками;

 в) створення розвивального середовища для самостійної діяльності.

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 жовтня 2018
Переглядів
12224
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку