Інтегроване заняття «В осінньому лісі»

Про матеріал
Інтегроване заняття «В осінньому лісі» для старших дошкільників з порушеннями психофізичного розвитку Освітні лінії : "Мовлення дитини" та "Дитина в природньому довкіллі"
Перегляд файлу

Тема:     Інтегроване заняття «В осінньому лісі»                                                                  

Мета:

навчальна: закріпити уявлення дітей про зовнішній вигляд тварин, способи приготування до зими; формувати вміння будувати відповідь до поставленого запитання; учити утворювати прикметники із суфіксом –ов-;

розвивальна: розвивати пам’ять, наочно-образне мислення, зв’язне мовлення;

виховна:виховувати естетичні почуття від сприймання краси осінньої природи, любов та інтерес до світу природи;

коригуюча: коригувати вимову, інтонаційну виразність мови.

 

Хід заняття

  1. Вступна частина

Вихователь. Діти, ми вже знаємо, як осінь змінила наші рідні місця, які дари вона принесла нам з родючого городу, як змінила осінь-чарівниця погоду, сонечко, вітер.

Гра «Продовж думку»

Вихователь розпочинає речення, а діти продовжують його.

Я люблю осінь, тому що …

Осінь – нудна пора року, тому що …

Я сьогодні не піду гуляти, адже …

Діти одягають куртки, взувають гумові чобітки, беруть на прогулянку парасольки, тому що …

Я не люблю осінь, бо …

Осінь називають вечором року, адже …

Птахи відлітають у вирій, бо …

  1. Основна частина

А сьогодні, діти, ми поговоримо про чудеса які, творить золота осінь у лісі. А для цього вирушимо в цікаву та дивовижну лісову мандрівку. Чи го­тові ви до подорожі? (Так.)

Педагог пропонує дітям поїхати до лісу на чарівному паро­возику

 

Діти стають одне за одним, зображуючи вагончики паровозика і рухаються вперед, промовляючи услід за вихователем слова та звуконаслідування.

Паровоз вперед летить,

Усіх діток швидко мчить:

Андрія, Лева і Ларису

Паровоз везе до лісу —

Ту-ту! У-у-у! Ту-ту! У-у-у! –

Всю веселу дітвору.

Діти збираються біля вихователя.

Вихователь: Куди ж ми прибули, діти? Кущів, дерев тут так багато! Ой, як тут гарно! Звичайно, це … (осінній ліс).

Бесіда « Що не можна робити в лісі»

Дитина 1: що в лісі не можна шуміти.

Дитина 2: розпалювати вогнище!

Дитина 3:ламати гілки дерев .

Дитина 4: лишати сміття після себе!

Дитина 5: ображати жителів лісу!

Вихователь: Ліс – велика домівка, де мешкає багато зелених, пернатих,чотириногих, крилатих жителів. Але все ж найголовнішими жителями лісу, мабуть, слід вважати дерева.  Погляньте, як тут погосподарювала хазяйка-осінь. Пам’ятаєте, якими зеленими були ліси, парки, алеї влітку? (Вихователь показує дітям зобра­ження осінніх листочків.) А що ж осінь зробила нині з листочка­ми дерев та кущів? (Пофарбувала їх.) У які кольори пофарбува­ла осінь листя? (У жовтий, червоний, зелений.)

Дидактична гра «Який листочок»

Вихователь.

Осінь-художниця зробила листочки барвис­тими, гарними. Але пустотливий вітерець — відомий бешкетник. Ось він і позривав листочки з дерев і повідносив далеко від них. І тепер вам, діти, слід визначити з якого дерева листок та назвати його.

Діти виконують запропоноване завдання.

Листочок з дуба – дубовий; з берези – березовий; з клена – кленовий, листок росте на каштані – каштановий, цей листок росте на липі, тому він липовий, листок з калини – калиновий, листок росте на горобині, тому він горобиновий.

  • Але є в лісі дерева, які осінь не змогла розмалювати. Що це за дерева? (Зелені залишились ялинки, сосни, туї)

Вихователь показує дітям поляну грибів та продовжує розмову з ними.

Вихователь:  Гарно тут,  красиво. Скільки опалого листя навкруги дерева стоять убрані в гарні шати. Щойно пройшли осінні рясні дощики, і на лісових стежинках з’явилося багато грибочків. Ой, а що це?

Діти: Грибочки

Вихователь: Давайте тепер їх роздивимось. Які вони? Великі чи маленькі? Багато чи мало їх?

Гра «Назбираємо грибів»

Збирати тільки їстівні гриби.

  • Діти, кого ми можемо зустріти в лісі. (комахи, птахи, тварини)
  • Давайте згадаємо де живуть тваринки.

Логоритмічна вправа «Про житло тварин»

Вихователь:  У цьому лісі мешкають  Щоб дізнатися, хто тут мешкає, потрібно відгадати загадки.

Я страшенний боягуз,
Всіх на світі я боюсь.
В полі, в лісі навкруги – 
Скрізь у мене вороги.         (Заєць)

  • А чи відбуваються зміни в житті зайчика восени? Чи готує він на зиму запаси?

(Наприкінці осені сіре хутро змінюється на біле, стає більш густим та теплим).

  • Чим ми можемо пригостити зайчика? (Морквою та капустою)

Пухнастий клубочок
Виліз на дубочок,
Жолуді зриває
І в дупло ховає.   (Білка)

  • Розкажіть, як білочка готується до зими?

(Білочка збирає гриби, горіхи і несе собі в дупло; змінює своє хутро – улітку воно руде, а взимку – сіре)

  • Давайте білочці допоможемо заготовити запаси. Що ми їй запропонуємо? Горіхи.

Влітку медом ласував,
Досхочу малини мав,
А як впав глибокий сніг,
Позіхнув і спати ліг.
Бачив чи не бачив сни,
А проспав аж до весни.       (Ведмідь)

  • Чи робить ведмідь запаси на зиму? Як він готується до зими?
  • Що смачненьке ми йому залишимо?        Меду.

Вдень я сплю, а прийде ніч,
Отоді вже – інша річ!
Я виходжу полювати – 
Стережись, мишва хвостата!
Не злічу вже, скільки штук
За життя я з’їв гадюк.
Я колючий, мов будяк,
А зовуть мене …      (Їжак)


  • Як готується до зими їжак?

(Він мостить собі гніздо з сухої трави та листя і засинає аж до весни)

  • Чим ми можемо пригостити їжачка?

Ходить хмуро між дубами,
Хижо клацає зубами,
Весь, як є, —
Жорстока лють,
Очі в нього так і ллють.
Зачаївся ось, примовк.
Грізний звір цей, звісно, .. (Вовк).

Я руда, низького росту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа – 
В них таке смачненьке м'ясо…
Вовку-брату я сестриця,
А зовуть мене…      (Лисиця)


  • Яка лисиця? А який вовк?Як же вони готуються до зими?

(Вовк та лисиця не роблять запасів на зиму. Вони не сплять, а полюють і взимку. У них хутро стає густіше і тепліше,)

Вихователь: Наша лісова подорож наближається до кінця. Казковий паровозик уже готовий відвести дітей назад. Отже, рушаймо!

 

Діти, як і на початку заняття, стають одне за одним, зобра­жуючи вагончики паровозика і рухаються вперед, примовляючи услід за вихователем слова та звуконаслідування.

Паровоз везе діток

У дитячий наш садок.

І Іллю, й Христину й Віку

Паровоз везе із лісу.

Ту-ту! У-у-у! Ту-ту! У-у-у! –

До дитячого садка.

  1. Заключна частина

Вихователь: Діти, де ми щойно з вами побували? Що ми по­бачили у лісі? Чи сподобалася вам ця мандрівка? (Відповіді дітей.)

Вихователь хвалить дітей за уважність.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Леонова Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 травня 2021
Переглядів
866
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку