Інтегроване заняття в середній групі Ознайомлення з природним довкіллям. Розвиток мовлення і мовленнєвого спілкування. Тема: Птахи.

Про матеріал
Інтегроване заняття в середній групі Ознайомлення з природним довкіллям. Розвиток мовлення і мовленнєвого спілкування. Тема: Птахи.
Перегляд файлу

                                                                            Вершок Людмила Миколаївна

 

Інтегроване заняття в середній групі

 

Ознайомлення з природним довкіллям. Розвиток мовлення і мовленнєвого спілкування.

Тема: Птахи.

Мета: продовжувати формувати уявлення дітей про зміни в природі з приходом весни;

  • розширювати знання про зимуючих та перелітних птахів;
  • продовжувати ознайомлювати із зовнішньою будовою та поведінкою птахів ;
  • розвивати вміння впізнавати птахів за описом та голосом;
  • розвивати увагу, зв’язне мовлення, креативне мислення;
  • стимулювати вживання повних речень, вправляти в умінні правильно вимовляти звукосполучення ( голоси птахів); 
  • закріплювати  вміння утворювати дієслова від звуконаслідувань;
  •  активізувати вживання назв птахів, ввести узагальнюючі  слова;
  • виховувати дбайливе, шанобливе ставлення до живої природи.

Матеріали: казкові герої: Сорока, Їжак, Ведмедик;

демонстраційні: картки із зображенням птахів ( дятел, сорока, синиця, снігур, горобець, ластівка, сова, лелека, сорока, ворона, шпак); клітка з паперу, паперова годівниця, сніжинки, дівчина-весна; звукозапис голосів птахів;

запис голосів птахів.


-Діти, до нас сьогодні завітали гості. Поверніться, будь – ласка, привітайтесь.

 

І.Вступ.

 

Бесіда.

-Діти, яка зараз пора року?

- Які ж ознаки весни? Як світить весняне сонечко? Воно на небі знаходиться високо чи низько?

- Які в нього промені ?

- Які зміни відбулися у природі з приходом весни ?

 

  Розповідь казки з елементами лялькового театру.(Стоїть ширма. Вихователь розповідає від імені героїв казки)

Жив собі їжачок. Вирішив він помандрувати, знайти нових друзів. Зустрів ведмедика веселого, який збирав ягідки. Їжачок запропонував мандрувати разом, адже удвох веселіше! Ведмедик і погодився. Йшли вони, йшли та побачили якихось незнайомих тваринок.

- Хто ви?- запитав їжачок. – Їжачки?

- Ні ми не їжачки. У вас, їжачків, спину вкривають голочки, а ми вкриті пір’ям. Тож ми не схожі на тебе.

- Напевно ви ведмедики? - запитав ведмедик.

Ні ми не ведмедики. У тебе хутряна шубка та хвіст, а у нас хутра нема і хвостик з пір’я. Та ще в нас є крила, а в тебе їх нема. Ми маємо дзьобики, якими здобуваємо їжу. Лапки в нас з кігтиками, ними  розгрібаємо землю і листячко та шукаємо черв’ячків, насіння, комашок – це наша їжа. Ми живемо в гніздах. Які будуємо на деревах, кущах, ховаємо у траві. Ми вміємо гарно співати, скрекотати, свистіти, кукувати. Ну що, здогадались, як ми називаємось?

Діти, допоможіть ведмедику та їжачкові відгадати назву тваринок. (Відповіді дітей.) Так, це птахи.

Ведмедик з їжачком потоваришували з птахами і вирішили разом жити в лісі і один одному допомагати.

 

C:\Users\main_User\Desktop\Новая папка (2)\P3210053.JPG

 

ІІІ. Основна частина

 

Будова пташки. Бесіда-розповідь.

- Розгляньте уважно силует пташки. (Демонстрація вирізаного силуету.)

- З яких частин складається тіло птаха? ( голова, тулуб: крила, лапки, хвостик; на голові : дзьоб, очі).

- Завдяки чому пташка вміє так швидко і спритно літати?

- Чим вкрите тіло птаха?

    Поки ми розглядали будову пташки , Сорока скрізь всіх облітала і привела багато друзів. Але Ведмедик і Їжачок розгубились, бо не знають як їх звати ?

Допоможемо?

 

Дидактична гра «Хто це?»

 (Діти відгадують загадки вихователь вивішує малюнки-відгадки на дошці.)

 

Цілий день працює в гаї, діловито дзьобом б’є.

Він не цвяхи забиває, а комашок дістає. (Дятел.)

 

Жовтогруді щебетушки мають чорні капелюшки.

Сірі лапки, білі щічки, називаються…(Синички.)                               

 

Маленький хлопчик, у сірій свитинці,

На подвір’ї стрибає, крихти збирає... (Горобець.)                         

Стрекотуха білобока,звуть усі її … (Сорока.)

 

 Уночі гуляє, а вдень спочиває.

Має круглі очі, бачить серед ночі. (Сова.)

 

 Дзьоб міцний і гарні крила, чорний хвіст, жилетка сіра.

Чи присяде, чи летить,-

«Кар-кар-кар»- усе кричить. (Ворона.)

 

Крізь зимові заметілі пташенята прилетіли.

В них червоні гарні груди – ніби яблука усюди хтось розвісив у дворі.

Звуться птахи… (Снігурі)

 

- Чи бачили ви їх взимку? (Так.)

- Так, ми їх бачимо взимку, бо вони у нашій місцевості зимують.

- Як ми їм допомагали пережити зиму?

 

 Фізкультхвилинка

 

Станем струнко! Руки в боки!

Пострибаєм, як сороки, як сороки-білобоки.

Стрибу-стрибу, скоки-скоки!

Ходять чаплі по болоту, пильно дивляться у воду.

А над ними комарі, налетіли угорі.

Жабенята пострибали:

Ква-ква, ква-ква! Хай спочине голова!

 

-Діти, а я бачила ще якихось птахів. Чи всіх птахів назвала Сорока?

 

C:\Users\main_User\Desktop\Новая папка (2)\P3210054.JPG

 

Закличка

Пташок викликаю із теплого краю.

          Летіть соловейки, на нашу земельку!

          Спішіть ластівоньки, пасти корівоньки!

 

Гра «Відгадай та покажи».

(Описується зовнішній вигляд пташки. Діти за описом відгадують та вибирають картку із зображенням птаха.)

Шпак.

  Цей птах невеликий. Має чорне забарвлення з сіро-зеленим відливом та в крапочку. У нього невеличкий хвіст, прямий дзьоб. Дуже гарно співає. Може жити в будиночках, які будують люди.

Лелека

  Цей птах великий. Білий. Має великі крила з білим та чорним пір’ям, довгу шию, прямий довгий дзьоб та довгі ноги і може ходити по воді. Полюбляє пташенят. Живе поруч з людьми. Будує гнізда на стовпах чи на баштах.

Ластівка

Цей птах невеликий, дуже швидкий. Голівка, спинка та крила  чорного

кольору. У нього довгий чорний хвіст, короткий дзьоб. Гарно співає.  Будує гнізда під стріхами людських осель.

Роздуми дітей із власного досвіду. Молодці, ви гарно справились із завданням. А давайте поміркуємо!

(Діти міркують за навідними питаннями вихователя)

-Чому ці пташки відлітали у теплі краї ?( Бо взимку їм нема що їсти.)

-Чим живляться птахи?

-Куди поділись комахи?

-Коли повертаються птахи?

-Що їдять?

 

Послухайте прислів’я «Де багато пташок, там нема комашок».

Чому немає комах там, де багато птахів ? Тож яку користь приносять птахи? (Знищують шкідників).

 

Дидактична гра «Перелітні-зимуючі»

(На дошці прикріплена паперова годівниця і дівчина-весна. На столику розкладені картки із зображенням птахів. Зимуючих треба посадити на годівницю, а перелітних – до весни. Діти беруть( за вибором) птахів і розсаджують. Дивимось чи вірно - короткий огляд-аналіз.)

 

 

C:\Users\main_User\Desktop\Новая папка (2)\P3210055.JPG

 

Сорока: «Ой лихо, лихо , я знайшла клітку з птахами. Допоможіть!

 

Дидактична гра «Визволи пташку з клітки»

(Звучить запис співу пташок. Діти слухають. Хто правильно відгадав який птах співає - той з клітки його і визволяє.)

 

 

C:\Users\main_User\Desktop\Новая папка (2)\P3210057.JPG

 

Вправа «Хто як кричить?»

-Діти, як співає горобчик? (Цвірінь-цвірінь!)  Що робить горобчик? (Цвірінькає.)

  -  Як співає   ворона?( Кар – кар) !)  Що робить ворона?

  - Як співає  зозуля? ( Ку-ку !)  Що робить зозуля? (Кує.)

  - Як співає  соловей (Тьох-тьох !)  Що робить соловей?( Тьохкає.)

 

 В кінці весни та влітку не можна полохати птахів, бо вони в’ють гнізда, відкладають яєчка та висиджують малят.

 

Дидактична гра «Великі й малі»

(Вихователь пропонує розглянути малюнки птахів зі своїми пташенятами).

-Як  називають маля ?

У ластівки-ластів’ята.

У лелеки – лелеченята.

У шпака – шпаченята.

 У сороки-сороченята.

У ворони-вороненята.

У горобця-горобенята

 

 

Підсумок

  • Діти. Що вам найбільше сподобалося на занятті ?
  • Як ви думаєте, які пташки стали друзями Ведмедику та Їжачку ?
  • Яких птахів ви запам’ятали?
  • Які птахи у нас зимують?
  • Які прилітають до нас?

Ведмедик і Їжачок дякують.

-Як вигадаєте , як треба ставитися до пташок ?

 

C:\Users\main_User\Desktop\Новая папка (2)\P3210062.JPG

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лалуд Инна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Вершок Людмила
Додано
25 листопада 2019
Переглядів
7857
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку