Мета: ознайомити дітей з властивостями води ( прозора, рідка, без кольору та запаху), закріпити знання основних кольорів, вміння розрізняти предмети за розміром та кольором. Ознайомити дітей з новим способом малювання – на льодових пластинах. Формувати вміння фантазувати, експериментувати. Розвивати увагу, мислення, мовлення. Виховувати інтерес до зображувальної діяльності та бажання берегти водні ресурси нашої планети.
Інтегроване заняття з екологічного виховання «Мандрівка краплинки» для дітей молодшого віку
Мета: ознайомити дітей з властивостями води ( прозора, рідка, без кольору та запаху), закріпити знання основних кольорів, вміння розрізняти предмети за розміром та кольором. Ознайомити дітей з новим способом малювання – на льодових пластинах. Формувати вміння фантазувати, експериментувати. Розвивати увагу, мислення, мовлення. Виховувати інтерес до зображувальної діяльності та бажання берегти водні ресурси нашої планети.
Обладнання: іграшка Капітошка, аудіозапис булькання води, відерця, трубочки, фарби, пензлики, кольоровий конструктор, ситечка, пластикові підставки, льодові заготівки , розпилювач, кольорові рибки, 2 вудочки, ілюстрації забруднення природного середовища, мисочки, два басейна, дидактична гра «Де живе вода», https://youtu.be/YJKDBJ8rVKg?si=keJk3V8RSht-ZYKd
музично-ритмічна гра »Хмаринка і краплинки-веселинки».
Хід заняття
І. Вступна частина
Ранок добрий мої малята
Любі хлопчики й дівчата
Посмішкою вас вітаю
Та здоров’я всім бажаю!
(Звучить аудіозапис булькання води)
- Діти, чуєте цей звук? Що це? (водичка)
- Так, це тече водичка! Ану покажіть свої долоньки, я на них бризну розпилювачем.
- Які стали долоньки? (мокрі)
- Так, на них з’явилися краплинки, одна з яких завітала до нас в гості і ми починаємо нашу подорож у Королівство Води.
- Можливо ви знаєте де живуть краплинки? (в морі, річці, калюжі)
- Дидактична гра «Де живе вода».
Краплинка мені каже, що і в нашій групі живуть її сестрички. Давайте подумаєм, де ж вони живуть. Так, в туалетній кімнаті ,де ми миємо руки, на кухні, де няня миє посуд( ідемо на кухню, в туалетну кімнату).
ІІ. Основна частина
Вирушаємо у мандрівку з краплинкою. Підходимо до басейна з водою.
Дітки,що? Це-озерце. А хто живе в ньому? (рибки)
- Скільки рибок? Чи однакові вони? (відрізняються кольором та величиною).
-Давайте з вами пограємо у гру. Ми будемо виловлювати рибок вудочкой ось в ці відерця. Чи однакові відерця? Одне маленьке,одне велике. Отже маленьких рибок будемо складати в маленьке відерце,а великих у велике. (робота дітей)
-Молодці! Погляньте скільки рибок ми спіймали!
-Ви молодці! Але оскільки рибки не можуть жити без води – давайте відпустимо їх назад.
-Тепер ми можемо мандрувати далі. Погляньте, тут ще одна водойма. Водичка в ній забруднена сміттям.
-Дітки, чи можна смітити в природі? (ні!). Розгляд ілюстрацій забруднення природного середовища.
-Давайте зробимо добру справу і почистимо водичку від сміття. Для цього нам потрібні ситечка. За допомогою них ми будемо вичерпувати сміття і сортувати його по кольорах.
-Ось наприклад. Я беру ситечко і зачерпую у нього сміття. Якого кольору я витягнула кубик? Так, синього. У яке відеречко я його покладу? Так, у відерце синього кольору.
-Давайте, тепер спробуєте і ви.
-Робота дітей. Закріплення знань про кольори.
-Ви молодці! Так гарно почистили водойму! Тепер рибки можуть вільно дихати.
-А що ще потрібно рибкам окрім води? Так, доступ повітря.
-У нас є багато трубочок, давайте спробуємо дати рибкам багато повітря. Адже коли ми будемо сильно дути у них – будуть створюватись бульбашки (показ вихователем утворення бульбашок).
-Молодці!
-Ви трішки втомилися, давайте відпочинемо з Краплинкою.
Музично-ритмічна гра »Хмаринка і краплинки-веселинки».
-А тепер сідаємо за столики. Краплинка приготувала нам сюрприз.
-Погляньте, що це? Так, це лід. Хто знає, що таке лід?
-Лід – це заморожена вода.
-Доторкніться до льоду. Який він на дотик?(холодний,слизький).
-Яка пора року зараз? (зима)
-Що взимку падає з неба?
-Так, сніг. А який сніг? (холодний, мокрий, білий)
-Давайте спробуємо намалювати сніжинки на льодовій пластині. Зараз я вам покажу як (показ виконання)
Робота дітей.
ІІІ. Заключна частина
-Молодці! Погляньте які гарні вийшли сніжинки! Краплинці дуже сподобалось з вами мандрувати. Але вона вже тут затрималась і поспішає до своїх сестричок на хмарку.
-Що ми скажемо їй? (дякуємо, до побачення)
-Молодці, ви були справжніми дослідниками. Що вам найбільше сподобалось на занятті? Враження дітей.