Інтегроване заняття з пріоритетом завдань природничого характеру

Про матеріал
інтегроване заняття з пріоритетом завдань природничого характеру для дітей середньої групи
Перегляд файлу

 

Конспект заняття

з пріоритетом завдань

природничого характеру

«Подорож листочка»

для дітей середньої групи

 

 

 

 

 

 

Вихователь ЗДО №10

м. Чернігів

Шинкаренко Н.М.

 

 

 

 

 

 

Мета:розширювати уявлення дітей про сезонні зміни у природі з настанням осені, систематизувати уявлення про послідовність змін у природі, про взаємозв’язок між настанням холодів і станом рослин. Показати як зміни у неживій природі впливають на життя рослин, птахів, комах.

Формувати у дошкільників експериментально-пошукову діяльність , як перехід від гри до навчання.

Створювати можливості для розвитку інтересу до пізнання природи, спонукати до висловлювання своїх гіпотез.

Вчити моделювати інформацію , перевтілюватися на один із об’єктів живої природи, діяти в цьому образі залежно від обставин, розв’язуючи певні проблеми, аналізувати свої почуття, вміння їх висловлювати.

Розвивати у дітей продуктивне мислення, розуміння того , що на одне питання може бути багато відповідей.

Привчати дітей вільно спілкуватися з дорослими та однолітками, відповідати на запитання повними реченнями .

Збагачувати словник дітей образними висловами, звуконаслідувальними словами, загадками.

Вправляти дітей у складанні протиставних речень зі сполучником «а».

Виховувати любов до природи, прагнення дотримуватись правил культурного поводження у природі.

Матеріал: декорації дерев, пеньочків, осіннє листя з клена, берези, дуба, тополя, гілочки з дерев, сухе листя, картки із зображенням дерева восени та влітку, д\г «Що їдять пташки», журавлик – іграшка, аудіозаписи.

Діти заходять до групи.

Вихователь читає вірш.

Летять листочки пожовклі , зів’ялі

Летять до ніг і ніжно шелестять .

А ниточки ясні , срібноволосі

Шепочуть тихо: осінь, осінь…

Ой, малята, погляньте хто до нас сьогодні завітав. Та це ж осінній листочок.

Він щось хоче мені сказати. (прислуховуюсь)

Листочок нас хоче запросити у подорож. Ви любите подорожувати. Ми сьогодні відправляємося з вами у подорож до лісу. Але спочатку скажіть менів , будь –ласка як потрібно поводитись у лісі?

Чи можна там галасувати? Зламувати гілки?

Ну, то що ви готові?

Покрутились , повертілись

І в лісочку опинились.

Діти крутяться на місті , «опиняються» у лісі.

Подивись на видноколі мов змінилися ліси:

Хто це їх у жовтий колір,

Так красиво покрасив?

Погляньте, яка тут краса. В які шати одяглися дерева. Якими коль орами прикрашений ліс?

Скажіть мені будь-ласка, а чи знаєте ви, чому восени листячко на деревах жовтіє?

(Тому що холодно, сонце світить менше, тому що опускається униз)

Звучить звук вітру

Ой, малята , листочок нас кудись кличе. Ану пішли за ним.

Підходимо до ялинки, біля якої лежать розкидані листочки.

Ой погляньте, які гарні листочки. Що ви про них можете сказати, які вони?

( жовті , яскраві, золотисті, медові, кленові…)

Малята, а ви нічого тут не помічаєте дивного. Мені здається , що тут щось не так.

(листочки не можуть лежати під ялинкою, тому що в не ї не листочки , а голочки)

Ви правильно помітили, під ялинкою не можуть лежати листочки. Але ж хто нам їх сюди приніс? 

Звідки вони тут узялися.? Як ти вважаєш…?

А на твою думку…..?

Діти висловлюють своє припущення.

А ви знаєте я думаю , що їх нам приніс вітер. Який же вітер у нас пустунець. Дітки, а може хто віршика знає про вітер?

Загадують загадки, вірші розповідають.

А який втер може бути? (сильний, легенький, помірний)

Давайте з вами створимо сильний вітер, а то листочок наш з вітром дуже любить гратися, а нічого про нього не знає. А зараз покажіть мені легенький, помірний.

Діти беруть до рук листочки, і за допомогою сили подиху створюють вітер , різної сили.

А як ви думаєте, який вітер приніс до нас листочки?

Давайте перевіримо, чия думка правильна.

Покладіть листочки собі на пальчики, а зараз зробіть легенький вітерець. Чи полетіли ваші листочки? А зараз зробіть сильний вітер. Що сталося з листячком? То який вітер приніс листочки до ялинки.

А чи хочете ви пограти з листочками , вітерцем? Тоді хутчіш вставайте і зараз наш чарівний листочок перетворить вас на деревця.

Листочок 1, 2, 3,

Дітей на дерева перетвори!

І тепер ви не малята

А маленькі деревцята.

Наці ніжки – це коріння,

Стовбур- це наш тулуб,

А пальчики – листочки.

Подув легенький вітерець – захиталися листочки.

Вітерець подув помірний – захиталися гілочки.

Найшла хмара – вітер став сильний – захитався стовбур.

Але ось, вийшло сонечко – вітер став легенький, а потім і зовсім стих.

Сподобалось вам гратися?

Звук вітру.

Наш листочок знову кличе нас кудись.

Підходимо до дерева, під яким лежить листя, гілочки , картки.

Листочок не просто нас сюди привів , він хоче щоб ми погралися у гру.

Давайте роздивимось, що тут лежить і порівняємо.

Діти беруть предмети попарно і разом з вихователем роздивляються і складають протиставні речення.

Раніше усі дерева  були зеленими, а тепер стали різнобарвними.

Улітку листячко було соковите, а зараз воно висихає, втрачає вологу.

Зелений листочок не шелестить, а сухий шелестить.

Укрита листячком гілка, красива, ошатна, а оголена- печальна, сумна.

Шум вітру.

Ой, малята, нас листочок знову кудись кличе.

Чути курликання журавлів.

Послухайте, що це ? мені щось почулося? Що ви чули?

Мені теж здалося ніби десь журавлики  курликали.

Кого вони кликали?

Погляньте ніде  нікого не видно?

Звертають увагу, що під деревом сидить журавель.

 Ой, та він же відстав маленький. куди полетіли його друзі? Що ж нам робити ? Я пропоную залишити нам журавлика, нехай зимує у лісі на болоті.  Ви згодні зі мною?Чому?

А ми зараз знайдемо йому їжу та нехай він зимує.

Діти підходять до столу , на якому лежать картинки з зображенням комах, риби, плазунів.

Виберіть зараз кожен собі картку, і розкажіть , що їсть журавлик.

Діти пояснюють свій вибір.

Ну, то нехай, він їсть узимку комах, ви ж сказали, що він їх любить?

 А де ж комахи подінуться.? Тоді нехай їсть рибу, шукає її на болоті? А чому він не зможе її дістати?

Ой, які ж ви молодці. А я зовсім забула, що наближається зима, і комахи ховаються, риби теж на буде, бо замерзне річка.

Ну то що нам прийдеться попрощатися з журавликом. Відправимо його в теплі краї, нехай летить, а ми з вами будемо його чекати.

Діти відносять журавля в іншу кімнату.

Скажіть йому – До побачення, журавлику!  Курли – курли-курли!

Лети , ми не будемо за тобою сумувати.

Давайте ми і віршика розкажемо про журавлика, щоб йому веселіше було повертатися.

Діти всі разом розповідають вірш «Журавлі летять , курличуть»

 М. Познанської.

Звук вітру.

Знову нас листочок кудись кличе. Я здогадалася він хоче уже погратися.

 Ось він нас запрошує до своїх друзів листочків.

Діти підходять до столу, де розкладені різні листочки.

Погляньте, які ж тут листочки лежать?

Називають листя: дубове, кленове, березове, тополине.

Виберіть собі кожен листочок.

Який ти листочок, а ти….?

А що наші листочки вміють робити ? (літати , кружляти, танцювати)

Ми зараз з вами пограємо у гру «Листочок лети до мене»

Виконується гра.

Ось і закінчилась наша подорож. Нас зараз листочок з вами поверне до групи, а сам залишиться зі своїми друзями у лісі.

1, 2, 3,

Листочок, до групи нас поверни.

Ну, що сподобалася вам наша подорож?

А що найбільше сподобалося?

Ви всі сьогодні молодці!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 січня 2021
Переглядів
560
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку