.
Тема : Весняні квіти
Програмовий зміст: закріпити уявлення дітей про весняні зміни в живій природі, узагальнити і систематизувати знання про перелітних птахів, перші весняні квіти. Продовжувати навчати дітей вирізуванню квітів із паперових квадратиків, і складати з них багатобарвні( поліхромні) образи, накладаючи вирізані форми одна на одну.Збагатити аплікативну техніку –вирізувати пелюстки різної форми, метеликів. Показати дітям можливість складання панорамної колективної композиції на єдиній основі із багатьох елементів (квітів).Розвивати просторове мислення і уяву.Виховувати інтерес до співтворчості.
Матеріали, інструменти, обладнання. Кольоровий папір, кольорові квадрати різного розміру, ножиці, прості олівці, серветки з паперу та тканини, клей клейові пензлики, розетки для клею, клейонки, ілюстрації з зображенням весняних квітів( пролісок, підсніжник, кульбабка,фіалка, конвалія, крокус, жовті зірочки)
Попередня робота. Розгляд фотографій, листівок, календарів з зображенням квітів; бесіди про весну та квітучі рослини, сонце як джерело життя на землі.
Хід заняття
Встала весна, чорну землю
Сонну розбудила,
Уквітчала її рястом,
Барвінком укрила.
І на полі жайворонок,
Соловейко в гої
Землю убрану весною,
Вранці зустрічають.
-Діти, про кого цей вірш?
-Так, нас з вами зібрала улюблениця людей, тварин, рослин красуня весна.
-Як ви гадаєте, чому вона найулюбленіша для всіх.
-Правильно, навесні все навколо оживає після холодної зими.Весна дарує нам тепло, красу, радість, квіти.Дарує кожному те, що йому потрібне і що він хоче мати.
-Назвіть весняні місяці.
-Звідки березень набув своє їм′я? (Береза+ зола=гутництво)-діти розповідають легенду про походження назви.
-Чим особливий цей місяць? (Починається сокорух у дерев).
-Звідки квітень набув своє ім′я?
-Які пташки повертаються з теплих країв?(Зозуля, соловей, грак, ластівка, журавель)
-Які квіти першими з′являються навесні?
-Які прислів я та приказки ви знаєте про весну?
Весною чути, як трава росте.
Грак на горі- весна надворі.
Проліски- очі березня.
Прилетів лелека- весну приніс здалека.
-Молодці!
-Психогімнастика ,,Я квітка,,
-Діти, а чи можна рвати квіти?
Я зірвав квітку-і вона зів' яла.
Я спіймав метелика –і він помер у мене на руках.
І тоді я зрозумів, що до краси можна доторкнутися тільки серцем!
- І ми, звісно, цього не будемо робити і самі створимо весняну квітковугілявину.(Діти сідають до столів).
-Свої квіти ми будемо вирізати з кольорового паперу різного розміру та накладати вирізані форми одна на одну.Готові квіти приклеїмо на весняну галявину.(Розгляд різних способів оформлення краю, та зразків квітів).За бажанням хтось один малює сонце.
Самостійна діяльність дітей.
Оформлення колективної композиції.
Підсумок.
Якщо людина добре серце має
Вона іде у світ добро творить
В її очах любов і ласка сяють,
Така людина сонечком горить.
-І ми з вами були маленькими сонечками.Створили добру весняну композицію, що несе радість, любов, мир та злагоду всим навкруги.