Тема: «В гостях професор Зоолог»
Інтегроване заняття з розділів «У світі природи» та «Мовленнєвий розвиток» для дітей старшої групи.
Мета: Познайомити дітей з професією зоолога: чому так називається, чим займаються люди цієї професії, у чому її важливість і необхідність. Розкрити конкретний зміст професії зоолога і її суспільну спрямованість. Показати, що дорослі зайняті в трудовій діяльності не тільки для матеріального забезпечення, а й для морального задоволення. Вдосконалювати вміння дітей складати невеличкі описові розповіді за поданою темою. Формувати базові якості: працелюбність, наполегливість, старанність, цілеспрямованість. Виховувати повагу до професій дорослих, бажання пізнавати світ природи.
Словник: професія, зоолог, тваринний світ, найпростіші тварини, наука, портрет.
Попередня робота: спостереження в природі, заняття з розділу «У світі природи», дидактичні ігри, читання художньої літератури, складання і відгадування загадок, знайомство з літературою про тваринний світ.
Матеріал: загадки про тварин, птахів, комах, дидактичні ігри, вправи, ноутбук, маски – наголовники з зображенням тварин, малюнок з зображенням найпростіших організмів, малюнок з зображенням мешканців водойм, фішки.
Хід
-А чи любите ви, діти, загадки? Що таке загадка? Сьогодні я для вас приготувала багато цікавих та різних загадок. Будьте уважні, прислухайтеся до кожного слова, яке і підкаже вам відгадку. І так починаємо:
Гра «Відгадай загадку»
-Назвіть одним словом про кого були загадки? Чи хочете дізнатися як виник тваринний світ? Як на вашу думку, хто нам у цьому зможе допомогти? Так, вірно – це наш хороший друг професор Зоолог. Ось чуєте як він співає:
«І на невідомих тих доріжках сліди небачених тварин…Хатинка там на курячих ніжках , стоїть без вікон , без дверей».
-Вітаю, мої маленькі любі друзі! Знаю, знаю чекаєте на мене. Сьогодні я вас познайомлю зі своєю професією. Професія зоолога полягає у вивченні тих, хто ще, окрім нас з вами, живе на землі. І таких , повірте мені, чимало. А ви знаєте, хто ще крім нас з вами живе на планеті Земля? (відповіді дітей) Так ось, діти, наука про тваринний світ називається зоологія. Я вивчаю життя тварин, птахів і комах.
-Сьогодні я вам розповім про історію виникнення тварин. Спочатку на Землі , вірніше, у первісному океані з’явилися не тварини, а просто крихітні грудочки живої речовини. Бовталися вони собі у теплій водичці і всмоктували прямо всім тілом усе, що їм здавалося смачненьким. Розділилися ці живі істоти на рослини і тварини. У перших тварин не було ні лап, ні ніг. І називалися вони найпростішими.
-Щоб вам було цікаво і зрозуміло, я приніс свій ноутбук. Ось перед вами малюнки. Розгляньте їх і скажіть: «На кого вони схожі за типом руху найпростіших тварин?» Так, вірно, на жабок.
Гра «Хто більше назве тварин»
-Діти, це велике озеро. У ньому живуть цікаві мешканці водойми. Я їх сфотографував. Які з них вам знайомі? За кожну правильну відповідь отримаєте фішку. Розпочинаємо гру.
Дидактична гра «Хто що збудував»
-Найпростіші тварини будували корали. Поміркуйте і пригадайте, які ще споруди будують тварини? (нора, дупло, лігво, барліг, гребля, мурашник, гніздо).
-Наступною групою тварин, як з’явилися на Землі, були черв’яки. Де ви їх можете побачити? На вашу думку, яку користь вони приносять? Від черв’яків утворилася найцікавіша група тварин – це комахи та ракоподібні тварини.
Гра – лабіринт «Допоможемо черв’яку потрапити додому»
Гра «Хто на кого полює»
-Уважно розгляньте малюнки, визначте хто з тварин на кого полює і з’єднайте їх стрілочками. (запрошую сісти за столи)
Гра « Хто небезпечний»
-Діти, ви повинні знати як правильно потрібно себе поводити в природі, щоб бути здоровими і не втратити життя. Розгляньте картку « Галерея портретів тварин». Які тварини на вашу думку є небезпечними для людини, а які – ні. Поясніть чому.
Дидактична гра «Склади зображення птахів»
-Багато тварин, діти, пробувало навчитися літати. Але справжніми господарями неба стали птахи. Із окремих частин ви повинні скласти чотири зображення різних, але дуже знайомих птахів і назвати їх.(діти працюють у командах).
-Малята, я незвичайний професор. Вмію робити дивовижні досліди і чаклувати. Можу перетворити птахів у риб, тварин у людей. Зараз я покажу одне із цікавих чудес. Готові? Закрийте очі.(дітям на голову одягають маски – наголовники з зображенням тварин). І слухайте чарівні слова: «Крібле, крабле, бом! Я чаклунство розпочну. Комашка – пташка, тваринка – рослинка, квітка – деревце перетворюється все». Відкривайте очі.
Гра «У кого я перевтілився»
-Допоможіть один одному дізнатися хто ким став. Розкажіть, що ви знаєте про цю тварину (розповіді дітей).
-Діти, мені час повертатися. У мене ще багато справ. Чи сподобалася вам моя розповідь. Бережіть тварин, цікавтеся їхнім життям, піклуйтеся про них. До побачення, до нових зустрічей. Ваш професор Зоолог.