Інтегроване заняття з розділів «У світі природи» та «Мовленнєвий розвиток» для дітей старшої групи. Тема: «В гостях професор Зоолог»

Про матеріал
Інтегроване заняття з розділів «У світі природи» та «Мовленнєвий розвиток» для дітей старшої групи. Тема: «В гостях професор Зоолог» Мета: Познайомити дітей з професією зоолога: чому так називається, чим займаються люди цієї професії, у чому її важливість і необхідність. Розкрити конкретний зміст професії зоолога і її суспільну спрямованість. Показати, що дорослі зайняті в трудовій діяльності не тільки для матеріального забезпечення, а й для морального задоволення. Вдосконалювати вміння дітей складати невеличкі описові розповіді за поданою темою. Формувати базові якості: працелюбність, наполегливість, старанність, цілеспрямованість. Виховувати повагу до професій дорослих, бажання пізнавати світ природи.
Перегляд файлу

                          Тема: «В гостях професор Зоолог»           

Інтегроване заняття з розділів «У світі природи» та «Мовленнєвий розвиток» для дітей старшої групи. 

Мета: Познайомити дітей з професією зоолога: чому так називається, чим займаються люди цієї професії, у чому її важливість і необхідність. Розкрити конкретний зміст професії зоолога і її суспільну спрямованість. Показати, що дорослі зайняті в трудовій діяльності не тільки для матеріального забезпечення, а й для морального задоволення. Вдосконалювати вміння дітей складати невеличкі описові розповіді за поданою темою. Формувати базові якості: працелюбність, наполегливість, старанність, цілеспрямованість. Виховувати повагу до професій дорослих, бажання пізнавати світ природи.

Словник: професія, зоолог, тваринний світ, найпростіші тварини, наука, портрет.

Попередня робота: спостереження в природі, заняття з розділу «У світі природи», дидактичні ігри, читання художньої літератури, складання і відгадування загадок, знайомство з  літературою про тваринний світ.

Матеріал: загадки про тварин, птахів, комах, дидактичні ігри, вправи, ноутбук, маски – наголовники з зображенням тварин, малюнок з зображенням найпростіших організмів, малюнок з зображенням мешканців водойм, фішки.

                                                       Хід

-А чи любите ви, діти, загадки? Що таке загадка? Сьогодні я для вас приготувала багато цікавих  та різних загадок. Будьте уважні, прислухайтеся до кожного слова, яке і підкаже вам відгадку. І так починаємо:

Гра «Відгадай загадку»

-Назвіть одним словом про кого були загадки? Чи хочете дізнатися як  виник тваринний світ? Як на вашу думку, хто нам у цьому зможе допомогти? Так, вірно – це наш хороший друг  професор Зоолог. Ось чуєте як він співає:

«І на невідомих тих доріжках сліди небачених тварин…Хатинка там на курячих ніжках , стоїть без вікон , без дверей».

-Вітаю, мої маленькі любі друзі! Знаю, знаю чекаєте на мене. Сьогодні я вас познайомлю зі своєю професією. Професія зоолога полягає у вивченні тих, хто ще, окрім нас  з вами, живе на землі. І таких , повірте мені, чимало. А ви знаєте,  хто ще крім нас з вами живе на планеті Земля? (відповіді дітей) Так ось, діти, наука  про тваринний світ називається зоологія. Я вивчаю життя тварин, птахів і комах.

-Сьогодні я вам розповім про історію виникнення тварин. Спочатку на Землі , вірніше, у первісному океані з’явилися не тварини, а просто крихітні грудочки живої речовини. Бовталися вони собі у теплій водичці і всмоктували прямо всім тілом усе, що їм здавалося смачненьким. Розділилися ці живі істоти на рослини і тварини. У перших тварин не було ні лап, ні ніг. І називалися вони  найпростішими.

-Щоб вам було цікаво і зрозуміло, я приніс свій ноутбук. Ось перед вами малюнки. Розгляньте їх і скажіть: «На кого вони схожі за типом руху найпростіших тварин?»  Так, вірно, на жабок.

Гра «Хто більше назве тварин»

-Діти, це велике озеро. У ньому живуть цікаві мешканці водойми. Я їх сфотографував. Які з них вам знайомі? За кожну правильну відповідь отримаєте фішку. Розпочинаємо гру.

Дидактична гра «Хто що збудував»

-Найпростіші тварини будували корали. Поміркуйте і пригадайте, які ще споруди будують тварини? (нора, дупло, лігво, барліг, гребля, мурашник, гніздо).

-Наступною групою тварин, як з’явилися на Землі, були черв’яки. Де ви їх можете побачити? На вашу думку, яку користь вони приносять? Від черв’яків утворилася найцікавіша група тварин – це комахи та ракоподібні тварини.

Гра – лабіринт «Допоможемо черв’яку потрапити додому»

Гра «Хто на кого полює»

-Уважно розгляньте малюнки, визначте хто з тварин на кого полює і з’єднайте їх стрілочками. (запрошую сісти за столи)

Гра « Хто небезпечний»

-Діти, ви повинні знати як правильно потрібно себе поводити в природі, щоб бути здоровими і не втратити життя. Розгляньте картку « Галерея портретів тварин». Які тварини на вашу думку є небезпечними для людини, а які – ні. Поясніть чому.

Дидактична гра «Склади зображення птахів»

-Багато тварин, діти, пробувало навчитися літати. Але справжніми господарями неба стали птахи. Із окремих частин ви повинні скласти  чотири зображення різних, але дуже знайомих птахів і назвати їх.(діти працюють у командах).

-Малята, я незвичайний професор. Вмію робити дивовижні досліди і чаклувати. Можу перетворити птахів у риб, тварин у  людей. Зараз я покажу одне із цікавих чудес. Готові? Закрийте очі.(дітям на голову одягають маски – наголовники з зображенням тварин). І слухайте чарівні слова: «Крібле, крабле, бом! Я чаклунство розпочну. Комашка – пташка, тваринка – рослинка, квітка – деревце перетворюється все». Відкривайте очі.

Гра «У кого я перевтілився»

-Допоможіть один одному дізнатися хто ким став. Розкажіть,  що ви знаєте про цю тварину (розповіді дітей).

-Діти, мені час повертатися. У мене ще багато справ. Чи сподобалася вам моя розповідь. Бережіть тварин, цікавтеся їхнім життям, піклуйтеся про них. До побачення, до нових зустрічей. Ваш професор Зоолог.

 

 

docx
Додано
29 січня
Переглядів
140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку