Інтегроване заняття з використанням інноваційних технологій на тему: «Україна – моя Батьківщина»

Про матеріал
розширити знання дітей про свою державу, державні символи(прапор, герб, гімн); поглибити знання про мапу України, її географічне положення; розвивати зв’язне мовлення, стежити за правильним порядком слів у реченні, вчити зв’язно розповідати про державні символи своєї країни; закріпити вміння працювати з коректурною таблицею; удосконалювати вміння дітей відповідати на запитання; вправляти дітей у виразному читанні віршів напам’ять, вивчених з-за допомогою мнемотаблиць; активізувати знання дітей за темою, знання приказок та прислів’їв про Батьківщину; закріпити знання про народну символіку; розвивати інтерес до України, бажання спілкуватися рідною мовою; формувати поняття належності до українського народу; виховувати любов до рідної землі, почуття патріотизму, повагу до державних символівУкраїни.
Перегляд файлу

     Березнянський комунальний заклад дошкільної освіти

 (ясла- садок) «Берізка» загального типу відділу ОКМС

              Березнянської селищної ради

 

 

Інтегроване заняття

з використанням інноваційних технологій

на тему: «Україна – моя Батьківщина»

(старша група)

Україна надзвичайна. Неймовірні факти про Україну, які мало хто знав | То є  Львів.

 Підготувала:

                                                                                                   вихователь

 Доценко Ю.В. 

 

 

 

 

Тема. Україна – моя Батьківщина

Мета: розширити знання дітей про свою державу, державні символи(прапор, герб, гімн); поглибити знання про мапу України, її географічне положення; розвивати зв’язне мовлення, стежити за правильним порядком слів у реченні, вчити зв’язно розповідати про державні символи своєї країни; закріпити вміння працювати з коректурною таблицею; удосконалювати вміння дітей відповідати на запитання; вправляти дітей у виразному читанні віршів напам’ять, вивчених з-за допомогою мнемотаблиць; активізувати знання дітей за темою, знання приказок та прислів’їв про Батьківщину; закріпити знання про народну символіку; розвивати інтерес до України, бажання спілкуватися рідною мовою; формувати поняття належності до українського народу; виховувати любов до рідної землі, почуття патріотизму, повагу до державних символівУкраїни.

Матеріал: мапаУкраїни, національні символи України (прапор герб, гімн), народні символи (сорочка, вінок ,рушник, калина, верба ), прапорУкраїни в техніці пазла для гри «Склади прапор», мнемотаблиця вірша «Я живу на Україні», коректурна таблиця «Моя країна Україна», дидактичні ігри «Україна яка», «Україна так чи ні» «Закінчи речення», «Виправ помилку» ноутбук, презентація, магнітофон.

І.Вступна частина

Організаційний момент.

Вихователь:

Всі мерщій сідайте, діти,

Домовляймось не шуміти,

На занятті не дрімати,

Руки вчасно піднімати,

І щоб не було мороки,

Всі готові до роботи.

Тож гаразд, часу не гаймо -

Заняття починаймо.

- Діти, сьогодні до нас завітав незвичайний гість. (Вихователь декламує вірш, демонструє відповідний слайд):

З далекого краю,

З далеких світів

Журавлик на крилах

Додому летів.

Минав океани,

Ліси і моря,

Вдивлявсь крізь тумани:

-Чия це земля?

-Чиї це долини?

- Чиї це луги?

-Чию це калину гойдають вітри?

Впізнав Батьківщину:

-Моя це земля,

Моє тут гніздечко

І мова моя! Л. Пилип’юк.

ІІ.Основна частина

- Діти, як ви вважаєте, чию землю впізнав журавель? Як вона називається?

- Хто може пояснити, що таке Батьківщина? (Рідний край, земля, де ми народилися та живемо). Так, діти, Батьківщина – це наша рідна Україна,земля, де ми народилися і живемо, де живуть наші батьки, де жили наші бабусі і дідусі.

Подивіться на карту. Кожна кольорова пляма – це країна. У світі є багато країн,усі вони різні. Та для кожної людини найдорожча рідна Батьківщина.

 Погляньте, ось позначені межі нашої української землі, де з давніх давен жив і зараз живее український народ. Величезні простори займає наша земля.

- Які ви знаєте гори, що розташовані на території україни? (Карпати).

- Які моря омивають береги нашої держави? (Чорне море  і Азовське море).

- Назвіть найбільші річки України (Дніпро, Дністер, Південний Буг, Черемош, Десна).

- Україна, як і кожна держава має свою столицю, головне місто. Як воно називається? (Столиця України – Київ).

 А ще в Україні багато інших міст. Які найбільші міста ви знаєте? (Львів, Одеса, Харків, Чернігів).

Дидактична гра «Закінчи речення»

Кияни живуть у …Харків’яни живуть у …Полтавчани живуть у …Львів’яни живуть у …Вінничани живуть у …Сумчани живуть у…Чернігівці живуть у …Одесити живуть у …. Житомирці живуть у …

А давайте спробуємо всі разом підібрати гарні слова про нашу Україну.

Дидактичнагра«Україна яка?»

Діти називають прикметники, якими описують Україну. Наприклад: могутня,красива, калинова, квітуча, барвінкова, співуча, гарна, рідна, щедра, дружня,незалежна,найкраща.

Вихователь: Молодці, гарні слова ви підібрали про нашу Батьківщину. Україна наймиліша і найрідніша країна.

- Діти, Журавлик до нас прилетів не з порожніми руками, а приніс чарівну скриню із скарбами. Це скарби нашої країни і вони незвичайні. Давайте їх розглянемо. (Вихователь демонструє зображення українського прапора).

У кожної країни є державні символи. Один із символів нашої держави – це прапор.

-Скажіть, якого кольору наш прапор?

Прапор – це ознака сили, він є в кожної держави.  Це для всіх ознака сили, це для всіх ознака слави.

Синьо – жовтий прапор маєм: синє небо, жовте – жито,

Прапор свій оберігаєм, він святиня, ми це знаєм.

-         Що означає жовтий колір? (Жовтий колір – це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна, це і колір сонечка. Адже без його теплого проміння не дозрів би врожай,не було б хліба.)

-       А що означає блакитний колір? (Блакитний колір – це колір чистого мирного неба, що простягнувся над жовтим кольором хлібного лану. Блакитний колір води.

Дидактична гра «Склади прапор»

Діти складають зображення прапора України в техніці пазла.

Вихователь: А ще символом нашої держави є герб або тризуб.(Демонструє його зображення). Герб України золотий на блакитному тлі. Він відображає триєдність життя: батько–мати–дитя, які символізують силу, мудрість, любов. Хто знає вірш про тризуб?

Тризуб – немов сім’я єдина,

де тато,мама і дитина

живуть у мирі і любові

На Україні вольній,новій.

Вихователь: Який ще державний символ ви знаєте? (Гімн.) Гімн – символ державної єдності, це - урочиста, хвалебна пісня своїй Батьківщині, у якій народ висловлює бажання бути вірним, незалежним, щасливим, жити в достатку. Слова гімну написав поет Павло Чубинський, а музику композитор Михайло Вербицький. А як треба слухати гімн своєї країни? Давайте ми його послухаємо.

Вихователь: У нашому краєзнавчому куточку є ще й народні символи. Назвіть їх будь-ласка. (Рушник, вишиванка, вінок, калина).

- Чому вони є символами?  (Народні символи – це те, що найбільше любить і цінує український народ. Це символи життя, здоров’я, краси, захисту).

-У чарівній скрині ще є найцінніший скарб нашої країни. Хто з вас хоче його побачити? Можете зазирнути, але поки не розповідати, кого або що ви там побачили, аж доти, доки всі найцікавіші не зазирнуть на дно скриньки. (Діти по-черзі заглядають у скриню).

-  То кого ви побачили у чарівній скринці? (Діти називають себе, бо на дні скриньки – дзеркало).

-  Так, ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе. Ви – найцінніший скарб нашої країни. Ми народилися і живемо в Україні. І хто ми з вами? (Українці).

Вихователь:

 Альбіна ,ти хто?

Українка я маленька,

Українці- татко й ненька,

І бабуся, й братик милий

На Вкраїні всі вродились.

Вихователь:

 А ти хто,Діма?

Я маленький українець,

Не цураюсь роду!

Знаю мову, люблю пісню

Рідного народу.

Виростатиму швиденько,

Як  у дощ грибок.

Україна- моя ненька,

Я – її синок!


Гра «Я – українець» .

Вихователь:

Так, і ви є діти україці

Хлопці та дівчата.

Рідний край ваш Україна,

Красна і багата!

Діти (йдуть по колу)

У своїм любимім краї

Ранок зустрічаєм.

На сопілці – перепілці

Співаючи, граєм!

«Я- українець», «Я – українка», «Ми - українці»

Наша мова – українська,

А наша батьківщина – Україна!

Вихователь:

Кожен народ має свою мову. А яка наша рідна мова? (Українська мова).

Якими словами ви можете описати нашу мову? Яка вона? (Чарівна, солов’їна, барвінкова, калинова, мелодійна,…).

Вивчення вірша Г. Комісарова «Я живу на Україні» з використанням мнемотаблиці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


 


 

Вихователь Діти, наш народ – надзвичайно мудрий та творчий.  Ним складено багато прислів’їв, приказок, казок, легенд, чудових пісень.

Дидактична гра «Закінчи речення»

- Давайте пригадаємо прислів’я про Україну, які ви знаєте. Я буду говорити початок прислів’я,а вам потрібно його закінчити.

-  Наша  слава…(Українська держава.)

-  Людина без Батьківщини …(як соловей без пісні.)

-  Інші країни шануй…(а свою не забувай.)

-  Батьківщина – мати…( умій за неї постояти.)

-  У рідному краю…(і сонце ясніше світить.)

-  Всюди на світі добре…(а вдома найкраще.)

-  Любиш україну…(посади калину.)

-  Країна рідненька…(як батько і ненька.)

-  Без верби і калини…( нема україни.)

 

Вихователь:

-       Які ви молодці! Гарно справились з завданням. Ви розумні і допитливі.  А зараз я пропоную пограти у гру «Веселі та кмітливі».

Гра «Україна так чи ні?»

Робота з використанням коректурної таблиці «Моя Україна»

Вправа «Назви і покажи»

1.Кущ з червоним кетягом ягід.

2. Прикраса для дівчат.

3. Видатний український поет.

4. Народні ремесла, якими займались чоловіки та жінки.

5. Столиця України.

Вправа « Добери слово і покажи картинку»

1.Поле з пшеницею називається ...

2. Українці полюбляли їсти … 

3. В Україні красиво вишивають…

4. У Запорізькій Січі жили…

5. На свято Пасхи дарують…

Вправа «Раніше і тепер»

1.Зараз жінки носять сукні, а колись дівчата носили… 

2. У дівчат на голові тепер бантик, а колись дівчата носили… 

3.Тепер їздять на автомобілі, а  раніше їздили на…. 

4. Чоловіки тепер носять штани, а раніше носили …

Вправа «Знайди і накрий фішками». 

1.Державні символи України.

2.Рослинні обереги.

3.Національний одяг дівчат.

4.Посуд, яким користувалися українці в давнину.

 

 ІІІ.Заключна частина

-  Діти, ми багато сьогодні говорили про Україну. Я пропоную кожному з вас  скласти побажання для нашої рідної Батьківщини і покласти сердечко з бажанням у чарівну скриню. А журавлик цю скриню понесе над всією нашою Україною. Ось як це зроблю я: «Я бажаю нашій країні бути неподільною.» (Діти говорять побажання).

Підсумок заняття

Вихователь:

-Чи сподобалось вам наше заняття?

- Давайте пригадаєм,що ми робили на сьогоднішньому занятті?

-         Що нового дізналися?

Перегляд відео «Україна – це я!»

 

 

 

 

 

 

 

 


 

docx
Додано
12 лютого 2023
Переглядів
194
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку