Заняття "Казка в гості завітала"

Про матеріал
закріпити знання дітей про знайомі казки; продовжувати вчити розуміти казку, відтворювати її зміст за запитаннями, загадками, називати та характеризувати її героїв. Продовжувати вчити дітей придумувати події до знайомої казки, змінюючи характер та вчинки героїв, вводячи в казку нового героя. Розвивати інтонаційну виразність мовлення, дикцію, удосконалювати навички розповідного мовлення, пам’ять, уяву, спостережливість, логічне та креативне мислення. Прищеплювати почуття добра, дружніх стосунків, взаємодопомоги; викликати інтерес до народної мудрості, духовної спадщини.
Перегляд файлу

                              Казка в гості завітала

 

Мета: закріпити знання дітей про знайомі казки; продовжувати вчити розуміти казку, відтворювати її зміст за запитаннями, загадками, називати та характеризувати її героїв.

Продовжувати вчити дітей придумувати події до знайомої казки, змінюючи характер та вчинки героїв, вводячи в казку нового героя.

Розвивати інтонаційну виразність мовлення, дикцію, удосконалювати навички розповідного мовлення, пам’ять, уяву, спостережливість, логічне та креативне мислення.

Прищеплювати почуття добра, дружніх стосунків, взаємодопомоги; викликати інтерес до народної мудрості, духовної спадщини.

Матеріал: вірші, загадки, казкові завдання, записи музичних творів, декорації, персонажі рукавичкиного театру, костюми казкових героїв, текст медитаційної казки, подушечки на кожну дитину, магнітофон, кольорова гірлянда.

Попередня робота: читання та інсценізація казок, вивчення віршів, малювання ілюстрацій.

Хід заняття.

Дитина: Ми - весела дітвора,

              Разом гратись полюбля

              Всіх вітаємо ми радо

              І бажаємо усім

              Весело провести з нами

               Кілька радісних хвилин.

Вих: - Діти, сьогодні незвичайний день. Ми з вами вирушаємо в подорож, в якій на нас чекають цікаві зустрічі та завдання.

(Вимикається світло, звучить чарівна музика. Діти проходять і сідають на персональні подушечки. В центрі на килимі відбувається гра світла)

Вих: Блукає вечір за вікном,

Сховавши всі яскраві фарби,

 І місто спить чарівним сном,

Знов наступило царство казки.

Вих: - Діти, чи всі ви любите казки?

Чи знаєте, як вони виникли? Зараз я вам розповім цікаву легенду, вона називається «Як у людей з’явились казки». (Розповідь легенди)

-  Сподобалась легенда?

-  Чи хотіли б ви сьогодні зустрітись з героями казок? Тож вирушаємо у подорож!

Фізкультхвилинка

Сонце стукає в віконце.

Ви не спіть як сходить сонце.

Всі ми в подорож рушаємо,

Вже казок багато знаємо!

Вліво-вправо повернемось,

Дружно за ручки візьмемось.

Наші очі загораються,

Наші личка посміхаються.

Чарівна казка починається!

(Діти сідають на подушечки. Віршована інсценівка казки «Лисичка та журавель») Вих: - А чи хотіли б ви мати такого друга як Лисичка?

-  Яким, на вашу думку, повинен бути справжній друг?

-  Назвіть казки, у яких герої були справжніми друзями.

-  Скажіть, що таке незвичайне буває в казках?(Відповіді дітей)

-  Ой, подивіться, що це за кошик! Ми з вами Звичайно знаємо, що чужих речей чіпати не можна, але може статись так, що комусь дуже потрібна допомога. Зараз з’ясуємо!

-  Та тут чиїсь речі! Де ж нам знайти їх господарів?

-  Діти, ми з вами подорожуємо казковою країною, а в

ній можуть трапитись різні дива, заплющіть очі і уявіть, що загублені речі раптом ожили і тепер вони можуть розмовляти. Може вони нам щось повідомлять.

Гра «Перевтілення»

(Діти за бажанням обирають собі річ і розповідають від її імені: рукавичка, кришталевий черевичок; булава, червона шапочка)

-  Ось бачите, діти, речі теж можуть сумувати за своїми господарями. Як же нам знайти цих казкових героїв?

-  Давайте візьмемо кошик з собою і полетимо далі на килимі-літаку, може когось зустрінемо.(Діти розсаджуються на подушечки, що лежать на великому килимі)

-  А поки будемо летіти я загадаю вам загадки і перевірю, як ви знаєте казки. (Під час загадування загадок навколо килимка виставляються ялинки, пеньочки, квіти - імітація галявини)

1.  Розкажу вам, діти, казку Я про кішку, про собачку,

І про діда, і про бабу,

І про мишку сіроманку.

Я скажу, а ви згадайте,

Назву казки відгадайте.

(Ріпка)

2. Сидить дівчина в корзині

На ведмежій дужій спині.

А чому вона сховалась

І ведмедю не призналась

 (Маша і ведмідь)

3 Хто утік від баби з дідом - Не зміг всидіти на вікні.

Зустрів у лісі різних звірів І кожному співав пісні?

(Колобок)

4. До школи прямує хлопчак дерев’яний,

Чомусь потрапляє у цирк полотняний.

Відома ця книжка всім-всім, чи не так?

Скажіть, не чекайте, як зветься хлопчак?

(Буратіно)

5.  Сидить півник на печі,

     Їсть смачненькі калачі,

     Тут лисичка прибігає,

     Швидко півника хапає.

      Біжить котик рятувати,

      В лиски півника забрати

 (Котик і півник)

       - Молодці, діти, гарно знаєте казки! Погляньте, ми з вами опинилися на казковій галявині!

      - Ой, здається до нас хтось поспішає!(Поява Лісовичка)

Лісовичок: - Добрий день, я - Лісовик, за порядком слідкувати звик. А ви що робите в моєму лісі?

Вих: - Ми подорожуємо по Країні казок, знайшли речі казкових героїв і хочемо їх повернути. Чи не допоможеш ти нам знайти господарів цих речей?

Лісовик: - Я завжди радий допомогти в біді. Але спочатку вам треба виконати мої завдання.

Вих: - Ну що, діти, спробуємо?

1.  Лисичка приготувала три страви для себе і  одну для Журавля. Скільки страв приготувала Лисичка?

2.  Герої казки «Ріпка» зустрілися з героями казки «Колобок» і вирішили попити чаю. Скільки чашок їм треба взяти?

3.  Скільки всього очей було у звірят з казки «Рукавичка»?

Лісовичок: - Молодці! З завданнями ви впоралися, я з вами прощаюся і спробую знайти казкових героїв. До побачення!

Вих: - Діти, погляньте, як гарно у цьому лісі, яка приваблива природа! Назвіть, будь- ласка, автора, який писав казки про природу, про звірів.

Діти: - В.О.Сухомлинський.

Вих: - Назвіть знайомі казки.

-А хто хоче показати казку «Лисиця та Миша»?(Рукавичкин театр. В кінці показу для вирішення проблемної ситуації відбувається введення в казку нового героя - Зайчика)

Вих: - Молодці! Допомогли Мишці у скрутну годину.

- А чи завжди казки мають добрий кінець?

-  Назвіть приклад.(Відповіді дітей)

-  Що можна змінити в казці «Як загинула Білка»?(Роздуми дітей)

Вих: - Діти, давайте ми з вами пограємо в гру, яка називається «Лисиця й миші».

      (Лисичка сидить на пеньочку. Мишки граються, шукають зернятка. На слова «А лисичка не дрімає,  мишеняток доганяє» мишки розбігаються, лисичка наздоганяє їх)

Вих: - А зараз сідайте, відпочиньте.

-Чи хотіли б ви в Країні казок скласти свою казку?       

-Скажіть, ким ми будемо зараназиватись?(Казкарями)

Вих: - Зараз я вам нагадаю знайомого віршика.(Читання вірша П.Воронько «Їжачок»)

-  Давайте складемо казку про їжачка.(Складання казки дітьми).

Вих: - Гарну казочку склали! Діти, я прихопила з собою малюнки, які ви малювали до вірша. Думаю, що вони підійдуть і до нашої казки. Залишилось тільки придумати її назву.(Пропозиції дітей)

-Давайте складемо з малюнків книжечку і скажемо чарівні слова, нехай з’явиться обкладинка до нашої книжечки: «Крібле, крабле, брись - обкладинка до книжечки з’явись!»

Вих: - Погляньте, яка гарна книжечка «Пригоди їжачка»!

- Я думаю, що казковим героям теж сподобалась наша казкова книжечка. Тож давайте намалюємо на їх обличчях радісні емоції.

(Діти під музику малюють емоції казковим героям)

Вих: - Діти, подивіться, кого веде до нас Лісовичок! Та це ж наші казкові герої! Ось тепер ми можемо повернути загублені речі, але повертаючи скажіть, що б ви змінили в казках, якби туди потрапили.(Діти висловлюють свої думки Червоній Шапочці, Попелюшці, Котигорошкові та Дідусю)

Вих: - Речі ми повернули, а зараз давайте складемо в подарунок героям колаж з казок.(Виготовлення аплікації)

Вих: - Настав час прощатися, а нам час повертатись додому.

-  Сідайте зручніше, заплющіть оченята та уявіть, що ви сидите на м’якенькій, легенькій хмаринці, вона злегка вас погойдує і ви летите.. .(Медитаційна казочка про хмаринку)

Вих: - А тепер розкрийте оченята і подивіться навкруг. Ось ми з вами і вдома. Наша казкова подорож скінчилася.

 

docx
Додано
12 лютого 2023
Переглядів
1539
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку