Казка в гості завітала
Мета: закріпити знання дітей про знайомі казки; продовжувати вчити розуміти казку, відтворювати її зміст за запитаннями, загадками, називати та характеризувати її героїв.
Продовжувати вчити дітей придумувати події до знайомої казки, змінюючи характер та вчинки героїв, вводячи в казку нового героя.
Розвивати інтонаційну виразність мовлення, дикцію, удосконалювати навички розповідного мовлення, пам’ять, уяву, спостережливість, логічне та креативне мислення.
Прищеплювати почуття добра, дружніх стосунків, взаємодопомоги; викликати інтерес до народної мудрості, духовної спадщини.
Матеріал: вірші, загадки, казкові завдання, записи музичних творів, декорації, персонажі рукавичкиного театру, костюми казкових героїв, текст медитаційної казки, подушечки на кожну дитину, магнітофон, кольорова гірлянда.
Попередня робота: читання та інсценізація казок, вивчення віршів, малювання ілюстрацій.
Хід заняття.
Дитина: Ми - весела дітвора,
Разом гратись полюбля
Всіх вітаємо ми радо
І бажаємо усім
Весело провести з нами
Кілька радісних хвилин.
Вих: - Діти, сьогодні незвичайний день. Ми з вами вирушаємо в подорож, в якій на нас чекають цікаві зустрічі та завдання.
(Вимикається світло, звучить чарівна музика. Діти проходять і сідають на персональні подушечки. В центрі на килимі відбувається гра світла)
Вих: Блукає вечір за вікном,
Сховавши всі яскраві фарби,
І місто спить чарівним сном,
Знов наступило царство казки.
Вих: - Діти, чи всі ви любите казки?
Чи знаєте, як вони виникли? Зараз я вам розповім цікаву легенду, вона називається «Як у людей з’явились казки». (Розповідь легенди)
- Сподобалась легенда?
- Чи хотіли б ви сьогодні зустрітись з героями казок? Тож вирушаємо у подорож!
Фізкультхвилинка
Сонце стукає в віконце.
Ви не спіть як сходить сонце.
Всі ми в подорож рушаємо,
Вже казок багато знаємо!
Вліво-вправо повернемось,
Дружно за ручки візьмемось.
Наші очі загораються,
Наші личка посміхаються.
Чарівна казка починається!
(Діти сідають на подушечки. Віршована інсценівка казки «Лисичка та журавель») Вих: - А чи хотіли б ви мати такого друга як Лисичка?
- Яким, на вашу думку, повинен бути справжній друг?
- Назвіть казки, у яких герої були справжніми друзями.
- Скажіть, що таке незвичайне буває в казках?(Відповіді дітей)
- Ой, подивіться, що це за кошик! Ми з вами Звичайно знаємо, що чужих речей чіпати не можна, але може статись так, що комусь дуже потрібна допомога. Зараз з’ясуємо!
- Та тут чиїсь речі! Де ж нам знайти їх господарів?
- Діти, ми з вами подорожуємо казковою країною, а в
ній можуть трапитись різні дива, заплющіть очі і уявіть, що загублені речі раптом ожили і тепер вони можуть розмовляти. Може вони нам щось повідомлять.
Гра «Перевтілення»
(Діти за бажанням обирають собі річ і розповідають від її імені: рукавичка, кришталевий черевичок; булава, червона шапочка)
- Ось бачите, діти, речі теж можуть сумувати за своїми господарями. Як же нам знайти цих казкових героїв?
- Давайте візьмемо кошик з собою і полетимо далі на килимі-літаку, може когось зустрінемо.(Діти розсаджуються на подушечки, що лежать на великому килимі)
- А поки будемо летіти я загадаю вам загадки і перевірю, як ви знаєте казки. (Під час загадування загадок навколо килимка виставляються ялинки, пеньочки, квіти - імітація галявини)
1. Розкажу вам, діти, казку Я про кішку, про собачку,
І про діда, і про бабу,
І про мишку сіроманку.
Я скажу, а ви згадайте,
Назву казки відгадайте.
(Ріпка)
2. Сидить дівчина в корзині
На ведмежій дужій спині.
А чому вона сховалась
І ведмедю не призналась
(Маша і ведмідь)
3 Хто утік від баби з дідом - Не зміг всидіти на вікні.
Зустрів у лісі різних звірів І кожному співав пісні?
(Колобок)
4. До школи прямує хлопчак дерев’яний,
Чомусь потрапляє у цирк полотняний.
Відома ця книжка всім-всім, чи не так?
Скажіть, не чекайте, як зветься хлопчак?
(Буратіно)
5. Сидить півник на печі,
Їсть смачненькі калачі,
Тут лисичка прибігає,
Швидко півника хапає.
Біжить котик рятувати,
В лиски півника забрати
(Котик і півник)
- Молодці, діти, гарно знаєте казки! Погляньте, ми з вами опинилися на казковій галявині!
- Ой, здається до нас хтось поспішає!(Поява Лісовичка)
Лісовичок: - Добрий день, я - Лісовик, за порядком слідкувати звик. А ви що робите в моєму лісі?
Вих: - Ми подорожуємо по Країні казок, знайшли речі казкових героїв і хочемо їх повернути. Чи не допоможеш ти нам знайти господарів цих речей?
Лісовик: - Я завжди радий допомогти в біді. Але спочатку вам треба виконати мої завдання.
Вих: - Ну що, діти, спробуємо?
1. Лисичка приготувала три страви для себе і одну для Журавля. Скільки страв приготувала Лисичка?
2. Герої казки «Ріпка» зустрілися з героями казки «Колобок» і вирішили попити чаю. Скільки чашок їм треба взяти?
3. Скільки всього очей було у звірят з казки «Рукавичка»?
Лісовичок: - Молодці! З завданнями ви впоралися, я з вами прощаюся і спробую знайти казкових героїв. До побачення!
Вих: - Діти, погляньте, як гарно у цьому лісі, яка приваблива природа! Назвіть, будь- ласка, автора, який писав казки про природу, про звірів.
Діти: - В.О.Сухомлинський.
Вих: - Назвіть знайомі казки.
-А хто хоче показати казку «Лисиця та Миша»?(Рукавичкин театр. В кінці показу для вирішення проблемної ситуації відбувається введення в казку нового героя - Зайчика)
Вих: - Молодці! Допомогли Мишці у скрутну годину.
- А чи завжди казки мають добрий кінець?
- Назвіть приклад.(Відповіді дітей)
- Що можна змінити в казці «Як загинула Білка»?(Роздуми дітей)
Вих: - Діти, давайте ми з вами пограємо в гру, яка називається «Лисиця й миші».
(Лисичка сидить на пеньочку. Мишки граються, шукають зернятка. На слова «А лисичка не дрімає, мишеняток доганяє» мишки розбігаються, лисичка наздоганяє їх)
Вих: - А зараз сідайте, відпочиньте.
-Чи хотіли б ви в Країні казок скласти свою казку?
-Скажіть, ким ми будемо зараназиватись?(Казкарями)
Вих: - Зараз я вам нагадаю знайомого віршика.(Читання вірша П.Воронько «Їжачок»)
- Давайте складемо казку про їжачка.(Складання казки дітьми).
Вих: - Гарну казочку склали! Діти, я прихопила з собою малюнки, які ви малювали до вірша. Думаю, що вони підійдуть і до нашої казки. Залишилось тільки придумати її назву.(Пропозиції дітей)
-Давайте складемо з малюнків книжечку і скажемо чарівні слова, нехай з’явиться обкладинка до нашої книжечки: «Крібле, крабле, брись - обкладинка до книжечки з’явись!»
Вих: - Погляньте, яка гарна книжечка «Пригоди їжачка»!
- Я думаю, що казковим героям теж сподобалась наша казкова книжечка. Тож давайте намалюємо на їх обличчях радісні емоції.
(Діти під музику малюють емоції казковим героям)
Вих: - Діти, подивіться, кого веде до нас Лісовичок! Та це ж наші казкові герої! Ось тепер ми можемо повернути загублені речі, але повертаючи скажіть, що б ви змінили в казках, якби туди потрапили.(Діти висловлюють свої думки Червоній Шапочці, Попелюшці, Котигорошкові та Дідусю)
Вих: - Речі ми повернули, а зараз давайте складемо в подарунок героям колаж з казок.(Виготовлення аплікації)
Вих: - Настав час прощатися, а нам час повертатись додому.
- Сідайте зручніше, заплющіть оченята та уявіть, що ви сидите на м’якенькій, легенькій хмаринці, вона злегка вас погойдує і ви летите.. .(Медитаційна казочка про хмаринку)
Вих: - А тепер розкрийте оченята і подивіться навкруг. Ось ми з вами і вдома. Наша казкова подорож скінчилася.