Інтегроване заняття з використанням
мнемотехніки
«Розкажи Їжачку про пори року»
Мета: Активізувати в мові дітей вживання складних речень, прикметників (підбором визначень);
Закріпити вміння описувати предмет за його основними ознаками; вправляти в регуляції темпу мовлення, інтонації і сили голосу, виділення звуку в слові
Закріпити уявлення дітей про характерні особливості різних пір року; розвивати мислення, фантазію .
Підготувала вихователь старшої групи №7 «Струмочок»
Олена БАБЕНКО
( Діти вітаються – вихователь пропонує )
А давайте з вами розгадаємо загадку :
Гостроносий і малий ,
Сіррий тихий і не злий .
В день ховається
А вночі – йде шукати собі харчі
Весь із тонких голочок
Як він зветься … ( їжачок)
- Розповідь вихователя : жила собі на лісній галявині Їжачиха .
Та було в неї четверо їжачинят , пригріло весняне сонечко .
Почала виглядати зелена травичка . Їжачата часто вибгали на прогуляки та бавились там. А ще на прогулянці вони розповідали чистомовки та вірші. Які їм розповідала мама .
Дидактична гра: « Розкажи – чистомовки»
Мета: розвивати звязне мовлення ; збагачувати словниковий запас новими словами , розвивати память ; вчитись виразно розповідати чистомовки .
--Ак-ак- ак наколить яблука їжак.
--На городі їжачки – роздивляються кабачки – що це зацікаві
штучки ? Жодної нема колючки .
--Де-де-де –тихо осінь іде.
--Ок-ок-ок –ось колючий їжачок,
-- Ми-ми-ми приготуємось до зими
-Чок- чок- чок – повна хата грушечок
-Ок-ок-ок частуватимо діток –
Вихователь Після весни прийшло літо – часто було дуже спекотно. Сонце гарно прогрівало землю . Приходилась всім ховатися під дерева.
Дидактична гра : « Літо яке? »
Мета : познайомити дітей зі словами – атонімами , розвивати логічне мислення , уточнити знання дітей про літо. Вчитись висловлювати свої думки.
Вихователь - Влітку Їжачинятам теж весело . коли було спекотно вони ховались і рахували голочки, грибочки. яблучка .
Дидактична вправа : « Полічи - все навкруги »
Мета: лічба у прямому та зворотному звязку . Вміти розвоязувати приклади .
Закріплення складу числа на 2, 3,4.5.
Вихователь розповідає - тут і літо промайнуло Їжачата
подорослішали ; стали дружнішими , відповідальнішими, помічниками мамі – Їжачисі .
Природа змінювалась , почали падаи листочки . вони були різнокольорові , як наче хтось їх пофарбува
Наступала пора року- осінь.
Дидактична гра : « Вивчення вірша за допомогою – мнемотаблиці »
Мета : розвивати память ; вчитися розповідати за картинками
.
Вихователь - інколи погода змінювалась і накрапав
міленький дощ.
Але прийшов час готуватися до зими.
Треба назбирати грибочків , яблучок, грушок,
ОСЬ КОЛЮЧІ ЇЖАЧКИ - ГОТУЮТЬСЯ ДО ЗИМИ
ПОВНА ХАТА ГРУШЕЧОК – ЧАСТУВАТИМУТЬ діток.
Вихователь . Взимку Їжачата разом з Їжачихою відпочивають до самої весни.
Дидактична гра : « Складання розповіді - як Їжачата
готуються до зими»
Дидактична гра : « Відгадай яка пора року ?»
Мета : закріпити пори року за допомогою ігор . розвивати увагу.
Логічне мислення. збагачувати словниковий запас.
Виховувати цікавість до занять .