Конспект інтегрованого заняття з пріоритетом пізнавального та мовленнєвого розвитку «Моє місто» для старшого дошкільного віку

Про матеріал
Мета: узагальнити та розширювати знання дошкільнят про місто, в якому вони живуть, його історичне минуле та сьогодення. Формувати поняття про виникнення міста та його історію, символіку; формувати громадянську позицію, уміння брати на себе відповідальність за красу та чистоту свого міста. Закріпити назву рідного міста, його вулиці, місце проживання. Розвивати зв’язне мовлення, увагу, пам'ять; вміння логічно, граматично правильно висловлювати свої думки; бажання цікавитись історією рідного міста. Виховувати почуття патріотизму, національної свідомості, людяності, гордості за рідне місто.
Перегляд файлу

Конспект інтегрованого заняття з пріоритетом

пізнавального та мовленнєвого розвитку

«Моє місто»

         старший дошкільний вік

 

Мета: узагальнити та розширювати знання дошкільнят про місто, в якому вони живуть, його історичне минуле та сьогодення. Формувати поняття про виникнення міста та його історію, символіку; формувати громадянську позицію, уміння брати на себе відповідальність за красу та чистоту свого міста. Закріпити назву рідного міста, його вулиці, місце проживання. Розвивати зв’язне мовлення, увагу, пам'ять; вміння логічно, граматично правильно висловлювати свої думки; бажання цікавитись історією рідного міста. Виховувати почуття патріотизму, національної свідомості, людяності, гордості за рідне місто.

Матеріал: зображення дівчинки, яка плаче, м’яч, схема, презентація «Символіка мого міста»,  матеріал до д/г  «Знайди зайве», фото із зображенням визначних місць Харкова для колажу, пензлі для клею, клей, 2 ватмани, олівці, серветки.

 

Хід заняття

Вихователь:

Місто моє над рікою,

У солов’їних садах,

Де б не бував я, ти завжди зі мною,

В спогадах, в мріях, у снах.

Вихователь: Чи здогадались, про що будемо говорити сьогодні? Ми будемо говорити про своє рідне місто. Як називається наше місто? Чекайте, хтось стукає до нас у двері.

Кореспондент: Доброго дня. Я кореспондент з дитячого телеканалу. Скажіть, в яке місто я потрапив? (Харків). То хто ви ? (Харків’яни).  А в який дитячий садочок я потрапив? А яка адреса вашого дитячого садка?  А  як називається ваша група? (Назва, номер). А скільки вам років? То ви майбутні першокласники! Так саме про ваш дитячий садок, я нещодавно прочитав в інтернеті, що тут зростають розумні діти. Отже, сьогодні я буду слухати і записувати ваші відповіді, а потім напишу статтю про ваше місто. А чи знаєте ви чому наше місто так називається? 

(Вихователь розповідає легенду про заснування Харкова).

Кореспондент: Як цікаво! Ваше місто велике чи мале? (Велике). Доведіть!

Д/г «Чого багато в нашім місті».

- Ми всі ходимо до одного дитячого садочку, а в місті багато…дитячих садочків.

- Із вікна видно один будинок, а в місті багато… будинків.

- Біля дороги росте дерево, а в місті багато … дерев.

- Недалеко звідси є парк, а в місті багато… парків.

- У нашому місті живе багато … людей.

- Вулицями міста їздить багато … машин, тролейбусів, трамваїв…

Вихователь: Якими кольорами ви б розфарбували своє місто? Усі яскраві кольори є у веселці.

Веселку над містом намалюємо,

Нашому місту яскраві кольори подаруємо.

 (Діти колективно розфарбовують веселку на ватмані.)

Кореспондент:  Засяяло наше місто всіма кольорами веселки, усміхнулися перехожі. Але що це?

(Вихователь виставляє на дошку зображення дівчинки, яка плаче.)

Вихователь: Ця маленька дівчинка гуляла зі своєю мамою і загубилася. Що треба зробити, коли ви загубились? (Відповіді дітей.)

         Кореспондент: А ви, діти, знаєте свою адресу? Зараз в гру пограємо, свою адресу називаємо.

        Д/г «Назви свою адресу»

(Діти стають у коло та передають м’яч, промовляючи: «Я живу за адресою… А ти?»)

         Кореспондент: А що ви ще знаєте про своє місто? (Діти розповідають про місто за допомогою схеми).

Д/г «Розкажи про Харків»

  • Місто в якому я живу має назву… Люди, які живуть в місті називаються …
  • Річка, що протікає через місто…
  • Місце, яке названо на честь великого українського письменника називається …(сад Т.Г.Шевченка).
  • В нашому місті є цирк та дельфінарій.  
  • В нашому місті є багато фонтанів.
  • В нашому місті є аеропорт.

Фізкультхвилинка

Ми у парку відпочинку.

Ми на гойдалки всі сіли,

Дуже швидко полетіли.

(Діти кружляють у парах.)

Тихше, тихше, не летіть,

(Діти рухаються повільніше.)

Гойдалки всі зупиніть.

(Зупиняються.)

Раз, два, раз, два,

(Плескають у долоні.)

Закінчилась наша гра.

Вихователь: Діти, кожна держава має свої символи. Давайте з вами пригадаємо їх.

Запитання для бесіди:

 Які ви знаєте державні символи України?

 Як виглядає український прапор?

 Що символізують його кольори?

 Як виглядає український герб?

 Чи знаєте ви слова українського гімну?

 Яке місто є столицею України?

Вихователь: Діти,  в нашого міста також є державні символи (герб, прапор).  (Перегляд презентації  «Символіка мого міста»)

Вихователь: А зараз давайте  розглянемо символіку різних міст і відшукаємо герб рідного міста.

Д/г  «Знайди зайве»

(Діти відшукують зайве, залишаючи прапор та герб Харкова.)

         Кореспондент: Ви й насправді дуже кмітливі й розумні! Зараз я пропоную кожному з вас висловити свою думку «За що я люблю своє рідне місто?»

Інтерактивна мовна гра «Інтерв’ю»

Вихователь: Усі ви, діти, маленькі патріоти нашого міста. Це означає, що ви маєте поводитися належним чином, тобто ставитися до рідного міста з повагою, пишатися ним та дбати про те, щоб воно було гарним, процвітало.

Д/в «Буду – не буду»

(Вихователь спонукає дітей завершувати зачитані ним речення, обравши один з варіантів — «буду» або «не буду»).

• Смітити у своєму місті я ... (не буду).

• Дбати про чистоту, добробут і благоустрій рідного міста я ... (буду).

• Відвідувати міські театри, парки, цирк я ... (буду).

• Цікавитися новинами й життям свого міста я ... (буду).

• Якщо мені в майбутньому доведеться жити в іншому місті, місто свого дитинства я забувати ... (не буду).

• Перейматися проблемами свого міста я ... (буду).

• Радіти досягненням і успіхам мого міста я ... (буду).

• Вивчати історію й минуле рідного міста я ... (буду).

• Ставитися байдуже до добробуту свого міста та його життя я ніколи... (не буду).

 Вихователь: А зараз на згадку про наше сьогоднішнє заняття про пропоную створити колаж «Моє місто».

Я у Харкові живу,

Своє місто я люблю.

Тут чудові є будівлі,

Є фонтани чарівні.

Є тут школи, дитсадочки

Ростуть мов грибочки.

Я навколо подивлюся,

Усім серцем посміхнуся,

Низько – низько уклонюся,

Бо я Харковом горджуся.

(Діти разом виготовляють колаж).

         Кореспондент: Дякую вам діти за цікаві розповіді, я обов’язково напишу статтю про вас та ваше місто, але, нажаль, мені вже час, до побачення!  

         Вихователь:  Місто в якому ми живемо – це наша маленька Батьківщина. Ми з вами харків’яни. Давайте будемо любити наше місто і прославляти його.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Колянда Наталя
Додано
8 березня
Переглядів
84
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку