Конспект інтегрованого заняття з пріоритетом
пізнавального та мовленнєвого розвитку
«Моє місто»
старший дошкільний вік
Мета: узагальнити та розширювати знання дошкільнят про місто, в якому вони живуть, його історичне минуле та сьогодення. Формувати поняття про виникнення міста та його історію, символіку; формувати громадянську позицію, уміння брати на себе відповідальність за красу та чистоту свого міста. Закріпити назву рідного міста, його вулиці, місце проживання. Розвивати зв’язне мовлення, увагу, пам'ять; вміння логічно, граматично правильно висловлювати свої думки; бажання цікавитись історією рідного міста. Виховувати почуття патріотизму, національної свідомості, людяності, гордості за рідне місто.
Матеріал: зображення дівчинки, яка плаче, м’яч, схема, презентація «Символіка мого міста», матеріал до д/г «Знайди зайве», фото із зображенням визначних місць Харкова для колажу, пензлі для клею, клей, 2 ватмани, олівці, серветки.
Хід заняття
Вихователь:
Місто моє над рікою,
У солов’їних садах,
Де б не бував я, ти завжди зі мною,
В спогадах, в мріях, у снах.
Вихователь: Чи здогадались, про що будемо говорити сьогодні? Ми будемо говорити про своє рідне місто. Як називається наше місто? Чекайте, хтось стукає до нас у двері.
Кореспондент: Доброго дня. Я кореспондент з дитячого телеканалу. Скажіть, в яке місто я потрапив? (Харків). То хто ви ? (Харків’яни). А в який дитячий садочок я потрапив? А яка адреса вашого дитячого садка? А як називається ваша група? (Назва, номер). А скільки вам років? То ви майбутні першокласники! Так саме про ваш дитячий садок, я нещодавно прочитав в інтернеті, що тут зростають розумні діти. Отже, сьогодні я буду слухати і записувати ваші відповіді, а потім напишу статтю про ваше місто. А чи знаєте ви чому наше місто так називається?
(Вихователь розповідає легенду про заснування Харкова).
Кореспондент: Як цікаво! Ваше місто велике чи мале? (Велике). Доведіть!
Д/г «Чого багато в нашім місті».
- Ми всі ходимо до одного дитячого садочку, а в місті багато…дитячих садочків.
- Із вікна видно один будинок, а в місті багато… будинків.
- Біля дороги росте дерево, а в місті багато … дерев.
- Недалеко звідси є парк, а в місті багато… парків.
- У нашому місті живе багато … людей.
- Вулицями міста їздить багато … машин, тролейбусів, трамваїв…
Вихователь: Якими кольорами ви б розфарбували своє місто? Усі яскраві кольори є у веселці.
Веселку над містом намалюємо,
Нашому місту яскраві кольори подаруємо.
(Діти колективно розфарбовують веселку на ватмані.)
Кореспондент: Засяяло наше місто всіма кольорами веселки, усміхнулися перехожі. Але що це?
(Вихователь виставляє на дошку зображення дівчинки, яка плаче.)
Вихователь: Ця маленька дівчинка гуляла зі своєю мамою і загубилася. Що треба зробити, коли ви загубились? (Відповіді дітей.)
Кореспондент: А ви, діти, знаєте свою адресу? Зараз в гру пограємо, свою адресу називаємо.
Д/г «Назви свою адресу»
(Діти стають у коло та передають м’яч, промовляючи: «Я живу за адресою… А ти?»)
Кореспондент: А що ви ще знаєте про своє місто? (Діти розповідають про місто за допомогою схеми).
Д/г «Розкажи про Харків»
Фізкультхвилинка
Ми у парку відпочинку.
Ми на гойдалки всі сіли,
Дуже швидко полетіли.
(Діти кружляють у парах.)
Тихше, тихше, не летіть,
(Діти рухаються повільніше.)
Гойдалки всі зупиніть.
(Зупиняються.)
Раз, два, раз, два,
(Плескають у долоні.)
Закінчилась наша гра.
Вихователь: Діти, кожна держава має свої символи. Давайте з вами пригадаємо їх.
Запитання для бесіди:
• Які ви знаєте державні символи України?
• Як виглядає український прапор?
• Що символізують його кольори?
• Як виглядає український герб?
• Чи знаєте ви слова українського гімну?
• Яке місто є столицею України?
Вихователь: Діти, в нашого міста також є державні символи (герб, прапор). (Перегляд презентації «Символіка мого міста»)
Вихователь: А зараз давайте розглянемо символіку різних міст і відшукаємо герб рідного міста.
Д/г «Знайди зайве»
(Діти відшукують зайве, залишаючи прапор та герб Харкова.)
Кореспондент: Ви й насправді дуже кмітливі й розумні! Зараз я пропоную кожному з вас висловити свою думку «За що я люблю своє рідне місто?»
Інтерактивна мовна гра «Інтерв’ю»
Вихователь: Усі ви, діти, маленькі патріоти нашого міста. Це означає, що ви маєте поводитися належним чином, тобто ставитися до рідного міста з повагою, пишатися ним та дбати про те, щоб воно було гарним, процвітало.
Д/в «Буду – не буду»
(Вихователь спонукає дітей завершувати зачитані ним речення, обравши один з варіантів — «буду» або «не буду»).
• Смітити у своєму місті я ... (не буду).
• Дбати про чистоту, добробут і благоустрій рідного міста я ... (буду).
• Відвідувати міські театри, парки, цирк я ... (буду).
• Цікавитися новинами й життям свого міста я ... (буду).
• Якщо мені в майбутньому доведеться жити в іншому місті, місто свого дитинства я забувати ... (не буду).
• Перейматися проблемами свого міста я ... (буду).
• Радіти досягненням і успіхам мого міста я ... (буду).
• Вивчати історію й минуле рідного міста я ... (буду).
• Ставитися байдуже до добробуту свого міста та його життя я ніколи... (не буду).
Вихователь: А зараз на згадку про наше сьогоднішнє заняття про пропоную створити колаж «Моє місто».
Я у Харкові живу,
Своє місто я люблю.
Тут чудові є будівлі,
Є фонтани чарівні.
Є тут школи, дитсадочки
Ростуть мов грибочки.
Я навколо подивлюся,
Усім серцем посміхнуся,
Низько – низько уклонюся,
Бо я Харковом горджуся.
(Діти разом виготовляють колаж).
Кореспондент: Дякую вам діти за цікаві розповіді, я обов’язково напишу статтю про вас та ваше місто, але, нажаль, мені вже час, до побачення!
Вихователь: Місто в якому ми живемо – це наша маленька Батьківщина. Ми з вами харків’яни. Давайте будемо любити наше місто і прославляти його.