Анотація
Урок розроблено відповідно до оновленої навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класів. Заняття об'єднало спільною темою «Кольори» два предмети інваріантної складової. Інтегрований урок для учнів 1 класу побудований на міжпредметних зв'язках із курсів англійської мови та образотворчого мистецтва.
Використані різноманітні форми навчальної діяльності учнів: вправи «очікування», «закінчи речення», створення асоціативних рядів, самостійні практичні роботи, аналіз витворів мистецтва тощо.
Під час уроку учні не тільки знайомляться із основними і похідними кольорами, які існують в природі, а й вивчають назви кольорів англійською мовою, практикують у їх вживанні.
Слухання казки англійською мовою у ході заняття допомагає дітям сприймати англійську мову на слух, вдосконалює вимову і збільшує словниковий запас учнів.
Анотація
Урок розроблено відповідно до оновленої навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класів. Заняття об’єднало спільною темою «Кольори» два предмети інваріантної складової. Інтегрований урок для учнів 1 класу побудований на міжпредметних зв’язках із курсів англійської мови та образотворчого мистецтва.
Використані різноманітні форми навчальної діяльності учнів: вправи «очікування», «закінчи речення», створення асоціативних рядів, самостійні практичні роботи, аналіз витворів мистецтва тощо.
Під час уроку учні не тільки знайомляться із основними і похідними кольорами, які існують в природі, а й вивчають назви кольорів англійською мовою, практикують у їх вживанні.
Слухання казки англійською мовою у ході заняття допомагає дітям сприймати англійську мову на слух, вдосконалює вимову і збільшує словниковий запас учнів.
Розробка уроку
Тема уроку: Кольори. Основні та похідні кольори. Способи утворення похідних кольорів. Ознайомлення з прийомами користування фарбами, пензлями, палітрою
Практична мета: Ознайомити учнів з основними кольорами, які існують в природі, вивчити назви кольорів на англійській мові, практикувати учнів у іх вживанні. Активізувати вживання лексики минулих уроків в усному мовленні; закріпити назви кольорів: blue , green , yellow , red, white, orange, pink, purple, grey, brown, black ; вивчити вірш про кольори .Повторити правила дорожнього руху. Виховувати бажання допомагати один одному .
Орієнтовне тематичне завдання: «Три веселих гноми» (акварельні фарби).
Обладнання: телевізор,відео з YouTube; репродукції картин, малюнки-заготовки для розфарбовування; фарби, пензлик, палітра.
Тип уроку. комбінований
Вид уроку. Тематичне малювання.
Хід уроку.
І. Емоційне налаштування
Встали діти всі рівненько
Посміхніться всім гарненько
Пролунав шкільний дзвінок
Починаємо урок
1. Вправа «Очікування»
Урок сьогодні у нас незвичайний. Ми з вами спробуємо об’єднати такі різні предмети як англійська мова і образотворче мистецтво.
ІІ. Організація навчання. Перевірка наявності інструментів та матеріалів і правильне розміщення їх на парті.
ІІІ. Оголошення теми і завдань уроку.
--Вчитель: -Діти! Послухайте вірш.
На одній нозі стоїть,
На дорогу він глядить.
Кольорові очі має,
Людям всим допомагає:
Пішоходам, водіям,
Що ж потрібно знати нам?
Світло червоне – це небезпека,
Їде машина десь недалеко
Стій, ані руш, підожди!
І на дорогу не йди!
Жовтий колір – зачекай,
Зміни будуть скоро:
Загориться іншим світлом
Око світлофора!
А зелений – можна йти,
Бо машин немає.
Молодець наш світлофор – Всім допомагає!
2. Бесіда з ПДР
Вчитель: - Назвіть кольори світлофора. Жовтий і червоний не тільки головні на дорозі, а вони вважаються головними кольорами у природі, а в ОТМ - основними.
А зараз, подивіться уважно відео-ролик про основні кольори, будьте уважні
https://www.youtube.com/watch?v=z0BuTAR4auk
Вчитель: Діти, хто був уважний, назвіть основні кольори.
Як утворюються похідні кольори?
Вчитель: Основні кольори не можна отримати при змішувані з іншими фарбами. Але в природі існують не тільки ці 3 кольори. Інші, які утворилися шляхом змішування , називаються похідними.
Вчитель: Перед вами на столі невеличка палітра з основними кольорами . Спробуйте їх змішати і утворити нові кольори.
3. Практична робота (Додаток1 )
Який колір виник при змішуванні червоного з жовтим; червоного з синім; синього з жовтим?
Отже помаранчевий, фіолетовий та зелений називаються похідними кольорами тому, що пішли від основних.
- Який колір утвориться, коли синій та жовтий гноми візьмуться за руки, тобто їх улюблені фарби - синя й жовта змішаються
- Яким чином можна отримати фіолетову фарбу?
- Якщо змішати жовту та червону фарби, утвориться... Закінчіть моє речення.
- До яких кольорів належать зелений, фіолетовий та жовтогарячий?
4. Робота з репродукціями (Додаток 2,3,4)
Розгляньте репродукції картин відомої української художниці Катерини Білокур. Вона народилася 1900 року в селі Богданівка на Полтавщині. Малювати почала з ранніх років і дуже раділа, коли видумане могла втілити на полотні. Однак ту радість батьки безжалісно кидали до печі. Рідні хотіли, щоб їхня Катря працювала, як усі селяни, вийшла заміж, а не вчилася "безкорисної праці". Тож значну частину свого життя Білокур малювала потайки і мріяла: "Прийде час – не буду боятися і буду малювати, хоч на старості літ, а хоч на один час я буду художником, і все. Ой, як би ви знали, яке це для мене чарівне слово – художник". Цю чарівну талановиту жінку так і називали Квітка-душа.
-Вчитель: -Які основні кольори ви помітили у роботах художниці?
-Назвіть похідні, що використовувала майстриня.
ФІЗХВИЛИНКА.
Вчитель:
-Діти, пригадайте назви основних кольорів, які ми вивчили англійською
https://www.youtube.com/watch?v=vIG02pCWOhQ
5. Вправи на закріплення назв кольорів.
6.Розфарбуй необхідним кольором: У кожного на парті є невеличкі розмальовки, які ви повинні розфарбувати потрібним кольором (Додаток5)
7. Гра «Назви кольори»
– Подивіться, здається, на цій сонячній галявині хтось замріявся й заблукав серед квітів і метеликів. Розгляньте картинку, назвіть кольори, і дізнаєтесь, хто цей фантазер. Чи буває таке насправді? (Додаток 6)
8. Загадки з продовженням.
- Знаємо насамперед,
Колір мака буде… (red)
-Колір волошки, яку дуже люблю
Зветься по-англійські… (blue)
- Влітку і взимку колір один має ялинка,
зветься він… (green)
-Любимо колір пшениці спілої,
Дуже він гарний, колір… (yellow)
- Оплески ведмедю: «Браво».
Він актор, а колір… (brown)
-Море, де стоїть «Артек»,
по-англійськи, зветься…(black)
Вчитель: - Спробуємо привести найпопулярніші асоціації з основними кольорами.
Зверніть увагу: з даних слів можна зробити повноцінне словосполучення, просто додавши форму дієслова to be. Наприклад – the snowman is white, the sheep is white.
Червоний
По-англійськи буде red.
Red car – червона машина
Жовтий
Жовтий буде yellow.
Зелений
Цей колір символізує саму природу і по-англійськи він буде green.
Давайте вивчимо вірш, щоб краще запам`ятати кольори
Щоб навчитись малювати,
Треба кожний колір знати.
Green-зелений,як травичка,
Blue-блакитний,як водичка,
Yellow-жовтий,як курчатко,
Grey-як сіре мишенятко,
Pink-рожевий,наче ружа,
Black-це чорний,як калюжа,
Red-червоний,наче мак,
Purple-схожий на буряк,
White-це білий,білий сніг,
Що на землю м’яко ліг.
Вчитель: - Є багато художників, які виконують ілюстрації до різних казок, оповідань, літературних творів. Вони називаються художниками -ілюстраторами. Сьогодні ми з вами спробуємо стати художниками ілюстраторами і теж намалюємо гномів із казки. Але казку послухаємо на англійській мові.
https://www.youtube.com/watch?v=JdssZhFT3gE
Робота в альбомах
6. Послідовне виконання малюнка вчителем.
7. Практична діяльність учнів.
IIІ Підсумок уроку.
1.Демонстрування та аналіз дитячих малюнків.
Використана література
1. Навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класів.
2. Інтегровані уроки в початковій школі / Упоряд.
Н. С. Вегера — Тернопіль–Харків: Ранок, 2010.
3. «Інтегровані уроки в початковій школі» Жданова С.Г.
4. Савченко, Л. М. Катерина Білокур (1900-1961) : наша галерея / Л. М. Савченко // Мистецтво в школі. — 2009.
5.Т рач С. К., Резніченко М. І. «Образотворче мистецтво: підручник для 1 класів загальноосвітніх навчальних закладів»
6. Несвіт А. М. «Англійська мова: підручник для 1-го класу загальноосвітніх навчальних закладів»
7. Інтернет ресурс
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Додаток 4
Додаток 5
1)Colour the cat grey. 2)Colour the bird red.
3)Colour the dog black. 4)Colour the teddy bear brown.
5)Colour the doll yellow. 6)Colour the ball blue
Додаток 6
Розробка уроку
Інтегрований урок Природознавство + Українська мова. ( Розвиток мовлення)
Тема уроку Гриби їстівні та труйні
Мета:
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності
1. Перевірка домашнього завдання.
Тестування
1.Як поширюється насіння
Кульбабки Реп’яха Сосна
а вітром а вітром а. вітром. тваринами, птахами
б водою б водою б птахами
в тваринами в людиною і тваринами в водою
2.Серед поданих плодів і насіння знайдіть завий і поясніть
яблуко, груша, горіх
очерет горобина. калина
2. Творче домашнє завдання
Вчитель: Діти, на тому уроці ви отримали завдання: принести плоди, насіння різних рослин і розказати про їх спосіб розмноження.
(відповіді дітей )
3. Робота над загадкою
Людину, звіра, муху,
Кого б він не стрічав,
Ні разу капелюха, Одначе не знімав.
А хто на нього подивився –
Той йому зразу уклонився. (Гриб)
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Вчитель: Які слова допомогли назвати відгадку?
Звісно, багато хто вас знають не лише назви грибів, але
й можуть відрізнити різні гриби один від одного.
III. Вивчення нового матеріалу
1 Бесіда
Вчитель: Хто з вас разом із батьками із задоволенням збирав гриби
в лісі?
Як ви вважаєте, гриби це жива чи нежива природа? (Жива)
Чому? (Гриби з’являються (народжуються), ростуть, помирають )
Чи можна гриби віднести до рослин, вони ж ростуть на
землі?
Які частини рослин вам відомі? (Корінь, стебло, гілки, листя, плід)
Що можна сказати про гриби? (У грибів немає листя, стебла, гілок.)
У такому разі чи можна упевненістю віднести гриби до світу рослин? (Ні)
А до світу тварин? (Також ні)
Так що ж це таке гриби? (Напевно, це особливий світ природи: ані рослини, ані тварини.)
Вчитель: Гриби дуже потрібні лісу Грибами живляться і лікуються
деякі тварини Близько ста тисяч грибів росте на нашій планеті
Розміри грибів різні є гриби велетні діаметром 1,5 метри А у грибів маляток усього 1 міліметр Усім нам відомі гриби мають ніжку і капелюшок Вони часто нагадують парасольки Але є гриби, схожі на квіти Багато грибів дружать певними деревами і кущами і за звичай селяться під ними наприклад, маслюки під хвойними, білі під дубами. Додаток 3
Гриби діляться на два види
їстівні та отруйні.
Про це ми з вами вивчали у 1 класі.
Давайте пригадаємо і подивимося мультфільм «Мудрі казки тітоньки Сови»
https://www.youtube.com/watch?v=U0a8Qp4unB8
Вчитель: Яку помилку зробив зайчик?
Яку пораду вчителя – їжака треба нам всім запам’ятати?
Фізхвилинка
Вчитель: Послухаємо веселу пісню про гриби і потанцюємо
https://www.youtube.com/watch?v=B2pukK8ugwM
2. Робота з підручником «Природознавство» с 45-47
1.Читання естафетою.
2. Бесіда
Вчитель: З яких частин складається гриб?
Як правильно збирати гриби?
До якого виду живої природи належать гриби?
Вчитель: Багато цікавого ми дізналися про гриби. Гриби ми е тільки їмо, малюємо, збираємо, про гриби ще написані казки. І сьогодні на уроці ми ознайомимося з казкою Ірини Прокопенко «Як гриби ховалися»
Ви розгляньте малюнок і послухайте казку.
(Читання казки вчителем)
3. Робота в зошиті для розвитку зв’язного мовлення ,
підручник «Українська мова»
вправа 3 стор.46-47
4. Словникова робота
(на дошці) Додаток 1
5.Первинне сприйняття тексту. Змістовний аналіз.
Вчитель: Про які гриби казка про їстівні , чи отруйні?
6. Колективне складання речень (№3 с. 11)
Вчитель: Зверніть увагу на правопис слів
лисички сироїжки груздь шляхетний повеселитися опеньки печериця розбіглися перелякані.
7. Запис речень в зошити для розвитку зв’язного мовлення
Підсумок уроку
1. Гра «Збери кошик»
(2 учні отримують кошики і починають «збирати гриба»,
які розвішені на дошці) Додаток 1,2
Вчитель: Які бувають гриби?
Назвіть їстівні.
Закінчи речення
Зрізай гриби…
Збирай тільки …
Не знищуй…
Використана література
1. Навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класів.
2. Інтегровані уроки в початковій школі / Упоряд.
Н. С. Вегера — Тернопіль–Харків: Ранок, 2010.
3.Т.Г. Гілберг ,Т.В.Сак «Природознавство» підручник для 2 класу,Київ, «Генеза»2012.
4. М.Д.Захарійчук «Українська мова» 2 клас Київ, «Генеза»2012.
5.«Інтегровані уроки в початковій школі» Жданова С.Г.
6 .І. Прокопенко. «Пригоди на землі та під водою»
Казки для молодшого шкільного віку Київ, "Веселка", 1990. 87 с.
7. Інтернет ресурс
Додаток 1
Додаток2
Додаток 3
1