Інтеграція навчальних предметів – це вимога часу, це творчість, самобутність, мистецтво педагога . Інтегрований урок стимулює пізнавальну самостійність, творчу активність та ініціативу учнів, такий урок дає можливість підводити дітей до усвідомленої і емоційно пережитої потреби міркувати і висловлювати свої думки.
Внаслідок врахування класифікації, дотримання технології проведення інтегрованих уроків забезпечується висока ефективність навчально-виховного процесу.
Тема:«ІНТЕГРОВАНІ УРОКИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ – ШЛЯХ ДО ЦІЛІСНОГО СПРИЙНЯТТЯ УЧНЯМИ НАВКОЛИШНЬОГО СВІТУ»
Виступ на педраді керівника МО вчителів початкової школи, Білої І.І.
Державним стандартом початкової загальної освіти передба- чається одне з найголовніших завдань школи — всебічний розви- ток та виховання особистості через формування в учнів бажання і вміння вчитися, повноцінних мовленнєвих, читацьких, обчис- лювальних умінь і навичок відповідно до пізнавальних можли- востей дітей молодшого шкільного віку.
«Для дітей природно-відповідний спосіб так званого «інтегрованого навчання» і сприйняття світу через діяльність, зокрема, через гру, а далі через діяльнісне навчання», –
зазначила Лілія Гриневич.
Що таке інтегрований урок? Це новий тип уроку, в якому навколо однієї теми поєднано відомості різних навчальних предметів.
Чому сприяють інтегровані уроки? – формуванню цілісного сприйняття світу.
Мета інтегрованих уроківа:
Необхідно розрізняти: Інтеграцію та
міжпредметні зв’язки ( короткі вкраплення в урок відомостей матеріалу з інших предметів.)
У будь-якому випадку інтегрований урок не може бути ізольованим, «випадати з теми». Він органічно поєднаний із попереднім та наступним уроками, є складовою всього навчально-виховного процесу..
Що необхідно для підготовки інтегрованого уроку?1.Обгрунтувати доцільність інтегрування і якого саме. 2. Добір навчального матеріалу.3 Вибір структури уроку та технологій проведення.
Але ж при всьому цьому слід звернути увагу, що інтегровані уроки
По-перше, не повинні перевантажувати дітей враженнями;
по-друге, повинні бути множиною окремих картин;
по-третє, повинні існувати для однієї мети. Отже, необхідно завчасно проаналізувати календарне планування, щоб доцільно підібрати питання, які близькі за змістом. Тому до проведення інтегрованих уроків треба готуватися заздалегідь не лише вчителеві . а й учням.
Наші вчителі початкової школи використовують у своїй практиці міжпредметну інтеграцію навчальних предметів. Математика – природознавство ( Біла , Чуприна, Василенко), Я у світі – природознавство - читання ( Литвин , Белкасем, Капінус)
Такі уроки емоційно збагачують навчально-виховний процес, допомагають учителю різнобічно і системно сформувати необхідні уявлення та поняття. Різні види діяльності (художньо-трудова, малювання, читання, слухання тощо), які притаманні урокам інтегрованого змісту, роблять їх цікавими, запобігають стомлюванню дітей, посилюють інтерес до навчання та школи в цілому.
інтеграція навчальних предметів яскрава висвітлюється і під час проведення тематичних днів.Вчителями початкової ланки були проведені такі тематичні дні:
Передбачається, що у наступному навчальному році кожен тиждень у початковій школі буде тематичним.
До вашої уваги фрагменти уроків з тематичних днів в початковій школі.
Отже, на інтегрованих уроках відбувається співпраця в підсистемах.
Висновки: Інтеграція навчальних предметів – це вимога часу, це творчість, самобутність, мистецтво педагога . Інтегрований урок стимулює пізнавальну самостійність, творчу активність та ініціативу учнів, такі уроки дають можливість підводити дітей до усвідомленої і емоційно пережитої потреби міркувати і висловлювати свої думки.
Таким чином, ми переконалися, що внаслідок дотримання технології проведення інтегрованих уроків забезпечується висока ефективність навчально-виховного процесу.
Тож, творчих вам успіхів, наснаги . Нехай в Новому році ви і ваші учні будуть здорові та успішні.
ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!