Змагання повинні відбутися у спортивній залі, під девізом «Хочеш бути сильним – бігай, хочеш бути красивим – бігай, хочеш бути розумним - бігай». Формуються три команди Конкурси показують зв'язок між фізичним вихованням та біологією. Захід проводиться на належному навчально-методичному рівні, а учні дізнаються багато цікавих фактів.
У підсумку використовується рефлексію емоційного стану. Та найголовніше, що учні повинні зрозуміти зрозуміли, що більше часу треба приділяти фізичним вправам, спорту. Біда, хвороба суспільства 21 століття - гіподинамія. Життя сучасної людини, звичайно, стало більш комфортним, ніж раніше, його полегшив науково-технічний прогрес. Нам не треба напружувати тіло, щоб щось зробити: транспорт нас довезе, побутова техніка, зробить все за нас. Таким чином, наше тіло втрачає свою легкість і гнучкість.
Отже, щоб мати міцне здоров'я і красиву фігуру, потрібно лише трохи завзятості, волі і бажання змінити своє життя. Умови для всього цього є у кожного з нас, треба лише скористатися.
Інтегрований позакласний захід з біології та фізичної культури ««Ми за здоровий спосіб життя»
Мета :
Дидактична: скласти умови для утворення і осмислення нової навчальної інформації, застосування знань і умінь в нових ситуаціях .
Навчальна: закріплення знань основних понять тем: «Кінематика , динаміка, статика», «Вітаміни», вивчення прийомів релаксації.
Розвиваюча: продовжити розвиток інтелектуальних і фізичних навиків, уваги, координації рухів, розвивати швидкісні і силові якості,.
Виховна: виховувати комунікативні навики спілкування, розвивати лідерські навики, виховувати відчуття колективізму.
Здоров’я зберігаюча: оптимізувати емоційний фон, попередити перевтому, гіподинамію, забезпечити рухливу активність, навчитись діагностувати рівень розвитку рухливості хребта .
Місце проведення – спортивна зала
Обладнання: 1. Секундомір 2. Волейбольний м’яч 3. Свисток 5. Бланки завдань 6. Роздавальні картки вітамінів
Оцінювання – кожне правильно виконане завдання – 1 бал.
Хід уроку
І.
Вітаємо вас у нашому спортивному залі. Сьогодні ви покажете ваше відношення не тільки до фізкультури, а й знання біології, це дозволить знайти зв’язок між предметами, побачити багато нового і цікавого.
Вітаю вас команди Шикуйсь, струнко! Вітання команд.
Пропоную вам епіграфом до нашого уроку взяти старовинний афоризм: «Хочеш бути сильним – бігай, хочеш бути красивим – бігай, хочеш бути розумним - бігай» ,
він був викарбуваний на стародавньому камені. Це означає, що все в природі пов’язано не тільки із знаннями, а й фізичними навантаженнями.
2.
На цьому тижні ми розпочинаємо з вами пізнавати організм людини в середовищі його існування. Сьогодні ми перевіримо наскільки ви вправно володієте власним організмом….
Найцінніший дарунок, що людина отримує від природи – це здоров’я. Якою не була б досконалою медицина, вона не може позбавити всіх від хвороби. Людина є сама творцем свого здоров’я. На жаль, у наш час, незважаючи на величезні успіхи медицини та поліпшення умов життя, кількість хворих збільшується, а тривалість життя зменшується. Чому так? Тому що зменшується фізичне навантаження, а збільшується нервово – емоційне, порушуються екологічні умови, що призводить до порушення регуляції основних фізіологічних функцій.
3. Давайте на даному етапі визначимо свій пульс, запам’ятаєм його ( 72- 85 уд/хв). ( сумуємо командний пульс – поза конкурсом), фіксуємо записом
Під час фізичного навантаження частота пульсу підвищується – це реакція організму на потреби органів збільшити рівень кисню в крові. Контролюючі частоту пульсу, можна зрозуміти, коли навантаження недостатнє, а коли навпаки варто знизити інтенсивність тренувань, щоб відновити серцевий ритм.
КОНКУРС 1
ПЕРЕДАЧА МЯЧА РУХОМ
Команди шикуються у колону, м’яч передаємо від першого учня до останнього, останній біжить наперед групи з м’ячем і передаємо знову. Так, поки у сі діти не пройдуть.
Вимірювання пульсу після навантаження. Сумуємо значення. КОНКУРС 2
Роль зору у життєдіяльності людини є дуже великою. Через зоровий
аналізатор людина отримує 90 % усієї інформації, за допомогою зору вона одержує найбільше вражень про основні ознаки, що характеризують
предметний світ: колір, форму, величину. А чи зможете ви впізнати предмет з зав’язаними очима (овочі ) .
1 бал за вгаданий овоч (для кожного учасника)
2 учасники. Одному учаснику зав’язуємо очі, інший каже куди йому іти.
ПРОПОНУЮ ПРОВЕСТИ СПОРТИВНИЙ ТЕСТ « ЧИ ЗДОРОВИЙ ВАШ ХРЕБЕТ?»
А) торкнутися підлоги долонями – 4 бали Б) торкнутися підлоги пальцями – 3 бали. В) не змогли торкнутися підлоги – 0 балів
Ми знаємо, що тварини – брати наші менші. Давайте допоможемо кожній тварині потрапити додому. Кожна команда отримує картинки (слова) з
зображенням тварини та їхнього житла. Треба якомога швидше визначити
«домівку » тварини. Знайти пару, стати по двоє в шеренгу.
Барліг – ведмідь Будка - собака Вулик- бджола Гніздо - ластівка
Кожна команда відповідає на 5 запитань по черзі. Витягуємо завдання з кошика.
Хто зайвий:
Нашим наступним спортивно- теоретичним конкурсом буде конкурс
«Вітаміни»
Учасники з кожної команди повинні вибрати продукти, в яких містяться вітаміни : А, С, Д і розкласти їх у відповідні кошики.
Вітаміни: А…морква, червоний перець, молоко.
С…чорна смородина, лимон, шипшина, Д…чорний хліб, гречана крупа, печінка,
Перемагає команда, яка швидше виконає завдання і припуститься найменшої кількості помилок
Інформація: за своє життя людина в середньому випиває 75т води, вживає 24 вагони їжі. Орієнтовно: 5 корів, 28 свиней, 12776 яєць, 783кг риби, 7274 кг хліба, 7988кг картоплі, 218кг твердого сиру.
На протилежному кінці зали на столах скласти з кубиків слово «вітаміни», хто швидше, букви складати по порядку. Кубики у коробці на столі, поряд викладати слово- один, учасник- одна літера.
Висновок
«Гіподинамія – хвороба ХХІ століття»
Життя сучасної людини, звичайно, стало більш комфортним і зручним, ніж раніше. Технічний прогрес помітно полегшив нам життя: транспорт, який довозить нас до потрібного місця, побутова техніка, яка все робить за нас. Нам навіть не треба напружувати своє тіло, щоб щось зробити - досягнення технічного прогресу все роблять за нас. Таким чином, наше тіло, яке більшу частину часу перебуває в спокої, починає втрачати свою легкість і гнучкість. Гіподинамія - хвороба сучасної людини. Основні показники гіподинамії - обмеження рухової активності організму, недолік руху, мале навантаження на м'язи. Для повноцінної роботи організму необхідна активність, а також рух, навантаження на м'язи, насичення киснем.
Що ж робити? Зрозуміло, що для цього потрібно поміняти свій розпорядок дня. Вести здоровий спосіб життя. Здорове харчування, більше руху, відмова від шкідливих звичок. Навіть 30 хвилин щоденного фізичного навантаження будуть корисні.
Підбиття підсумків .