16 березня о 18:00Вебінар: Соціалізація учнівства засобами топонімічних досліджень у позаурочній діяльності

Інтегрований урок. 1 клас на тему: "Що таке Батьківщина?"

Про матеріал
Поглибити знання учнів про Україну, народні символи; повторити слова близькі за значенням, багатозначні слова, правопис слів у реченні; розвивати логічне мислення, мовлення; навички парної та групової роботи; виховувати любов до рідного краю, дбайливе ставлення до скарбів Батьківщини.
Перегляд файлу

Інтегрований урок  (природознавство, українська мова)

                                                       1 клас

     Тема. Що таке Батьківщина?

Мета: поглибити знання учнів про Україну, народні символи; повторити слова близькі за значенням, багатозначні слова, правопис слів у реченні; розвивати логічне мислення, мовлення; навики парної та групової роботи; виховувати любов до рідного краю, дбайливе ставлення до скарбів Батьківщини.

Обладнання: зображення ребусу, презентація, розрізані прислів’я, розрізані малюнки народних символів, музична фізхвилинка, картки з завданнями для групової роботи, клей, папір.

ХІД УРОКУ

І.  Організаційний момент

Всі мерщій сідайте, діти,

Домовляймось не шуміти,

На занятті не дрімати,

Руки вчасно піднімати,

І щоб не було мороки,

Всі готові до уроку.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Прочитайте ребус.

ребуси

ребуси

ребуси + Ї

ребуси

http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator&enter=1

- Сьогодні наш урок буде присвячений нашій Батьківщині, милій Україні. На уроці ви більше дізнаєтеся про свою країну.

 ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

      1.Перегляд  відеопрезентації

https://www.youtube.com/watch?v=DzXFlzBwSJk

2.Вправа «Мозковий штурм».

Що таке Україна? Що таке Батьківщина?

     3. Дидактична гра «Україна яка?».

Діти добирають прикметники, які описують Україну.

    4.   Робота за підручником «Природознавство» (с. 114-115)

-  Розгляньте малюнки і фото на с. 114.

    - Пригадайте: які значення має слово «земля»? (планета, ґрунт, Україна)

       Таке слово називається багатозначне.

- Прочитайте вірш про землю.

- Складіть речення зі словом «земля» в різних значеннях.

Про Батьківщину складено в народі багато прислівїв.

5. Робота в  групах. Гра «Склади прислівя зі слів».

Запамятай. Поясни значення.

Людина без рідної землі — як соловейко без гнізда.

За рідний край життя віддай.

Та земля мила, де мати народила.

Рідний край – земний рай.

Без верби й калини - нема України.

Любиш Україну - посади калину.

Вчитель. А ще в кожного народу були свої улюблені речі, рослини, тварини. Їх називають народними символами.

3.Робота в парах. Гра «Розрізаний малюнок».

Завдання: створити малюнковий колаж «Символи моєї Батьківщини». Складають малюнок зі шматочків, склеюють. Називають народний символ і його значення. Прикріплюють малюнок до дошки навколо слів «Україна. Батьківщина»

                                    Україна

                                   Батьківщина

Які ще народні символи ви знаєте?

4.Завдання для друга природи України.

- Поміркуйте, як утворилося слово «Батьківщина».  А ще про Батьківщину складено багато пісень. Послухайте одну з них і відпочиньте.

    5.    Фізхвилинка "Україно, ми твоя надія"

https://www.youtube.com/watch?v=8HvWHkDLDqM

IV.     Узагальнення й систематизація отриманих знань

1.   Робота в групах

Учитель пропонує учням об’єднатися у групи по 5-6 осіб .

1 група отримує набір карток зі словами: країнастбоук, мтеквітчизна, убатьківщина, оземлякронті.

Завдання: знайти слова, близькі за значенням до слова Україна.

2 група.  Завдання: підібрати слова, яких не вистачає.

  • З вечора темного аж до світанку

Вишивала дівчина… (вишиванку).

 

  • Я танцюю гопак залюбки,

Адже в мене зручні…(чобітки).

 

  • Морква, біб і цибулина,

 бурячок і капустина,

Ще й картопля - шусть у горщик

 Ну й смачний ми зварим…(борщик)

3 група. Завдання: розєднати текст на окремі слова.

  • ЛюдинабезБатьківщини, щопташкабездомівки.
  • Немабезкоренярослини,анас,людей,безБатьківщини.

4 група. Завдання: вилучити зайве слово.

Прапор, герб, калина, гімн.

Хліб, лелека, хата, вінок.

Писанка, вишиванка,вінок, чорнобривці.

Калина, Карпати, барвінок, соняшник.

5 група. Завдання: з даних рядків утворіть вірш.

 

Беріть калину – червоні корали.

Недугу ураз, як рукою знімає.

Напоїть матуся калиновим чаєм.

Ці кетяги небо і сонце ввібрали.

V.       Підсумок уроку

Батьківщина - це найдорожче, що є у кожної людини. Для кожного вона починається по-різному: подвірям дитинства, спогадами лагідних материнських рук, сходом сонця, сяянням зірок.

 У кожної людини своя Батьківщина. А наша Батьківщина – Україна. І вона найкраща країна у світі. Бо ми тут народилися,  живемо.

Щоб Україна стала прекрасною державою, ми маємо дбати про її зміцнення й процвітання. Нехай наша любов до України виявляється у старанному навчанні, повазі до людей праці, до українських традицій, любові до природи.

 

 

                                               Література

https://www.youtube.com/watch?v=DzXFlzBwSJk

Джерело: http://dovidka.biz.ua/virshi-pro-kalinu/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua

 

http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator&enter=1

"Україно, ми твоя надія" https://www.youtube.com/watch?v=8HvWHkDLDqM

 

 

docx
Додав(-ла)
Шамрай Ніна
Додано
16 березня 2020
Переглядів
360
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку