Інтегрований урок для 1 класу "Навчання грамоти: Тема: Закріплення знань про букву Щ щ (ща), її звукове значення. Опрацювання тексту «Наша Батьківщина».

Про матеріал
Інтегрований урок для 1 класу Навчання грамоти:Тема: Закріплення знань про букву Щ щ (ща), її звукове значення.Опрацювання тексту «Наша Батьківщина»та Природознавство: Тема:"Україна – моя Батьківщина". Урок містить цікаві та різноманітні інтерактивні види робіт. Цей матеріал стане в нагоді вчителям - початківцям та допоможе зацікавити дітлахів навчанням.
Перегляд файлу

Навчання грамоти:     Тема: Закріплення знань про букву Щ щ (ща), її звукове значення.     Опрацювання тексту «Наша Батьківщина».

  Природознавство: Тема: Україна – моя Батьківщина

      

       Мета: Закріпити знання про букву Щ, її звукове значення;

                  вдосконалювати вміння робити звуко-буквений аналіз слів;       

                   розвивати навички читання слів, зв’язних текстів, уміння розуміти              

                  прочитане; розширювати і збагачувати словниковий запас         

                  учнів; розвивати увагу, мислення, пам’ять; виховувати почуття                       

                  любові та патріотичного ставлення до свого рідного краю –

                  Батьківщини України.

 

Обладнання: фішки для побудови звукових моделей, карта України, «розсипані» прислів’я, аудіозаписи, мультимедійна презентація, дидактичний набір «Овочі».

 

Тип уроку:  інтегрований, закріплення знань.

 

                                                                    Хід уроку:

 

І. Організаційний момент  ( слайд1)    

1. Вступне слово вчителя

У нас сьогодні справжнє свято

Гостей зібралося багато.

А ну ж на мене подивіться

І веселенько усміхніться.

  • А тепер подаруйте посмішку один одному, нашим гостям, привітайтесь.
  •  Сідайте.

- Сьогоднішній урок читання незвичайний. На уроці ми будемо не тільки читати, а ще й розширювати свої знання з предмету «Природознавства». Тема нашого уроку – Батьківщина,тож недарма я попросила вас одягнути українські вишиванки.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Щоб добре читати під час уроку, нам треба зробити мовну розминку.

 III. Мовна розминка

1.Артикуляційні вправи: ( слайд 2 -5)

2.Робота з анаграмою: ( слайд 6)

   -Яке слово зайве? Чому?

          щод  дощ

          рухщ    хрущ

          щля   лящ

          кащу щука

3.Робота зі скоромовкою: звук /щ/ (слайд 7)

      1група:  Ящірка від дощику

                     В щілинку під ліщинку

                     Швидко шмигнула.
       

  1. група:Дощ хлющить на зелен плющ,( слайд 8)

           Під плющем сховався хрущ.

   4.Робота над загадкою:

  • А тепер відгадайте загадку.

Я потрібен зеленим лугам,

Я потрібен полям і лісам,

Усе навкруги засихає,

Коли мене довго немає. (Дощ)

  • Скільки складів у цьому слові?

Викладіть звукову модель цього слова. Назвіть по черзі звуки.

5.Рефлексія. Слухання звуків дощу ( слайд 9)

6.Гра «Зваримо борщ»

Яку пісеньку-закличку ви знаєте про дощик?

Іди, іди , дощику,

Зварим тобі борщику

Тобі каша, а нам  борщ,

Щоб рясніший ішов дощ.(Діти повторюють пісеньку декілька разів).

- Зварімо борщик для нашого  дощика . У вас на партах є малюнки овочів. Пригадайте, які з них потрібні для борщу і киньте їх у каструлю. (Діти по черзі вибирають потрібні малюнки – овочі, підходять до дошки і вкидають їх у каструлю) .

(Використовуємо дидактичну гру « Набір овочів»).

 - Викладіть звукову модель слова борщ, назвавши всі звуки (викладаємо звукову модель на дошці фішками).

ІV. Актуалізація опорних знань

  1. Вправа «Мікрофон»
  • А тепер повторимо, що ми вивчили на попередніх уроках.
  • На які дві групи діляться всі звуки мовлення? (голосні і приголосні)
  • Скільки є голосних звуків? (6)
  • Скільки є букв для позначення голосних звуків? (10)
  • Яку букву ми вивчили на минулому уроці? (Щ)
  • Скільки звуків вона позначає?
  • Які звуки вона позначає? [ш] [ч]
  • Молодці, гарно впорались з завданням. Отже, сьогодні ми будемо закріплювати вивчену букву Щ, читати слова з нею.

2.Читання слів за таблицею, поданих аналітико-синтетичним способом(слайд 10)

 

ку                                                                         ука

ля                                                                         ока

пла                                  щ                                  ит

до                                                                         ебіт

хру                                                                       ілина

                    

3.Складання словосполучення  (слайд 11)

Смачний            ящірка

Новий                 борщ

Сильний             плащ

Прудка               дощ

4.Фізкультхвилинка (слайд 12)

  V. Робота над текстом (слайд 13)

1. Вступна бесіда вчителя

У кожної людини є свій куточок на землі, тобто те місце, де вона народилася. Це її маленька батьківщина. З таких маленьких рідних куточків і складається  наша велика Батьківщина.

2.Читання тексту

- Сьогодні на уроці ми прочитаємо текст «Наша Батьківщина». В тексті  є нові слова, тож

надамо слово групі науковців,  які познайомлять нас зі значенням цих слів:

1) Словникова робота (слайд 14)

Батьківщина, Карпати, шахти , Дніпро-Славутич, Донбас.( слайд 15 -18)

Батьківщина - краї­на,  в якій ти народився і є її громадянином.

Карпати – гори на заході України;

Шахти – підземна споруда, де добувають корисні копалини;

Дніпро-Славутич - найбільша ріка України, і, до речі, третя в Європі та дев’ята в світі; Славутич – поетична назва річки,  в перекладі означає «текуча»;

Донбас – місто Донецьк та Донецька область. Через те, що в цій місцевості є великі родовища вугілля цей регіон має назву Донецький вугільний басейн-коротко Донбас.

Фізкультхвилинка для очей ( слайд 19)

  • Які асоціації виникли у вас, коли ви почули слово Батьківщина?
  • Від якого слова утворилося слово Батьківщина?

2) Читання тексту сильним учнем

- Якими словами тексту можна пояснити, що ж таке Батьківщина?

3) Самостійне читання тексту дітьми

4) Вибіркове читання

— Знайдіть і прочитайте речення про те, як називається наша Батьківщина.

— Прочитайте початок тексту, кінцівку.

— Прочитайте речення про лани пшениці, квітучі поля льону, вишневі сади.

— Що здавна звучить у нашому краї? Зачитайте, будь ласка.

— Куди несе свої води Дніпро-Славутич?

5)Робота з прислів'ями. Робота в парах.

- Народ склав про нашу Україну багато прислів’їв та приказок.

Пропоную попрацювати в парах і з розсипаних слів скласти їх.

Без Батьківщини немає людини.

Кожному мила рідна сторона.

Всюди добре, а вдома найкраще.

Людина без Батьківщини, як соловей без пісні.

- А ми тим часом попрацюємо з текстом.

5) Читання тексту «Наша Батьківщина». Вправа «Акула»(не дочитую слова в реченні)

6) Читання тексту «Наша Батьківщина». Вправа «Зайчик»(пропускаю одне слово)

Зачитування прислів'їв

  • Діти, ви дуже добре попрацювали. А зараз я запрошую вас на урок природознавства, де ми дізнаємось багато цікавого про нашу батьківщину.
  • У нас працювала група дослідників,які підготували цікаву інформацію про Україну. Тож давайте їх послухаємо. ( слайд 20)

Дослідник:: Наша Батьківщина – Україна. Простір землі, яку заселяють українці, є такий     великий, що, аби перетнути його пішки з заходу на схід, треба йти 90 днів, долаючи щодня 30 км.

Дослідник :Якщо подивитися на карту, то можна побачити різні кольори. Коричневий – це гори Карпати та Кримські гори. Синій -  це чорне та азовське моря і багато річок та озер.( слайд 21)

Дослідник: Ми -  українці, і мова наша українська. Нею ми розмовляємо, співаємо пісні.       Нашими найближчими сусідами є такі країни як Росія, Білорусь, Польща.

Дослідник: Населення України складає приблизно 48 млн. чоловік. Україна -        багатонаціональна держава.         

Дослідник : Україна – це держава. Вона має свою Конституцію.

Дослідник: В кожній державі є державні символи. Україна теж їх має. Це державний гімн, герб у формі тризуба та жовто – блакитний прапор.(слайд 22)

Вчитель: Дякую нашим дослідникам. І додам, що є також національні символи нашої країни. Це - калина, верба, барвінок. Український народ шанобливо ставиться до державних та національних символів,складає про них вірші, оспівує в піснях.

  • А зараз я пропоную вам трішки відпочити і подивитись відеофільм про найкрасивіші місця України
  • Перегляд відеофільму «Найкрасивіші місця України»( слайд 23)

  Вчитель : Наша Батьківщина для нас – як мама. Вона турбується про кожного з нас. А тому наш святий обов'язок – любити нашу країну і пишатися тим, що ми з вами – українці.

 

VI. Рефлексія: А зараз ми перевіримо, що ви запам’ятали  з сьогоднішнього уроку. Пограємо в гру «Так чи ні». Я казатиму твердження, а ви повинні сигналізувати, так це, чи ні.

  • Сьогодні на уроці ми закріплювали вивчену букву Щ.
  • Вона позначає один звук.
  • Наша Батьківщина називається Хорватія.
  • Столиця нашої країни – Одеса.
  • Найбільша річка України – Дніпро.
  • В Україні є одне Чорне море.
  • На території України є Кримські гори та гори Карпати.

 

VII. Підсумок уроку

  • Діти , на уроці трудового навчання ми з вами робили птахів щастя.  Порадьтеся  одне з одним, що принесе ваша пташка-щастя нашій Україні і прикріпіть свою пташку на карту України. (слайд 24)
  • Мирного неба
  •  Здоров’я українському народу
  • Щасливого дитинства всім дітям
  • Багатого урожаю
  • Добробуту у всіх сім’ях
  • Молодці. Тож нехай всі побажання здійсняться, а ми зігріємо нашу неньку – Україну теплом своїх долоньок.
  • Молодці! Ви гарно попрацювали.(слайд 25)

Наш урок пройшов немарно

Повідомлю у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти просто – молодці!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 січня 2023
Переглядів
261
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку