Урок читання
Тема. Закріплення знань про звук [ж], букви Ж, ж («же»). Опрацювання народної казки «Лисичка і Журавель». Урок-гра
Мета: закріпити вміння читати склади і слова з буквами Ж, Ж («же»); вдосконалювати навички звукового та звуко-буквеного аналізу слів; збагачувати активний і пасивний словник учнів; навчати дітей передавати зміст казки; ознайомити учнів з правилами етикету; розвивати мовлення учнів, читацьку пам'ять, увагу, волю, спостережливість, інтерес до читацької діяльності; виховувати інтерес до усної народної творчості, прищеплювати почуття любові до рідного слова, до природи, чесність, мужність, стійкість, працелюбність, гостинність.
Обладнання: таблиця-блискавка «Жукландія» (на кожну парту), таблиця зі стрілочками «Лисичка і Журавель» (на кожну парту); папка для розчитування (на кожну парту), таблиця для розчитування з буквою ж; ілюстрації до казки «Лисичка і Журавель»; малюнки (лижі, митник, ожеледь, абажур, ажур,огорожа, йорж, жайворонок, кажан, ніж, журавель, ліжко, ожина, хатинка, їжачки); діжка (зі складами і звуко-буквеним аналізом слів); плакат «АКЗАК», смайлик.
Хід уроку
Будемо мандрувати, казкові місця відкривати.
Добрий настрій один одному дарувати,
|
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | |
1.1.Читалочки – з'єдналочка
ло
сте
кру
д о
у к
р і ж к и
і к
л а
с
т а
е к
л о ж к а
у к
р а
к
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | |
| | | |
Радо, щиро нас вітає.
Він нам каже: «До калюжі не ходіть –
Там жабеня ненажерливе сидить!
Воно голодне завжди.
А тому – як нападе й букви наші забере!
З ним ніхто силою змірятись не може.
А зʼїло воно аж половину наших слів.
ж |
н |
ж |
й |
а |
ь |
ь |
н |
д |
и |
т |
с |
л |
н |
р |
у |
ж |
р |
к |
ж |
р |
у |
а |
н |
и |
о |
к |
і |
л |
в |
к |
о |
в |
й |
ж |
(Йорж, жайворонок, кажан, ніж, журавель, ліжко, ожина, ажур, рижик, корж, журналіст, тиждень)
бі |
біжить |
жить |
=oo´= |
Станція 5 (АКЗАК)
|
1.Читання казки (уривка) «Лисичка і Журавель» (за «Букварем»)
2) Читання казки учнями (напівголосно, самостійно)
Станція 6 (Інженерна)
Станція 7 «Я» Підбиття підсумків уроку
Купили зайчику морквину –
Він дав сестричці половину.
Капустки хтось подарував –
Він їв і друзів частував.
Отак і треба, - каже мама,-
І в діток водиться так само.
А хто жаліє щось для друга,
Той називається жаднюга. ( Б. Мозолевський)
Працювали всі старанно
І почули у кінці,
Що у першому А класі
Діти – просто молодці!
Урок читання
Тема. Закріплення знань про звук [ж], букви Ж, ж («же»). Опрацювання народної казки «Лисичка і Журавель». Урок-гра
Мета: закріпити вміння читати склади і слова з буквами Ж, Ж («же»); вдосконалювати навички звукового та звуко-буквеного аналізу слів; збагачувати активний і пасивний словник учнів; навчати дітей передавати зміст казки; ознайомити учнів з правилами етикету; розвивати мовлення учнів, читацьку пам'ять, увагу, волю, спостережливість, інтерес до читацької діяльності; виховувати інтерес до усної народної творчості, прищеплювати почуття любові до рідного слова, до природи, чесність, мужність, стійкість, працелюбність, гостинність.
Обладнання: таблиця-блискавка «Жукландія» (на кожну парту), таблиця зі стрілочками «Лисичка і Журавель» (на кожну парту); папка для розчитування (на кожну парту), таблиця для розчитування з буквою ж; ілюстрації до казки «Лисичка і Журавель»; малюнки (лижі, митник, ожеледь, абажур, ажур,огорожа, йорж, жайворонок, кажан, ніж, журавель, ліжко, ожина, хатинка, їжачки); діжка (зі складами і звуко-буквеним аналізом слів); плакат «АКЗАК», смайлик.
Хід уроку
Приготуйтеся швиденько,
Станьте біля парт рівненько.
Ми урок розпочинаємо,
Багато нового пізнаємо.
Повернімося обличчям до гостей
І промовим: «Добрий день»
Сьогоднішній урок – до казки крок.
Будемо мандрувати, казкові місця відкривати.
Добрий настрій один одному дарувати,
Й гарні знання здобувати.
Приготуймося до старту,
Підготуємо ми карту!
|
Л |
А |
К |
А |
В |
Е |
|
|
|
|
|
|
|
И |
С |
Ю |
Р |
У |
Л |
|
|
|
|
|
|
|
О |
И |
Ч |
І |
Ж |
Ь |
|
|
|
|
|
|
|
И |
Н |
К |
А |
А |
В |
|
|
|
|
|
|
Якщо став на ті дощечки,
Швидко їду я згори,
А якщо впаду зненацька –
Ноги будуть догори.
Палки дві в руках тримаю.
Сам собі допомагаю.
Тут потрібна рівновага,
Тренування і увага!
Завдання 1
ду
ді
ні ж – ка
ло
сте
кру
д о
у к
р і ж к и
і к
л а
с
т а
е к
л о ж к а
у к
р а
к
Я зібрав жуків чимало,
Та вони всі повтікали.
Я – за ними. Ну й дива!
Заповзли вони в слова:
«Жар, кажан, пожежа,
Жито, жаба, вежа,
Баклажан, пружина,
Жало, вуж, крижина…»
Де жуки ці? Розкажіть,
Позбирати їх допоможіть.
(Повторюючи слова, учні говорять, де знаходиться звук [ж] – на початку, в середині або в кінці.)
Завдання 2
Станція 1 (Розминкова)
ЖА-ЖА-ЖА – ми побачили вужа
ЖИ-ЖИ-ЖИ – ти мені допоможи
ЖІ-ЖІ-ЖІ – дуже гострі в нас ножі
ЖУ-ЖУ-ЖУ – книжки я бережу
ЖЕ-ЖЕ-ЖЕ – цуцик мʼячик береже
ОЖ-ОЖ-ОЖ – рушаймо в подорож
УЖ-УЖ-УЖ – десь подівся вуж
ЕЖ-ЕЖ-ЕЖ – бережіть ліс від пожеж
ЖЕМ-ЖЕМ – ми природу бережем
ЖОК-ЖОК – вийду я на бережок
Жовтий жук купив жилет,
Джемпер джинси та жакет.
Жатка в полі жито жне,
Жатку жайвір дожене.
Біжить стежина поміж ожини,
І вже у Жені ожини жменя.
Завдання 3
|
А |
Е |
У |
И |
І |
О |
Я |
Ж |
ЖА |
ЖЕ |
ЖУ |
ЖИ |
ЖІ |
ЖО |
ЖЯ |
Ж |
АЖ |
ЕЖ |
УЖ |
ИЖ |
ІЖ |
ОЖ |
ЯЖ |
ЖВ |
ЖВА |
ЖВЕ |
ЖВУ |
ЖВИ |
ЖВІ |
ЖВО |
ЖВЯ |
ЖМ |
ЖМА |
ЖМЕ |
ЖМУ |
ЖМИ |
ЖМІ |
ЖМО |
|
ЖБ |
ЖБА |
ЖБЕ |
ЖБУ |
ЖБИ |
ЖБІ |
ЖБО |
|
ЖЗ |
ЖЗА |
ЖЗЕ |
ЖЗУ |
ЖЗИ |
ЖЗІ |
ЖЗО |
ЖЗЯ |
ЖЛ |
ЖЛА |
ЖЛЕ |
ЖЛУ |
ЖЛИ |
ЖЛІ |
ЖЛО |
ЖЛЯ |
ЖД |
ЖДА |
ЖДЕ |
ЖДУ |
ЖДИ |
ЖДІ |
ЖДО |
ЖДЯ |
ЖР |
ЖРА |
ЖРЕ |
ЖРУ |
ЖРИ |
ЖРІ |
ЖРО |
ЖРЯ |
ЖН |
ЖНА |
ЖНЕ |
ЖНУ |
ЖНИ |
ЖНІ |
ЖНО |
ЖНЯ |
ЖГ |
ЖГА |
ЖГЕ |
ЖГУ |
ЖГИ |
ЖГІ |
ЖГО |
|
ЖК |
ЖКА |
ЖКЕ |
ЖКУ |
ЖКИ |
ЖКІ |
ЖКО |
|
ЖҐ |
ЖҐА |
ЖҐЕ |
ЖҐУ |
ЖҐИ |
ЖҐІ |
ЖҐО |
ЖҐЯ |
ЖЧ |
ЖЧА |
ЖЧЕ |
ЖЧУ |
ЖЧИ |
ЖЧІ |
ЖЧО |
|
Станція 2 (Словникова)
ЖАРт НІЖка неВЖЕ жоЛОБ БАРжа |
жовТОК жебРАК жУРНАл абАЖУР сТЕЖка |
жуРАВЛИК оЖИТИ дриЖАТИ СЕРжант ведМЕЖА |
оЖЕЛЕдь ПАСаЖИР живОПИС БАКлажан ІРЖАвий |
Ожеледь – шар льоду, що утворюється внаслідок замерзання крапель мряки чи дощу на поверхні землі або предметів при температурі нижче 0° С.
Абажур – частина світильника, призначена для захисту очей від сліпучої дії джерела світла. Виготовляється зі скла, пластмаси, металу, тканини, картону та інше.
Ажур - 1) тонка мереживна тканина; 2) майстерне плетіння з тонких металевих ниток в ювелірній роботі, художнє литво. (Наприклад, ажурні ґрати)
Перед нами – огорожа,
Та пройти ми її зможемо.
Очі лиш зажмуримо,
Й тяжкі ворота відкрити здужаємо!
Радо, щиро нас вітає.
Він нам каже: «До калюжі не ходіть –
Там жабеня ненажерливе сидить!
Воно голодне завжди.
А тому – як нападе й букви наші забере!
З ним ніхто силою змірятись не може.
А зʼїло воно аж половину наших слів.
(Йорж, жайворонок, кажан, ніж, журавель, ліжко, ожина, ажур, рижик, корж, журналіст, тиждень)
+ =
Отже, «страву» ми відгадали. Та це не все – лише початок «страви». А щоб смачнішою вона була потрібно додати ще «приправу» - звукову модель. (Діти складають звукові моделі до слова біжить)
Навіть пісню не співав.
Та нарешті він проснувся
І довкола озирнувся.
Став смачненько потягатись
І чистенько умиватись.
Розчесав свої він вуса
Довгі-довгі, русі-русі.
Зуби й кігті нагострив
І за парту тихо сів.
Станція 5 (АКЗАК)
Казка нас вже зустрічає,
І гостинно пригощає.
Тож зайдемо у хатинку
Лише на одну хвилинку.
І подивимось: що там?
Якась табличка…
А на ній слова!
(Учні читають слова з таблички й визначають їх значення)
Подружилася – потоваришували, заприятелювали.
Вгощу – пригощу, почастую, нагодую.
Призволяйтеся – їжте, пригощайтеся.
Погордувати – поставитись до кого-небудь зневажливо, зверхньо, презирливо.
Випорожнити – робити порожнім, виїсти.
Пісним голосом – нудним, невеселим, сумним голосом.
Облизня спіймати - лишитися без нічого, зазнати невдачі.
Подружилися Вгощу Призволяйтеся Погордувати Випорожнити Пісним голосом Облизня спіймати |
1.Читання казки (уривка) «Лисичка і Журавель» (за «Букварем»)
2) Читання казки учнями (напівголосно, самостійно)
Станція 6 (Інженерна)
Станція 7 «Я» Підбиття підсумків уроку
Як поводяться друзі
Купили зайчику морквину –
Він дав сестричці половину.
Капустки хтось подарував –
Він їв і друзів частував.
Отак і треба, - каже мама,-
І в діток водиться так само.
А хто жаліє щось для друга,
Той називається жаднюга. ( Б. Мозолевський)
Працювали всі старанно
І почули у кінці,
Що у першому А класі
Діти – просто молодці!
-Розкажіть своїм рідним казку, яку ви сьогодні вивчили на уроці.