Конспект уроку навчання грамоти (письма) для 1-го класу на тему: "Письмо малої букви ю"

Про матеріал

Конспект уроку навчання грамоти (письма).Формування та вдосконалення вмінь і навичок письма малої букви ю. Підготовчі графічні вправи. Письмо буквосполучень, слів, речень.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Конспект уроку

навчання грамоти (письмо)

1 клас

 

 

 

 

 

Підготувала:

Тищенко Н.Ю.

Клесівська ЗОШ

І-ІІ ст.-ліцей

 

 

Тема. Письмо малої букви ю. Підготовчі графічні вправи. Письмо буквосполучень,  слів, речень.

Мета: навчити учнів писати малу букву ю, поєднувати її з іншими буквами, удосконалювати вміння списувати з друкованого шрифту; збагачувати словниковий запас; розвивати  мовлення, фонематичний слух, уміння порівнювати, зіставляти, аналізувати; виховувати працьовитість, інтерес до знань.

Обладнання: картки-схеми, квадрат-загадка,  куб,  тематичний словник школяра, предметні  та сюжетні малюнки, картка з друкованою та писаною буквою «ю», картки зі звуками,  шнурівки, зошит з друкованою основою.

Технічні засоби: телевізор, ноутбук, електронний тренажер.

Тип уроку: формування та вдосконалення вмінь та навичок.

 

Хід уроку

I. Організаційний момент
- Як настрій?

- Настрій – це те, що потрібно настроювати.

- Настроюємося на сонечко в душі, на посмішку в очах, на нові знання та радість зустрічі з нашими гостями.

II. Мотивація навчальної діяльності

  • Ви чудово налаштувалися на роботу, а зараз налаштуйтеся на єдиний спільний результат. Перед вами загадка. Спробуйте її розгадати. 
  1. Робота в групах.

(Діти розглядають , аналізують, висловлюють припущення)

III. Мовленнєва діяльність

( Зошит з друкованою основою, ст.30)

  1. Робота над віршем.
  • Послухайте вірш.
  • Про що у ньому розповідається?               (Про хлопчика Юрка)
  • Що він любить робити?                                (Юрасик любить працювати)
  1. Робота за сюжетним малюнком.
  • Кого ви бачите на малюнку?
  • Що роблять діти?
  • Складіть коротку розповідь за малюнком.

(Розповіді дітей)

  1. Словникова робота (за тематичним словником)
  • Хто такий Юрасик?                                         (Він юний садівник, юннат)

Юннат (словникове слово 4 кл.) – юний любитель, дослідник природи.

Юрба – група.                                                                                                                            1

  • До якого словника віднесемо ці слова?   (Пасивного)

Пасивний словник – це слова, які мовець розуміє, але сам не вживає.

Активний словник – це слова, які мовець не тільки розуміє, але й часто вживає.

  • Іноді думка блукає і не може потрапити назовні. Поповнюючи свій словниковий запас ми будемо володіти словом і слова будуть нам служити.
  1. Інтерактивна вправа «Повторюємо словникові слова»

Електронний тренажер «Обери букву» (діти по черзі працюють з «мишкою»)

(Заміна квадрата на куб)

  1. Звуко-буквений аналіз слів.
  • Розгляньте  малюнки.
  • Назвіть зображені предмети.
  • Яке значення має слово ключ?   (Воно має багато значень )
  • Які ще слова-близнюки ви знаєте? (Кран, рукав, ручка, коса…)
  • Скільки складів у цьому слові?
  • Назвіть окремо букви.
  • Назвіть послідовний ряд звуків слова.
  1. Робота в парах. Розв’яжи вузлик.

Гра «Розгадай кросворд».

  • Упишіть букви так, щоб утворити по вертикалі слово  юний.

(Люпин, віник, сир, рій).

(Діти складають, за потреби, малюнки-пазли і вписують букви в кросворд).

  • Які звуки ви чуєте на початку слова юний?
  • Чи є таке сполучення звуків у слові люпин?
  • Запам’ятайте, що звукосполучення [й у] позначається на письмі буквою ю. Буква ю на письмі позначає м’якість попереднього приголосного звука та звук [у], або два звуки [й у] на початку слова чи після голосного.
  •  Чи зможете ви написати слово юний?   (Ні, бо ми ще не вміємо писати букву ю)

IV. Повідомлення теми і мети уроку

  • Отже на сьогоднішньому уроці ми навчимося писати малу букву ю, поєднувати її з іншими буквами та введемо її в речення. А до кінця уроку ми вже вмітимемо її писати.
  • Для досягнення цієї мети ми повинні виконати такі задачі:
  • Письмо елементів літери.
  • Письмо букви.
  • Поєднання букв у складах.
  • Написання слів .
  • Запис речень.

V. Фізкультхвилинка (під музичний супровід «Зайці стали по порядку»)

Фізкультвправи у пошані, ми їх дуже любимо.                                                                           2                 

За хвилинку відпочинем і писати будемо.

VІ. Виконання письмових вправ

  1. Графічний аналіз малої букви ю

Мала буква ю складається із трьох елементів: прямої, овалу і короткої горизонтальної лінії.

Зіставлення з елементами рядкових рукописних букв н, о, а, д, б (однакові елементи – пряма похила паличка, овал).

  1. Письмо малої букви ю.
  • Починаємо писати від середини рядка. Пишемо похилу паличку до нижньої рядкової. Від середини написаної прямої проводимо праворуч коротеньку пряму, до якої приєднуємо овал.

Під такт: разі, іразі.

  • «Письмо» в повітрі за стрілочкою.
  • На що ми повинні звернути увагу, коли будемо писати літеру ю ?
  • Форму, розмір, нахил, відстань між літерами.
  • Письмо в зошиті елементів
  • Письмо в зошиті букви
  • Оцінка написаного (діти обмінюються зошитами, обводять найкращу літеру)
  • Що ми оцінюємо?   (Каліграфію)
  1. Вправа  «З’єднай букву» (за типом поєднань)

Повторення верхнього, нижнього та середнього з’єднань.

  1. Письмо буквосполучень ют, юс, юл.
  2. Вправа «Фотоапарат» (Діти кілька секунд дивляться на сюжетні малюнки, потім записують слова)

Співають, малюють.

  • Які букви ви поєднали безвідривно? (Спі , ва, ть, ал)
  1. Пальчикова гімнастика.
  2. Списування речень, поданих друкованим шрифтом.

Іванко та Орися співають у хорі. Христя і Оленка малюють.

VІІ. Підсумок уроку

  • Сьогодні я дізнався …
  • У мене вийшло …
  • Було складно …
  • Мене здивувало …
  • Було цікаво …
  • Тепер я вмію …

 

                                                                                                                                                      3

 

                                   Алгоритм написання рядкової букви ю

1. Починаємо писати коротку пряму лінію від верхньої робочої лінії вниз на себе до нижньої рядкової лінії.
2. Від середини першого елемента праворуч ведемо коротку горизонтальну пряму лінію на відстань, що дорівнює половині висоти робочого рядка.
3. Відступивши від кінця другого елемента на ширину овалу, пишемо третій елемент.
4. Починаємо нижче верхньої рядкової лінії.
5. Ведемо вгору до верхньої лінії робочого рядочка.
6. Торкнувшись верхньої робочої лінії, заокруглюємо ліворуч.
7. Ведемо вниз на себе, теж заокруглюючи.
8. Біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо праворуч
9. Торкнувшись нижньої рядкової лінії, ведемо вгору до початку овалу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Литвинець Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Калиновська Ірина Павлівна
    Дуже цікаво та доступно і діточкам і вчителю))) Дякую за развернутий конспект.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Козак Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 грудня 2017
Переглядів
12848
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку