Конспект уроку навчання грамоти (письма).Формування та вдосконалення вмінь і навичок письма малої букви ю. Підготовчі графічні вправи. Письмо буквосполучень, слів, речень.
Конспект уроку
навчання грамоти (письмо)
1 клас
Підготувала:
Тищенко Н.Ю.
Клесівська ЗОШ
І-ІІ ст.-ліцей
Тема. Письмо малої букви ю. Підготовчі графічні вправи. Письмо буквосполучень, слів, речень.
Мета: навчити учнів писати малу букву ю, поєднувати її з іншими буквами, удосконалювати вміння списувати з друкованого шрифту; збагачувати словниковий запас; розвивати мовлення, фонематичний слух, уміння порівнювати, зіставляти, аналізувати; виховувати працьовитість, інтерес до знань.
Обладнання: картки-схеми, квадрат-загадка, куб, тематичний словник школяра, предметні та сюжетні малюнки, картка з друкованою та писаною буквою «ю», картки зі звуками, шнурівки, зошит з друкованою основою.
Технічні засоби: телевізор, ноутбук, електронний тренажер.
Тип уроку: формування та вдосконалення вмінь та навичок.
Хід уроку
I. Організаційний момент
- Як настрій?
- Настрій – це те, що потрібно настроювати.
- Настроюємося на сонечко в душі, на посмішку в очах, на нові знання та радість зустрічі з нашими гостями.
II. Мотивація навчальної діяльності
(Діти розглядають , аналізують, висловлюють припущення)
III. Мовленнєва діяльність
( Зошит з друкованою основою, ст.30)
(Розповіді дітей)
Юннат (словникове слово 4 кл.) – юний любитель, дослідник природи.
Юрба – група. 1
Пасивний словник – це слова, які мовець розуміє, але сам не вживає.
Активний словник – це слова, які мовець не тільки розуміє, але й часто вживає.
Електронний тренажер «Обери букву» (діти по черзі працюють з «мишкою»)
(Заміна квадрата на куб)
Гра «Розгадай кросворд».
(Люпин, віник, сир, рій).
(Діти складають, за потреби, малюнки-пазли і вписують букви в кросворд).
IV. Повідомлення теми і мети уроку
V. Фізкультхвилинка (під музичний супровід «Зайці стали по порядку»)
Фізкультвправи у пошані, ми їх дуже любимо. 2
За хвилинку відпочинем і писати будемо.
VІ. Виконання письмових вправ
Мала буква ю складається із трьох елементів: прямої, овалу і короткої горизонтальної лінії.
Зіставлення з елементами рядкових рукописних букв н, о, а, д, б (однакові елементи – пряма похила паличка, овал).
Під такт: раз – і, і – раз – і.
Повторення верхнього, нижнього та середнього з’єднань.
Співають, малюють.
Іванко та Орися співають у хорі. Христя і Оленка малюють.
VІІ. Підсумок уроку
3
Алгоритм написання рядкової букви ю
1. Починаємо писати коротку пряму лінію від верхньої робочої лінії вниз на себе до нижньої рядкової лінії.
2. Від середини першого елемента праворуч ведемо коротку горизонтальну пряму лінію на відстань, що дорівнює половині висоти робочого рядка.
3. Відступивши від кінця другого елемента на ширину овалу, пишемо третій елемент.
4. Починаємо нижче верхньої рядкової лінії.
5. Ведемо вгору до верхньої лінії робочого рядочка.
6. Торкнувшись верхньої робочої лінії, заокруглюємо ліворуч.
7. Ведемо вниз на себе, теж заокруглюючи.
8. Біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо праворуч
9. Торкнувшись нижньої рядкової лінії, ведемо вгору до початку овалу.