Інтегрований Урок географії з елементами німецької мови на тему « Подорож Німеччиною» 10 клас.

Про матеріал
Інтегрований урок географії з елементами німецької мови на тему « Подорож Німеччиною» 10 клас. Тетяна Сиворакша , учитель географії спеціалізованої школи І- ІІІ ст. №196, м. Київ. Мета (як намір вчителя): • ознайомити з країною європейського регіону - Німеччиною; • удосконалити практичні вміння та навички; • актуалізувати знання учнів з економічної і соціальної географії; • розвивати вміння працювати з додатковими джерелами інформації; • формувати підприємницькі компетентності на основі аналізу географічної інформації. Операційні цілі ( завдання): після закінчення уроку учень: • знає розташування основних галузей виробництва продукції ФРН; • розуміє : роль Німеччини в світовому виробництві; • вміє: аналізувати матеріал; презентувати власні дослідження; • може: показати на карті географічні об’єкти, які стосуються ФРН; • працювати в групі, спілкуватися; брати на себе відповідальність
Перегляд файлу

Інтегрований урок географії з елементами німецької мови на тему

« Подорож Німеччиною»  10 клас.

Тетяна Сиворакша , учитель географії спеціалізованої школи І- ІІІ ст. №196, м. Київ.

Мета (як намір вчителя):

  • ознайомити з країною європейського регіону  - Німеччиною;
  • удосконалити практичні вміння та навички;
  • актуалізувати знання учнів з економічної і соціальної географії;
  • розвивати вміння працювати з додатковими джерелами інформації;
  • формувати підприємницькі компетентності на основі аналізу географічної інформації.

Операційні цілі ( завдання): після закінчення уроку учень:

  • знає розташування основних галузей виробництва продукції ФРН;
  • розуміє : роль Німеччини в світовому виробництві;
  • вміє: аналізувати матеріал; презентувати власні дослідження;
  • може: показати на карті географічні об’єкти, які стосуються ФРН;
  • працювати в групі, спілкуватися; брати на себе відповідальність.

Обладнання: фізична карта Німеччини,  адміністративна карта Німеччини, політична карта Європи, атласи, контурні карти, презентація,  відео.

Тип уроку:  урок - подорож.

Форма проведення: нестандартний урок – подорож ( учні отримують від учителя  посилання на Інтернет ресурси, щоб виконати попереджувальні завдання).

Інструктивна карта уроку:

  1.   Вступна частина уроку.
  2.   Мотивація навчання.

На початку уроку учитель пропонує переглянути відео « Європа з Космосу». Діти, який регіон Ви побачили? Молодці! Європу. На попередньому уроці ми почали розглядати цей регіон. Скільки країн в цьому регіоні? Чим Європа  відрізняється від інших регіонів світу? Які країни тут розташовані за рівнем економічного розвитку?  Щоб перевірити Ваші знання столиць та країн, я хочу провести роботу з «німою картою» по варіантах. В цьому допоможе мені картограф. Роздаються контурні карти з підготовленим завданням. Виконані завдання учні здають картографу ( помічнику учителя) на перевірку.

А зараз, згадаємо головні особливості країн Європи. За вірну відповідь учень отримує прапор країни. В кінці уроку це буде бонусом при виставленні оцінки.

1. Цю країну називають країною « вітряків», їх тут 1180?( Нідерланди)

2.Статуя Свободи спочатку була побудована в цій країні? ( Франція).

3. Основна кількість  людей цієї країни сповідує мусульманство?

 ( Албанія).

4. В цій країні розташований відомий курорт мінеральних вод Карлові Вари?

( Чехія).

5.Країна розміщена на семи островах, хоча  заселені лише три? ( Мальта).

6. Ця країна розміщена в центрі Європи, не має виходу до моря, грошова одиниця –  форинти. ( Угорщина).

7.  Країна  Північної Європи, яка не дивлячись на членство в ЄС,  не в ходить в Єврозону? ( Данія).

8. Країна-карлик, князівство, яке розташоване між Австрією та Швейцарією?

( Ліхтенштейн ). 

9. « Стальне герцогство» світу? ( Люксембург).

10. Країна, яка відома виробництвом годинників? ( Швейцарія).

11. Альпи  займають 70% цієї країни, входить в групу індустріально розвинених країн Західної Європи ? ( Австрія).

12. Найбільша країна в Європі за кількістю жителів? (Німеччина).

Діти, що об’єднує останні 5 країн? Вірно. Офіційна державна мова в цих країнах - німецька. Зараз я німецькою мовою опишу Вам країну, Ви маєте сказати про яку країну йде мова?

Εs is einer der mächtigsten Staaten sowoht in der Region als auch in der gancen Welt, seine Ökonomie gleicht fein abgestimmten Organismus und entspricht solshem Merkmalen des Charakter einer Person wie, Genanigkeit Pünklichkeit und Sparsam keit, wenn diese mit Professionalitat, einem hohen Bildungsniveau und Gualifiyirten ressorsen multipliyiers wirt, erhalten wir Gualitetiv hoczwertige, zuverlassige und teure Produkte, fürdie dieses Land in der ganzen Welt bekaannt ist.

Переклад:

 Це одна з наймогутніших держав як регіону,  так і світу, її господарство нагадує точно налагоджений механізм, що багато в чому відповідає таким рисам людини,  як  точність, пунктуальність, ощадливість, якщо це помножити на професіоналізм, високий рівень освіти й кваліфіковані ресурси, ми отримаємо високоякісну, надійну, й дорогу продукцію, якою славиться ця країна в цілому світі.

Вірно! Німеччина. Отже, тема нашого уроку: « Економіко - географічна характеристика ФРН».

 3. Вивчення нового матеріалу.

Сьогодні до нас завітали географи різних спеціальностей з інституту географії. Запрошую за круглий стіл фізико - географів та за стіл номер 2- економ – географів. Діти, я вам попередньо давала ссилки на Інтернет ресурси, тому сьогодні присутні геоморфологи, геологи, кліматологи,  ґрунтознавці, демографи, та економ –географи. Зараз відбудеться засідання клубу « Дослідник».

Давайте згадаємо разом план економіко – географічної характеристики будь –якої країни світу.

План.

1.Загальні відомості.

2.ЕГП.

3. Історія формування.

4. Природні умови та ресурси.

5 Населення.

6. Господарство.

7. Транспорт.

8. Зовнішні економічні зв’язки.

Запрошую до дошки економ – географа, який розповість Вам німецькою  мовою

Загальні відомості ФРН.

Площа - 357 тис км квадратних.

Населення – 83 млн.  чол..

Столиця – Берлін.

Державний лад: парламентська республіка, федеративна держава.

Склад території: 16 земель.

Грошова одиниця: євро.

Наступне питання ЕГП.

Давайте визначимо плюси та мінуси ЕГП цієї країни.

Плюси: держава в центрі Європи; серед високорозвинених країн ( 9 сусідів), сусіди партнери по НАТО, чи нейтральні держави ( Швейцарія, Австрія), держава на перетині транзитних авто -, авіа -, залізничних шляхів, на півночі має вихід до Північного та Балтійського морів. Мінуси: відсутні фарватери – глибоководні природні проходи.

З історії формування ФРН пройшла дуже складний процес формування території. Я попрошу Вас знати обов’язково чотири  дати: 1949 рік розкол Німеччини на НДР, ФРН, Західний Берлін. 1961 рік зведення берлінської стіни, 1989 рік – падіння стіни,  1990 – об`єднання німецьких земель.

Оцінка природних умов та ресурсів. Запрошую до дошки геоморфолога, геолога, кліматолога, ґрунтознавця та демографа.

Виступ геоморфолога: поверхня ФРН поступово знижується з пд. на пн. Характер поверхні –рівнинний. На пн. – Північно-німецька низовина, центральна частина представлена старими горами: Гарц,  Шварцвальд, Рудні, Рейнські, Сланцеві. На пд. – здіймаються Східні Альпи, яким передує Баварське плато.

Виступ геолога: Країна має значні запаси кам’яного та бурого вугілля, яке видобувається в Рурі, Саарі, Ахені та Нижньорейнському басейні.  За запасами вугілля ФРН входить в кам’яновугільний пояс Європи. Нафту та природній газ видобувають в межах Північно – німецької низовини. ФРН багата на кам`яну та калійну солі. Видобувають графітні, мідні, поліметалеві руди. Значними є запаси сировини для виробництва будівельних матеріалів, керамічних виробів і скла.

Виступ гідролога: Німеччина відчуває дефіцит з водою.  Північно – німецькою низовиною течуть річки Одер, Ельба, Візер. Вони об’єднані між собою каналами, які виконують роль важливих водних транспортних шляхів. На пд. зх. ФРН розташована долина повноводного Рейну, який відіграє значну економічну роль для країни і має статус міжнародної річки. На  пд.. країни тече Дунай,  що забезпечує водою великі міські агломерації. Але  Німеччина відчуває дефіцит у  воді.

Виступ ґрунтознавця: грунти  країни змінюються з пн. частини підзолисті на бурі лісові. Найкращі орні землі розташовані в межах низовин і річкових терас, представлені чорноземами, але їхні площі незначні.

Виступ демографа: Незважаючи на від`ємний природний приріст, кількість населення ФРН зростає, але переважно завдяки іммігрантам. З 83 млн. чол., 7 млн. –це іноземці, а ще 4 млн. є етнічними німцями, що народились поза країною. Інші національності6 турки, серби, араби, італійці, поляки. Росіяни, греки, курди, іспанці та інші. Віросповідування: 40%- протестанти, 355- католики, 2%- мусульмани. Високий показник середньої густоти населення  - 231.9 чол. на км квадратний. Максимум – Рур, Саар – 440-500 чол тна км квадратний. Рівень урбанізації – 87% . 6  міст – мільйонерів: Франкфурт-на-Майні, Берлін, Дюссельдорф, Кельн, Гамбург. Мюнхен.

Розповідь учителя: наступний пункт плану  - господарство. ФРН – це постіндустріальна держава. За рівнем економічного розвитку входить у

 « велику сімку» та займає 3 місце після США і Японії. Промисловість.  Найбільша концентрація промисловості у Прирейнському районі. Німеччина є одним з найбільших у світі виробників сталі, вугілля, цементу, хімічних товарів, транспортних засобів, верстатів, електроніки, суден, продуктів харчування та текстилю. Держава займає 2 місце у світі за запасами бурого вугілля та входить до складу вугільного поясу Європи. Які ще країни входять в цей пояс? 6 місце за споживанням енергії, більша частина енергії виробляється на ТЕС. За виплавкою чавуну та сталі займає 7 місце у світі. Однією з важливих галузей міжнародної спеціалізації країни є багатогалузевий машинобудівний комплекс: автомобілебудування – 2 місце в світі після Японії.  Які німецькі марки авто Ви знаєте? ФРН виробляє високоякісні авто – «Мерседеси», «Фольксвагени», «Опелі», «БМВ», « Даймлер – Бенци». Виробництво суден - 3 місце в світі після Японії та Південної Кореї. Виробництво верстатів -2 місце після Японії. Важке машинобудування – 3 місце після США та Японії.  За виробництвом літаків входить в трійку лідерів. Які країни теж  славляться виробництвом літаків? Держава відома виробництвом електроніки та електротехніки. Відомі всьому світу корпорації « Сіменс» та « Бош».  До галузей спеціалізації належить також хімічна промисловість. Концерни  хіміко – фармацевтичної індустрії

 «  Басф» та « Бауер». Виробництво мінеральних добрив, пластмас. Потужна харчова промисловість. ФРН славиться виробництвом пива, ковбас, хлібобулочними виробами.

Сільське господарство. У сільському господарстві ФРН використовує майже 50% своєї території. У галузевій структурі аграрного сектору господарства домінуючим є тваринництво, зокрема скотарство, свинарство і птахівництво. Ці галузі виробляють 70% товарної продукції. У рослинництві значні площі охоплено кормовими культурами (  кормовий буряк, кукурудза, люцерна, конюшина). Проте значну кількість кормового зерна ФРН ще й імпортує. Продовольчим зерном країна забезпечує себе майже повністю. Тут вирощують переважно жито ( 3/4 збору зернових), овес, ячмінь. Добре розвиваються такі галузі, як картоплярство, виноградництво і садівництво. С/г є потужною базою для розвитку харчової промисловості. З продуктів харчової промисловості країна відома виробництвом пива, 2 місце після Чехії. Транспорт. Розвинуті всі види транспорту. Виділяється порт – Гамбург та аеропорт – Франкфурт – на – Майні.

Зараз  пропоную здійснити екскурсію по визначним місцям країни. Дітям роздаються 2 карти: фізико-географічна та карта адміністративних земель ФРН. Під час виступу екскурсовода учні мають нанести маршрут подорожі на карти по групам.

Виступ екскурсовода. Вирушаємо в подорож з міста Києва до Берліна на залізничному транспорті. Зупинка Берлін. Вокзал Хаусбанхофу. Самий великий  ж/д вокзал Європи. Брандебурзькі ворота- символ ФРН.У минулому це були одні з декількох воріт, через які можна було потрапити у місто. Проте в кінці18 ст. вони були перетворені на монументальну тріумфальну арку. Після останньої реконструкції ворота чудово вписуються в навколишній міський пейзаж. Берлінська стіна -  « антифашистський ворожий вал»- комплекс споруд між двома частинами Берліна, зведений за наказом державного керівництва СРСР від13 серпня 1961 року, з метою відокремлення Західного Берліна від Східного та навколишніх районів НДР. Стіна була однією з найвідоміших символів холодної війни та поділу Німеччини. Зруйнована стіна була 9 листопада  1989 року. Особливе місце в Берліні займає – Рейхстаг -  історична будівля – символ Берліна і всієї Німеччини. Спочатку так називався парламент, на  зміну якому прийшов Бундестаг.

Місто Франкфурт – на – Майні-найбільше місто, де знаходиться найбільший аеропорт країни. Це місто часто називають «фінансове серце Німеччини». Саме тут знаходиться штаб-квартира центрального банку та десятка інших великих німецьких банків.  Рейнсько – Рурська агломерація – представлена 100 міст, в межах якої проживає 11 млн. чол. Саме на цій території знаходиться найбільший кам’яновугільний басейн у Західній Європі. Поряд Саар та Ахен, а також Нижньорейнський басейн бурого вугілля. ( 2 місце у світі). Місто Бремен – найстаріше з прибережних міст Німеччини. Гамбург – відомий промисловий туристичний центр, один з найбільших міст Європи. Місто Вольфсбург - відоме виробництвом «фольксвагенів». Місто Майсен – саме тут знаходиться перша європейська мануфактура з виробництва порцеляни. Як відомо, секрет китайської порцеляни в Європі отримали не запозиченням, а завдяки відкриттю Беттгера у 1709 році. На сьогоднішній день порцеляна відома у світі. Місто Дрезден – туристичне місто, де знаходиться  13000 пам’яток - архітектури, а багато з них світового значення. Замки, сади, парки, музеї на будь - який смак. Все неможливо оглянути за один день. Місто Мюнхен –знаходиться в Баварії, в першу чергу відоме фестивалем « Октоберфест».  Баден- Баден- курортне місто, відоме термальними джерелами, використовували ще давні римляни. В місті збереглися залишки давніх римських бань. Гори Альпи – відомі своїми лижними курортами. Один із них – Гарміш- Патенкірхен -  сніг тримається 332 дні.

Екскурсія закінчилась.

Оцінюють карти обох команд.

 Вчитель. Який пункт розглядається наступним після транспорту? Вірно. Експорт та імпорт. Дітям пропонується розложити по кошиках експорт та імпорт ФРН. Яка структура експорту та імпорту існує між Німеччиною та Україною?

На завершення пропоную переглянути відео. Електронною поштою я отримала відео-лист від  учениці нашої школи, Пономаренко Катерини 2005 року випуску, яка живе в місті Мюнхені. Вона передає усім нам свої вітання. Давайте послухаємо разом.

 4. Узагальнення уроку.

Дайте відповідь на такі запитання:

1. Що корисного дізналися на уроці?

2.Що запам’яталось найбільше?

3. Що сподобалось?

5. Чому ФРН входить до постіндустріальних країн?

6. Якими галузями спеціалізації славиться країна?

7. Назвіть види продукції, з якими ФРН виходить на світовий ринок?

5.Оцінювання учнів. При виставленні оцінок, враховується наявність прапорів.

6. Домашнє завдання. Параграф номер - 25 , схеми сторінки 22 – 23, атлас –

с. 37. Створити рекламний буклет « Мандрівка ФРН».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
15 січня 2023
Переглядів
302
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку