Інтегрований урок (географія та образотворче мистецтво) у 10класі "Глобальні проблеми людства"

Про матеріал

Глобальні проблеми людства взаємопов'язані, охоплюють всі сторони життя людей, стосуються всіх країн і народів та верств населення, стосуються як поверхні землі, так і Світового океану, атмосфери планети, навколоземного та космічного простору. Вони призводять до великих економічних та соціальних збитків.

Метою даного інтегрованого уроку є: поглиблювати обізнаність учнів про глобальні проблемами людства, роз'яснювати складність глобальних проблем, а саме, причини виникнення і шляхи розв'язання; доводити важливу роль кожної особистості ; розвивати почуття особистої відповідальності і творчі (акторські ) здібності учнів; підвищувати свідомість школярів, розуміння ними цінності навколишнього середовища та формувати активну життєву позицію та виховувати цікавість до природничих наук та мистецтва

Перегляд файлу

        Некрасовська  загальноосвітня  школа                                                                                                 

        І - ІІІступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Географія

                              10клас

 

 

Підготувала 

учитель  географії 

Мацюк  Лариса  Петрівн

  Мета:

      - поглиблювати  обізнаність  учнів про  глобальні проблемами  людства, роз’яснювати  складність   глобальних  проблем, а саме, причини  виникнення  і  шляхи  розв’язання; доводити  важливу  роль кожної  особистості ;

        -  розвивати  почуття  особистої відповідальності  і             

            творчі (акторські )  здібності учнів;

        -  підвищувати  свідомість  школярів,  розуміння            

            ними  цінності  навколишнього  середовища, 

            формувати  активну  життєву  позицію

  • виховувати цікавість до природничої науки та мистецтва

 

Прихована  мета:  розгорнути  дискусію,  обговорювати  і  доводити,  а  не  просто  сліпо  переказувати  матеріал  підручника .

 

Обладнання:  політична  карта  світу,  підручник, ОІС   до  теми  “Глобальні  проблеми  людства”, атласи , картини  Віктора  Михайловича  Васнєцова   “Богатирі”,  “Альонушка »,

           Василя  Григоровича  Перова  “Мисливці 

           на  привалі “,  портрети  цих  художників.

 

Проблемне  завдання: Яку  глобальну  проблему

потрібно  вирішити людству  в  першу  чергу?  Чому  ви так  думаєте?

 

Тип уроку: бінарний  (географія та образотворче мистецтво)

 

Епіграф:   “Думка  кожного  з  нас  керує  світом.”

 

Вступне  слово  учителя.

 

        Сьогодні,  учні,  у  нас  буде  незвичайний  урок,  а  урок  бінарний,  тобто  2  в  одному  -  географія  і  образотворче мистецтво на  тему  “Глобальні  проблеми  людства .”

Отже,  що  ж  означає  слово  “глобальний “ ?

І. Евокація (фаза актуалізації, виклику).  На цьому етапі здійснюється декілька важливих пізнавальних операцій:
        • учні активно згадують все, що вже відомо з теми.
Це первинне занурення дає можливість учням установити рівень власних знань, що є визначальним, адже міцні знання можуть бути сформовані тільки на основі того, що вже відомо. Навчальний процес — це процес поєднання нового з відомим;

        • відбувається активізація діяльності учнів, їх мислення, говоріння, що є дуже важливим, бо, промовляючи свої думки, учні переходять на рівень самоусвідомлення;
        • зацікавленість і самонаправленість учнів на дослідження теми, при цьому визначається мета навчання, що є вирішальним моментом.
        Основні форми роботи на фазі евокації: «мозкова атака»; робота в парах; робота в групах.

Отже,  підсумуємо,  що   з  французького  global  -  загальний ,  всесвітній;  з  латинського  -  globus  -  куля ;

  1. взятий  в  цілому,  загальний,  всебічний;
  2. поширений  на  всю  Земну  кулю.

 

II. Осмислення (фаза вивчення нового матеріалу).
        Тут учні вступають у контакт з новою інформацією, ідеями, працюючи з текстом, інформацією, історичними документами, відеоматеріалами. В процесі роботи використовуються такі прийоми, як читання із системою позначок «Поміч». При цьому, прочитавши певну  інформацію , треба поряд поставити відповідну позначку:

+ — відома інформація;
! — нова інформація;
? — здивувала, зацікавила;
— заперечує тому, що знаю.

      Система позначок дає можливість учням активізувати розумові операції, співставити своє розуміння того, що читає дитина, порівняно з тим, що вже знає. Так виникає зв'язок між відомим та невідомим, створюються умови для формування інформаційних компетентностей учнів.

Сьогодні  ми  запросили  учителя  малювання , який  нам  трохи  нагадає  про  деяких  художників  і  їх  роботи.  Ми  подивимось  їх  картини,  які  завоювали  світ  і  спробуємо  використати    на  нашому  уроці:

  •   елементи  акторського  мистецтва  по  мотивах  вистави    Оживші  картини “
  • також  на  уроці  ми  спробуємо  використати  елементи  гри              Магічний  кристал  .

      Суть  цієї  гри  полягає  в  тому,  що  якщо  ми  правильно  його  складемо - він  засвітиться. Отже  розпочинаємо.  Клас  ділиться  на  дві  команди  і  перед кожною  стоїть  проблемне  запитання,   яке  ви  бачите  на  дошці:  Яку  глобальну  проблему  потрібно  вирішити  людству  в  першу  чергу?  Чому  ви  так  думаєте? Вам  дається  декілька  хвилин,  щоб  ознайомитись  із  схемою  “Глобальні  проблеми  людства “  і  виставити  всі  проблеми  в  порядку  зростання  їх  вирішення  від  1  до  9. На  столах  у  вас  є  кольорові  картки ,  які пронумеровані  і  відповідають  теж  певній  проблемі .  Ви  їх  поставите  в  тому  порядку , в  якому  вважаєте  за  потрібне . Кожна  проблема  має  свій  колір .  У  мене  теж  є  такий  набір  і  разом  з  вами  я  паралельно  теж  буду  складати  цей  магічний  кристал  на  дошці.  

  • Музична  пауза .  Всі  працюють .

Час  вийшов,  ви  познайомилися  з  глобальними  проблемами  і  виставили  їх  вирішення  від  самої  головної  до  менш головної,  та  проставили  позначки ,  щодо  знань  тієї  інформації  з  якою  Ви  тільки  що  познайомилися.

  А  тепер  ви  послухаєте  учителя  музики  ,  подивитеся  картину

 “Мисливці  на  привалі“ і першу  дію вистави  “Оживші  картини“.  І   спробуєте  відгадати ,  яка  ж  це  глобальна  проблема  тут  розглядається  і  як  вона  пов’язується  з  сучасністю.

 

Слово  надається  учителю  образотворчого мистецтва:

 

“Василь  Григорович  Перов  народився  23  грудня  1833 року.  в  1853р.  він  вступив  в  Московське  училище  живопису  і  ліплення.  І  уже  тут  одна  за  другою  зявляються  його  відомі  картини.

Перов  прийшов  в  мистецтво  з  великим  запасом  життєвих  вражень . Гостра  спостережливість , роздуми  про  долю  свого  народу  ніколи  не  покидали  його.  Скільки  духовної  теплоти  вклав  Перов  в  образи  селян . Цим  почуттям  пронизані  всі  зображення  простої  людини,  життя  якої не переставало  цікавити  художника  на  всьому  протязі  творчості.

Одним  із  відомих  полотен  Перова  є  картина  “Мисливці  на  привалі“.  Прості  селянські  обличчя  збуджено  розповідають  про  свої  мисливські  пригоди.

 

  Дякуємо  учителю  образотворчого мистецтва  за  цікаву  розповідь.

  До  вашої  уваги   перша  дія  вистави   “Оживші  картини” .

На  березі  озера сидить  три  мисливці .

1 – й  мисливець.  Пішов  я  якось  на  полювання.  Іду,  прислухаюсь,  тут  з-за  кущів  вовк  вискакує.  Очі  -  ВО!  (Показує  руками) .  Вуха  -  О!   Великий, зростом  з  хорошого  вовкодава  буде. Я  від  жаху  трохи  не  помер і  про  рушницю  забув . Отямився,  а  його  вже  й  слід  простиг.  --  Ось  так  буває  .

2  -  й   мисливець (Махнув  рукою)  Брехня.

1  -  й   мисливець  Ось  вам  хрест!   Не  брешу !

2  -  й   мисливець Так  вовків  в  нашому  Вінницькому  лісі  вже  40  років,  як  знищили .  Напевно  це  бродяча  собака  була,  їх  багато  зараз  з сіл  забігають.  А  ти  переляку  її  за  вовка  і  прийняв .

1 -   й  мисливець.  Та  ну  вас,  до  біса.  Говорю ж,  що  вовк!

3 -   й  мисливець Це  що.  От  зі  мною  випадок  стався.   Іду  я  лісом,  сонце  світить,  пташки  співають.  Враз  звідки  не  візьмись  -  лисиця.  Ну  і  красуня!  Очі  -  О! (Показує),  хвіст  -  О!  Давно  не  зустрічав,  навіть  стріляти  шкода  стало.  А  вона  зупинилась,  подивилася  на  мене,  махнула  хвостом,  тільки  її  й  бачили.

2 – й   мисливець Брехня!   Можливо  ти  її  не  в  лісі  бачив?

3 – й   мисливець  А  де  ж? 

2 -  й   мисливець Де  -  де?  В  зоопарку.  Тільки  й  там  звірі  зараз  і  залишилися.   Ми  їх  в  різних  країнах  закуповуємо,   а  в  наших  лісах  з  звірів  -  тільки  туристи  і  залишилися.

3 – й мисливець Та  знаю,  що  ліси  наші  порожні.  Та  так  хочеться ,  щоб  як  в  дитинстві  -  і  лось  до  школи  підійшов,  і  білка  в  вікна  заглянула .  Ох!  Всіх  розігнали,  винищили.

1 – й   мисливець.  Так,  пішли  звірі.  Та  і  як  не  піти?  Це  ж  що  придумали,  в  заповідному  місці  військовий  полігон  побудувати!   Як  почнуть  стріляти,  і  звірі ,   і  птахи  біжать  куди  очі  дивляться.

3 – й   мисливець .   Ех ,  давайте  вип’ємо  за  тих  звірів ,  що  від  нас  -  людей  -   збереглися .

 

Мисливці  Дай,  Бог,  їм  здоровя!

 

Яка  ж  глобальна  проблема  розігрувалася  учнями  у  цій  виставі?   (Екологічна ).

А  тепер  ми  з  вами  почнемо захищати  ту  нумерацію  вирішення  глобальних  проблем, яку  ви  склали  на  своїх  партах , використовуючи  магічний  кристал  і  ОІС.  Кожній  команді  по  черзі  надається  право -  переконати  суперників,  що  саме  їх  вибір  правильний. 

В  ході  бесіди  ми  зясували ,  що  першою  проблемою ,  яку  вирішить  людство  буде:

  1)  Проблема  війни  і  миру

  1. Сировинно – енергетична 
  2. Екологічна   проблема

На  дошці  теж  розташовуються  кольори,  яким  відповідають  певні  проблеми.

Давайте,  ми  переключимо  свою  увагу    і  послухаємо  знову  учителя  образотворчого мистецтва 

 

Учитель  образотворчого мистецтва.

 

Висить  в  Васнєцовській    залі  в  Третьяковській  галереї    дуже  відома  робота  художника  “Альонушка “.   У  неї  своя  історія.

Якось  побачив  Васнєцов  в  селі  дівчину  -  сироту. Її   очі  його  вразили – така  в  них  була  печаль.  І  вирішив  він  про  це  написати  картину.  Після  довгої  тривалої  праці  приступив  художник  до  самої  картини.   Подобалося  йому  співоче  руське  імя  -  “Альонушка“.    Нагадало  воно  йому    сумну  казку  про  Альонушку  і  її  братика    Іванушку.  І  от  перед  нами  картина  -    “Альонушка “.   Не  рухаючись    дивиться  дівчина в   сумні  води  виру.  Схилена  її  голова.  Спадають  сплутані  пасма  волосся,  сумно  складені  на  колінах  худі  руки . Вона  ніби  зламана  гілка  верби,   що  спускається  в  воду.  Про  що  ж  вона  думає?  Про  що  сумує  Альонушка?

 

Учитель  географії

        Дякуємо

 

     Пропоную Вам подивитеся  виставу “Оживші  картини “ 2дія  під  назвою  “ Альонушка “.

 

На  камені  на  березі  річки  сидить  Альонушка    і  печально  дивиться  у  воду  і  співає .  Закінчується  пісня  і  на  другому  березі  річки  з’являється   Баба  Яга,  і   починає  набирати  воду  у  пляшку.

 

Альонушка . Що  ж   це   ти  річечка   Південний  Буг,  така  мутна  стала,  своє  відображення  у  воді  не  бачу.  Вода  цвіте  і    цвіллю  пахне . Говорила  я    братику  Іванушці:

  - Не  пий  водиці  із   річки ,  мутантиком  станеш. Не  послухав  мене  братик , напився  води  із  річки.  Ой,   насилу  імпортними  ліками  відпоїла. Хворий  ще.  Лікарі  лякають  наслідками.  Душа  болить. (притискує  руки  до  грудей   і  знову  задумливо  дивиться  у  воду.

 

Баба – Яга  (Розмовляє   сама  з  собою)  Ох   і  водиця  лікувальна ,  добре  від  радикуліту  допомага.  Як  натреш  хворі  місця,  аж  пече!  А  ці  людиська  безмозкі  надумали  її  всередину  приймати,  дурні!  Ось  мій  братик,  Чахлик   Невмирущий  і  пити  її  боїться,  тільки  “Миргородській “  довіряє,  і  то  останнім  часом   печія  мучити   стала.  Набирає  воду ,  потирає  поперек  і  іде.)

 

Альонушка Що  творять  люди, не  знають.  Річку  забруднюють -  себе  на  хвороби  наражають  і  страждання.  Як  зупинити  цей  безлад ,  як  схаменути ?  Заради  наживи  і  прибутку  зовсім  совість  втратили.  Господи !  Прости  їх  душі  грішні,  дай  розум  їм.  (Знову  сумно  дивиться  у  воду)

 

Учитель  географії

 

А  що ж  це  за  глобальну  проблему  ми  побачил?  ( Екологічна ).

 

Продовжуємо  вирішувати ,  в  якому  порядку   ми  поставимо проблеми по  важливості  вирішення.  Обговорення .

 

              4) Продовольча  проблема

         5)Демографічна    проблема

              6)Проблема  подолання  відсталості  країн ,  що  розвиваються

              7) Освоєння  Океану

              8)Проблема  охорони  здоров’я

         9)  Дефіцит  демократії

 

           На  закріплення   ми  подивимось   3 дію  вистави  “Оживші   картини»  під  назвою:  “Три  богатирі“  і  послухаємо    розповідь  учителя образотворчого мистецтва про художника Віктора  Михайловича  Васнєцова     і  його  картину  “Три  богатирі“.  І  подумаємо,  а  яка  ж   глобальна  проблема  людства  розігрується   у  цій  казці.

 

Учитель   образотворчого мистецтв

Жив  на  нашій  землі  художник   В.М.Васнєцов.  Він  писав  картини,  малював  декорації  для  театральних  постановок,  по  його  малюнках  і  проектах  будувалися   будинки.  Більше  всього  він  прославився  своїми  живописними  полотнами  на  теми  російських  казок  і  билин.

Так  добре  знав  художник  руську  історію,  такою  багатою  була  його  уява, що  він  легко  умів  уявити  собі  наших  предків, їх  життя  і  Стародавню  Русь. Тому  в  цих  картинах  є  краса  і  правда.  Одну  таку  картину  Васнєцов  називав  самою  головною  у  своєму житті  -   це  картина  “Богатирі“. Задумав    Васнєцов   зобразити  руських  богатирів ,   коли  був  зовсім  молодим,  невідомим  художником,  а  закінчив  роботу  уже  прославленим  майстром.

Зупинились  в  полі  3  вершники.    Завмерли  під  ними  славні  коні,  так  ніби  небезпеку  в  степах  почули.  Богатирі  повернули  голови ,  пильно  вдивляються  - чи  не  ворог  це  там  вдалині.               

Учитель  географії:

Ілля  Муромець,  Добриня  Нікітіч  та  Альоша  Попович  вдивляються  в  далину.

Ілля  Муромець (вдивляється  в  далину).  Що  за  чорна  сила  здалеку,  весь  горизонт  закрила.  Може  прокляті  печеніги  знову  на  Русь  пішли.  Видно  забули  заповідь  нашу   «Хто  з  мечем  на  нас  піде,  той  від  меча  і  загине.Поскакали,  русичі,  назустріч  ворогу  заклятому,  захищати   матінку  Русь “   

Добриня   Нікітіч.  Заспокойся Іллюша,  не  ворог  це. Це  біда  страшніша,  ніж  печеніги.  Все  літо  ліс  горів ,  так  і  не  відійшов  за  рік  .  Мертве  це  місце   зараз,   одні  ворони  літають.

Ілля  Муромець Та  від  чого  ж  він  загорівся?  Можливо  блискавка   побавилась? 

Альоша Попович (махнув  рукою)  Та  яка  ж  там  блискавка,  школярі  погралися,  вогнище  розпалили,  а  погасити  забули. А  спека  така  була.  От  і  загорівся.

  Ілля  Муромець Так, з печенігами,  мабуть,   полегше,  а  тут  спробуй  встежити.

Ілля  Муромець (уважно  вдивляється  на  Схід,  збуджено  гукає.)  подивіться ,  богатирі.  Річка !  Річка !  Вся  червона  від  крові!  Мабуть  в  верхів’ях  битва  іде  не  на  життя,  а  на  смерть .Поскакали  швидше  на  допомогу  воїнам  нашим  сміливим. 

Альоша  Попович (вдивляється)  Та  заспокойся,  ти,  Ілля.  Зараз  тут  битви  тільки  за  урожай  бувають.  А  це  очисні  в  Вінниці  прорвали.  Тому  якісь  нечистоти  в  річку  Південний  Буг  вилились.  Вся  риба  доверху  животом  поспливала,  раки  на  осоку  повилазили.  Мертва  водиця  стала.

Ілля  Муромець  (здивовано) А  як  же  зараз  рибацький  люд  жити  то  буде?  Без  ухи  наваристої,  без  ікри  з  млинцями?  Що  мислять  вони  собі?

Ілля  Муромець (вдивляється  на  Захід  і  уже  спокійно говорить). Мабуть туман  стелиться ,  тільки  не  розумію ,  колір  у  нього  якийсь  незвичайний  --  не  сивий  не  блакитний  ,  а  оранжевий ....  до  чого  це?  Що  за  знамення  таке?  (Задумливо) .

Добриня  Нікітіч (вдивляється)  Ех Ілля ,  зовсім  ти  від  життя  відстав.  Не  туман  це.  Уже  всі  так  звикли  до  цього смороду, що  коли  в  ліс  приїжджають,  то  від  надлишку  кисню  втрачають  свідомість. Та  і туман у  них  в  містах  чудним  словом  називається  --СМОГ  (протяжно) .

Ілля  Муромець  (сердито  Та  що  ж  це  твориться  на  рідній  Землі?  Свої  гірше  проклятих  печенігів   розоряють  Землю .

Видно ,  даром  ми  руську  землю  захищали,  кровицю  проливали.  Не  бережуть  її  наші  нащадки .  Кинуться  спасати  пізно  буде .

 ( ЕКОЛОГІЧНА     ПРОБЛЕМА  ).

 

ЗАКРІПЛЕННЯ.

        III. Рефлексія (фаза розмірковування).
        Діяльність учнів на цьому етапі полягає в тому, що:
        • учні індивідуально чи разом з іншим складають список нової інформації, яку отримали;
        • розповідають один одному, записують вивчене;
        • складають схеми, таблиці, малюнки за темою і пояснюють новий матеріал класу.
        На стадії рефлексії реалізуються важливі задачі:
        • учні розуміють краще те, що можуть уявити і виразити власними словами: «Те що я чую — я забуваю; те, що я бачу і чую — я трохи запам'ятовую; те, що я бачу, чую і промовляю, я починаю розуміти»                         • відбувається активний обмін думками, висловлюваннями.
 

        П'ятихвилине ессе використовується наприкінці уроку, щоб допомогти учням краще зрозуміти свої думки з вивченої теми і щоб дати можливість учителю проаналізувати, що відбувається в класі на інтелектуальному рівні.

        П'ятихвилине есе ставить перед учнями два завдання:
        • написати, що дізналися з теми використовуючи  такі  запитання:

     1. З  якими  ж  глобальними  проблемами  ми  з  вами познайомилися?

  1. Яку  глобальну  проблему  потрібно  вирішити  людству  в  першу  чергу?  Чому?
  2. З  якими художниками  ми  познайомилися на уроці і якими  картинами? 
  3. Чи  є  взаємозв’язок  всіх  глобальних  проблем ?
  4. Які  глобальні  прогнози  стоять  перед  людством?

     • поставити запитання — «Що залишилось незрозумілим».

        Ці відповіді вчителі використовують під час планування наступного уроку.

 

ВИСНОВОК.

Які  ж  глобальні   прогнози  ми   можемо  скласти?   Звертаємось  до  схеми  ОІС     Глобальні  проблеми  людства “   блок  3  .

Ми  бачимо ,  що  система  поглядів  на  майбутнє (футурологія)   поділилась  на  2  групи  :

  • ПЕСИМІЗМ  (алармізм) .
  • ОПТИМІЗМ .

Хто  ж  з  вас  підтримує  першу  групу ,  а  хто  другу?  Думки  свої   обгрунтуйте.

 

 Домашнє завдання – 2 хв.

  1. Вивчити параграф.
  2. Заповнити таблицю «Глобальні  проблеми  людства  та  шляхи  їх  вирішення »

 

№ п/п

Глобальні  проблеми  людства 

Шляхи  її  вирішення

 

 

 

 

  1. Створити Сенквейн на тему «Глобальні  проблеми».
  2. Навести приклади глобальних  проблем  під впливом господарчої діяльності людини.

 

ДЯКУЄМО  ЗА  УВАГУ.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.9
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 16
Оцінки та відгуки
  1. Недоступ Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Mudrak Oleksandr
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Щерба Ірина
    Вдячна за розкриття такої актуальної теми!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Моторна Ніна
    Зібрано унікальний матеріал і подано його в активній формі.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Легун Елена
    дуже важливо прививати учням відповідальність не тільки за себе і своє життя, а й бачення взаємозв'язку людини і природи, відчуття відповідальності за Землю, як планету.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Gashenko Ekaterina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Чучаєв Олександр
    Гарна, змістовна, наповнена потрібними навичками розробка!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Пойда Сергей
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Червонецька Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Новоженюк Наталія
    Цікавий урок, гарно та доступно для учнів.Супер!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Сонячна Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Савицкая Ирина
    Актуальна тематика)
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Кравченко Олег Андрійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Вишаровская Оксана Антонівна
    Цікаве поєднання географія і мистецтво...
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15.  Vika
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Савченко Микола Григорович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 13 відгуків
doc
До підручника
Соціально-економічна географія світу. (рівень стандарту, академічний рівень ) 10 клас (за редакцією Яценка Б. П.)
Додано
3 березня 2018
Переглядів
1392
Оцінка розробки
5.0 (16 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку