Інтегрований урок 1 клас
(Математика - Природознавство)
Конспект уроку
Математика. Складання таблиць додавання і віднімання числа 7.
Природознавство Тварини рідного краю взимку.
Мета. Формувати знання таблиці додавання й віднімання числа 7; поглибити знання й уміння учнів розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення; удосконалювати обчислювальні навички. Розширювати уявлення учнів про тварин рідного краю; ознайомити зі способом живлення різних тварин; розвивати мовлення, мислення, увагу; прищеплювати повагу до тварин. Виховувати спостережливість, кмітливість, бережне ставлення до птахів і звірів.
Обладнання. Зображення пейзажу зимового лісу, малюнки тварин і птахів, число 7, малюнки: веселка, дні тижня, ноти, геометричні фігури. Презентація до уроку.
Хід уроку
І. Організація класу. Психологічна підготовка учнів до сприйняття матеріалу
Холодно зараз в лісах і в лугах,
Холодно зайчикам, лискам, птахам.
Тепло і затишно в класі у нас,
Друзі мої, я вітаю всіх вас!
– Подивіться один на одного і посміхніться. Нехай настрій, який у вас зараз, супроводжує вас весь урок.
А на урок я всіх закликаю щоб ви були
уважними, розумними, охайними, кмітливими.
Тож гаразд, часу не гаєм
І урок розпочинаєм.
- Сьогодні у нас незвичайний урок математично - природничий. Діти, ви любите подорожувати? І ось ми відправимось з вами у подорож до казкового зимового лісу, де будемо допомагати звірям і птахам вижити в складних умовах зими. Складатимемо за малюнками приклади на додавання і віднімання числа 7, навчимося розв’язувати задачі із використанням цього числа.
Пригадаємо тварин нашої місцевості, які залишилися зимувати, допомагати їм пережити сувору зиму, а також повторювати вивчене, взнавати нове, творчо працювати і, звичайно, відпочивати.
- Спочатку послухаємо синоптика з повідомленням про погоду на сьогоднішній день.
За даними метеоцентру на сьогоднішній день в Глодоській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів, а зокрема в 1-Б класі очікується такий прогноз погоди: безхмарне небо на уроці, сильний вітер від піднятих рук та глибоких знань, опади у вигляді великої кількості посмішок. Всім присутнім синоптична лабораторія бажає: нехай проблеми та незгоди не роблять вам в житті погоди.
Але це, звичайно, жартівливий прогноз.
– А насправді.
Розповідь учня
Зараз пора року зима, місяць – січень, день тижня – вівторок, число 30, опадів немає, ясно, температура повітря мінус 1 градус. У народі кажуть: « Якщо у січні висить багато густих і довгих бурульок - урожай буде хороший».
Вступна бесіда вчителя за запитаннями.
Назвіть мені зимові місяці? А зараз який місяць? За якими ознаками ми впізнаємо зиму? А чи любите ви зиму? Чому?
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Сьогодні ми будемо говорити про чарівне число 7. А чому воно чарівне, ви дізнаєтесь тоді, коли напишете каліграфічну хвилинку.
Давайте пригадаємо.
Цифра 7. Складається з трьох елементів: хвилястої горизонтальної лінії, прямої довгої похилої лінії та короткої горизонтальної лінії, яка проходить посередині другого елемента.
Урок продовжнім без зупинки
З каліграфічної хвилинки.
Сядемо рівненько,
Цифру виведем гарненько.
І так число 7 – чарівне. Тому, що воно знаходиться у гармонії з природою.
Є 7 веселих ноток,
У тижні днів теж 7.
Сім кольорів веселки –
Відомо нам усім.
Червний, Оранжевий, Жовтий, Зелений, Блакитний, Синій, Фіолетовий)
А які ви знаєте казки, де зустрічається цифра 7?
«Вовк і семеро козенят», Білосніжка і 7 гномів», «Сьома дочка»
І так, щоб вирушити в подорож до зимового лісу, вам потрібно відповісти на декілька запитань.
Гра – тестування «Так чи ні»
А зараз
Робота в групах. Обведіть зайву тварину.
Ви молодці. Тепер я бачу, що холод вам не страшний.
От ми з вами прийшли уже до зимового лісу. Аж ось на зустріч нам, біжить Зайчик.
Послухайте вірш.
Бідний зайчик
По дорозі зайчик скаче,
Сніг глибокий, зайчик плаче,
Змерз він дуже, і тремтить,
І не знає, що робить.
Де спочити, де присісти?
Щось поїсти.
Треба швидше у лісочок,
Де стоїть старий пеньочок.
Сніг лапками розгрібати
І корінці там шукати.
Аби кори трохи згризти….
Ой, як хоче зайчик їсти!
Цікавинка про зайців.
Багато хто помиляється, вважаючи, що зайці є вегетаріанцями. Насправді ці тварини їдять не лише капусту і моркву, але і м’ясо. Взимку у зайців на черевці шерсть подовжується на пару міліметрів, щоб зайчик не заморозив животик. Волоски відростають і навколо носика, захищаючи його від морозу. Живуть зайці не більше 9 років. Взимку вони переважно їдять кору молодих гілочок берези, модрини, дуба, горобини.
І зайчик бігав по лісі шукав собі обід, але нічого не зміг знайти. Давайте йому допоможемо. Якщо правильно розв’яжемо усно приклади, то дізнаємося, що полюбляє їсти він.
3+3 =6 4-3=1
5-2=3 1+5=6
І коли він тікав від хитрої лисички заплутав сліди, а числа порозгублював. Якщо ми поставимо ці числа в порядку зростання, то врятуємо Зайчика.
2 7 5 1 4 9 3 8 6 1 2 3 4 5 6 7 8 9
ІІІ. Фізкультхвилинка.
IV. Вивчення нового матеріалу.
А у лісі в цій порі
Хазяйнують снігурі.
І синички ось літають
Корму там вони шукають.
(Повісити годівничку з їжею)
А ми їм потім віддячим, почепимо годівнички з їжею.
Складання таблиці додавання і віднімання числа 7за малюнками.
1+7=8 8-7=1
3+7=10 10-7=3
Діти записують приклади в зошит у два стовпчики.
Робота з підручником (с. 76). Давайте закріпимо таблицю на додавання і віднімання числа 7, прочитаємо хором.
V. Закріплення й поглиблення раніше вивченого матеріалу.
Розв’язування задач.
а) Задача – вірш.
Гляньте, білочка одна визирає із дупла.
Ще он 3 стрибнуло з гілки,
А за ними – ще 3 білки.
Я прошу вас, діти милі,
Щоб всіх білок полічили.
(1 + 3 + 3 = 7)
Тому що вони водяться в лісах у Карпатах. А де ви могли його побачити?
В зоопарку, в цирку.
І ось у підручнику на цій сторінкі, ми бачимо як мисливці допомагають звірам. Роблять годівниці.
Аж ось і білочка до нас завітала.
Робота в групах. Сказати хто зайвий. І до якої групи віднесемо тварин
Білочка Запасла на зиму я
І гриби й горішки.
Я люблю по гілочках
Пострибати трішки.
Ось принесла вам завдання.
Виконати задачку.
б) – Щоб розв’язати задачу, давайте скажемо
- Що таке задача? (Математична вправа)
- З яких частин складається задача? (Умова, запитання, розв’язування, відповідь)
Слухаємо уважно задачу.
Білочка назбирала 10 горішків. 7 горішків вона вже з’їла. Скільки горішків залишилося?
Робота з підручником. (с.77, впр.6)
Робота в парах
У вас на партах лежать геометричні фігури. Що з них можна скласти? Так годівничку. Будь ласка яка пара найшвидше складе.
Це звичайно не справжня годівничка, але у нас є справжні ми на перерві підемо причепимо їх на дерева, біля наших вікон. І будемо спостерігати за птахами і за білочками, які живуть біля школи.
Гра «Оплески»
VI. Підсумок уроку.
Вправа «Інтерв’ю»
Сьогодні на уроці я була задоволена вашими відповідями. Ми з вами досягли поставленої мети, виконали усі задачі які, були поставлені перед нами. І я хочу на згадку вам подарувати птаха, який буде нагадувати про наш урок.
Працювали ви старанно,
Тож урок пройшов не марно.
Працювали від душі.
Перший клас – ви МОЛОДЦІ!
Щиро дякую за наполегливу працю!
1