Інтегрований урок (математики і природознавства) "складання таблиць додавання і віднімання числа 7. Тварини взимку"

Про матеріал
  1. Мета уроку: Формувати знання таблиці додавання й віднімання числа 7; поглибити знання й уміння учнів розв'язувати задачі; розвивати логічне мислення; удосконалювати обчислювальні навички. Розширювати уявлення учнів про тварин рідного краю; ознайомити зі способом живлення різних тварин; розвивати мовлення, мислення, увагу; прищеплювати повагу до тварин. Виховувати спостережливість, кмітливість, бережне ставлення до птахів і звірів.
Перегляд файлу

 

Інтегрований урок 1 клас

(Математика -  Природознавство)

Конспект уроку

Математика. Складання таблиць додавання і віднімання числа 7.

Природознавство Тварини рідного краю взимку. 

Мета. Формувати знання таблиці додавання й віднімання числа 7; поглибити знання й уміння учнів розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення; удосконалювати обчислювальні навички. Розширювати уявлення учнів про тварин рідного краю; ознайомити зі способом живлення різних тварин; розвивати мовлення, мислення, увагу; прищеплювати повагу до тварин. Виховувати спостережливість, кмітливість, бережне ставлення до птахів і звірів.

Обладнання. Зображення пейзажу зимового лісу, малюнки тварин і птахів, число 7, малюнки: веселка, дні тижня, ноти, геометричні фігури. Презентація  до уроку.

Хід уроку

 

 

І. Організація класу. Психологічна підготовка учнів до сприйняття матеріалу

 

Холодно зараз в лісах і в лугах,

Холодно зайчикам, лискам, птахам.

Тепло і затишно в класі у нас,

Друзі мої, я вітаю всіх вас!
– Подивіться один на одного і посміхніться. Нехай настрій, який у вас зараз, супроводжує вас весь урок.

А на урок я всіх закликаю щоб ви були

уважними, розумними, охайними, кмітливими.

Тож гаразд, часу не гаєм

І урок розпочинаєм.

- Сьогодні у нас незвичайний урок  математично - природничий. Діти, ви любите подорожувати? І ось  ми відправимось з вами у подорож до казкового зимового лісу, де  будемо допомагати звірям  і птахам  вижити в складних умовах зими. Складатимемо за малюнками приклади на  додавання і віднімання числа 7, навчимося розв’язувати   задачі із використанням цього числа.

Пригадаємо тварин нашої місцевості, які залишилися  зимувати,  допомагати їм пережити сувору зиму, а також повторювати вивчене, взнавати нове, творчо працювати і, звичайно, відпочивати.

- Спочатку послухаємо синоптика з повідомленням про погоду на сьогоднішній день.

За даними метеоцентру на сьогоднішній день в Глодоській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів, а зокрема в 1-Б класі очікується такий прогноз погоди: безхмарне небо на уроці, сильний вітер від піднятих рук та глибоких знань, опади у вигляді великої кількості посмішок. Всім присутнім синоптична лабораторія бажає: нехай проблеми та незгоди не роблять вам в житті погоди.

 Але це, звичайно, жартівливий прогноз.

 – А насправді.  

Розповідь  учня

Зараз пора року зима, місяць – січень, день тижня – вівторок,  число  30, опадів немає, ясно, температура повітря  мінус 1 градус.  У народі кажуть: « Якщо у січні висить багато густих і довгих бурульок - урожай буде хороший».

Вступна бесіда вчителя за запитаннями.

 Назвіть мені зимові місяці? А зараз який місяць? За якими ознаками ми впізнаємо зиму? А чи любите ви зиму? Чому?

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Сьогодні ми будемо говорити про чарівне число 7. А чому воно чарівне,  ви дізнаєтесь тоді, коли напишете каліграфічну хвилинку.

Давайте пригадаємо. 

 

 

 

Цифра 7. Складається з трьох елементів: хвилястої горизонтальної лінії, прямої довгої похилої лінії та короткої горизонтальної лінії, яка проходить посередині другого елемента.

Урок продовжнім без зупинки

З каліграфічної хвилинки.

Сядемо рівненько,

Цифру виведем гарненько.

І так число 7 – чарівне. Тому, що воно знаходиться у гармонії з природою.

 

         

                                                     Є 7 веселих ноток,

 У тижні днів теж 7.

         Сім кольорів веселки –

Відомо нам усім.

  • 7 днів тижня;
  • 7 кольорів веселки;

Червний, Оранжевий, Жовтий, Зелений, Блакитний, Синій, Фіолетовий)

  • 7 нот у музиці. (до, ре, мі, фа, соль, ля, сі)

А які ви знаєте казки, де зустрічається цифра 7?

«Вовк і семеро козенят», Білосніжка і 7 гномів», «Сьома дочка»

І так, щоб вирушити в подорож до  зимового лісу, вам потрібно відповісти на декілька запитань. 

 

Гра – тестування «Так чи ні»

  • Тварини – це частина  живої природи? (Так).
  • Усі комахи мають 6 кінцівок? (Так) 6
  • 3 збільшити на 3 буде 7 (Ні) 6
  • Лисиця, вовк, дикий кабан це хижий звір? (Так)
  • Чотирикутник має 3 сторони? (Ні) 4
  • Тіло птахів укрите пірям ? (Так)
  • Щоб зменшити треба додати? (Ні)
  • Тварини поділяються на 4 групи?  (Так)    Молодці

А  зараз

Робота в групах. Обведіть зайву тварину.

 

Ви молодці. Тепер я бачу, що холод  вам не страшний. 

От ми з вами прийшли уже до зимового лісу. Аж ось на  зустріч нам, біжить Зайчик.

 

Послухайте вірш. 

Бідний зайчик

По дорозі зайчик скаче,

Сніг глибокий, зайчик плаче,

Змерз він дуже, і тремтить,

І не знає, що робить.

Де спочити, де присісти?

Щось поїсти.

Треба швидше у лісочок,

Де стоїть старий пеньочок.

Сніг лапками розгрібати

І корінці там шукати.

Аби кори трохи згризти….

Ой, як хоче зайчик їсти!

  • До якої природи відноситься зайчик? (до живої)
  • Доведіть. (він народжується, росте, рухається, живиться, помирає)
  • А який це звір? (дикий)
  • Чому? (він сам про себе піклується)
  • До якої групи тварин віднесемо зайчика? (до звірів)
  • Назвіть істотні ознаки звірів. (тіло вкрите шерстю, мають чотири кінцівки, дитинчат вигодовують молоком)
  • А яка головна ознака звірів? (дитинчат вигодовують молоком)

Цікавинка про зайців.

Багато хто помиляється, вважаючи, що зайці є вегетаріанцями. Насправді ці тварини їдять не лише капусту і моркву, але і м’ясо. Взимку у зайців на черевці шерсть подовжується на пару міліметрів, щоб зайчик не заморозив животик. Волоски відростають і навколо носика, захищаючи його від морозу. Живуть зайці не більше 9 років. Взимку вони переважно їдять кору молодих гілочок  берези, модрини, дуба, горобини.

                  

 

 

 

 

 

 

І зайчик бігав по лісі шукав собі обід, але нічого не зміг знайти. Давайте йому допоможемо. Якщо правильно розв’яжемо усно приклади, то дізнаємося, що полюбляє їсти він.



                                3+3 =6                                4-3=1 


                                5-2=3                                  1+5=6

 

  • Які ж ви молодці,  допомогли зайчикові відшукати смачну їжу.
  • То що ж він  найдужче полюбляє їсти? ( моркву, капусту)
  • Уже зайчик у нас не голодний.

 

 

 

 

І  коли він тікав від хитрої  лисички  заплутав  сліди, а числа порозгублював. Якщо ми поставимо ці числа в порядку зростання, то врятуємо Зайчика.

2   7   5   1   4   9   3   8   6       1   2   3   4   5   6   7   8   9

 

ІІІ. Фізкультхвилинка. 

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Оголошення теми, мети уроку і мотивація навчальної діяльності.

         

 А у лісі в цій порі

Хазяйнують снігурі.

І синички ось літають

Корму там вони шукають.

  • Про кого я прочитала вірш? ( снігурі і синички)
  • До якої групи тварин ми їх віднесемо? (до птахів)
  • Назвіть ознаки птахів? (тіло вкрите пір’ям, мають  крила і дві кінцівки)
  • Яких ви знаєте ще зимуючих птахів нашої місцевості? (ворони, сороки, горобці, дятли)   

 

 

 

  • Як ми можемо допомогти птахам взимку?

(Повісити годівничку з їжею)

  •  А зараз птахи хочуть допомогти нам скласти таблиці.

А ми їм потім віддячим, почепимо годівнички з їжею.

 

  1. Сприймання нового матеріалу. 

Складання таблиці додавання і віднімання числа 7за малюнками.

 

1+7=8                    8-7=1

  1. Одна синиця і 7 снігурів прилетіло до годівнички. Скільки всього птахів прилетіло до годівнички?

 

 

 

 

 

 

3+7=10                 10-7=3

  1. Три дятли прилетіло і 7 гав. Скільки всього птахів прилетіло до годівнички?

 

 

Діти записують приклади в зошит у два стовпчики.

  1. Закріплення й осмислення нового матеріалу.

Робота з підручником (с. 76). Давайте закріпимо  таблицю на додавання і віднімання числа 7, прочитаємо хором.

 

V. Закріплення й поглиблення раніше вивченого матеріалу.

Розв’язування задач.

а) Задача – вірш.

 Гляньте, білочка одна визирає із дупла.

 Ще он 3 стрибнуло з гілки,

 А за ними – ще 3 білки.

 Я прошу вас, діти милі,

 Щоб всіх білок полічили.

 (1 + 3 + 3 = 7)

  • Білочка відноситься до якої групи тварин ( звірів)
  • Чому? (бо  дітей вигодовує молоком, тіло вкрите шерстю)
  • Назвіть ще звірів які мешкають зимою в нашій місцевості? (лисиці, козулі, кабани, зайці, навіть вовки.)
  • Подивіться на сторінку 103 і скажіть який звір не живе в нашій місцевості?

Тому що вони водяться в лісах у Карпатах. А де ви могли його побачити?

В зоопарку, в цирку.

  • Де живуть звірі? (в лісі, в полі, у воді, під землею)
  •  А знаєте що лисиця – хижий звір. Щоб бути ситою їй потрібно за день зїсти 20 мишей. Ось як їм важко вижити взимку. І в неї дуже сильно розвинений нюх, вона ним  відчуває як мишка бігає під снігом.
  • А козулям, кабанам, зайцям – єгері в лісах, а в нашій місцевості мисливці кладуть у годівниці сіно, гілочки з дерев, суху траву, жолуді, буряки.

І ось у підручнику на цій сторінкі, ми бачимо як мисливці допомагають звірам. Роблять годівниці.

 

Аж ось і білочка до нас завітала. 

 

 

 

 

 

 

 

Робота в групах. Сказати хто зайвий. І до якої групи віднесемо тварин

 

Білочка  Запасла на зиму я

І гриби й горішки.

Я люблю по гілочках

Пострибати трішки.

Ось принесла вам завдання.

Виконати задачку.

б) – Щоб розв’язати задачу, давайте скажемо

- Що таке задача? (Математична вправа)

- З яких частин складається задача? (Умова, запитання, розв’язування, відповідь)

Слухаємо уважно задачу.

Білочка назбирала 10 горішків. 7 горішків вона вже з’їла. Скільки горішків залишилося?

  • Що означає число 10 в задачі?
  • Що означає число 7?
  • Про що запитується в задачі?
  • Якою дією будемо розв’язувати задачу? (віднімання)
  • Давайте запишемо задачу.
  • Яку відповідь отримали?  (3)

 

Робота з підручником. (с.77, впр.6)

 

  1. Робота з геометричним матеріалом.

              Робота в парах

 

У вас на партах  лежать геометричні фігури. Що з них можна скласти? Так  годівничку. Будь ласка яка пара найшвидше складе.

 

Це звичайно не справжня годівничка, але у нас є справжні ми на перерві підемо  причепимо їх на дерева, біля наших вікон. І будемо спостерігати за птахами і за білочками, які живуть біля школи.

 

Гра «Оплески»

  •    До годівнички покладу:
    •            Соняшникове насіння  (+)
    •            Гарбузове насіння (+)
    •            Цукерки (-)
    •            Зерно пшениці (+)
    •            Житній  хліб (-)
    •            Крихти білого хліба (+)
    •            Соло  не сало (-)

 

 

 

VI. Підсумок уроку.

Вправа  «Інтервю»

  1. Що найбільше сподобалося на уроці?
  2. Чого навчилися на уроці?
  3. Чи допомогли ми звірям і пташкам?
  4. Що запам’ятали?

Сьогодні на уроці я була задоволена вашими відповідями. Ми з вами досягли поставленої мети, виконали усі задачі які, були поставлені перед нами. І я хочу на згадку вам подарувати птаха, який буде нагадувати про наш урок.

 

 

 

 

 

 

 

Працювали ви старанно,

Тож урок пройшов не марно.

Працювали від душі.

Перший клас  – ви МОЛОДЦІ!

 

 Щиро дякую за наполегливу працю!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 серпня 2018
Переглядів
2214
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку