КЗ «Тернівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 5 Тернівської міської ради Дніпропетровської області»
Предмет – математика, основи здоров’я
Клас – 5
Підручник – Мерзляк А.Г. и др., Математика 5: Харків, Гімназія, 2018
Узагальнюючий урок за темою:
«Додавання і віднімання десяткових дробів»
Інтегрований урок математики з основами здоров’я «Режим дня учня»
Мета та цілі:
Навчальні:
1) вдосконалювати навики додавання та віднімання десяткових дробів;
2) сприймати інформацію на слух та розуміти математичну термінологію;
3) застосовувати вивчений матеріал при виконанні різноманітних видів завдань;
4) спостерігати, аналізувати, робити висновки, осмислювати и узагальнювати навчальний матеріал;
5) об’єктивно оцінювати свою діяльність та діяльність інших;
6) закріплювати та повторювати раніше пройдений матеріал.
Розвиваючі:
- розвивати в учнів вміння працювати в групі та індивідуально;
- прививати інтерес до математики та математичних наук;
- розвивати культуру обчислення;
- розвивати пам’ять, логічне мислення, математичну та літературно грамотну мову (усну та письмову).
Виховні:
- розвивати посидючість, самостійність, самоконтроль, спостережливість;
- виховувати охайність, дисциплінованість, бажання та вміння допомагати товаришам;
- пропагандувати здоровий образ життя.
Тип уроку: урок – практикум (відпрацювання та перевірка знань за темою)
Форми роботи: завдання підібрані таким чином, щоб робота на уроці мала:
- відпрацювання розуміння на слух математичної мови;
- взаємоперевірка, самостійна перевірка учнями своїх робот;
- робота групами по 2 учня.
Види навчальної діяльності:
- слухання (розуміння на слух математичної мови);
- індивідуальна робота, робота в парах;
- практичні завдання;
- говоріння;
- самоперевірка;
- взаємоперевірка.
Обладнання до уроку:
Зошити, комп’ютер; демонстраційний проектор, екран, презентаційний матеріал Power Point.
Хід уроку:
Сьогодні на уроці ми узагальнимо та систематизуємо вивчений матеріал за темою «Додавання і віднімання десяткових дробів», і переконаємося, що ми всі без виключення навчились додавати та віднімати десяткові дроби, порівнювати та округлювати їх, що ви вмієте логічно мислити та приймати нестандартні рішення.
І.В.: (Слайд 2) Як зазначив Мейсон Каррі в своїй книзі: «Режим генія: Розпорядок дня великих людей» - багато хто з найбільш відомих людей світу, в житті, слідували твердому режиму дня!
(Слайд 3) Мейсон Каррі народився в Пенсильванії. Він закінчив університет Північної Кароліни в Эшвілі та працює редактором в Print, також друкується в Slate и Metropolis. Живе в Брукліні.
На сьогоднішньому уроці ми за допомогою ваших знань та вчителя основ здоров’я І.В. складемо режим дня учня.
І перше, що ми з вами зробимо – це відкриємо зошити та запишемо сьогоднішнє число та тему уроку.
І.В.: Скажіть, будь – ласка, з чого розпочинається ваш день?
Правильно – з ПІДЙОМУ! (Слайд 4)
Щоранку ми прокидаємось, радіємо новому дню і щоб провести його активно та с користю для здоров'я ми робимо ранкову зарядку.
2. Актуалізація опорних знаний.
Отже, щоб наш організм пробудився, необхідно зробити зарядку.
Усна робота.
Визначити правильний запис десяткового дробу та вказати відповідну йому букву. (слайд 5).
Яке слово ви отримали? (СНІДАНОК)
Що воно для вас позначає?
І.В.: Сніданок обов’язково повинен бути ситним (до 25 % добової норми калорій), смачним і різноманітним. (слайд 6)
Скажіть, будь ласка, який сніданок на малюнках є корисним?
Повторення правил.
Перед тим, як вийти до школи, треба слід підготуватися, зібрав необхідний багаж знань. А це, звичайно, знання правил додавання та віднімання десяткових дробів, їх порівняння та округлення. (На екрані поступово за кліком миші з’являється по пунктам правило). (слайд 7)
Щоб додати (відняти) десяткові дроби, треба:
Молодці! Багаж зібраний! Можна вирушати.
Проводжаючи вас до школи, батьки завжди бажають вам всього найкращого. Давайте подивимося, що сьогодні вони вам побажали.
Вам необхідно прочитати шифровку. Для цього потрібно розв’язати приклади та назвати правильну відповідь, після чого букви біля правильної відповіді зникнуть і ми зможемо побачити побажання батьків. (Успіхів! – слайд 8)
Робота з прикладами.
А тепер настав час НАВЧАННЯ. (слайд 9)
Працюючи сьогодні на уроці кожен з вас буде самостійно оцінювати свої знання в протоколі навчання, в якому ви будете помічати ваші успіхи, а в кінці уроку ми побачимо з вами хто яких результатів досяг. Давайте зараз підпишемо кожен свій протокол.
Починаємо уроки.
Перший урок. Обчисли. (слайд 10) – один учень працює за дошкою.
Учням необхідно обчислити ланцюжок прикладів.
А тепер давайте поміняємося з сусідом зошитом та перевіримо його роботу. За кожну правильну відповідь виставіть по 0,5 балів.
Візьміть свої протоколи та виставіть отримані бали.
Під час додавання та віднімання десяткових дробів обчислення можна спрощувати. Що для цього використовується? (властивості додавання і віднімання)
Назвіть та сформулюйте ці властивості. (слайд 11)
А тепер вирушаємо на другий урок.
Другий урок. Знайти відповідності. (слайд 12).
Обчислити значення виразів, використовуючи зручний порядок виконання дій. Кожний ряд виконує по два приклади. (робота в парах). Після обчислення ви повинні назвати правильну відповідь. І якщо вона вірна, то на екрані з’явиться цифра, яка допоможе нам скласти приблизне меню п’ятикласника на обід.
Візьміть зелені листочки із завданнями та працюйте в парі. В зошит ви повинні записати лише відповіді, які отримали.
Давайте перевіремо відповіді, які ви отримали та виставимо бали в протоколі.
І.В.: (слайд 13) Обід – другий або третій прийом їжі в день (зазвичай після першого або другого сніданку). На обід подається гаряча їжа.
В меню обіду входять 2, 3 чи 4 страви. Найбільш повноцінним і різноманітним є раціон, в якому обід складається з чотирьох страв: закуски, супу, другого і солодкого.
Завдяки правильним відповідям, ви знайшли масу страв, необхідну для порції обіду п’ятикласника.
Молодці! А тепер давайте перепочинимо та підкріпимося. Адже під час навчальних занять обов’язково прийде час обіду.
Встаньте, будь ласка! Проведемо фізкультхвилинку.
І.В.: фізкультхвилинка
До їдальні ми підемо, ми підемо, ми підемо
Дуже смачно поїмо, поїмо, поїмо.
В руку ложку ми візьмемо, ми візьмемо, ми візьмемо
І до рота піднесемо, піднесемо, піднесемо.
Дуже ситно ми поїли, ми поїли, ми поїли,
Організм свій ми зміцнили та набрались сили!!!
Але ми навчились не тільки додавати та віднімати десяткові дроби, а ще й їх порівнювати та округляти. Розпочинаємо наступний урок.
Третій урок. Запиши дроби в порядку зростання (слайд 14)
Вам необхідно записати дроби в порядку зростання та розшифрувати слово. Завдання ви можете побачити на рожевих листочках. Числа записати в зошиті, а під ними розташувати букви.
Порахуйте кількість правильних відповідей та виставіть отримані бали в протоколи.
І.В.: Хочеш бути здоровим – відпочивай! Відпочинок дуже важлива складова. Які види відпочинку бувають? (слайд 15)
А зараз давайте відпочинемо та помалюємо.
Вам необхідно виконати графічний диктант (слайд 16), завдання якого ви побачите на жовтих листочках. Графічний код вам необхідно записати в зошитах.
Порахуйте кількість правильних відповідей та виставіть отримані бали в протоколи.
3. Підведення підсумків уроку.
Ви успішно впоралися з усіма завданнями. Зараз ми з вами підіб’ємо підсумки вашої роботи на уроці. А перш ніж це зробити ми запишемо домашнє завдання (слайд 17).
Порахуйте кількість балів у своїх протоколах та виставте собі оцінки, які ви заробили на уроці. Тепер протокол покладіть в зошит.
І.В.: В кінці дня ми підводимо підсумки та йдемо готуватися до сну. І ми закінчуємо наш урок приємним відпочинком. (слайд 18).
Ми сьогодні з вами плідно попрацювали, впоралися з усіма завданнями. На вулиці нам сяє сонечко, створюючи весняний настрій.
Ми бажаємо, щоб ви поділилися своїми враженнями щодо уроку. На ваших партах лежать квіточки, які ви покладете в кошик, якщо урок вам сподобався, та оцініть його одним словом.
|
|||
№ п/п |
Вид завдання |
Максимальна кількість балів |
Отримана кількість балів |
1 |
Перший урок «Обчисли» |
1 правильна відповідь – 0,5 бали 2 правильних відповіді – 1 бал 3 правильних відповідей – 1,5 бали 4 правильні відповіді – 2 бали 5 правильних відповідей – 2,5 бали |
|
2 |
Другий урок «Відповідність» |
1 правильна відповідь – 1 бали 2 правильні відповіді – 2 бали |
|
3 |
Третій урок «Порівняння» |
1 правильна відповідь – 0,5 бали 2 правильних відповіді – 1 бал 3 правильних відповідей – 1,5 бали 4 правильних відповідей – 2 бали 5 або 6 правильних відповідей – 2,5 бали 7 або 8 правильних відповідей – 3 бали 9 або 10 правильних відповідей – 3,5 бали |
|
4 |
Відпочинок «Графічний диктант» |
1 або 2 правильних відповідей – 0,5 бали 3 або 4 правильних відповідей – 1 бал 5 правильних відповідей – 1,5 бали 6 правильних відповідей – 2 бали 7 правильних відповідей – 2,5 бали 8 правильних відповідей – 3 бали 9 правильних відповідей – 3,5 бали 10 правильних відповідей – 4 бали |
|
Загальна кількість балів |
|
||
Оцінка за урок |
|
||
|
|||
№ п/п |
Вид завдання |
Максимальна кількість балів |
Отримана кількість балів |
1 |
Перший урок «Обчисли» |
1 правильна відповідь – 0,5 бали 2 правильних відповіді – 1 бал 3 правильних відповідей – 1,5 бали 4 правильні відповіді – 2 бали 5 правильних відповідей – 2,5 бали |
|
2 |
Другий урок «Відповідність» |
1 правильна відповідь – 1 бали 2 правильні відповіді – 2 бали |
|
3 |
Третій урок «Порівняння» |
1 правильна відповідь – 0,5 бали 2 правильних відповіді – 1 бал 3 правильних відповідей – 1,5 бали 4 правильних відповідей – 2 бали 5 або 6 правильних відповідей – 2,5 бали 7 або 8 правильних відповідей – 3 бали 9 або 10 правильних відповідей – 3,5 бали |
|
4 |
Відпочинок «Графічний диктант» |
1 або 2 правильних відповідей – 0,5 бали 3 або 4 правильних відповідей – 1 бал 5 правильних відповідей – 1,5 бали 6 правильних відповідей – 2 бали 7 правильних відповідей – 2,5 бали 8 правильних відповідей – 3 бали 9 правильних відповідей – 3,5 бали 10 правильних відповідей – 4 бали |
|
Загальна кількість балів |
|
||
Оцінка за урок |
|