Інтегрований урок на тему: "Джоан Кейтлін Роулінг «Гаррі Поттер». Дружба трьох ґрифіндорців"

Про матеріал
Інтегрований урок на тему: "Джоан Кейтлін Роулінг «Гаррі Поттер». Дружба трьох ґрифіндорців" має на меті вчити учнів аналізувати текст і швидко орієнтуватись у ньому, вчити характеризувати головних героїв; виховувати ціннісні орієнтири у навчанні, дружбі, житті; розвивати навички говоріння, читання, аудіювання; прищеплювати інтерес та повагу до культури народу, мова якого вивчається, виховувати відповідальність, почуття обов'язку, згуртованість та дружні стосунки
Перегляд файлу

Тема: Джоан Кейтлін Роулінг «Гаррі Поттер». Дружба трьох ґрифіндорців

Мета: (укр.) вчити учнів аналізувати текст і швидко орієнтуватись у ньому, допомогти опанувати головну думку твору, вчити характеризува­ти головних героїв; розвивати навички вибіркового читання, вміння стисло переказувати прочитане; виховувати ціннісні орієнтири у навчанні, дружбі, житті

(англ.) навчити використову­вати вивчені ЛО в мовленні; по­глиблювати знання про сучасну англійську літературу; розвивати навички говоріння, читання, аудіювання; прищеплювати інтерес та повагу до культури народу, мова якого вивчається, виховувати від­повідальність, почуття обов'язку, згуртованість та дружні стосунки.

Форма уроку: додаткове читання

Тип уроку: інтегральний

Обладнання: портрет, скриня з книгою, підручник «Зарубіжна література», фрагменти фільму на комп’ютері, кросворди, опорна схема «Життя у Хогвартсі», сортувальний капелюх, словник, підставка з назвами факультетів, листи

 

  Книжки! Розум!

                                                                                  Є важливіші речі – дружба,

                                                                                                відвага, і …

                                                                                              Джоан  Кетлін Роулінг

I. Етап орієнтації та постановки мети.

1 Створення емоційного настрою. Гра – побажання «Долоньки».

2. Робота над діалогом. Читання, переклад, фонетична вимова за вчителем, інсценізація.

  • What book do you read?
  • I read a book about Harry Potter.
  • Is it about an English boy, a wizard?
  • Yes, it is. It’s very interesting. 
  • I should like to read this book too.

3. Слово вчителя.

Сьогодні, мабуть, навряд чи знайдеться дитина, яка бодай щось не чула про Гаррі Поттера. Дехто вже встиг прочитати відому казку, а хто тільки думає це зробити, одні дивилися фільм про маленького чарівника, а інші чули про нього від своїх друзів та знайомих.

Хто ж він, цей маленький маг, що зміг зачарувати всю плане­ту? І чому багатьох з нас охопила справжня "поттероманія"?

4. Оголошення теми та мети уроку.

Сьогодні ми з вами з'ясуємо, наскільки уважними ви були, чи­таючи ці книжки, чи маємо ми підстави приєднатися до чис­ленної когорти поттерчан з усього світу.

 

II. Етап постановки мети та проектування.

1. Якими шляхами ми будемо розв’язувати наші завдання.

Цікаво, цікаво, що українською слово "потерча" означає "чужа, підкинута дитина". Ми з вами знаємо, що Гаррі був саме такою дитиною.

2. Ознайомлення з планом уроку.

 

 

 

 

Але спочатку спробуймо дізнатися, завдяки кому ми зобов’язані появі такого феномена в сучасній дитячій літературі, як казкові історії про Гаррі Поттера. Звичайно, що наші найщиріші та найзахопленіші слова подяки передусім маємо адресувати англійській письменниці Джоан Кетлін Ролінг.

На відміну від свого героя, про якого нам стало вже відомо практично все, його авторка тривалий час залишалася справ­жньою загадкою для читачів. Справа у тому, що, боячись відвернути від читання книжки примхливих хлопчаків, яких могла обурити приналежність письменника твору до жіночої статі, ви­давництва тривалий час ретельно приховували біографію ав­торки і друкували на обкладинці тільки її ініціали. Лише коли тиражі книжок про Гаррі подолали всі рекордні ознаки, таєм­ниця письменниці була розкрита. І незрозуміле Дж. К. Ролінг  було за­мінено на Джоан Кетлін Ролінг.

…Англійська письменниця народилася 31 липня 1965 року в Чіппінг Содбері в Англії.

У дитинстві вона була схожа на Герміону: ходила в окуля­рах, багато читала і гарно вчилася. Прототипом Гаррі Поттера став найкращий друг і сусід маленької Джоан — Ян Поттер.

В 26 років, після закінчення університету і роботи в організації «Міжнародна Амністія», вона переїхала до Португалії. Тут Роулінг розпочинає роботу над твором про хлопчика-сироту, який не здогадується про свої чарівні здібності. В 1995 році Роулінг переїздить до шотландської столиці – Единбург. Залишившись без роботи, ця молода вчи­телька почала писати книжку на серветках, сидячи цілими днями в кафе Едінбурга. Вона влаштовується на роботу для того, щоб покращити мателіалне становище. Адже вона сама виховувала доньку. Та все ж Роулінг продовжує писати.

Коли рукопис було закінчено, Ролінг запропонувала його од­разу кільком видавництвам. Із багатьох британських видав­ництв опублікувати книжку взялася тільки компанія “Bloomsbury”. Видавцям з «Блумсбері» сподобалась книжка про маленького чарівника. І вони одразу підписали контракт на серію з 7 книжок, які називаються:

«Гаррі Поттер і філософський камінь

«Гаррі Поттер і таємна кімната»

«Гаррі Поттер і в'язень Азкабана»

«Гаррі Поттер і келих вогню»

«Гаррі Поттер і орден Фенікса»

«Гаррі Поттер та напівкровний принц»

«Гаррі Поттер та смертельні реліквії»

 

Тоді ще ніхто і не здогадувався, що лише через декілька місяців Гаррі Поттер і філософський камінь" очолить список бестсе­лерів англійської літератури. А після виходу у 2000 році чет­вертої книжки "Гаррі Потгер і кубок вогню" його авторка була нагороджена водночас Золотою і Платиновою преміями Уайтекера за надзвичайну популярність її книжок. Одна книга ще в роботі. Цей бестселер зробив Ро­улінг найвідомішою і найбагатшою жінкою у світі. Пись­менниця вже одержала 40 різних престижних нагород, стала найпопулярнішою у світі.

Авторку Дж. К. Роулінг нагороджено Орденом Бри­танської Імперії, вручив цю нагороду письменниці принц Чарльз за досягнення в галузі дитячої літерату­ри.

Без Джоан Кетлін Роулінг не було б книг про Гаррі. її часто називають англійською Попелюш­кою. Чому?

Традиційно Попелюшкою називають ту, яка самотужки, своєю тяжкою щоденною працею досягла успіху у житті. Такою є Джоан Кетлін Роулінг.

А тим, що славнозвісний Гаррі заговорив українською, ми зобов'язані перекладачу Віктору Морозову та видавництву "А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА" на чолі з відомим дитячим поетом Іваном Малковичем.

 

Словникова робота

Бестселер – найпопулярніша книга, що видається великим накладом.

Поттероманія – захоплення книжками про  Гаррі Понтера

Філософський камінь – фантастична речовина, яка, за думкою середньовічних алхіміків, нібито  може перетворювати всі метали на золото і срібло, а також бути універсальним лікувальним засобом.

Фентезі – різновид фантастичної літератури, якому притаманна містика та магія; твір побудований на різкому конфлікті добра і зла; в творі дійовими особами є чарівники та діють чарівні предмети.

 

Dictionary:

Quidditch – квіддич

Boss – бос, головниі

Evil – зло

Kind – добро, Kindness – добрий

Friendly – дружній

Brave – сміливий

Courageous – мужній

Truthful – правдивий

Clever – розумний

Noble – шляхетний

Selfless – самопожетливий

Strict – строгий, влучний, рішучий

Loyal – вірний

Persistent – наполегливий

Smart – притний, кмітливий

Wise – розумний

Vulnerable – вразливий

Persistent – наполегливий

 

Постановка проблемного питання уроку.

Що  сприяє популярності книг про Гаррі Поттера? У чому феномен цих романів?

III. Етап організації виконання плану діяльності.

Короткий зміст 7 частин.

«Гаррі Поттер та філософський камінь». Рукопис вдалося опублікувати не одразу. Роулінг неодноразово відмовляли . Лише в 1997 році книга вийшла у Великобританії під назвою «Гаррі Поттер і Філософський камінь». Головний герой книги – хлопчик Гаррі Поттер, який  на свій 11 рік народження дізнається про своє магічне походження. Він - син двох чарівників, яких убив могутній маг. Сам хлопчик володіє унікальними здібностями чарівника, проте поки що не знає як ними користуватися. Для того, щоб стати справжнім магом, він отримує запрошення  отримати освіту в Школі чарівників – Хотвартсі.

 

«Таємна кімната». Дія другої книги розпочинається з того моменту, яким завершується перший

 роман. Гаррі , який вже перейшов на другий курс, повертається в Хотвартс на літаючому автомобілі і зустрічається із вже знайомими та новими чудесами.

 

«Гаррі Поттер  і  В’язень  Азкабана». Третя книга з’явилася одночасно в Англії та Америці в 1999 році. На третьому курсі Гаррі дізнається, що в нього є хрещений батько, він та його друзі рятують Сиріуса Блека – хрещеного Гаррі.

 

«Гаррі Поттер і Келих Вогню». Четверта книга була опублікована в Англії та Америці літом 2000 року. Гаррі подорослішав. В четвертій книзі йому 14 років і він – учень четвертого курсу Хогвартса. Обманом йог втягнули у Тричиклунський Турнір, де він 14-річний хлопець боровся на рівні зі старшими учнями.

 

«Гаррі Поттер і Орден Фенікса». П’ята книга з’явилася на книжних полицях 21 червня 2003 року. Тут 15-річний Гаррі – це вже підліток-бунтар, який поступово дізнається, що навіть близькі люди не говорили йому всієї правди. Однозначно, тут більше бунту та протесту, чим польотів на мітлі.

 

«Гаррі Поттер та напівкровний принц». У вересні 2005 року вийшла шоста частина. В ній мова йдеться про шостий рік навчання Гаррі та його друзів у Хогвартсі. Цього року Гаррі разом з Дамдлбором збирають всю інформацію про Волдеморта, бо, як каже прислів’я «Знання про ворога – це вже половина перемоги».

 

«Гаррі Поттер та смертельні реліквії» У літку 2007 року вийшла остання книжка з цієї серії. Гаррі звалив на свої плечі таємниче, небезпечне і майже нездійсненнє завдання: знайти і знищити решту Волдемортових горокраксїв. Ще ніколи Гаррі не почувався таким самотнім, а його майбутнє ще ніколи не здава­лося йому таким похмурим... У цій заключній і чи не найяскравішій зі всієї «поттеріани» книзі Дж. К. Ролінґ дає довгоочікувані відповіді на багато запитань. її за­хоплююча манера оповіді з численними несподіваними сюжетними поворотами дарує неймовірну насолоду мільйонам читачів — тим, які трималися з Гаррі аж до самого кінця.

 

Роулінг ще на початку задумала Гаррі Поттера як серію із семи романів, так як «чародійству будуть навчати сім років, з одинадцяти до сімнадцяти, по рокові на кожну книгу».

 

Виконання завдання біля дошки «З’єднай лініями відповідник»

«Гаррі Поттер і філософський камінь» - “Harry Potter and the Philosopher’s Stone”

«Гаррі Поттер і таємна кімната» - Harry Potter and the Chamber of Secrets”

«Гаррі Поттер і в'язень Азкабана» - Harry Potter and the Prisoner of Askaban”

«Гаррі Поттер і келих вогню» - Harry Potter and the Goblet of Fire”

«Гаррі Поттер і орден Фенікса» -Harry Potter and the Order of the Phoenix”

«Гаррі Поттер та напівкровний принц» - Harry Potter and the Half-blood Prince ”

«Гаррі Поттер та смертельні реліквії» - Harry Potter and the Deathly Hallows ”

 

Учитель: Дж. К. Роулінг пише, що усі люди поділяються на магів і маглів, тобто на тих, хто вірить в чудо і на тих, хто не вірить. Виявляється, Гаррі був сином чарівників, магів, які загинули у боротьбі з Волдемортом. 

Демонстрація уривку з кінофільму.

 

Учитель: Чарівники принесли немовля Гаррі на поріг дому його тітки Петунії та дядька Вернона Дурслів.

Демонстрація уривку з кінофільму.

 

Сирота Гаррі провів в родині Дурслів своє дитинство. Як же йому жилося?

Виразне читання уривку. Ст. 184.

Бесіда за запитаннями.

  • Які спогади залишились у Гаррі про аварію?
  • Про що мріяв хлопчик?
  • Чому Гаррі зовсім самотній у школі та поза нею?

 

Вчитель: Та одного разу його життя змінилося. Його запрошено на навчання в Школу магів та чарівників – Хогвартс.»

 

Вчитель: А ви не хотіли б потрапити в цю школу? Може, хтось сміливий спробує перейти невидиму грань між реальним світом і фантастичним? Чи зорієнтуєтесь ви у світі магів?

 

Відгадування магічних речей.

 Учням пропонується пізнати чарівні речі, про які йдеться в кінофільмі «Гаррі Поттер та філософський камінь». Підписані ілюстрації чарівних речей на англійській мові. Учні перекладають на українську мову.

Nimbus 2000 – Німбус – 2000,

A magic wand – чарівна паличка,

A rememberall – Нагадайлик,

 A Golden Snitch – снітч,

A Mirror of Erised – дзеркало Яцрес,

A Sorting Hatсортувальний капелюх.

              An Invisibility Cloak – плащ невидимка

 

Об’єднання в групи.

Вчитель: Потрапивши до школи чарівників, впершу чергу всі розподілялися за факультетами при допомозі Сортувального Капелюху. (З’являється Сортувальний Капелюх)

Років з тисячу тому, як мене пошили,

тут четверо чаклунів школу утворили.

Був то мужній Ґрифіндор зі степів широких,

чарівниця Рейвенклов з-поміж скель високих,

солоденька Гафелпаф з вибалків квітучих,

й честолюбний Слизерин із боліт смердючих.

Закортіло дуже їм школу відкривати,

щоб у ній чарівників юних научати.

Гоґвортс створено було в ті часи прадавні,

й свій гуртожиток завів кожен предок славний.

Різні вартості вони вклали нам у руки,

тож нам треба обирати стрижень для науки.

В Ґрифіндорі споконвік мужніх шанували,

в Рейвенклов з усіх-усюд мудрих набирали.

В Гафелпаф приймали тих, хто був працьовитий,

а до Слизерену — тих, хто гоноровитий.

Всі чотири чаклуни учнів добирали,

та вони не вічні теж — що робити мали?

Мусив Ґрифіндор мене з голови знімати...

Тож відтоді мушу я вас розподіляти.

Надягніть мене мерщій, сядьте в нашім колі,

знайду місце я для всіх у Гоґвортській школі!

(Капелюх розподіляє учнів)

Серед вас є мужні, мудрі, працьовиті,

я дуже радий, що немає гоноровитих.

(На партах назви факультетах)

 

Ґрифіндор, Рейвенклов, Гафелпаф

Gryffingor, Rawenclaw, Hufflepuff

 

Вчитель: Ви чули розповідь Гаррі про те, коли він вперше дізнався, що він чарівник. А коли ж вперше виявились чаклунські здібності Гаррі?

Виразне читання ланцюжком. Ст.182-183

Вчитель: З цього уривку ми дізнались, що в Гаррі є неабиякі чаклунські здібності. Які саме? (Те, що він є змієвуст, тобто людина, що вміє говорити зі зміями). Як ці здібності виявилися вдруге?

Демонстрація уривку з кінофільму.

 

Вчитель: Продовжимо розмову про найважливіші речі. Епіграфом нашого уроку є слова: «Книжки! Розум! Є важливіші речі – дружба, відвага, і …» Чи погоджуєтесь ви з письменницею? Що нам потрібніше у житті? Наші герої теж шукають відповідь на це запитання, а ми повер­немося до нього пізніше.

 

Сприйняття нових знань.

1. Складання схеми «Життя у Гоґвортсі».

  • З чого складалось життя у Гоґвортсі? (Уроки, пригоди, квідич, дружба.)
  • Які пригоди вам запам'ятались? (Опівнічна дуель, троль, Ноберт.)
  • Що допомагало долати різні пригоди? (Готовність ризикувати собою заради іншого.)

І в чарівній грі допомогла також дружба. Таким чином, ми бачи­мо, що дружба допомагає скрізь.

Наша схема матиме такий вигляд:

 

 

 

Учні. Друзями Гаррі стали Рон, Невілл, Герміона, Дамблдор, МакГонагалл та ін., а серед ворогів ми чис­лимо сімейство Дурслів, Квіррелла, Волдеморта, Драко Малфоя. Друзів виявилося, на щастя, більше, ніж ворогів.

Учитель. Як ми пам'ятаємо, до вступу у Хогвартс у Гаррі друзів не було. А тут він їх знайшов. Розкажіть про них.

Учні. Життя Гаррі різко змінилось, у Хогвартсі він був серед своїх. Ще в поїзді він познайомився з тими, хто згодом стане його друзями. Постійно з ним поруч був велетень Хагрід, без якого Гаррі вже не уявляв своє жит­тя. В школі до Поттера всі ставились з повагою, вияв­ляється, у світі магів про нього всі знали, мабуть, йому судилося в майбутньому виконати якусь особливу місію.

Найкращим другом Гаррі став рудий Рон Уізлі, особливо вражає його самопожертва на шаховому полі. Саме від Рона та його сім'ї Гаррі одержав свої перші в житті різдвяні подарунки.

Незграбний Невілл теж як міг прислужився Гаррі, намагався вберегти друга від виключення зі школи. Гаррі зрозумів, що і з дівчатками можна дружити! Герміона Грейнджер — ерудитка, ще до вступу у Хогвартс вивчила всі підручники, завжди була готова до уроків, але списувати не давала. Вона перевіряла до­машні завдання Гаррі та Рона, і таким чином вони всеодно дізнавалися у неї правильні відповіді. Після за­нять «для душі» вона читала товстезні енциклопедії. Її ерудиція допомогла Поттеру виконати важливу місію — врятувати від Волдеморта філософський камінь.

З друзями Гаррі Поттеру пощастило.

 

Бесіда.

Учитель. Подумайте, чим найкраще оволодів Гаррі Поттер протягом першого року навчання у Хогвартсі? Який його найкращий здобуток?

Учні. Вміння дружити, щастя дружити.

Учитель. У Хогвартсі у Гаррі та його друзів формувалися характери. Які риси характеру головного героя та його друзів  вам особливо імпонують?

 

Робота в групах. Гронування. Укр.

Гаррі Поттер – сміливість, готовність до подвигу, вірність у дружбі, самопожертва, справедливість, уміння розби­ратися в людях, розум, спритність у грі у квіддіч, напо­легливість, цілеспрямованість у боротьбі зі злом.

Рон Уізлі – самопожертва, правдивий, людяний, вірний, дружній, мужній, вразливий.

Герміона Грейнджер – ерудитка, логіка і розум, напополеглива, рішуча, спостережлива, вірна дружбі.

 

Робота в групах. Доповни речення. Англ. (Fill in the blanks in the sentences with the words given below)

Harry Potter is friendly. He is very noble and courageous. Ron and Hermione are his friends. He likes to play Quidditch. He is very kind. He fights with evil.

 

Ron Weasley is Harry’s friend. He has red hair and freckles. He is very friendly. He likes truth. Ron is brave. He can play chess very well.

 

Hermione Granger is a very pretty girl. She has thick fair hair. She likes to read books. She is very clever. Hermione is a real boss. She always does her homework and helps Harry and Ron to do lessons.

 

Звернення до епіграфу. Висновок.

Хоча друзі вже володіли деякими вміннями чарівників і чарівним предметами, причина їхньої перемоги – вірна дружба і здатність до самопожертви. Ними керує доброта та любов. Тож яким словом ми можемо продовжити епіграф нашого уроку? ( Любов)

 

 

 

 

 

Робота в групах. Відгадай героя. Укр.

1 група

  • У нього було три голови, три пари бе­зумних очей, три носа, три відкритих слюнявих рота з жовтими іклами, з яких вірьовками висіла слина.

(Собака Пушок)

  • Його обличчя нагадувало гігантський буряк з вусами.

(Дядько Вернон)

  • Ця людина мала два обличчя.

(Професор Квірел)

  • Охляла білявка з довгою шиєю. З та­кою шиєю було дуже зручно підгляда­ти за сусідами.

(Тітка Петунія)

2 група

  • Вельми суворого вигляду жінка в оку­лярах, форма яких була дивно схожа на відмітини навкруг котячих очей.

(Професорка Макгонагл)

  • Цей чоловік був високий, худий і дуже старий, срібне його волосся та борода були такі довгі, що їх можна було зап­равити за пояс.

(Професор Дамблдор)

  • Він майже вдвічі вищий за звичайного чоловіка, має дикий вигляд — скуйо­вджена борода і зарості чорного во­лосся майже повністю приховують йо­го обличчя.

(Хагрід)

  • На лобі з-під чорного волосся видно було дивний шрам, схожий на блис­кавку.

(Гаррі Поттер)

3 група

  • Цей хлопчик нагадував свиню в пе­руці.

(Дадлі)

  • Худий, довжелезний, незграбний. Об­личчя рудого хлопчика було все у вес­нянках.

(Рон Візлі)

  • Дівчинка мала густе каштанове волос­ся.

(Герміона Грейнджер)

  • Хлопчина з блідим обличчям та білим волоссям.

(Драго Малфой)

 

Робота в групах. Кросворд. (до фото дібрати відповідне ім’я персонажа)  Англ.

 

 


 

 

 

 

Harry Potter

 

 

 

Hermione Granger

 

 

 

Ron Weasley

 

 

 

Draco Malfoy

 

 

 

Professor Dumbledore

 

 

 

 

Professor Snape

 

 

 

 

Hagrid

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розповідь про акторів.

Вчитель: Під час сьогоднішнього уроку, та й напередодні, ви переглядали уривки з кінофільму про Гаррі Понтера та його друзів. Варто зазначити, що ролі головних героїв напрочуд вдало зіграли ваші ровесники – актори. Тож сьогодні вони заслуговують на те, щоб ми згадали і про них.

 

Деніел Джекоб Редкліф народився 23 лип­ня 1989 року в західному районі Лондона. На­вчався у приватній школі для юнаків. Уже тоді майбутній кіногерой мріяв про кар'єру актора, проте батьки Деніела досить скептично стави­лися до цього захоплення, бо не дуже вірили в можливості свого сина. Та попри все 1999 року юнак отримує першу роль - маленького Девіда в популярній телепередачі про видатного мага Девіда Коперфільда.

Літо 2000 року перевернуло життя Деніела. Того часу світ уже побачив чотири книжки Джоан Роулінг про пригоди Гаррі Поттера, які були перекладені майже 50-ма мовами. Та Ден ледь осилив перший бестселер із цієї «чаклунської серії», тоді як його однокласники вивчили мало не напам'ять усі чотири. Один із найзавзятіших «поттероманів» якось сказав Редкліфу: «Спробуй се­бе на роль Поттера». Задоволений Ден скромно відмахнувся: «Що ти, на цю роль претендують, напевно, сотні талановитих юнаків. У мене немає жодних шансів!» Хоча надії в Деніела й не бу­ло, та він усеодно спробував, і, як виявилося, не дарма.

На пробах майбутній актор шокував продюсера, виконавши досить складний трюк - стрибнув на стіну й, відштовхнувшись від неї ногами, зробив сальто в повітрі. Тому після перегляду 16-ти тисяч кандидатур на роль Гаррі Поттера продюсер зупинився саме на Деніелові,

 

Емма Уотсон народилася 15 квітня 1990 року в графстві Оксфорд, Англія. Дівчинку назвали на честь бабусі по лінії батька. Емма з батьками переїхала до Франції, де прожили 5 років, а потім знову повернулись в Англію. Її батьки – адвокати. У неї є молодший братик Алекс. Перед тим як потрапити до Голівуду і отримати роль Герміони, Емма грала тільки в шкільних спектаклях. Театральне мистецтво вдосконалювала в танцях і співах. В сім років вона здобула першу премію в поетическом конкурсі ім. Дейзі Пратт.

В 2001 році Емма Уотсон зіграла роль подруги молодого Гаррі Поттера в Школі чародійства і магії. Завдяки гарній зовнішності Емми і проникливості Герміони, дівчинка стала улюбленицею фанатів. 14 січня 2003 року вона отримала приз в номінації за «Кращу жіночу роль серед юних акторів». Її гра у «В’язні Аскабану» також добре сприйнята критиками.

 

Руперт Грінт народився 24 серпня в м. Вотестоун в графстві Хертвордшир. Его мать, Джоан Грінт – домогосподарка, а батько, Найджел Грінт – водій гоночного автомобіля. У нього один брат, Джеймс, та три сестри: Джорджина, Саманта та Шарлотта. До Гаррі Поттера, він з’являвся лише  в пьесах для шкільних й місцевих театральних груп. Він був справжнім фанатом серії книжок про Гаррі Поттера, тому Руперт дуже зацікавився у отриманні ролі Рональда Візлі. Він відіслав на студію своє відео, у якому він пояснює своє бажання отримати роль в цьому фільміFor his audition, he sent a video he made of himself, in which he dressed as his drama teacher, while rapping about how much he wanted the part and won the casting selection with it.. Керівництво фільму було вражене його промовою та взяло на роль Рональда Візлі.

 

Ральф Фаянс – відомий в Британії актор, який блискуче зіграв Лорда Волдемота.

 

З’єднай актора і його роль. (з’єднати портрет, актора (укр., англ.) та персонаж (англ.))

 

 

Actor

Актор

Character

Персонаж

 

 

 

Деніел Джекоб Редкліф

Daniel Radcliffe

 

 

Harry Potter

 

 

 

 

Емма Уотсон

Emma Watson

 

 

Hermione Granger

 

 

 

Руперт Грінт

Rupert Grint

 

 

Ron Weasley

 

Учитель. Повертаємось до проблеми уроку. Що  сприяє популярності книг про Гаррі Поттера? У чому феномен цих романів?

  • Роулінг створила роман про шкільне життя, а це завжди і для всіх цікаво.
  • Цей роман про школу схожий на детектив або бойовик.
  • Більшість людей завжди готова до зустрічі з мрією, з чудом.
  • Джоан Кетлін Роулінг використала кращі набутки світової літератури.
  • Книга вчить вірити у власні сили.
  • У романі Добро перемагає Зло.
  • Книга містить багато цікавих деталей.

 

ІV. Контрольно-оцінювальний етап.

1. Тести.

Запитання для команди І:

1.  Як звали мати Гаррі? (Лілі).

2. Хто з героїв казки мав рубець над лівим коліном у вигляді точної карти лондонського метро? (Дамалдор).

3. Ім'я Гегріда. (Рубеус).

4. Що, за правилами гогвортської ніколи чарів і чаклунства, не дозволялося мати першокласникам? (Власну мітлу).

5. Як звали близнюків Візлі? (Фред іДжордж).

6.  Як звали кицьку сторожа Гогвортса? (Місіс Норіс).

7. Скільки м'ячів потрібно для гри у квідич? (4).

8. Як звали пса Гегріда? (Ікланя).

 

Запитання для команди 2:

1. Як звали батька Гаррі ? (Джеймс).

2. Де спав Гаррі у будинку Дурслів ? (У комірчині під сходами).

3. Як називався банк для чарівників? (Грінготс).

4. З якої платформи вирушали поїзди до Гогвортса? (Плат­форма дев 'ять і три чверті).

5. Як називалося чарівне дзеркало, на яке натрапив Гаррі? (Яцрес).

6. Який предмет викладав професор Снейп? ("Зілля і настої").

7. Від кого Гаррі отримав в подарунок новеньку "Німбус-2000"? (Від професорки Макгонегел).

8. Улюблений шкільний предмет Гаррі Понтера? (Захист від темних Мистецтв)

 

Запитання для команди 3:

1. Ім'я професорки, що викладала захист Трансфігурацію. (Макгонегел).

2.  Як звали сторожа Гогвортса? (Аргус Філч).

3. Найважливіший м'яч у ірі квідич. (Золотий снич).

4. Як звали пса, що охороняв філософський камінь? (Флафі).

5. Хто був капітаном команди Грифіндору із квідичу? (Олівер Вуд).

6. Як називається кожен підрозділ Хогвортса?

7. Назвіть дату народження Джоан Роулінг та Гаррі Понтера. (31 липня).

8. У який день було вбито батьків Гаррі. (31 жовтня, Хелоуін).

 

2. Рефлексія.

Зарубіжна література.

1. Які враження залишились у вас після читання «Гаррі Поттера і філософського каменя»?

  • Мені здалося, що я опинився у Хогвартсі разом із героями книги.
  • Розповідь про популярність цієї книги в цілому світі, відгуки в газетах і, головне, захоплення цією кни­гою нашої вчительки дуже зацікавили нас.
  • Варто було тільки почати читати — і вже немож­ливо було відірватися від книги.
  • Цей роман пробудив у мені пристрасть до чи­тання.

2. Чи запропонували ви прочитати книгу батькам?

  • У моєї бабусі поганий зір. Але, незважаючи на це, вона прочитала «Гаррі Поттера» і була в захваті від книги.
  • На жаль, мої батьки не дуже зацікавились, і це мене дуже засмучує. Але гадаю, що все ж таки мені пощастить загітувати батьків — і ми прочитаємо «Гаррі Поттера» разом.

3. Як ви розумієте визначення «поттероманія»?

  • Це особливе захоплення Гаррі Поттером. Я теж поттероман.
  • Звісно, я поттероманка, адже ця книга мені дуже сподобалась.
  • Поттеромани — це не божевільні люди. А ті, яким дуже подобається «Гаррі Поттер». Звісно, і я поттеро­манка.
  • Я поттероманка. І  моя вчителька англійської мови також.

4. Світ поділяється, як стверджує Роулінг, на магів і маглів. А ким є ви?

  • Я не вважаю себе ні маглом, ні магом. Я щось між тим і тим. Я подібний до Гаррі Поттера, тому частково чарівник, але я не вмію чаклувати, тому я — магл.
  • Усі ми магли, адже не вміємо чарувати. Але мені здається, що всі почувалися б краще саме чарівника­ми.
  • Я вважаю себе маглом, тому що я не вмію чару­вати. Я навіть палички чарівної не бачила.

5. Що сталося б, якби ми змогли запровадити у нашій школі Хогвартські традиції?

  • Навчання стало б цікавішим.
  • Я б запровадила в школі гру у квіддіч.
  • Увів би штрафні і призові очки.
  • Я б запропонувала урочистий бенкет з нагоди початку навчального року.

6. Як би ви скористалися чарівними предметами з «Гаррі Поттера»?

  • Я хотів би володіти мітлою. Друзі кидали б у повітря камінці, а я б їх ловив.
  • Я хочу мати «Німбус-2000», мрію літати за хма­рами.
  • Хотіла б володіти чарівною паличкою. Я здійсни­ла б мрії багатьох людей. І світ став би кращим.
  • Мені б не завадила нагадувалка, щоб нічого не забувати.

 

Англійська мова

Unfortunately here comes the end of our lesson. As the last task for today I want you to be imaginative and to finish these sentences: 

brave, courageous, kind,

friendly, brave, courageous,          

truthful, clever, noble,                                                     Harry.

I want to be such                selfless, strict, loyal,                              as                       Ron.

persistent, smart,                                                          Hermione.

wise, vulnerable, persistent

 

Оцінювання та самооцінування учнів.

«Факультет», який найкраще проявив себе, можна оголосити прийнятими на навчання у Хогвортс.

You were very great today. I’m satisfied with your work. During our lesson every house has got points. Now let’s see what the score is.   So Gryffingor scores …, Hufflepuff gets …, Rawenclaw has got ….

 

Your homework for next lesson will be:

  • to make a illustration to the most thrilling and the most favourite episode from he film and subscribe it.
  • to make a crossword on topic “J.K. Rowling. Harry Potter.”
  • to write a passage answering the question “Do you want to be like Harry? Why?

 

 

Коментування різнорівневого домашнього завдання

Зарубіжна література

 1.Індивідуальне домашнє завдання «найкращим чарівникам»

Вчитель: Чарівники живуть серед нас! Не вірите? Домашнє завдання доставила вам сова-листоноша Букля. (Учні одержують листи з індивідуальними завданнями на спеціальному бланку з атрибутами Хогвартсу)

 

 

 

 

 

 

 

 

Школа чарівників «Хогвартс»

Шановна міс __________!

Яку чарівну річ Ви хотіли б мати? Підготуйте розповідь про те, як би можна було нею скористатися.

Щиро Ваш

Директор Альбус Дамблдор — Кавалер ордена Мерліна І ступеня, Видатний чарівник, Верховний ча­родій, Президент Міжнародної конфедерації магів

 

 

Школа чарівників «Хогвартс»

Шановний містер _____________!

Мені стало відомо, що Ви відмінно знаєте все про Хог­вартс, про наші правила і за­борони. Чи схожі ці правила і заборони на Ваші, маглівські? Напишіть про це.

Щиро Ваш

Директор Альбус Дамблдор — Кавалер ордена Мерліна І ступеня, Видатний чарівник, Верховний ча­родій, Президент Міжнародної конфедерації магів.

 

 

Школа чарівників «Хогвартс»

Шановна міс _________________!

Ви   чимось  нагадуєте Герміону   Грейнджер.   Чи хотіли б Ви дійсно бути на неї схожою? Що Вас приваблює у цій дівчинці? Напишіть про це.

Щиро Ваш

Директор Альбус Дамблдор — Кавалер ордена Мерліна І ступеня, Видатний чарівник, Верховний ча­родій, Президент Міжнародної конфедерації магів.

 

2. Творча робота:

  • Що трапилося, якби Рон, Гаррі та Герміона потрапили в Слізерінг?

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Михайліченко Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Англійська мова (5-й рік навчання) 5 клас (Несвіт А.М.)
Додано
24 вересня 2019
Переглядів
6465
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку