Інтегрований урок НУШ "Я досліджую світ" тема: "Погода"

Про матеріал
Розробила викладач образотворчого мистецтва: Анікіна Тетяна Олександрівна. Інтегрований урок для 1 класу НУШ « Я досліджую світ» природнича та мистецькі галузі. Тема: Погода Мета: дати учням поняття про погоду та її складові елементи; вчити спостерігати за погодою свого краю восени; розвивати спостережливість, кмітливість; виховувати розуміння важливості для людей знань про погоду та її зміни. Орієнтовний план уроку Організація класу Вправа «Усмішка». 1 хв. Психоемоційне налаштування на урок. Прийом «Спіймай мій настрій» Девіз уроку 2 хв. Мотивація навчальної діяльності 1. Фенологічні спостереження 2. Розповідь вчителя 5 хв. Повідомлення теми та мети уроку. 1 хв. Вивчення нового матеріалу 1.Асоціативний кущ. 2.Мозкова атака 3.Прийом «Проблемне питання» 4.Бесіда про погоду та її показники 5.Робота в парах (малюнки) 6.Розповідь 11хв. Закріплення вивченого матеріалу Гра «Цікаві задачки» Робота в зошиті Гра «Впізнай за описом» Опрацювання вірша 10 хв. Підсумок заняття. 2 хв. Прибирання робочих місць. 3 хв. Усього тривалисть 35 хв. Хід уроку: І. Організаційний момент Як вас друзі всіх багато: Синьооких і чорнявих, Карооких і білявих, І високих і низеньких, Всіх я рада привітати , І найкраще побажати, Встаньте, діти, всі рівненько І скажіть: «Добрий день!» Вправо, вліво поверніться Один одному всміхніться І почнемо наш урок - Сідайте діти. ІІ. Психоемоційне налаштування на урок. Прийом «Спіймай мій настрій» – Діти, всі ми хочемо бути щасливими. Тому усміхніться небу, сонцю, деревам, людям. Станьте добрими чарівниками і подаруйте одне одному усмішку, адже усмішка ваша – це ключ до співпраці. Девіз нашого уроку: «Зима, весна, яскраве літо І осені барвисті шати; Живемо у прекраснім світі, Його нам треба пізнавати!». – Наш урок буде трохи незвичайний. Він називається урок-презентація. Я буду презентувати і подавати вам нові знання у трохи незвичній для вас формі. А ще наш урок буде пізнавальний. Ви дізнаєтесь багато нового, цікавого. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності 1. Фенологічні спостереження — Яка зараз пора року? —Який місяць? А чому він так називається ? —Яке число? — Тепло чи холодно надворі? — Якого кольору небо ? — Яка температура повітря? —Який стан неба (хмарність)? — Чи були сьогодні протягом дня опади? — Чи є на вулиці вітер? — А які рослини ви бачили, коли йшли до школи? Як вони змінилися? —Чи бачили ви пташок? Яких саме? Які зміни сталися у їх поведінці? На слайді – ворона, горобець, сорока, синичка. — А як виглядає ворона? Горобчик? Сорока? Синичка? Всі спостереження записуємо у календар погоди у ваших зошитах(СЛАЙД) Отже, продовжуйте і далі слідкувати за природою. 2. Розповідь вчителя – Про неї кажуть: гарна, примхлива, дощова, холодна, тепла. Можна було б дібрати ще багато слів для її характеристики. Ми стикаємося з цим поняттям щодня. Саме її стан підказує, що слід одягати виходячи з дому. А ще дізнатися про неї допоможе правильно прочитаний акровірш. По телевізору щодня, О тій самій годині Готуйся слухати прогноз. Ой дощик буде нині! До школи йдеш чи в іншу путь, А парасольку не забудь. – Про що йдеться? Правильно, про погоду. – Важливість вивчення цієї теми очевидна, адже від стану погоди залежить робота людей у різних сферах діяльності: весняні роботи в полі, в саду, робота льотчиків та людей інших професій. ІV. Повідомлення теми та мети уроку – Темою нашого уроку є «Погода». Ми з вами засвоїмо що таке погода, які є показники погоди, як, де, за допомогою яких приладів визначають або прогнозують погоду. V. Вивчення нового матеріалу 1. Асоціативний кущ ПОГОДА Опади, стан неба, температура, спостереження, одяг, прикмети, вітер, захворювання… Хмарка слів (приблизно так – ключові слова теми, намалюю) 2. Мозкова атака Пригадаємо : — За допомогою якого приладу визначають температуру повітря? — Що таке вітер? (Вітер — це рух повітря.) — Що таке хмарність? (Хмарність — це ступінь покриття неба хмарами.) — Які бувають дні за хмарністю? (Дні бувають ясні, похмурі, хмарні.) —Які бувають опади? — Як ви вважаєте, що найбільше впливає на погоду? (Сонце, бо саме його промені зігрівають поверхню Землі.) Погода – це стан неживої природи в певній місцевості і в певний час.(СЛАЙД) ПОВТОРИТИ 3. Прийом «Проблемне питання» — Які ж показники допоможуть охарактеризувати погоду? (Температура повітря, хмарність, вітер, опади, інші явища природи) Погода залежить від того, як сильно і довго освітлює і зігріває сонечко поверхню Землі, чи є хмаринки на небі, які вони та скільки їх, чи є вітер, чи є опади: дощ, сніг, туман, роса та інші.(СЛАЙДИ) - Давайте з вами повторимо. Отже, від чого залежить погода? Бесіда про погоду та її показники 1) Сонячне освітлення Давайте пригадаємо, який за тривалістю день влітку? А взимку? (СЛАЙД) 2) Згадайте, а коли дні найжаркіші? А найхолодніші? Як можна визначити температуру повітря? (СЛАЙД) Спостереження за температурою повітря потрібно проводити один раз на добу в один і той самий час, бо температура повітря залежить від висоти Сонця. Чим вище сонце, тим тепліше. Термометр кріплять із зовнішньої сторони вікна, що найменше нагрівається сонцем, нарівні очей людини, яка буде ним користуватись.(СЛАЙД) 3) Хмарність Як ви розумієте, що таке хмарність? Коли хмар більше взимку чи влітку? Влітку небо менше покрито хмарами. Можна часто бачити поодинокі білі хмарки, що нагадують шматочки вати, розкиданої по небу. (СЛАЙД) Темні великі хмари приносять зливи та грози. (СЛАЙД) Восени небо все частіше покривають низькі та темні хмари. Вони приносять довгі затяжні дощі. Взимку та навесні на небі все менше хмаринок. 4) Опади Які опади ви знаєте?( сніг, дощ, град, роса, туман, іній) Які опади влітку?(дощ, град, роса) А восени?(затяжні дощі, туман) Подивіться відео, та скажіть звідки з’являється дощ? Відео про дощик -Тож, як з’являється дощ? 5) Вітер. - Яким буває вітер? (Вітер буває слабкий, помірний або силь¬ний.) (СЛАЙД) - Отже, якими показниками характеризується погода? - Як ви думаєте чи може стан погоди впливати на рослини? - Як змінюються рослини восени ?Чому?(листочки жовтіють та падають, бо їм не вистачає сонячного світла) - Чи впливає погода на світ тварин? Як саме?( впливають на поведінку тварин, деякі впадають в сплячку, запасаються поживними речовинами, комах немає, птахи відлітають у теплі краї.) - Отже, чи впливає погода на світ тварин і рослин? Як саме? ( коли тепло – все оживає, розквітає, а коли холодно – ховаються) 5. Робота в парах А зараз ви попрацюєте в парах. Так як тема нашого уроку «Погода» То зараз ви розфарбуєте малюнки «Погода в різні пори року». Приготуйте ваші олівці Давайте, пригадаємо які кольори переважають весною? А влітку? Восени? Взимку? Спробуйте найточніше передати погоду кожної пори року. А потім розкажете якою буває погода окремої пори року Розфарбовування малюнків на тему «Погода» Розповідь учнів про погоду на малюнках. Визначають в яку пору року це буває. 6. Розповідь Щодня погода приносить людям радість або лихо. Трапляється, що життя людини залежить від погоди. Для того щоб протистояти грізним явищам погоди, людям необхідно знати, яка погода буде завтра. Усі відомості про погоду ми отримуємо завдяки щоденним спостереженням за нею, а також із різних джерел: радіо, телебачення, газет, мережі Інтернет, Інакше ці відомості ще називають «прогноз погоди». – Що ж таке прогноз погоди? Увага на дошку. Прогноз погоди – це передбачення якою буде погода . – Ви з першого класу вели спостереження за погодою і записували їх у календар погоди. Пригадаємо, які існують умовні позначення (СЛАЙД) для передачі на папері, екрані комп’ютера чи телевізора погоди. Спостереження за погодою — це спостереження за: • температурою повітря; +5° •вітром ; • станом неба; • опадами. ФІЗХВИЛИНКА (20 хв. уроку) V. Закріплення вивченого матеріалу 1. Гра «Цікаві задачки» – Щоб краще відпочити, давайте змінимо вид діяльності і пограємо в гру. 1. Термометр показує три градуси морозу. Скільки градусів морозу покажуть два таких термометри? (Три). 2. О 14 годині у Львові йшов дощ. Чи буде сонячна погода у Львові через десять годин? (Буде ніч). 2. Робота в зошиті Ст.25 вправа 1 Відкрийте зошити на сторінці 25, Подивіться на 1 завдання. Вам необхідно дописати пропущені слова у визначення. Давайте прочитаємо визначення і вставимо необхідне Погода – це певний стан неживої природи. До показників погоди належать: тривалість сонячного освітлення, температура повітря, стан неба – хмарність, опади й вітер. 3. Гра «Впізнай за описом» Зірка сніжно-біла на рукав мені злетіла, Доки ніс її сюди, стала краплею води. (сніг) ***В яку пору року можна спостерігати сніг? В небі хмаронька пливла, Хмарка сльозки пролила На капусту, буряки, На зелені огірки, І на трави, і на хвощ… То не сльози — то йде…(дощ) Які дощі йдуть влітку? (Зливи, можуть бути і грози) А восени? (Затяжні дощі) Пухнаста вата Пливе кудись. Чим вата нижче, Тим дощик ближче. (Хмара) В яку пору року ми найчастіше спостерігаємо білі пухнасті хмаринки? Він шепоче: «Шу-шу-шу… Листя обірвать спішу. З ним я у осіннім гаї У таночку покружляю». (Вітер) Яким буває вітер? (холодним, теплим, сильним, легеньким, вологим, сухим і т. д.) 4.Опрацювання вірша - Діти, прослухайте уважно вірш, та подумайте чи правильний одяг обрала дівчинка на прогулянку взимку? Галя невеличка Одяглась у три спіднички, У плетений светерок, У тепленький кожушок, Ще й напялила на вуха Білу шапочку із пуху. Стоїть Галя на порозі - Все стоїть, іти не в змозі. - Діти, чи правильний одяг обрала Галя для прогулянки узимку? Який одяг і взуття треба обирати для прогулянок? (Одяг повинен відповідати погоді і порі року. Повинен бути зручний і не надто жаркий) Слайд – Одяг в різні пори року - Подивіться на малюнок і скажіть який одяг потрібно вдягати, коли падає сніг ? Коли світить сонечко? Коли йде дощ ? - VI. Підсумок заняття. - Яку тему ми сьогодні вивчали? - Що таке погода ? - Якими показниками характеризується погода? VII. Прибирання робочих місць.
Перегляд файлу

   Розробила   викладач  образотворчого мистецтва: Анікіна Тетяна Олександрівна.             

 Інтегрований урок для 1 класу НУШ « Я досліджую світ» природнича та мистецькі галузі.

Тема: Погода

Мета: дати учням поняття про погоду та її складові елементи; вчити спостерігати за погодою свого краю восени; розвивати спостережливість, кмітливість; виховувати розуміння важливості для людей знань про погоду та її зміни.

 

Орієнтовний план уроку

Організація класу

   Вправа «Усмішка».

 

1 хв.

Психоемоційне налаштування на урок. Прийом «Спіймай мій настрій»

  Девіз  уроку

2 хв.

Мотивація навчальної діяльності

1. Фенологічні спостереження

2. Розповідь вчителя

5 хв.

Повідомлення теми та мети уроку.

1  хв.

Вивчення нового матеріалу

1.Асоціативний кущ.

2.Мозкова атака

3.Прийом «Проблемне питання»

4.Бесіда про погоду та її показники

5.Робота в парах (малюнки)

6.Розповідь

11хв.

Закріплення вивченого матеріалу

Гра «Цікаві задачки»

Робота в зошиті

Гра «Впізнай за описом»

Опрацювання вірша

 

10 хв.

Підсумок заняття.   

2 хв.

Прибирання робочих місць.

 

3 хв.

Усього тривалисть

35 хв.

 

 

Хід уроку:

І. Організаційний момент

Як вас друзі всіх багато:

Синьооких і чорнявих,

Карооких і білявих,

І високих і низеньких,

Всіх я рада привітати ,

І найкраще побажати,

Встаньте, діти, всі рівненько

І скажіть: «Добрий день!»

Вправо, вліво поверніться

Один одному всміхніться

І почнемо наш урок

  •              Сідайте діти.

ІІ. Психоемоційне налаштування на урок. Прийом «Спіймай мій настрій»

  – Діти, всі ми хочемо бути щасливими. Тому усміхніться небу, сонцю, деревам, людям. Станьте добрими чарівниками і подаруйте одне одному усмішку, адже усмішка ваша – це ключ до співпраці.

Девіз нашого уроку:

«Зима, весна, яскраве літо

І осені барвисті шати;

Живемо у прекраснім світі,

Його нам треба пізнавати!».

 – Наш урок буде трохи незвичайний. Він називається урок-презентація. Я буду презентувати і подавати вам нові знання у трохи незвичній для вас формі. А ще наш урок буде пізнавальний. Ви дізнаєтесь багато нового, цікавого.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Фенологічні спостереження

— Яка зараз пора року?
—Який місяць? А чому він так називається ?
—Яке число?
— Тепло чи холодно надворі?
— Якого кольору небо ?
— Яка температура повітря?

—Який стан неба (хмарність)?
— Чи були сьогодні протягом дня опади?

— Чи є на вулиці вітер?

— А які рослини ви бачили, коли йшли до школи? Як вони змінилися?

—Чи бачили ви пташок? Яких саме? Які зміни сталися у їх поведінці? На слайді – ворона, горобець, сорока, синичка.

— А як виглядає ворона?  Горобчик? Сорока? Синичка?

Всі спостереження записуємо у календар погоди у ваших зошитах(СЛАЙД)

Отже, продовжуйте і далі слідкувати за природою.

2. Розповідь вчителя

  – Про неї кажуть: гарна, примхлива, дощова, холодна, тепла. Можна було б дібрати ще багато слів для її характеристики. Ми стикаємося з цим поняттям щодня. Саме її стан підказує, що слід одягати виходячи з дому. А ще дізнатися про неї допоможе правильно прочитаний акровірш.

По телевізору щодня,

О тій самій годині

Готуйся слухати прогноз.

Ой дощик буде нині!

До школи йдеш чи в іншу путь,

А парасольку не забудь.

– Про що йдеться? Правильно, про погоду.

 – Важливість вивчення цієї теми очевидна, адже від стану погоди залежить робота людей у різних сферах діяльності: весняні роботи в полі, в саду, робота льотчиків та людей інших професій.

 

ІV. Повідомлення теми та мети уроку

 – Темою нашого уроку є «Погода». Ми з вами засвоїмо що таке погода, які є показники погоди, як, де, за допомогою яких приладів визначають або прогнозують погоду.

V. Вивчення нового матеріалу

  1. Асоціативний кущ

                        ПОГОДА

Опади, стан неба, температура, спостереження, одяг, прикмети, вітер, захворювання…

Хмарка слів (приблизно так – ключові слова теми, намалюю)

 

 

  1. Мозкова атака

 

Пригадаємо :

— За допомогою якого приладу визначають температуру повітря?
— Що таке вітер? (Вітер — це рух повітря.)
— Що таке хмарність? (Хмарність — це ступінь покриття неба хмарами.)
— Які бувають дні за хмарністю? (Дні бувають ясні, похмурі, хмарні.)
—Які бувають опади?
— Як ви вважаєте, що найбільше впливає на погоду?

(Сонце, бо саме його промені зігрівають поверхню Землі.)

Погода – це стан неживої природи в певній місцевості і в певний час.(СЛАЙД)     ПОВТОРИТИ

3. Прийом «Проблемне питання»
— Які ж показники допоможуть  охарактеризувати погоду?

(Температура повітря, хмарність, вітер, опади, інші явища природи)

 

 Погода  залежить від того, як сильно і довго освітлює і зігріває сонечко поверхню Землі, чи є хмаринки на небі, які вони та скільки їх, чи є вітер, чи є опади: дощ, сніг, туман, роса та інші.(СЛАЙДИ)

- Давайте з вами повторимо. Отже, від чого залежить погода?

Бесіда про погоду та її показники

  1. Сонячне освітлення

Давайте пригадаємо, який за тривалістю день влітку? А взимку? (СЛАЙД)

  1. Згадайте, а коли дні найжаркіші? А найхолодніші?

Як можна визначити температуру повітря? (СЛАЙД)

Спостереження за температурою повітря потрібно проводити один раз на добу в один і той самий час, бо температура повітря залежить від висоти Сонця. Чим вище сонце, тим тепліше.
Термометр кріплять із зовнішньої сторони вікна, що найменше нагрівається сонцем, нарівні очей людини, яка буде ним користуватись.(СЛАЙД)

  1. Хмарність

Як ви розумієте, що таке хмарність?

Коли хмар більше взимку чи влітку?

Влітку небо менше покрито хмарами. Можна часто бачити поодинокі білі хмарки, що нагадують шматочки вати, розкиданої по небу. (СЛАЙД) Темні великі хмари приносять зливи та грози. (СЛАЙД)

Восени небо все частіше покривають низькі та темні хмари. Вони приносять довгі затяжні дощі.

Взимку та навесні на небі все менше хмаринок.

  1. Опади

Які опади ви знаєте?( сніг, дощ, град, роса, туман, іній)

Які опади  влітку?(дощ, град, роса) А восени?(затяжні дощі, туман)

Подивіться відео, та скажіть звідки з’являється дощ?

Відео про дощик

-Тож, як з’являється дощ?

5) Вітер.

  • Яким буває вітер? (Вітер буває слабкий, помірний або силь­ний.) (СЛАЙД)
  • Отже, якими показниками характеризується погода?
  • Як ви думаєте чи може стан погоди впливати на рослини?
  • Як змінюються рослини восени ?Чому?(листочки жовтіють та падають, бо їм не вистачає сонячного світла)
  • Чи впливає погода на світ тварин? Як саме?( впливають на поведінку тварин, деякі впадають в сплячку, запасаються поживними речовинами, комах немає, птахи відлітають у теплі краї.)
  • Отже, чи впливає погода на світ тварин і рослин? Як саме? ( коли тепло – все оживає, розквітає, а коли холодно – ховаються)

5. Робота в парах

А зараз ви попрацюєте в парах. Так як тема нашого уроку «Погода»

То зараз ви розфарбуєте малюнки «Погода в різні пори року». Приготуйте ваші олівці

Давайте, пригадаємо які кольори переважають весною? А влітку? Восени? Взимку?

Спробуйте найточніше передати погоду кожної пори року.

А потім розкажете якою буває погода окремої пори року

Розфарбовування малюнків на тему «Погода»

Розповідь учнів про погоду на малюнках. Визначають в яку пору року це буває.

6. Розповідь

Щодня погода приносить людям радість або лихо. Трапляється, що життя людини залежить від погоди. Для того щоб протистояти грізним явищам погоди, людям необхідно знати, яка погода буде завтра. Усі відомості про погоду ми отримуємо завдяки щоденним спостереженням за нею, а також із різних джерел: радіо, телебачення, газет, мережі Інтернет, Інакше ці відомості ще називають «прогноз погоди».

 – Що ж таке прогноз погоди? Увага на дошку.

Прогноз погоди – це передбачення якою буде погода .

– Ви з першого класу вели спостереження за погодою і записували їх у календар погоди. Пригадаємо, які існують умовні позначення (СЛАЙД) для передачі на папері, екрані комп’ютера чи телевізора погоди. Спостереження за погодою — це спостереження за:
• температурою повітря; +5°
•вітром ;
• станом неба;
• опадами.

ФІЗХВИЛИНКА (20 хв. уроку)

V. Закріплення вивченого матеріалу

 1. Гра «Цікаві задачки»

 – Щоб краще відпочити, давайте змінимо вид діяльності і пограємо в гру.

 1. Термометр показує три градуси морозу. Скільки градусів морозу покажуть два таких термометри? (Три).

 2. О 14 годині у Львові йшов дощ. Чи буде сонячна погода у Львові через десять годин? (Буде ніч).

2. Робота в зошиті

Ст.25 вправа 1

Відкрийте зошити на сторінці 25, Подивіться на 1 завдання. Вам необхідно дописати пропущені слова у визначення. Давайте прочитаємо визначення і вставимо необхідне

Погода – це певний стан неживої природи. До показників погоди належать: тривалість сонячного освітлення, температура повітря, стан неба – хмарність, опади й вітер.

  1. Гра «Впізнай за описом»

Зірка сніжно-біла на рукав мені злетіла,
Доки ніс її сюди, стала краплею води.
(сніг)

***В яку пору року можна спостерігати сніг?


В небі хмаронька пливла,
Хмарка сльозки пролила
На капусту, буряки,
На зелені огірки,
І на трави, і на хвощ…
То не сльози — то йде…(дощ)

 

Які дощі йдуть влітку? (Зливи, можуть бути і грози)

А восени? (Затяжні дощі)

 

Пухнаста вата
Пливе кудись.
Чим вата нижче,
Тим дощик ближче.
(Хмара)

В яку пору року ми найчастіше спостерігаємо білі пухнасті хмаринки?

 

Він шепоче: «Шу-шу-шу…
Листя обірвать спішу.
З ним я у осіннім гаї
У таночку покружляю».
(Вітер)

Яким буває вітер? (холодним, теплим, сильним, легеньким, вологим, сухим і т. д.)

4.Опрацювання вірша

- Діти, прослухайте уважно вірш, та подумайте чи правильний одяг обрала дівчинка на прогулянку  взимку?

Галя невеличка

Одяглась у три спіднички,

У плетений светерок,

У тепленький кожушок,

Ще й напялила на вуха

Білу шапочку із пуху.

Стоїть Галя на порозі -

Все стоїть, іти не в змозі.

- Діти, чи правильний одяг обрала Галя для прогулянки узимку?

Який одяг і взуття треба обирати для прогулянок? (Одяг повинен відповідати погоді і порі року. Повинен бути зручний і не надто жаркий)

Слайд – Одяг в різні пори року

  • Подивіться на малюнок і скажіть який одяг потрібно вдягати, коли падає сніг ? Коли світить сонечко? Коли  йде дощ ?

VI. Підсумок заняття.

  • Яку тему ми сьогодні вивчали?
  • Що таке погода ?
  • Якими показниками характеризується погода?

 

VII. Прибирання робочих місць.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

C:\Users\Сергей\AppData\Local\Temp\1452170160_solnce-na-polyanke_1_raskrasku.com.jpg

 

 

 

 

C:\Users\Сергей\AppData\Local\Temp\thumb_img_568b6f44ec93c_resize_900_5000.jpg

 

C:\Users\Сергей\AppData\Local\Temp\osen.jpg

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Таран Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 жовтня 2019
Переглядів
7662
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку