ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК з української та англійської мов для 2 класу.
Тема уроку української мови: закріплення знань про слова, що означають назви предметів. Розпізнавання слів за питаннями хто? що? Складання речень.
Тема уроку англійської мови : Шкільні речі.
Мета: поглибити знання дітей про слова, назви предметів, вчити групувати їх за родовими та видовими ознаками; збагачувати активний словниковий запас дітей; повторити та узагальнити знання дітей по темі з англійської мови; розвивати аналітичне вміння, увагу, здатність працювати за зразком, в парах та групах; стимулювати інтерес до уроків української та англійської мов; заохочувати до пошуку нових знань; виховувати дітей охайними, дбайливими господарями.
ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК
з української та англійської мов
Тема уроку української мови: закріплення знань про слова, що означають назви предметів. Розпізнавання слів за питаннями хто? що? Складання речень.
Тема уроку англійської мови : Шкільні речі.
Мета: поглибити знання дітей про слова, назви предметів, вчити групувати їх за родовими та видовими ознаками; збагачувати активний словниковий запас дітей; повторити та узагальнити знання дітей по темі з англійської мови; розвивати аналітичне вміння, увагу, здатність працювати за зразком, в парах та групах; стимулювати інтерес до уроків української та англійської мов; заохочувати до пошуку нових знань; виховувати дітей охайними, дбайливими господарями.
Обладнання: роздатковий матеріал, підручники з української мови, з англійської мови, коробка зі шкільними речами, кулька, мультимедійна презентація, ноутбук.
Хід уроку.
І. ПОЧАТОК УРОКУ.
1.Організаційний момент. Привітання.
Вчитель української мови:
Любі діти, у наш клас завітали гості щирі,
Привітайте в добрий час гостей посмішкою й миром.
Учні: Доброго ранку!
Вчитель англійської мови:
Good morning, children! I’m glad to see you!
Учні вітають вчителя віршем:
Good morning, good morning, good morning to you!
Good morning, good morning, I’m glad to see you!
2. Повідомлення теми та мети уроку, мотивація навчальної діяльності, зазначення про особливість уроку.
Вчитель української мови:
Сьогодні в нас незвичайний урок, тому що ми поєднаємо урок української мови з уроком англійської мови. Адже на уроках англійської мови, як мені відомо, ви вже познайомилися із словами – назвами шкільних предметів, навчилися ставити до них запитання. Отже, сьогоднішній урок проведемо під девізом «Думаємо швидко, відповідаємо правильно, пишемо каліграфічно, гарно і грамотно!»
3. Стимулювання навчально-пізнавальної діяльності учнів.
1). Мовленнєва зарядка.
T: It’s high time to remember the rhyme
Rhyme ( Presentation)
Pencil, pencil - олівець,
Flower - квітка. Молодець!
Children – діти до школи йдуть.
Зошит – Copybook – несуть.
4. Вивчення нового матеріалу.
1)Робота з предметними малюнками.
Вчитель української мови:
- Назвіть предмети українською мовою (вчитель показує малюнки предметів)
(Вчитель показує предмет, ставлячи до нього запитання Хто це? Що це?) (Олівець, учень, книжка, портфель, вчитель, зошит, стіл)
- Чому до одних предметів я ставила питання Що?, а до інших – Хто?
- Назвіть предмети серед даних, які відповідають на питання Хто?
- А яке питання поставимо до інших предметів? (Що?)
- Як можна назвати ці предмети узагальнюючим словом? (Шкільне приладдя, шкільні речі).
2) Game “Speed remembering”.
Let's play the game «Speed remembering». (Гра проводиться зі словами: pen, pencil, bag, book, chair, copybook, ruler, blackboard.) Демонстрація предметів, та називання їх англійською мовою. What is this? – This is a pen.
- А тепер ми з вами згадаємо, як називаються предмети, які знаходяться у ваших портфелях, але англійською мовою. (Показ презентації «Шкільні речі», учні хором називають відповідне до малюнку англійське слово).
2) Робота з підручником. Ознайомлення з правилом.(с.87)
- Отже, діти, назви людей і тварин відповідають на питання Хто? Назви всіх інших предметів відповідають на питання Що?
- Давайте прочитаємо це правило з підручника і запам’ятаємо його.
- Молодці!
3) Каліграфічна хвилинка.
Відгадайте загадку:
Носить мене за плечима кожна дівчина й хлопчина.
Можу я все донести, що береш до школи ти.
ПОРТФЕЛЬ
4. Релаксація.
(Звучить повільна музика – шум моря)
Вчитель української мови:
Заплющте очі. Розслабте м’язи. Уявіть себе на березі моря. Багато води. Повіває легесенький вітерець. Ви вдихаєте свіже морське повітря. Простежте очима за хвилею. Вона гойдає вас. А над вами чисте, прозоре, блакитне небо. Стоп. Повільно розплющте очі. Продовжуємо працювати.
5. Закріплення набутих знань. (Розвиток умінь та навичок).
1). Перевірка засвоєння ЛО у грі «Touch and guess»
- Let’s play a game «Touch and guess» (Спочатку учитель грає з 2-3 учнями, учні дістають предмети з коробки і вгадують предмет із заплющеними очима, потім учні грають парами. Учні по черзі підходять дають предмети один одному, один з учнів заплющує очі, а інший питає «What is this?» Учень має здогадатися, що за предмет у нього в руках та відповісти “This is )
2)Гра «Загублене ехо» (Вчитель називає частинку слова, а учні мають здогадатися яке слово малося на увазі, наприклад : cil- pencil, ook – book, box– pencil-box, book – copybook, ler - ruler).
3) Введення в мовлення учнів нового мовленнєвого зразка “I have a …”
А зараз, діти ми з вами дізнаємося, як сказати, що у вас є якийсь предмет. Для цього в англійській мови ми використовуємо фразу “I have a …” давайте спробуємо скласти речення з цією фразою. (Діти по черзі кажуть, що в них є на парті, в портфелі…)
4) Вчитель української мови:
А тепер давайте спробуємо скласти речення з окремими словами українською мовою, а потім англійською. (Учні усно складають речення українською мовою. Потім складають англійською та перекладають на українську мову).
5) Вчитель української мови:
Діти, давайте пограємо ще в одну гру «Знайди зайвий предмет!»(Учням пропонуються слайди презентації з зображенням предметів шкільного використання, але на кожному слайді є зайвий предмет. Завдання: знайти зайвий предмет та пояснити, чому вони вважають, що він зайвий, назвати його українською, а потім англійською мовою.)
6) Вчитель англійської мови:
Наступна наша гра «Snowballs». Ви ж напевно ліпили взимку снігові кульки? Отже вам повинно сподобатися наступне завдання. Вам треба називати слова, які ми з вами вже вивчили, але перший називає одне слово, другий називає слово попереднього учня та додає своє, і т.д. Наприклад: 1- a pen, 2- a pen, a pencil, 3 – a pen, a pencil, a book…
Виграє той, хто запам’ятає та назве найбільше слів. Будьте дуже уважними!
ЗАКІНЧЕННЯ УРОКУ.