IНТЕГРОВАНИЙ УРОК США У 1920-1930-Х РР. ХХ СТ. 10 КЛАС.

Про матеріал
Форма проведення: урок - віртуальна подорож, інтегрований урок. Міжпредметні зв'язки: всесвітня історія, англійська мова.
Перегляд файлу

H:\США англ-истор\02.11 США\geo_map_usa_blank.gif

 

IНТЕГРОВАНИЙ УРОК

ВСЕСВIТНЯ IСТОРIЯ ТА АНГЛIЙСЪКА МОВА

 10 КЛАС

СШАУ 1920-1930-Х РР. ХХ СТ.

 

 

 

Підготували та провели:

Вчитель історії Даценко К.В.,

Вчитель англ.мовиБондік О.Л.

 

 

Київ – 2018/19н.р.

IНТЕГРОВАНИЙУРОК

США У 1920-1930-Х РР. ХХ СТ. 10 КЛАС.

Очікувані результати.

Після цього уроку учні зможуть:

Історія:

  • давати оцінку наслідкам Першої Світової війни для США;
  • характеризувати д06у «проспериті» у США;
  • визначати причини й наслідки «Великої депресії» у США;
  • аналізувати шляхи подолання проявів світової економічної кризи у США (Новий курс Ф. Д. Рузвельта);
  • формувати в учнів уміння аналізувати й узагальнювати історичний матеріал: аналізувати доступні для розуміння історичні джерела та літературу, інтерпретувати історичну інформацію,
  • розглядати події та явища;
  • давати оцінкудіяльностіпровіднихполітичних діячів;
  • розвивати історичне мислення учнів.

Англійська мова

  • повторити й закріпити англомовну лексику з теми;
  • ознайомити учнів з новими словами й активізувати уживання під час уроку;
  • сприяти зростанню зацікавленості учнів до icтopiї іноземних держав, їхньому 6ажанню самостійно поповнювати свої знання,
  • формувати в учнів розуміння важливості володіння іноземною мовою й потреби користуватися нею як засобом спілкування для виховання майбутнього фахівця.

Форма проведення: урок - віртуальна подорож,інтегрований урок.

Тип уроку: вивчення нових знань.

Основні поняття: «проспериті», «Велика депресія», «Новий курс», фондова біржа, кейнсіанська теорія державного регулювання економікою.

Основні дати:

1923 – 1928 – період «проспериті» у США;

29 жовтня 1929 року – крах   на Нью-Йоркській біржі («чорний вівторок»);

1929 – 1933 рр. – «Велика депресія»;

1933 – 1938 рр. – «Новий курс» Ф. Д. Рузвельта.

 

Основні постаті: Вудро Вильсон, Ф. Рузвельт, Г.Форд, Дж. М. Кейнс.

Обладнання:підручники, мультимедійне обладнання, роздавальний матеріал, портрети американських президентів, карта cвіту (США),символіка США.

Міжпредметні зв'язки: всесвітня історія, англійська мова.

XIД УРОКУ

1.ОРГАНI3АЦIЙНИЙ МОМЕНТ

Підготовкаучнів до уроку, емоційне налаштування, пepeвipкaприсутніх

Учитель iстopiї. Дорогi учні! Наш уроксьогодні буде незвичний.

 

Картинки по запросу корзина с овощами фотоВчитель англ.мови. Today we’ll have the unusual lesson. We are studying the History using English. But at first, look here! We have a basket with some vegetables, which we’ll give to our guests. You help them to understand what the common is between these vegetables from Ukraine and our lesson.

(They were carried by Spanish Conquistadors to Europe from America)

Do you know some interesting facts about these events?

(Wild potato species can be found throughout the Americas, from the United States to southern Chile. When Spanish Conquistadors took over Peru in 1536, they loved potatoes so much that they brought them back to Europe. They became very popular, until the potatoes ended up being destroyed by a plant disease known as potato blight. This was one of the main causes of the Great Famine in Ireland (1845-1852), which killed more than one million people.

Potatoes were introduced in the United States during colonial times. Eventually, they made their way to Idaho in 1836. As of 2016, Idaho was the largest producer of potatoes in the United States. Another big moment in American potato history is when Thomas Jefferson served French fries at a White House dinner. Today, potatoes are grown in more than 100 countries all over the world.

The Spanish discovered the tomato from their contact with the Aztec during the Spanish colonization of the Americas and brought it to Europe. From there, the tomato was introduced to other parts of the European-colonized world during the 16th century. Most Europeans thought that the tomato was poisonous because of the way plates and flatware was made in the 1500's.

Eventually the Spanish discovered cocoa beans and began to covet them for trading. Initially, the Spaniards kept the secret of production to themselves, which gave them the upper hand in a monopoly on the chocolate market in Europe.

After the arrival of Europeans in 1492, Spanish settlers consumed maize and explorers and traders carried it back to Europe and introduced it to other countries. Spanish settlers far preferred wheat bread to maize, cassava, or potatoes. Maize flour could not be substituted for wheat for communion bread, since in Christian belief only wheat could undergo transubstantiation and be transformed into the body of Christ.

After the Columbian Exchange, many cultivars of chili pepper spread across the world, used for both food and traditional medicine.

Ancestors of zucchini come from Americas. They were native to today's Mexico and the northern parts of South America since more than 7,000 years ago. When the European colonization of Americas started, they were brought to Europe where their cultivation began. Zucchini were developed in Italy in the 19th century near Milan.

The pumpkin was one of the many foods used by the Native American Indians in the new world and was a welcome discovery by the Pilgrims. The Indians pounded strips of pumpkin flat, dried them, and wove them into mats for trading.

The colonists used pumpkin not only as a side dish and dessert but also in soups.)

Вчитель англ.мови. During our English lessons we have learned а lot of interesting information about the USA.What do you remember about the United States?

Картинки по запросу сшаAnswerthefollowingquestions:

1. What is the hottest place in the USA?

A)Death Valley B)Key West C)The Grand Canyon D)The Great Salt Lake

2.What is the biggest town in the USA?

A)Chicago B)Los Angeles C)New York D)San Francisco

3.What is the highest mountain in the USA?

A)Mount Blackburn B)Mount Elbert C)Mount McKinley D)Mount Whitney

4.Which state of the USA is called Sunshine State?

A)Arizona B)California C)Florida D)Kentucky

5.What is the largest lake in den USA?

A)Lake Erie B)Lake Michigan C)Lake Ontario D)Lake Superior

Картинки по запросу сша 6.What is the capital of California?

A)Los Angeles B)Sacramento

C)San Diego D)SanFrancisco

7.How many people live in the USA?

A)205 Million B)251 Million C)297Million D)355Million 

8.When is Independence Day in the USA?

A)4 July B)11 November C)fourth Thursday in November

D)third Monday in January

9.What is the flag of the USA called?

A)Maple Leaf B)Stars and Stripes C)Tricolour D)UnionJack

10. What is the capital of the USA?

A)Chicago B)Los Angeles C)New York D)Washington DC

 

Key:1.A)2.C)3.C)4.C)5.D)6.B)7.C)    8.A)    9.B)10.D)

 

Вчитель англ.мови: And now we and now we will make a time trip to America in 1920. Let’s check what you know about this time in the history of the USA!

  1. Картинки по запросу herbert hooverКартинки по запросу все президенты сша 20-х годовWhat type of government does the United States have? (federal presidential republic)
  2. What are the main political parties in the USA? (In the United States, there have usually been two main political parties. Since the 1860s, these two main parties have been the Republican Party and the Democratic Party.)
  3. Which of them was the leader party in 20-s? (the Republican Party)
  4. A colorful recruiting poster for the U.S. ArmyWho was the President in 20-s? (Herbert Hoover,Franklin D. Roosevelt )
  5. And what can you say about aftermath of the World War I?
  6. (Before its entry into World War I, the United States of America was a nation of untapped military potential and growing economic might. But the war changed the U.S. in two important ways: the country's military was turned into a large-scale fighting force with the intense experience of modern war, a force that was clearly equal to the old Great Powers; and the balance of economic power began the transfer from the drained nations of Europe to America.

Картинки по запросу коротко последствия первой мировой для сшаA colorful recruiting poster for World War I with women marching togetherHowever, the toll taken by the war led to decisions by U.S. politicians to retreat from the world and return to isolationism. That isolation initially limited the impact of America's growth. This retreat also undermined the League of Nations and the emerging new political order.

Then came the Depression (a direct result of the war) and another global crisis.

  • the decline of the authority of the church and family,
  • the rapid growth of cities,
  • the flourishing of industry,
  • the growth of the national market and the production of consumer goods.)

 

Учитель iстopiї:

І. Зміна міжнародного статусу США після Першої світової війни.

 Спустошена війною Європа лежала в руїнах. Ні Велика Британія, ні Франція,а тим більше Німеччина не могли претендувати на лідерство у світі. Що б там неказали у Версалі Д. Ллойд Джордж чи Ж. Клемансо, але саме мільйонна американська армія в Європі вирішила долю війни. Відшкодуванням за життя йздоров’я майже 300 тис. американців став міжнародний авторитет США тачималі прибутки: за роки війни національне багатство Америки зросло у 2,5 раза.

 

1. Фронтальне опитування по домашньому завданню:

  1. Чи брали США участь у Першій світовій війні? (Відповідь:Так).
  2. На чиєму боці США брали участь у ПСВ (Відповідь: На боці блоку Антанти).
  3. США вступили до блоку Антанта? Чому? (Відповідь: Ні. США залишалися позаблоковою державою. Вони не зв’язували себе зобов’язаннями, щоб мати можливість після завершення війни диктувати свої умови).
  4. Назвіть основні наслідки ПСВ для США. (Відповідь: Війна не торкнулася американського континенту безпосередньо, США значно збагатилися за роки війни завдяки торгівлі).
  5. В якому документі викладена програма рішучої активізації зовнішньої політики США? (Відповідь: «14 пунктів» Вудро Вільсона, січень 1918 року, це програма облаштування післявоєнного світу).
  6. Як можна охарактеризувати підсумки Паризької мирної конференції для США? (Відповідь: Несприятливі. Через не ратифікацію Версальського договору, США не стали членом Ліги Націй, через що втратили вплив на справи в Європі).
  7. Назвіть головні причини скликання Вашингтонської конференції. (Відповідь: Загострення американо-японських відносин через посилення впливу США в Китаї плюс суперництво з Великою Британією через ВМФ; прагнення США перетворити англо-японський союз 1902 року в чотиристоронній союз США, Великої Британії, Франції та Японії).
  8. Як би ви визначили підсумки Вашингтонської конференції для США? (Відповідь:Фактично закріпили панування США в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні).
  9. Як ви думаєте, яким чином змінився міжнародний статус США внаслідок ПСВ (Відповідь: США не досягли своєї головної мети – світового лідерства, але суттєво зміцнили свої позиції як однієї з наймогутніших держав світу).
  10.          Проаналізуйте діаграму, зображену на слайді. Який висновок Ви можете зробити про післявоєнний економічний потенціал США?

 

2. Робота з картками. Виправити помилки

Людські втрати

У війні з квітня 1914 р.

Війна  проходила на території США.

50 тис.загиблих, 250 тис. поранених.

Фінансові прибутки

Поставка в Європу продовольства, зброї.

Збитки американських компаній становили 33,6 млрд.$

Випереджено

За випуском промислової продукції  - Великобританія, Франція, Німеччина, Італія, Японія разом взятих.

1920 рік -

½ світового виробництва вугілля

3/5 - чавуна, сталі

2/3- нафти,

 85%- автомобілів

Змінено

Фінансовий статус- з  кредитора в боржники

11,1 млрд. $- борг США

Політичний статус - початок курсу на політичну гегемонію: «17 пунктів» В.Вільсона,  ініціатива до створення Ліги Націй,

Повернення до політики «відкритих дверей»

 

Висновки:

З усього вище сказаного, який можна зробити висновок?

Очікувана відповідь: США значно збагатилися за період війни, закріпивши за собою статус економічно наймогутнішої держави. У 1918 році США активізують свою зовнішньополітичну активність, щоб досягти «світового лідерства». На Паризькій мирній конференції представники США намагалися реалізувати програму «14 пунктів», але зазнали поразки. Внаслідок цього в країні поширюються настрої ізоляціонізму– невтручання в європейські справи. Відновити статус сильної держави США вдалося на Вашингтонській конференції, де вони закріпили своє панування в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні.

 Після війни американців хвилювали не зовнішньополітичні, а внутрішніпроблеми: інфляція, невлаштованість трьох мільйонів ветеранів війни, зростання безробіття. Складною була й психологічна ситуація в країні, породженастрахом перед більшовизацією. Стомившись від війни, американці більше переймалися внутрішніми проблемами, а не місцем США у світі.

 

ІІ. Період «проспериті».Особливості доби процвітання в США.

Розповідь вчителя супроводжується демонстрацією слайдів презентації.

Завдання: під час розповіді записати в зошит основні особливості епохи процвітання в США.

 

  1. Розповідь вчителя.

Економічне піднесення в США почалося раніше, ніж в інших країнах – 1922 р. – і тривало до 1929 р. Цей період отримав назву «проспериті», або процвітання.

Епоха процвітання припадає на час президентства республіканців УореннаГардінга (1921-1923) та КалвінаКуліджа (1923-1929). Кінець епохи пов’язують з іменем президента Герберта Гувера (1929-1933).

В 1920-1921 рр. США зазнали економічної кризи, викликаної скороченням воєнного виробництва і конверсією (перехід економіки на мирні рейки). Ліквідувати економічну кризу змогли завдяки пільгам корпораціям, стимуляції зовнішньої торгівлі, проведенню політики протекціонізму.

Початок президентства ВорренаГардінга збігся в часі з початком економічного піднесення країни. У цей період суттєво зріс рівень життя всіх верств населення Америки,сформувалися економіка й світогляд споживання. В. Гардінг проголосив політику «твердого індивідуалізму», тобто самоусунення держави від регулюванняекономічних, фінансових і внутрішніх процесів. Федеральні агентства, якінаглядали за економікою в роки війни, були ліквідовані. За сприятливих длязростання умов економіка успішно давала собі раду, тому «відсутність» державного регулювання не шкодила стабільності. Важливу роль у перемозі республіканців відіграли жінки, яким уперше були надані виборчі правазгідно з ХІХ поправкою до Конституції США, яка набрала чинності в 1920 році..

Проте президентство В. Гардінга виявилося короткочасним. Сам він маврепутацію чесної людини, однак його оточення не гребувало дорогими «подарунками». До імпічменту не дійшло, бо в серпні 1923 р. В. Гардінг раптовопомер. Відповідно до конституції повноваження президента перебрав віце-президент КалвінКулідж, який того ж року переміг на дострокових виборах.

«Справа Америки – бізнес!» – так визначив президент КалвінКулідж основний курс своєї політики.

 

Питання: Як ви думаєте, цей вислів сьогодні міг би стати девізом американців? Чому?

Успіхи в промисловості не забарилися: за 1921–1929 рр. завдяки технічнимнововведенням у США спостерігався справжній економічний бум. Після закінчення війни в людей зріс потяг до матеріальних благ. Щоб заохочувати продажнових товарів, були запроваджені системи позик і кредитування. Уздовж автомобільних шляхів, на вокзалах, у газетах і журналах розміщувалася реклама.З’явились універмаги, стала модною купівля товарів за каталогами. Як результат, більшість американців дістала змогу купувати дорогі товари.

Сполучені Штати мали значні запаси природних ресурсів. У країні розвивалась електрифікація - до кінця 1920-х років більшість будинків у країні булоелектрифіковано.

Процвітання в США стало можливим завдяки впровадженню наукових методів в організацію виробництва, раціонального використання робочого тижня (50 і більше годин), запровадження конвеєрного типу виробництва, втіленню останніх досягнень НТП, а також експорту капіталів і товарів до Європи.Символом Америки 1920-х рр. можна вважати Генрі Форда і його форд моделі Т, перший масовий автомобіль увсесвітній історії. Новація Г. Форда полягала в складанні автомобілів на електрифікованихпотокових лініях. Час складання автомобіля моделі «Форд-T» скоротився з13,5 до 1,5 год. До середини 1920-х років щодня виробляли 7,5 тис. машин - один автомобіль кожні 10 с. Ціна на автівки знизилася з 850 дол. у 1908 р. до290 дол. США у 1925 р. Г. Форд уважав, що краще продавати більше автомобілів за невелику ціну, аби створити нові робочі місця для американців.Автомобілі змінили Америку. Крім того, що робітники на заводах Фордаотримували високу зарплату, було створено тисячі робочих місць, побудованодороги, автозаправні станції, готелі, ресторани. Розвивалися також інші галузіекономіки, зокрема нафтопереробна (автомобілі споживали 90 % американського бензину), виробництво каучуку, скла.

У 1920-ті рр. на Нью-Йоркській фондовій біржі відбувся справжній бум, викликаний небувалим підвищенням курсу акцій. Індекс акцій в 1929 р. був найвищим за всю першу половину ХХ століття.

Запровадження нових технологій стимулювало появу систем масового виробництва. Американці брали в банках кредити й купували товари на виплату. Завдяки побутовій техніці в них з’явилося більше вільного часу. У країні бурхливо розвивалася «індустрія розваг»: кіно, радіо, театри, різноманітні шоу. Радіо стало першим засобом масової інформації. Наприкінці 20-х рр. кожний другий американець мав радіоприймач, розпочавши еру радіо.

Виробництво кінофільмів також переживало бум, що створило Голлівуд і новий спосіб розваги. Ходити в кіно стало дешевше, і воно швидко стало масовим. Кіно отримало звук. Актор Чарлі Чаплін здобуває світову популярність.

Немає людей, які б не любили музику.

Питання: Чи чули ви коли-небудь про такий музичний стиль джаз? Що ви знаєте про джаз?

Очікувана відповідь: Джаз – це музичний стиль, що зародився в Америці в 20-ті роки внаслідок поєднання європейської і африканської музичних традицій.

Дух ревучих двадцятих сучасниками сприймався як радикальна модернізація і розрив з традиційними цінностями вікторіанської епохи. Завдяки новим технологіям, все здавалося легко здійсненним. Життя представлялося фривольним танцем. У цьому аспекті період називають також «епохою джазу». Свою кар’єру починають такі відомі музиканти: Дюк Еллінгтон, Чарлі Паркер, Бік Бейдербек, пізніше Луї Армстронг.

Мода – це теж така примхлива дама, ставлення до якої у кожного своє.

Питання: Який одяг зараз вважається модним? Очікувана відповідь: Короткі спідниці, легкі сукні.

А чи знаєте ви, що мода на короткі спідниці з’явилася саме в 20-ті роки. Для молодих дівчат носити короткі спідниці, коротко стригтися і слухати джаз було одночасно модною тенденцією і соціальною позицією, епатажним розривом з традиційними цінностями вікторіанської епохи з її корсетами і довгими спідницями до підлоги. Популярним стало також використання косметики, яка раніше вважалася негативним атрибутом зовнішності.

Здавалося, що Америку очікує безхмарне й безтурботне заможне майбутнє.Епоха проспериті - це час формування суспільства споживання. Поширеним гаслом того періоду було: «Реклама + кредит = процвітання назавжди!».Наступник К. Куліджа, ГербертКларк Гувер, сподівався на продовження«нової ери». «Ми в Америці, - виголосив він у 1929 р., - найближчим часомздобудемо цілковиту й остаточну перемогу над бідністю». Америку назвали«бізнесовою цивілізацією».

В умовах «процвітання» мало хто зважав на існування невирішених проблем.Хоча середній рівень життя був високим, значна частина населення, як іраніше, бідувала. Водночас із стрімким розвитком промисловості занепадалосільське господарство. Після війни значно скоротився попит на пшеницю йкукурудзу. Покинуті державою напризволяще, фермери змушені були братикредити під великі відсотки. До того ж у відповідь на прийняття США протекціоністських законів Європа закрила свої ринки для продукції американських фермерів. Як наслідок, у країні спостерігалася криза перевиробництва,багато фермерів розорилося.

Робітники час від часу вступали в трудові суперечки з роботодавцями черезтяжку працю й малу зарплату. Профспілки об’єднували лише кваліфікованихбілих робітників, афроамериканці залишалися сам на сам зі своїми проблемами.Влада вважала страйки змовою й юридично переслідувала їхніх організаторів;державні пенсії були мізерними.

Значна частина американців була переконана, що причиною нестатків,падіння суспільної моралі й зростання злочинності був алкоголь. Після тривалих дебатів ще за президентства В. Вілсона було запроваджено «сухий закон».На всій території країни було заборонено виготовлення й продаж спиртнихнапоїв, а виявлені запаси знищували. Спиртні напої виробляли нелегально та завозили контрабандним шляхом з Канади.Небаченого розмаху набула злочинність. Рекетири взяли виробництво алкоголю під свій контроль і мали з того величезні прибутки, не сплачуючи податків.Гангстери, такі як Аль Капоне, почувалися господарями у великих містах, і поліція не завжди могла дати цьому раду. Зрештою в 1933 р. «сухий закон» скасували.

Частина американців виступила проти іммігрантів, які погоджувалися працювати за меншу платню. На цій хвилі активізувалася расистська організаціяку-клукс-клан. Як наслідок, у 1920-х роках було законодавчо обмежено прийоміммігрантів — не більше ніж 150 тис. осіб на рік.

 

 Чинники американського економічного буму.

2. Завдання. Продовжити речення.

1. США мали великі природні…( ресурси)

2. Успішно вийшли з Першої …(світової війни)

3. За допомогою конвеєра та інших технологій виробляли масову …(продукцію)

4. Республіканська пробізнесова політика- зменшувати … та накладати тарифи на товари ввезені з …(податки, з  інших країн)

5. За відсутності достатньої кількості грошей товар можна було купити в...

( кредит)

6.Товари масового виробництва масово купувались на ринках за допомогою переконливої …(реклами)

 

Американці були охоплені загальною ейфорією. Влада вчасно не звернулауваги на небезпечні тенденції:

- упав до нуля приріст продукції у вугільній промисловості через зростання споживання газу й нафти;

- американки вподобалиодяг із синтетичних тканин, а вироби з вовни й бавовни не знаходили в країнізбуту;

- залізниця не витримувала конкуренції з автошляхами, літаками тамодернізованими кораблями.

До внутрішніх проблем додалися зовнішні. Союзники й переможена Німеччина заборгували Америці значні суми, які не могли виплатити. У відповідь наприйняті в США закони, спрямовані на захист американських виробників, європейські країни закрили свої ринки для американських товарів і послуг.

Крах американського ринку акцій розпочався 24 жовтня 1929 р. У цей деньмайже 12 млн акцій змінили своїх власників. Через п’ять днів криза стала загальнонаціональною, а згодом поширилася на весь світ. Вкладники назвали 29 жовтня - день, коли в паніці за безцінь було продано 16 млн акцій - «чорним вівторком».Фондові біржі Нью-Йорка й усієї Америки посипались як картковий будинок.

Так у жовтні 1929 р. драматично закінчилася «нова ера». В Америці розпочалася криза перевиробництва, яка невдовзі перетворилася на світову економічну кризу.

 

  1. Завдання для учнів. Назвіть причини початку економічної кризи в США у 1929 р.?

Довгострокові причини

1. Перевиробництво в промисловості. До кінця 1920-х років у США буловироблено надлишок споживчих товарів. Пропозиція значно перевищувала попит.

2. Перевиробництво в сільському господарстві. Завдяки вдосконаленнюметодів ведення сільського господарства фермери виробляли забагатопродуктів харчування. Європейський продовольчий ринок був обмежений для США. Перевиробництво призвело до падіння цін. Тисячі фермерів стали безробітними.

3.Торгівля. Після введення в США мита на імпорт Європа у відповідь увелаподаток на американські товари. Як наслідок, торгівля між Америкою таєвропейськими країнами майже припинилася.

4. Ціни на нерухомість. Початок 1920-х років — період будівельного буму,ціни на житло дуже зросли. Проте після 1926 р. ціни істотно знизилися йамериканці усвідомили, що значно переплатили за свої будинки.

5.Падіння попиту на товари. Оскільки незаможні американці купувалитовари в кредит і тепер не мали змоги їх повернути, багато банків, крамниць і підприємств опинилися на межі банкрутства.

6.Надмірна кількість дрібних банків. В Америці не було великих банків,а дрібні не мали фінансових ресурсів, аби впоратися з коливанням курсудолара, коли вибухнула криза.

Короткострокові причини

1.Фондовий ринок. Упродовж 1920-х років акції постійно зростали в ціні.Люди купували акції, щоб отримувати великі прибутки. До 1929 р. понад20 млн американців уклали свої гроші в акції.

2.Спекуляції. Скориставшись легкістю кредитування, чимало американцівна позичені гроші купували акції, а коли їхня вартість зростала, продавали акції із зиском. Вони гасили початковий борг, а прибуток використовували на споживання чи придбання нових акцій.

3. Утрата стабільності курсу акцій та різке падіння цін на них призвели докраху всього фондового ринку.

 

ІІІ. «Велика депресія»

 

ІV. «Новий курс» Ф.Рузвельта

 

В 1929-1932 рр. президентський пост в США посідав республіканець Г.Гувер. Будь-які спроби вивести країну з кризи були неефективні. Серед населення поширились настрої зневіри в консервативному курсі республіканців. Відчай охопив країну.За таких умов на президентських виборах в листопаді 1932 р. переконливу перемогу (22 млн.833 тис. голосів проти 16 млн.) отримав Ф. Рузвельт.

Сучасники його називали : "людина, що бачить у темряві", "людина, що осідлала ураган і приборкала бурю"...

Ознайомимося з біографією Ф. Рузвельта.

 

Вчитель англ.мови. And now, let’s listen to Dasha and try to answer to the questions in your lesson books!

 

Franklin D. Roosevelt

On January 30, 1882, Franklin D. Roosevelt (F.D.R.) was born. He would go on to become the 32nd president of the United States. At an early age, he was taught by his parents and private tutors. In 1896, he attended a prep school. He went to college to study history and the law.

F.D.R. married his cousin, Anna Eleanor Roosevelt. Together they had six children. Five of them lived. By this time, Franklin was very involved in politics and was reelected to the state senate of New York. He became more and more involved in politics. He was nominated as vice president, but he did not win the election and went back to private life.

While vacationing on Campobello Island, Franklin became sick with polio. This disease took away the use of his legs, and he would never walk after that. Eleanor encouraged him and supported him in his efforts to enter politics again. This time he became governor of New York. After being reelected, Franklin ran for president.

F.D.R. was sworn in as president in January 1933. While president, he worked hard to help overcome the Great Depression. He also led the U.S. into the Second World War. Eleanor was a great support to Franklin. She also played a great role as first lady of the United States.

On the afternoon of April 12, 1945, Franklin D. Roosevelt suffered a massive cerebral hemorrhage and died.

Story Questions

1. What does the word nominated mean in this passage?

a. requested

b. selected

c. ordered

d. pushed

2. After reading the passage, what is a word that could be used to describe F.D.R.?

a. studious

b. talented

c. rugged

d. determined

3. F.D.R.’s time as president could be described as . . .

a. successful and accomplished.

b. supportive yet unsuccessful.

c. typical and normal.

d. unhappy and unsettled.

 

(Franklin D. Roosevelt: 1. B   2. D  3. A )

 

Слово вчителя.4 березня 1933 р Ф.Рузвельт обійняв посаду президента.6 березня- оголосив надзвичайний стан у країні.9 березня- скликав надзвичайну комісію Конгресу, яка працювала три місяці- 100 днів, які так і увійшли в історію як "100 днів Рузвельта".

Теоретичною основою "нового курсу" стала економічна теорія англійського вченого Джона  Кейнса про діяльність державного регулювання економіки за кризових умов.

Ф.Д. Рузвельт про проблеми американської економіки.

   «Держава, яка не намагається урядовими заходами розв’язати нові проблеми ... приречена на занепад і неминучу загибель від бездіяльності. Необхідно обмежити операції спекулянта, маніпулятора, навіть фінансиста.

    Я вважаю, що, зрештою, найважливішою є проблема контролю, проблема задовільного планування  виробництва і розподіл тих продуктів, які наша величезна економічна машина здатна створювати”.

 

  1. Завдання: Зараз ви попрацюєте в малих групах і будете досліджувати суть "нового курсу". (клас об’єднується в 4 групи: промисловці, банкіри, робітники і фермери).

Запитання:
Чому саме такі категорії населення ми взяли? (найбільше постраждали від наслідків кризи).

Кожна група отримує завдання на картці та додаткову інформацію

Прийом "Книжкова шафа". Кожна група отримує схематичне зображення книжкової шафи.

Завдання:
Угорі, над шафою впишіть галузь, яку ви представляєте.На полички шафи впишіть основні заходи, які були проведені за програмою "нового курсу" в даній галузі.Знизу, під шафою, запишіть висновок.
(представники кожної групи вивішують свою шафу на дошку і презентують результати роботи).

Запитання: В якій галузі було зроблено за "новим курсом" найбільше?

 

Картка «промисловці»

Виділіть основні заходи уряду в реформуванні промислової сфери. Чому  (на деякий час) НРА був визнаний неконституційним законом?

 

 

Картка «банкіри»

Завдання.

Виділіть основні заходи уряду у реформуванні фінансової сфери.

Які рішення свідчили про державне регулювання?

 

Картка «робітники»

Завдання.

Виділіть основні заходи уряду у реформуванні соціально - економічної сфери.

Подумайте - що держава вперше гарантувала   громадянам?

 

Картка «фермери»

Завдання.

Виділіть основні заходи уряду у реформуванні сільського господарства. Як уряд намагався підтримати рівень цін на с/г продукцію?

 

Інформаційна картка

Нова адміністрація та конгрес, перш за все, були змушені розібратися з банківсько-фінансовими проблемами. На початку березня 1933 року банки припинили функціонувати. Президент був змушений оголосити надзвичайне положення і зачинити усі банки. Розширивши державне втручання в банківську сферу, уряд прийняв рішення почати відродження банківської системи вже з 13 березня. В цей день було відкрито 12 центральних банків Федеральної резервної системи (ФРС). Вранці, ще 250 банків у різних містах було визнано "здоровими", а 15 березня стали до роботи усі без винятку банки.

Наступним кроком адміністрації Ф. Д. Рузвельта, було зменшення кількості банків. У 1932 році їх було 6145, а через рік їх вже було 4897, а за даними на 1939 рік працювали 5203 банки з капіталом 33,1 млрд. доларів. Таким чином у період з 1933 по 1939 рік кількість банків зменшилась на 15%, а обсяг їх активів зріс на 37%.

16.06. 1933 року було прийнято ще один "банківський" закон - закон "Гласса-Стігала". Він поділяв депозитні та інвестиційні операції, тим самим перекриваючи можливість займатися спекулятивними операціями. Ще одним важливим введенням було страхування депозитних вкладів, які не перевищують 2500 доларів. У 1934 році суму, яка підлягає страхуванню підняли до 5000 доларів. У другій половині 1935 року, 14219 банків, які мали вклади на 45 млрд. доларів, повинні були страхувати усі вклади, які доходили до суми 5000 доларів.

Згідно з банківським законом 1935 року, рада керівників отримала контроль над резервом, який повинен залишатися в банках – членах ФРС. Це означало, що рада зниженням чи підвищенням рівня резерву, мала змогу впливати на ділову активність. Це дуже важливо тому, що діяльність банків опинилась під контролем державної влади.

31 січня 1934 року, Ф. Д. Рузвельт видав закон, за яким золотий вміст долара було знижено з 25 4/5 до 15 5/21 грама, та встановлено ціну на золото у розмірі 35 доларів за унцію. Таким чином долар було девальвовано на 12%. Завдяки цим діям процент платні по облігаціях знизився з 3,76 у 1932 році, до 2,39 у 1940 році. Банкіри також були змушені знизити процентні ставки в приватних операціях. Корпорації сплачували по кредитах 2,9%, а не 4,25% як раніше.

Але, банківська реформа - це не єдине що треба було робити. Була ще проблема соціального захисту, яка теж хвилювала владу. Тому, 12.03.1933 року адміністрація Рузвельта дала добро на асигнування у розмірі 500 млн. доларів, на здійснення допомоги безробітним. Керівником Федеральної адміністрації по здійсненню надзвичайної допомоги (ФЕРА) призначили Г.Гопкінса. Усього було витрачено на допомогу безробітним більш ніж 4 млрд. доларів. Однак, безробітні віддавали перевагу не грошовій допомозі, а громадським роботам.

Першою отримала таку допомогу молодь. З квітня 1933 року, почалось відправлення молоді до лісних таборів, де вони мешкали на повному державному забезпечені терміном 6 місяців. Одночасно з цим, вони отримували платню у розмірі 30 доларів, 25 з яких вони повинні були відіслати до своєї родини. За 1933-1939 роки через ці табори пройшли 2 млн. людей віком до 25 років. 1933 р. - прийнято «Закон про громадське будівництво»:  створено Адміністрацію громадських робіт, безробітні мали змогу працювати на будівництві та ремонті доріг (за 5 років - 9 млн осіб). Але безробітні це не єдині кому була потрібна допомога.

Так у серпні 1935 року був прийнятий закон який передбачував два види страхування – по старості та безробіттю. Фонди для виплат утворювались за рахунок податку на підприємців, робітників та службовців у розмірі 1% від заробленої суми. Також цим законом був створений пенсійний ліміт у розмірі 85 дол. на місяць.

1935 р. — «Закон протрудові відносини» («Закон Вагнера»): закріплювалося право на вступ робітників до профспілок,  право робітників на мирні методи боротьби за свої права,право робітників на підписання колективних  договорів.

З безробіттям все виглядало інакше. Фонди для допомоги утворювались з податку у розмірі 1%, яким було обкладено підприємців що приймала на роботу вісім та більше робітників.

1938 р.- «Закон про справедливі умови праці» : встановлено мінімальну заробітну плату  (25 центів за годину), максимум робочого тижня, заборонено використання дитячої праці .

У тісному зв’язку з цими заходами впроваджувалось законодавство націлене на регулювання операцій на фондових біржах. Так у 1933-1934 роках були прийняті два закони для регулювання біржової діяльності. На базі цих законів було створено "Комісію по торгівлі акціями". До 1937 року в цю комісію звернулись 3500 компаній для реєстрації їх акцій на загальну суму 13 млрд. доларів. Іноді комісія зверталась до суду з проханням не дозволяти тим чи іншим організаціям випуск акцій.

16.06. 1933 також було прийнято закон про відновлення промисловості (NationalIndustrialRecoveryAct - НІРА). Промисловість США поділено на 17 груп. Кожна група повинна виробити «Кодекс чесної конкуренції», який встановлював: умови обсягу виробництва; мінімальні ціни та зарплату;   максимальну тривалість робочого часу; розподіл ринків збуту між фірмами;  робітники отримали право на створення профспілок іукладання колективного трудового договору (вперше).Завдяки НІРА за короткий термін часу було укладено 557 основних та 189 допоміжних кодексів у галузях, які охоплювали 95% усіх промислових робітників.

У сфері аграрної політики Ф. Д. Рузвельтом 12.05. 1933 року був прийнятий білль про допомогу фермерам (так званих AAA). Цей білль ставив для себе головною метою підняти рівень цін, щоб співвідношення між купівлею та продажем, стало таким як у період з 08.1909 по 07.1914 років. Створено адміністрацію сільського господарства (ААА). Було оголошено про виплату премій за зменшення посівної площі,зменшення поголів’я худоби. «Молочні кодекси» встановлювали умови виробництва і ціни на молочну продукцію. Скуповування державою с/г продукції.Надання значних кредитів фермерам. 

16 лютого 1938 року був прийнятий закон, який завершував аграрну політику "Нового курсу". Був він спрямований також на регулювання цін, тільки не шляхом знищення, а шляхом зберігання продукції, яке стимулювалося урядом.

Отже, як ми можемо побачити, програмаФ.Рузвельта державного втручання спрацювала. Почав працювати соціальний захист, контроль за виробництвом та збутом продукції, почалось відродження виробництва, і таке інше… Хоча деякі його методи були не зовсім гуманними (знищення сільськогосподарської продукції), але саме завдяки цим методам держава подолала кризу і почала розвиватися.

 

 

  1. Наслідки "нового курсу" для США.

Метод "Мозковий штурм" - ( учні називають і записують правильні відповіді у зошит.)

Очікувані відповіді

  1. Реформи "нового курсу" зупинили кризові явища в США
  2. Значно розширились функції держави
  3. Поступове піднесення економіки
  4. В основних галузях промисловості робітники почали створювати профспілки.
  5. Досвід США використовували багато країн світу (Франція, країни Латинської Америки)
  6. Розширення демократії.
  7. Досвід "нового курсу"- це важливий зразок для реформування економіки України.
    1. Узагальнення та систематизація знань.                           

Гра "Влучний постріл" ( на дошці накреслити таблицю, учні по черзі називають комірку і відповідають на питання)

 

1

2

3

4

А

 

 

 

 

Б

 

 

 

 

В

 

 

 

 

  1. А1- Який день в історії США називають "чорним вівторком"? (24 жовтня 1929р.- на Нью-Йоркській біржі за один день акції на цінні папери впали в ціні на мільйони доларів)
    А2 - Який американський президент проголосив гасло "Справа Америки – бізнес!" ? (К.Кулідж)
    А3 - Що стало початком Великої депресії? (крах ринку цінних товарів)
    А4 - Президентами США з 1921 по 1932 рр. були ...  (У.Гардінг, К.Кулідж, Г.Гувер)
  2. Б1- Як називається період в історії США 1922-1929 рр.? (період "проспериті")
    Б2 - Яку міжнародну організацію було запропоновано створити в "14 пунктах" В.Вільсона? (Лігу Націй)
    Б3 - Чи були США членом Ліги Націй? (Ні)
    Б4 - В який період в США існував "сухий закон"? (в період "проспериті")
  3. В1- Який президент США оголосив курс на завоювання "світового лідерства"? (В.Вільсон)
    В2 - Що таке гувервілі? (селища з халуп, в яких жили позбавлені житла безробітні та їхні сім’ї)
    В3 - Яку назву отримав в історії США період з 1929 по 1933 рр.? ("Велика депресія")
    В4 - Що таке "Велика депресія"? ( світова економічна криза надвиробництва 1929-1933 рр.)
  4.  
  5. https://sites.google.com/site/cabinetzosh12/_/rsrc/1470267168113/metodicna-skarbnicka/konspekti-urokiv/15.JPG
  6.  

Вчитель англ.мови. You have been learning a lot of information about the USA in the 20-s during today’s lesson. Let’s check what you have you learnt!

Answer my questions!

  1. Did the United States take part in the First World War? (YES)
  2. How has the United States changed since the First World War? (The United States was greatly enriched in the years of the war thanks to trade)
  3. What is the period in US history of 1922-1929? (period of "prosperity")
  4. Who has said “The cause of America is business!”? (President Calvin Coolidge)
  5. What international organization was proposed to create in "14 points" by W. Wilson? (League of Nations)
  6. Who can be considered as the American symbol of the 1920's? (Henry Ford and his Ford model T, the first mass car in world history.)
  7. What kind of music was born in the 1920's?(jazz)
  8. Whose slogan was "Advertising + credit = prosperity forever!“?  (President Herbert Clark Hoover)
  9. What was the beginning of the Great Depression?  (collapse of the market of valuable goods)
  10. What is "Great Depression"?  (global economic crisis of overproduction in 1929-1933)
  11. Whom called "the man who sees in the dark", "the man who saddled the hurricane and suppressed the storm" (Franklin D. Roosevelt)
  12. What day in US history is called "black Tuesday"? (October 24, 1929)

 

VI. ПIДБИТТЯ ПIДСУМКIВ УРОКУ

Оцінювання загального враження вiд уроку. Оцінювання відповідей учнів.

VII. ДОМАШНЕ 3АВДАННЯ

1. Опрацювати відповідний матеріал підручника. Скласти тези до питання «Втілення "Нового курсу" ».

2. Скласти історичне есе за темою «Які заходи Франкліна Рузвельта ви б запровадили в Україні дляподолання економічної кризи?».

3. Підготуватиповідомлення за темою «Становлення американського фаст-фуду» (за бажанням).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Woodrow Wilson

Woodrow WilsonWilson was the 28th president of the United States. More than any other president before him, he was responsible for increasing American involvement in world affairs and his idealistic vision led to the creation of the League of Nations.

Thomas Woodrow Wilson was born in Staunton, Virginia, on 28 December1856. His father was a Presbyterian minister. Wilson was raised in Georgia and South Carolina against the backdrop of the American Civil War. He studied at Princeton University, briefly became a lawyer and then went to John Hopkins University where he received a doctorate in history and political science.

After a successful academic career, Wilson became president of Princeton University, serving between 1902 and 1910. His reforming efforts brought him attention and the New Jersey Democrats asked him to run for governor in 1910. His victory launched his political career. In 1912, he ran as the Democratic candidate for president and won.

Wilson's domestic policies included the Federal Reserve Act of 1913, which provides the framework that still regulates US banks and money supply. Wilson sought to maintain American neutrality after the outbreak of World War One and was re-elected president in 1916 on the slogan 'He Kept Us Out of War'. But the German policy of unrestricted submarine warfare, which included the sinking of American shipping, led Wilson to bring the US into the conflict in April 1917.

In January 1918, in a major speech to Congress, Wilson laid out his Fourteen Points, which he believed should form the basis of the peace settlements in Europe. He attended the Versailles peace negotiations to advocate this programme, but the resulting treaties left him bitterly disappointed. Wilson returned to the US and waged a futile struggle to win United States ratification of the Treaty of Versailles and American support for the new League of Nations. He was awarded the 1919 Nobel Prize for Peace for his efforts to create the league.

In September 1919, Wilson suffered a massive stroke. He refused to resign, but was unable to function adequately for the rest of his presidential term. He died in Washington DC on 3 February 1924.

 

Story Questions

  1. Where and when was Woodrow Wilson born?
  2. What was his father?
  3. What university did Woodrow Wilson become of?
  4. When did he run as the Democratic candidate for president and win?
  5. What was his political slogan?
  6. When did Woodrow Wilson die?
docx
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
2867
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку