Інтегрований урок. Т. Кара- Васильєва" Співуча глина"

Про матеріал
Інтегрований урок. Літературне читання та образотворче мистецтво.Читання тексту К.Васильєва та розмальовування виробів опішнянських майстрів.
Перегляд файлу

             

 

 

 

     

 

   

  Інрегрований урок в 4-Б класі з літературного читання та образотворчого мистецтва.

   «Співуча глина. Т. Кара- Вісильєва»

 

 

 

 

 

                                               Вчитель початкових класів

                                                Копаліані Л.С.         

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Співуча глина. Т. Кара-Васильєва. Особливості декоративного образу (на прикладах творів народних майстрів Опішні)

Мета; Формувати навички свідомого виразного читання прозових творів, збагачувати словниковий запас школярів, ставити запитання до тексту, удосконалювати вміння учнів аналізувати прочитане.

Розвивати звязне мовлення школярів, творчу уяву, мислення.

Виховувати любов до рідної мови, до художнього слова ,до народного мистецтва.

Поглибити знання учнів про гончарство, про види українських орнаментів.

Створення орнаментів посуду опішнянських майстрів і нанесення їх на шаблони малюнків українського посуду.

Обладнання:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                  Хід уроку

Вступна частина

Оргмомент.

                  Нумо ,діти, підведіться!

                  Всім приємно посміхніться.

                  Пролунав уже дзвінок,

                  Починаємо урок!

Щоб наш язичок гарно працював ,зробимо всі разом мовленєву розминку.

                  Ва-ва-ва-глина в кого ожива?

                  Ва-ва-ва-творить хто з нею дива?

                  Ар-ар-ар-в кого посуд, ніби жар?

                 Ар-ар-ар-ну, звичайно, це ж –гончар!

                                   Розгадування ребуса

                                                 Г

                              Ма»лина            (Глина)

 

А зараз ми проведемо гру ,яка називається «Складіть слова»

Гчикле(глечик),Повалта(Полтава),судоп(посуд),ризосп(розпис),алинг(глина).

 

Основна частина

Діти! Послухайте уважно загадку, і відгадавши її ви скажете самі якій темі присвячений наш урок.

-Майстер для мене вогонь розведе.

Додасть води, ногами помне.

Замісе як тісто.

В руках оживу. І буду свістіти,

І буду поїти ,

Як мене звати, діти?(Глина)  

-Молодці! Сьогодні ми будемо читати текст Т.КАРА-Васильєвої (Співуча глина) і розмальовувати посуд опішнянських майстрів.

-Наш урок буде проходити в формі ділової гри під назвою (Редакція)Головним редактором буду –я Копаліані Л.С.

-А хто працює у редакціях?(Працюють кореспонденти, фотографи, коректори, художники, редактори.)

Наш клас поділяється на дві редакції(заходить курєр дає конверти із завданнями)

Перший конверт: з окремих літер складіть назви своїх журналів9Куманець,Глечик)

-Погляньте на ці витвори мистецтва, сьогодні ми дізнаємося ,чиї руки створили цю неймовірну красу!

-Але перед тим ,як ми будемо працювати над текстом (Співуча глина)-я зачитаю вам наступний лист із завданням.

(Глечик)-надайте тлумачення слів (Макітра, баклага, глечик)

Для журналу (Куманець)-надайте тлумачення слів (Куманець, барильце, миска)

Автобіографія :Кара –Васильєва

Читати текст (Співуча глина) мені допоможуть працівники журналів (Глечик) і (Куманець)уважно послухайте текст і дайте відповіді на питання,коли глина може співати?(читання твору)

-Як ви розумієте чому глина співає?(відповіді дітей)

Наступне завдання для наших редакцій

-Працівники редакції( Глечик) , знайдіть та прочитайте чим славиться опішня?(читаємо чітко вимовляючи кожен звук, читаємо ланцюжком по одному слову)

-Працівники редакції( Куманець) –знайдіть і прочитайте ,що відображено в опишнянському розписі,(читаємо по реченню виразно,дотримуючись необхідної інтонації)

_Наступне завдання виконають працівники редакції(Глечик)

-Де виставляли свої роботи опішнянські майстри?

Завдання для редакції (Куманець)-який святковий посуд виготовляли в Опішні?(знайдіть і прочитайте)

                     

                                        Фізкультхвилинка

-Ще одне завдання для наших редакторів

Треба підготувати рекламу Сорочинського ярмарку

                           

             На ярмарку сьогодні свято,

             Приїхало майстрів багато,

             А майстри всі надзвичайні-

            У своїй справі умільці гарні!

 

 

             Кварти, келихи і чаші-

             Все знайдете на ярмарку нашим!

             Глеки, горщики, горнята-

             Вибирай для будня й свята!

 

 

              Підходьте сюди, дорогі господині!

              Та виберіть посуд всій вашій родині.

               Макітру купіть, щоб маку натерти.

              Горщечки, щоб квіти туди посадити.

              Миски, щоб смачного борща налити!

 

 

              Підходьте, вибирайте!

              Гончарських виробів не минайте!

 

Яку чудову рекламу підготували наші кореспонденти.

Розгляньте оздоблення на посуді, назвіть типові елементи опішнянського розпису.

-Відповіді по черзі (посуд прикрашено рослинним або геометричним узором, рослинний узор складається з таких елементів, як квіти, листя, гроно, колоски. А геометричний узор складається з різних ліній ,смуг, трикутників.

 

А зараз ми будемо розмальовувати опішнянський посуд рослинними і геометричними елементами

-Художники попрацювали на славу! Показали ,якими красивими та чарівними є декоративне ужиткове мистецтво.

-Залишилося виконати тільке творче завдання

-Я вам роздам малюнки з різних регіонів України, знайдіть та підкресли опішнянський посуд.

-Діти над яким текстом ми працювали на уроці?

-Що вас найбільше зацікавило?

-Якими елементами декорують опішнянський посуд?

У вигляді яких тварин ліпили посуд?

ДЗ- Виразно читати текст на ст.71(відповідати на питання)

 

 

 

 

 

 

 

              

 

docx
Додав(-ла)
Копаліані Лія
Додано
1 лютого 2021
Переглядів
312
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку