Інтегрований урок "Три сестриці"

Про матеріал

Інтегрований урок з образотворчого мистецтва та природознавства на тему "Три сестриці" підходить для роботи в НУШ, оскільки матеріал трьох предметів об"єднаний спільною темою.Метою уроку є:

  • Образотворче мистецтво: Навчитись правильно заповняти площину малюнка, не залишаючи білих плям; малювати клеєм і манкою; розвивати навики пропорційного розміщення предметів; вправлятись у створенні чітких і розмитих зображень; повторити теоретичні відомості про кольори, лінії, змішування кольорів.
  • Я і Україна: Вчитись спостерігати за природою; ознайомитись з мешканцями зимового лісу; вчитись любити природу і розвивати потребу допомагати звірятам і птахам взимку.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

                 Три сестриці

                              Інтегрований урок у 3 класі

                  (природознаво, образотворче мистецтво)

 

 

 

Конспект  уроку

Вчителя початкових класів

Філії «Княжомостівська ЗОШ І ст.»

ОЗ Судововишнянський НВК

Мельник Оксани Богданівни

 

 

 

 

 

 

2017 р.

          ЦІЛІ УРОКУ:

  • Малювання: Навчитись правильно заповняти площину малюнка, не залишаючи білих плям; малювати клеєм і манкою; розвивати навики пропорційного розміщення предметів; вправлятись у створенні чітких і розмитих зображень; повторити теоретичні відомості про кольори, лінії, змішування кольорів.
  • Я і Україна: Вчитись спостерігати за природою; ознайомитись з мешканцями зимового лісу; вчитись любити природу і розвивати потребу допомагати звірятам і птахам взимку.

ОБЛАДНАННЯ:

Підручники «Образотворче мистецтво»  3 клас та «Я і Україна» 3 клас; альбоми для малювання; фарби; пензлики; клей; тарілка з манною крупою; тарілка з цукром; ложка; кришталевий фужер; дві пляшки з-під води; нарізаний паперовий "сніг"; аудіо запис казки «Три сестриці»; малюнки про зиму; годівниця з пляшки; скотч; крихти хліба.

ТИП УРОКУ:

Закріплення та застосування вмінь і навичок.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:

Правильно розміщувати малюнок на площині; добирати потрібні кольори; малювати манкою; розрізняти відтінки кольору на малюнку; знати правила роботи манкою; чітко висловлювати свою думку про побачене; аналізувати почуте; виразно читати поезію

 

 

 

План уроку

  1. Привітання.
  2. Загадка про зиму.
  3. Повідомлення теми уроку.
  4. Робота за підручником з образотворчого мистецтва.
  5. Робота простим олівцем ( індивідуально).
  6. Слухаємо казку.
  7. Усний малюнок.
  8. Робота фарбами: малюємо небо і землю в снігу.
  9. «Як звучить зима?»
  10. Дерева взимку.
  11. Малюємо дерева.
  12. Бесіда «Хто взимку в лісі живе?»
  13. Фізхвилинка.
  14. Гра «Впізнай птаха».
  15. Робота за підручником «Я і Україна».
  16. Малюємо сніг клеєм і манкою.
  17. Хвилинка поезії.
  18. Як пройшов наш зимовий день? ( Підсумок уроку.
  19. Домашнє завдання: зробити годівницю.

 

ЕПІГРАФ:      Я малюю каретну,

Прекрасну картину.

Я малюю собі зиму.

Біла зима, чорні дереві,

Ніжний сніжочок на них.

(Й. Гучченмос)

1.   Встаньте, діти, оберніться,

Всім чемненько поклоніться.

Дружно скажем: "Добрий день!"

Сядем тихо і роботу розпочнем.

2. Послухайте, будь ласка, загадку.

Прийшла до нас бабуся у білому кожусі.

Поля причепурила, пухнастим снігом вкрила.

Вгадайте: хто вона – бабуся чарівна? (Зима).

 

– А чому ви думаєте, що це зима?

3. – Давайте прочитаємо вірш, що написаний у нас на дошці. (Читають епіграф).

– Отже, про що ми будемо говорити на нашому уроці? (Про зиму).

– Як і будь який інший день, зимовий день починається зранку. Зимовий ранок – особливий! Який же сьогодні день?

4. Розгляньте малюнок у підручнику з образотворчого мистецтва. Це репродукція картини Т. Яблонської. (Вчитель читає вірш з підручника)

– Якими кольорами вона зобразила зиму на своїй картині?

– Які це кольори? (Холодні)

– Які ще кольори ви знаєте? Назвіть їх.

– А чому автор говорить, що сніг веселий?

– Погляньте на нього ще раз. Які кольори можна побачити у відблисках снігу?

– Від чого сніг змінює колір?

– Давайте пригадаємо, що таке горизонтальна лінія?

– Як проходить вертикальна лінія?

– Як треба малювати предмети, що знаходяться далеко, а як ті, що розміщені близько?

– Пригадаємо, як робимо розмивання кольорів?

5. Відкладіть підручники на край парти, а свої альбоми поставте перед собою в горизонтальному положенні. Візьміть простий олівець і проведіть горизонтальну лінію, котра розділить аркуш на небо і землю.

6. Послухаємо казку. (Аудіозапис казки «Три сестриці»О.Леонтовича)

– Чим займалися дочки зими?

Як ви думаєте: чому їх саме три? А як їх звати?

7. Розглянемо малюнки на дошці. Чи можуть вони бути ілюстрацією до нашої казки? Яка це пора дня? Чому ви так думаєте?

8. Послухаємо ще одну казку, щоб зрозуміти, що ми будемо малювати:

В небі хмара пролітала,

Білий пух порозсипала.

Він на землю тихо ліг.

Називають його…(Сніг)

– Отже, беремо грубі пензлики і малюємо сніг: набираємо багато води, розмочуємо білу фарбу і замальовуємо цим кольором нижню частину малюнка, тобто землю, добавивши лише трохи синьої фарби. Не забувайте добре розмивати водою, щоб не було полосок.

– Послухаємо ще оду загадку.

Голубе полотно увесь світ заволокло. (Небо).

– Погляньте у вікно. Якого кольору сьогодні небо?

– Зараз будемо малювати небо. Беремо грубі пензлики, набираємо багато води і, лише на кінчик, синьої фарби. Розмиваючи фарби, малюємо небо.

– Не забувайте: домальовувати треба до країв малюнка, не залишаючи білих плям.

– А тепер, поки фарба не висохла, можемо добавити  над обрієм трохи червоної і фіолетової фарби, адже зимовий день морозний. Відкладіть роботи на край парти, щоб підсохли.

9. Диво-казка живе скрізь зимовим днем, коли снігові кучугури, льодом скуті річки, а на деревах шапками лежить сніг. Дуже гарно в таку пору! Але зима буває різною. То сонечко вигляне і все заблистить, засяє, то сніжок іде, а то хурделиця свої права диктує: мете, завіває.

Зараз ми всі підемо на прогулянку. По одному підходьте до мене і наберіть "снігу". Станьте всі біля дошки, а черговий нехай підійде до мене.

Зранку, коли ви йшли до школи, тріщав сильний мороз, скрипів під ногами сніг і падав легенький сніжок. (Діти легенько сиплять "сніг",  а черговий ложкою придушує цукор у тарілці.)

Потім виглянуло сонечко, морозець почав спадати і лише гілочки, вкриті зночі льодом, легенько постукують одна об одну. (Легеньке постукування по кришталевому стакані.)

Та ось налетів сильний вітер. З чорної хмари посипав лютий сніг. (Черговий дмухає у горловину пляшки, а діти сиплють "сніг" і сильно дмухають на нього...)

– Ой, справжня хуртовина піднялася у нашому класі. Сховаймося від неї за партами.

10. Ми продовжимо нашу прогулянку, попрямувавши до лісу.

– Хто з вас пам’ятає, які дерева ростуть у нашому лісі? (Дуби, клени, сосни.)

– Чи всі дерева скидають на зиму листя? (Всі листяні. Тільки дуби скидають їх аж тоді, коли вдарять його сильні морози.)

– Які дерева залишаються взимку зеленими? (Сосни, ялини.)

11. Давайте пригадаємо, як зображувати предмети, що знаходяться вдалині? (Маленькими.) Тепер ми будемо малювати ліс. Сосновий ліс взимку темно-зелений. Отже, вмокаємо пензлик у темно-зелену фарбу і від половини лінії горизонту проводимо зелену лінію. Від неї тепер проводимо короткі вертикальні лінії. От і маємо ліс, що видніється на горизонті.

На другій половині аркуша малюємо дерево або ялинку (на вибір). Спочатку вмокаємо пензлик у коричневу фарбу (води беремо мало!)  Не забувайте, що стовбур у дерева знизу товстіший, тому малювати починаємо знизу і що  вище підіймаємо пензлик, та стовбур стає тоншим.

До лісу ми протопчемо стежку. А тому візьмемо два пензлики, вмочимо їх у синю фарбу і стрічкою простелимо стежку, пам’ятаючи, що стежка ближче до лісу вужча – пензлики ставимо в одну точку, а спереду – широка – розводимо пензлики вбоки.Тепер горизонтальними мазками з'єднайте краї стежки.

12. Відставимо малюнки, щоб підсохли, а самі подумаємо, кого можна зустріти у лісі взимку?

– Чому не можна побачити взимку у лісі ведмедів? Чому вони взимку сплять?

13. Фізхвилинка:

 Сірий зайчик сів і жде, спритно вушками пряде.

Зимно зайчику сидіти, треба трошки пострибати.

Скік-скок, скік-скок, скік-скок, пострибавши – відпочити.

Два прихлопи, три притопи, на носок, на каблучок.

Руки вліво, руки вправо, ми танцюєм "Козачок".

Раз – присядем, два – присядем, настрій гарний.

Покружляли, повертілись і тихенько всі усілись.

14. Відставте підручники і зіграємо гру «Впізнай птаха»: ви маєте впізнати пташку і сказати чи цей птах зимує у нас, чи відлітає у теплі краї.

Які ноги, такий ніс,

Він по луках ходить скрізь,

Хату на хаті він має,

Всім жабам рахунок має. (Лелека)

 

Біла латка, чорна латка

По дереву скаче. (Сорока)

 

Що воно за дивна птиця?

Світла денного боїться...

Дзьоб гачком, великі очі,

Ху-ху-ху – кричить вона,

Відгадали всі? (Сова)

 

Маленький, сіренький, по гаях літає,

Всю ніч і ранок витьохкує – співає. (Соловей)

 

Маленький хлопчик сірий жупан має,

По подвір’ю скаче, крихти підбирає. (Горобчик)

15.  Відкрийте, будь ласка, підручник «Я і Україна». Кому допомагають діти?

– Прочитаємо, чим треба підгодовувати пташок. (Читають)

– Ось погляньте: таку годівничку можете змайструвати вдома разом з батьками і повісити у своєму садочку. А на перерві ми насиплемо у нашу годівничку крихт з булочок та зернят, які ви припасли, і прикріпимо її на дереві біля школи. Так будемо підгодовувати пташок.

16. Хвилинка поезії. (Діти читають з пам’яті вірші про зиму.)

17. Цікавий у нас день видався?

– Ой, уже наступив вечір і, як це часто буває ввечері, насунули темні хмари і почав падати пухнастий сніжок. Тому й наші картини прикрасимо снігом. Візьміть свої альбоми, клей і будемо малювати сніг на гілочках дерева і просто сніжинки.

– Хто вже намалював клеєм, підходьте до мене і будемо засипати його манкою.

       C:\Users\ПК\Desktop\Оксана\цікавіуроки\IMG_20170125_094439.jpg

18. Готові роботи складіть на останній парті і встаньте збоку. Розгляньте малюнки. Який малюнок вам здається найкращим? Прошу всіх сісти.

– Чи гарний у нас вийшов зимовий день?

– Що вам найбільше сподобалось робити на уроці?

– Що ви сьогодні дізнались такого, чого раніше не знали?

19. Ми сьогодні всі гарно попрацювали і, сподіваюсь, дечого навчились.

– На домашнє завдання пропоную вам виготовити годівницю разом з батьками і повісити її у вашому садочку.

– Зараз всі одягнетесь і ми підемо почепити нашу годівницю.

 

О.Леонтович

Три сестриці

Прийшла Зима й засипала снігом поля і ліси, міста і села. Прийшов Дід Мороз і закував кригою ріки, ставки, озера. Поглянеш — дахи білі, земля біла, небо сіре, а з неба сніг, як крупа манна, сиплеться.

Холодно, сумно. Нема краси. Чи ж до неї Зимі, коли стільки снігу для хуртовин приготувати треба? А Діду Морозу — морозцю міцнішого додати? Побачили це дочки Зими, три сестрички, коси сріблясті, очі зоряні, і задумалися.

Блакитноокою весною, зеленим літом, багряною осінню бачать вони землю з свого далекого кришталевого палацу на Півночі в красі незрівнянній. Всі ці пори року переливаються різними барвами.

А білій зимі як бути? І надумали: найстарша, майстриня уміла, сплела дивне мереживо з білих та срібних ниток і накинула його на кущі та дерева, на паркани та кожну травинку.

І людям це так сподобалось, що й слова нові для нього придумали: іней та паморозь.

Середня сестричка кроїти візерунки любила. Стала вона вирізувати їх із снігу й осипати ними землю. І полетіли вони, заіскрились в променях сонця. Люди руками сплеснули від захвату! І назвали їх сніжинками.

А наймолодша краще за всіх малювала квіти, дерева, трави. Взяла вона відерце з крижаною фарбою, срібний пензлик і пішла розмальовувати вікна в будинках. Тільки здалось їй цього замало. Вибрала вона найніжніші барви у Сонця-батечка: блакитну, рожеву і почала рано-вранці розфарбовувати небо на Сході. Небо велике — стомилась. Вдень відпочивала, а надвечір і другу найкращу свою картину закінчила. Фарби яскраві, гарячі вибирала.

Й стали з’являтись на небі ранками і вечорами разом із сонечком картини молодшої сестрички-художниці. Земля, куди не кинь оком, біла, а небо над нею переливається найтоншими відтінками. І чим дужчий мороз, тим яскравіші фарби.

З того часу і взимку стало красиво. Хоч і холодно, але полюбили люди зиму за її красу незрівнянну, створену трьома сестрами-майстринями.

doc
Додано
14 березня 2018
Переглядів
1121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку