Родинний інтегрований урок з елементами майстер-класу - «У полоні квітів»

Про матеріал

ознайомити учнів із життям та творчістю Народної художниці України Катерини Білокур;закріпити знання учнів про жанри образотворчого мистецтва; закріплювати вміння висловлювати власні судження з проблеми, формулювати аргументи у процесі дискусії; з допомогою батьків розвивати творчі задатки своїх дітей; виховувати в них повагу один до одного; бережливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

Родинний інтегрований урок з елементами майстер-класу - «У полоні квітів»

Мета:ознайомити учнів із життям та творчістю Народної художниці України Катерини Білокур;закріпити знання учнів про жанри образотворчого мистецтва; закріплювати вміння висловлювати власні судження з проблеми, формулювати аргументи у процесі дискусії; з допомогою батьків розвивати творчі задатки своїх дітей; виховувати в них повагу один до одного; бережливе ставлення до природи.

Матеріали та обладнання: репродукції картин Народної художниці України Катерини Білокур, шкала оцінювання на дошці, мультимедійний комплект, презентація з теми уроку,, аудіозаписи, мольберт, аркуші, фарби, ємкості з водою, пензлі, випічка  імбирного праника, різнокольорова глазур, кондитерські мішечки.

Зінтегрований зміст предметів: образотворче мистецтво, трудове навчання, читання.

Хід уроку:

І. Організація діяльності учнів

1.Ранкова зустріч « Родинне коло».

(Діти з батьками стають у коло)

Учитель

  •                   Діти, доброго ранку! Які ж ви гарні і чепурні . Давайте подивимось один на одного і разом привітаємось. Посміхніться один одному. Я вам бажаю гарного настрою.
  •                   Який сьогодні день?
  •                   Яке число?
  •                   А який зараз місяць ?
  •                   До якої пори року він відноситься?
  •                   З чого почався ваш ранок?

(З маминої посмішки, з ніжного дотику її рук, тато погладив по голівці і побажав доброго дня )

  •                   Давайте скажемо один  одному теплі й ніжні слова.
  •                   Разом з сонечком ми встали :
  •                   Всім всміхнулись, привітали.
  •                   Хай щасливим буде день,
  •                   Для усіх – усіх людей!

F:\2018.02.26 відкрит урок 3А\IMG_3361.jpg

2. Вступне слово вчителя.

- Сьогодні, діти , ми полинемо з вами душею у чарівний світ краси.

- Який цей світ?

- Як він впливає на душу людини?

- Як людина може увібрати в себе цю красу?

- І саме головне, що ж дає нам можливість побачити і відчути її?

На всі ці запитання ми дамо відповідь на протязі уроку. А щоб, нам було легко і просто працювати зламаємо кригу відчудженості.

Вправа «Криголам»

Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Свою відповідь починаєте словами : «Я хочу, щоб урок був ….»

У - урожайним на нові знання,

Р - розвивальним,

О - організованим,

К - корисним і красивим.

А я хочу, щоб він був пізнавальним і цікавим для вас.

ІІ. Повідомлення  теми і мети уроку

Мотивація навчальної діяльності

Давайте ми з вами виступимо в ролі дослідників . Перед нами стоїть запитання: « Чи може людина, яка не навчалась у школі, коледж,і вищому навчальному закладі стати майстром своєї справи?»

Поміркуйте і свої думки позначте на «Шкалі оцінювання ставлення до проблеми»

Ні, не може                                                           Так, може

0    1    2    3    4    5    6    7    8    9    10

(На клейких стрічках діти пишуть свої прізвища та імена. Подумавши, на запитанням, вони виходять і прикріплюють аркушики на шкалу, відповідно до своєї думки. Якщо учень твердо переконаний, що «ні», то аркуш кріпить біля цифри 1, якщо «так», то біля цифри 10. Якщо вагається на користь позитивної відповіді, то біля 6,7,8,9, якщо на користь негативної, то  - 2,3,4,5)

Чому ви так вважаєте? Обґрунтуйте свою думку.

Метод «Прес»

«Я вважаю… .

Тому що… .

Наприклад… .»

Сьогодні на уроці ми будемо говорити про людину, яка своїм життям і своєю творчістю відповіла на це складне запитання. Можливо, дехто з вас і змінить свою думку.

Метод «Передбачення»

(На екрані з’являється репродукція картини Катерини Білокур)

  •                 Розгляньте цю картину і дайте відповіді на запитання:
  •                 Яким ви уявляєте цього художника?
  •                 Де він жив? Що любив? Чим захоплювався?
  •                 Чому ви так думаєте?
  •                 Що зображено на цій картині? (Квіти)
  •                 Отже, як ви уже зрозуміли ключове слово нашого уроку  квіти .
  •                 А урок у нас  незвичайний – інтегрований. Сьогодні ми поєднаємо образотворче мистецтво і трудове навчання, а також згадаємо свої знання з читання, рідної мови. А ще він у нас особливий – родинний. Бо на урок ми запросили найрідніших для нас людей – батьків.

Отже, тема нашого уроку. «У полоні квітів» (діти читають тему уроку з дошки)

Девіз нашого уроку: «Я серцем відчуваю цю красу»

Завдання уроку

Хочу дізнатися:

  •              про життя та творчість Катерини Білокур;
  •              про роль квітів у житті кожної людини.

Хочу навчитися:

  •              застосовувати набуті знання на практиці;
  •              робити висновки;
  •              бачити прекрасне навколо себе.

ІІІ Узагальнення і систематизація знань.

Учитель. Група діток дослідників підготували для нас цікаві міні-лекції про життя та творчість Катерини Білокур. (Демонстрація слайдів з репродукціями  картин ).

1-й учень. Катерина Василівна Білокур – талановита художниця, майстер народно-декоративного розпису.

Народилася художниця в селі Богданівка Яготинського району Київської області. У неї був природний талант. І була вона самоука. Вона мріяла про той час, коли всі квіти Землі – весняні, літні, осінні – буятимуть і цвістимуть разом. У багатьох її картинах можна зустріти саме таке дивне сусідство різних квітів.

2-й учень. Творчої майстернею художниці були рідна оселя, сад, город. Картини К.Білокур сприймаються як не намальовані, а живі : на них, часом, можна побачити справжні краплині вранішньої роси. Дивлячись на них, ми, ніби, відчуваємо їхні пахощі, свіжість повітря. До них хочеться доторкнутися рукою, злегка гойднути.

3-й учень. Яскравим, червоним кольором вражають флокси, червоні, сині, жовті, фіолетові, сніжно-білі айстри, а ввечері, ми вдихаємо пахощі блідо-бузкових квіточок, названих на честь італійського ботаніка Матіоли. Картинами К.Білокур захоплювався навіть великий художник Пікассо,  який навіть закохався у неї.

Учитель. Її полотна відображають найдивовижніше, що є в природі – квіти. Передати любов художниці до квітів нам допоможе Соломійка Мазур, яка виступить в ролі Катерини Білокур і прочитає її монолог.

«А як прийде весна, то зазеленіють трави, а потім і квіти зацвітуть. Ой, як глянеш кругом, то та гарна, а та ще краща, а та ще чудовіша, то начебто посміхаються до мене, так ніби промовляють: «Хто ж нас буде малювати, як ти покинеш?» То я все на світі забуду, та й знов малюю квіти…, бо із квітів картини красиві! Ой і які ж ви гарні, квіточки мої, діточки, красунечки ви мої. Я на вас ніколи не надивлюся, я на вас не налюбуюся.»

4-й учень. Квіти на Землі! Як їх багато! Вони є окрасою життя. Квіти нас чарують найтоншими ароматами, милують наше око багатющою гамою. Немає жодної української господи де б не було квітучого острівця.

Учитель.

  •                   Якими словами можна передати красу квітів?

Технологія «Передай іншому» (Діти торкаються один другого рукою і називають слова: ніжні, милі, тендітні, яскраві, красиві, різнокольорові, різнобарвні, тремтливі, оригінальні, гармонійні, граційні та інші.)

На екрані з’являється слайд з даними словами

  •                   Подивіться уважно на екран, можливо ви відшукаєте незрозумілі для вас слова.

«Довідкове бюро»

(Учні пояснюють значення слів:гармонійні, оригінальні, граційні )

  •                   Діти, уявіть себе квітами і спробуйте передати їх граційність. Які асоціації викликає у вас слово «квіти»

Робота в групах

Технологія «Незавершене речення»

Продовжте речення. Які бувають квіти?

І гр.  Садові квіти: (нарцис, тюльпан, півонія, чорнобривці, троянди, лілії, жоржини та інші)

ІІ гр. Лісові квіти: (підсніжник, пролісок, конвалія, ряст, фіалка та інші)

ІІІ гр. Польові квіти: (лопух, подорожник, сокирки, конюшина, мак, деревій, ромашка, волошка та інші)

ІV гр. Скласти загадку про квіти

ІV Практичне застосування знань.

Учитель. А зараз, діти, ми навчимося з вами малювати квіти у стилі Катерини Білокур. Давайте пригадаємо: довгий час художниця малювала свої картини не використовуючи простого олівця. З такою технікою виконання нас познайомить дуже знайома для вас людина – це мама Владика Черняєва – Оксана Валеріївна. Квіти надихають її на працю. Естетичне оформлення класу – це справа її рук. А які картини вона малює! (Оксана Валеріївна вчить дітей поетапно малювати  квітку. Діти малюють. Звучить фонограма «Життя квітів» )

F:\2018.02.26 відкрит урок 3А\IMG_3445.jpg

Демонстрація учнівських робіт.

Фізкультхвилинка. (Учні виконують рухи на мелодію пісні Н.Май «Червона калина»)

Учитель. А зараз ми, діти, познайомимося ще з однією жінкою, яка також є майстром своєї справи. Це мама Златовецької Адріани – Жанна Олександрівна. Можливо, хтось із вас хоче поставити їй запитання? (Діти ставлять запитання. На екрані демонструються слайди з кондитерськими виробами Жанни Олександрівни.)

А зараз Жанна Олександрівна проведе з нами майстер-клас по розфарбовуванню глазур’ю імбирного пряника. Тепер у вас з’явилася нагода передати свої знання, як правильно розфарбовувати квіти на практиці. (Демонструються слайди поетапного розфарбовування пряника.) А матусь прошу допомогти у виконанні даної роботи. (Звучить фонограма «Дорога квітів»)

F:\2018.02.26 відкрит урок 3А\IMG_3486.jpg

Діти, ви відтворили своє відчуття краси, добра. Допомогла вам у цьому музика композитора і ваша внутрішня музика – музика вашої душі.

Робота в групах

Складання японської поезії «Сенкан»:

  1.               Тема (іменник)
  2.               Опис (два прикметники)
  3.               Дія (три дієслова)
  4.               Відношення (фраза з 4-5 слів)
  5.               Перефразування змісту (одне слово)

І гр. Квіти

ІІ гр. Пряник

ІІІ гр. Майстер

IV гр. Скласти вірш за кущем асоціацій

 

V. Підсумок уроку

- Діти, давайте повернемося до запитання, з якого ми починали свій урок? Як би ви зараз відповіли на нього? То який висновок ми можемо зробити? (Відповіді дітей)

F:\2018.02.26 відкрит урок 3А\IMG_3502.jpg

Отже, щоб стати майстром своєї справи, необов’язково навчатись у коледжі чи вищому навчальному закладі. Для цього потрібно мати природній дар і бажання творити красу.

  •                   Чи справдилися ваші сподівання? (Демонстрація слайда)

  •                   Які знання ви отримали?
  •                   Де ви їх зможете застосувати?

Вправа «Доторкнися до щастя»

  •                   Сядьте зручніше, закрийте оченята і уявно торкніться свого щастя. (Діти закривають очі і уявляють, як вони торкаються щастя)
  •                   Розкажіть, будь ласка, про свої відчуття і намалюйте портрет свого щастя.(Відповіді дітей)
  •                   Давайте станемо всі в дружнє родинне коло, бо щастя поруч з нами, бережімо його.(На екрані відеоролик Н.Май «Квітуча Україна»)

Ми вci — одна сім'я,

Єдина ми родина,

У кожнім нашім «я» — частнинка України.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Лукащук Наталья
    Гарний конспект уроку, зміст повністю відповідає темі уроку
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Лукащук Наталья
    Гарний конспект уроку, зміст повністю відповідає темі уроку
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Образотворче мистецтво 3 клас (Калініченко О. В., Сергієнко В. В.)
Додано
15 березня 2018
Переглядів
1364
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку