Інтегрований урок з літературного читання та з дизайну та технологій у 4 – Б класі Тема: Легенда «Львів» (літературне читання). Виготовлення патріотичного сердечка із символ

Про матеріал
Інтегрований урок з літературного читання та з дизайну та технологій у 4 – Б класі Тема: Легенда «Львів» (літературне читання). Виготовлення патріотичного сердечка із символами обласних центрів України (дизайн та технології)
Перегляд файлу

 

 

 

Інтегрований урок з літературного читання та

з дизайну та технологій

 

 

 

                                              

                                         Труфин Галина Юріївна

Вчитель початкових класів

                          Іспаського опорного ліцею

                                         імені Миколи Марфієвича

                      Вижницької ТГ

Чернівецької області

 

 

 

2022 – 2023 н.р.

 

     Інтегрований урок з літературного читання та

з дизайну та технологій у 4 – Б класі

Тема: Легенда «Львів» (літературне читання).  Виготовлення патріотичного сердечка із символами обласних  центрів України (дизайн та технології)

Мета уроку літературного читання: продовжувати ознайомлювати учнів із легендами про походження міст України; закріплювати знання про жанри літературних творів; удосконалювати навички правильного та свідомого читання; збагачувати словниковий запас дітей; формувати вміння висловлювати та доводити свою думку; розвивати в школярів мовлення та комунікативні здібності; виховувати пізнавальний інтерес, патріотичні почуття.

Мета уроку з дизайну та технологій: удосконалювати навички учнів при роботі з ножицями, папером і клеєм; прищеплювати вміння охайно виконувати роботи, закріплювати вміння працювати у групі.

Обладнання: валіза знань, пес Патрон, лист самооцінювання, цеглинки лего, посилка від Нової пошти, кольоровий папір, ножиці, клей, картинки із зображенням гербів обласних центрів України.

Тип уроку: інтегрований

Хід уроку

І. Організація класу

Привітання

Ми – нушенята,

Ми любим навчатись,

Гратись із лего, багато читати.

Ми любим загадки й проблемні завдання,

Шукаємо відповідь на кожне питання.

Ми любим дружити,

Ми любим всіх вас.

Вас радо вітає 4 – Б клас!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення типу уроку.

У нас сьогодні незвичайний інтегрований урок з літературного читання та дизайну і технологій.

Введення казкового героя

 У нашій країні зараз триває загарбницька, несправедлива війна з боку Росії. Учні нашого класу, щоб наблизити перемогу у цій війні,  писали листи та малювали малюнки славним воїнам ЗСУ. Нам прийшла відповідь від воїнів.

  • Як ви гадаєте, що може знаходитись у цій коробці? (посилка новою поштою)
  • Так, це пес Патрон. Що вам відомо про нього? Давайте з ним познайомимось.

Слухання пісні про Патрона (звучить пісня, учні передають один одному м’яку іграшку)

            Пес Патрон приніс із собою незвичайну «валізу знань», яку ми сьогодні  будемо наповнювати новими знаннями.

Пес Патрон бажає, щоб на сьогоднішньому уроці у нас панувала ситуація успіху.

   Розчитування

Пес Патрон пропонує провести розчитування ( відео «Міста України»).

  • Про яку орфограму ми повинні пам’ятати при написанні міст ?

Патрон дякує вам за правильне і свідоме читання та за знання правила про написання іменників власної назви. Молодці!

ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.

Вправа «Угадайте за описами» (учні цеглинками сигналізуюють відповідно до жанру )

  • Невеликий прозовий твір із вигаданим , іноді фантастичним змістом (казка) (цеглинка червоного кольору)
  • Невеликий поетичний твір , який найчастіше має римування рядків ( вірш) (цеглинка оранжевого кольору)
  • Невеликий прозовий твір про епізод із життя одного або кількох персонажів ( оповідання) (цеглинка синього кольору)
  • Твір про події із життя одного чи кількох персонажів протягом тривалого проміжку часу (повість) (цеглинка голубого кольору)
  • Народний чи авторський твір, у якому розповідається про історичну подію, небувалу пригоду, життя і діяльність якоїсь особи або вигаданої особистості (легенда) (цеглинка зеленого кольору)
  • Твір, призначений для показу на сцені (п’єса) (цеглинка жовтого кольору)

Молодці, гарно виконали завдання. Наш гість Патрон дякує вам за те, що ви знаєте жанри літературних творів.

Вправа «Розумний кубик».

 Розумним діткам – розумний кубик.

Наш гість Патрон пропонує вам вправу «Що зайве?».

  • Польща, Франція, Одеса, Данія, Шотландія (Одеса – назва міста, усі інші – назви країн)
  • Рівне, Суми, Миколаїв, Кривий Ріг, Хмельницький (Кривий Ріг не є обласним центром)
  • Кропивницький, Одеса, Львів, Чернівці, Париж, Харків (Париж не є містом України)
  • Ужгород, Рівне, Тернопіль, Львів, Харків, Чернівці ( Харків – місто у східній частині України, усі інші – у західній)
  • Черкаси, Чернігів, Львів, Житомир, Ужгород (Львів – односкладове слово, усі інші – трискладові)
  • Молодці, діти! Пес Патрон дякує вам за гарні знання про міста України.

Самооцінювання.

   Ми з вами виконали уже дві вправи. Оцініть свою роботу на уроці   цеглинками:

Зелений - Супер! Мені під силу всі завдання!

Червоний – Мені потрібна допомога!

Синій – Я працюю добре!

Жовтий – Я можу працювати краще!

ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

Про походження назви одного із міст ви дізнаєтеся сьогодні на уроці.

Аудіослухання ( або читання тексту вчителем) (літературне читання, 4 клас, Н. Богданець – Білоскаленко, Ю.Шумейко с.54 -55)

Ви уважно слухаєте аудіозапис, а після прослуховування дасте відповідь на питання:

  • Про походження назви якого міста ви дізналися, прослухавши легенду?

Перевірка націлюючого питання.

Оголошення теми уроку

Отже, сьогодні на уроці ми дізнаємось про виникнення назви міста Львів.

           Словникова робота

могутній   здригнулися

чудовисько  чатувати

стерегти   щоночі

- Прочитайте слова з різною інтонацією

-  Доберіть синоніми до прикметника

-  Назвіть частину гори чи горба

-  Поясніть лексичне значення слова «чатувати» (стерегти)

 Робота з підручником

Розгортаємо підручник на с.54 – 55 . Зараз будемо читати легенду із Патроном.

Запишемо у валізу знань: жанр твору – легенда, словникові слова (ті, що опрацьовувалися під час словникової роботи. Вчитель викладає слова на дошці у валізі знань, а учні в індивідуальних валізках).

Читання тексту учнями мовчки.

Аналіз тексту з елементами вибіркового читання.

- Назвіть головного персонажа легенди.

- Прочитайте, про що попередив князя старець?

- Чому князь не послухав його поради? Прочитайте, як він про це сказав.

- Як князь переміг лева? Доведіть словами із тексту.

- Яке ім’я він собі обрав?

- Де збудував свій замок?

- Якими словами можна охарактеризувати князя?

Читання вголос з Патроном.

Робота з малюнком – гербом.

- Що зображено на малюнку герба у підручнику?

Лев стоїть при відкритих міських воротах, над якими височіють три оборонні вежі і захищає вхід в місто. Символ оборони, незламності, величі. Гуляючи містом, зображення лева можна знайти на фасадах багатьох будинків Львова.

 Робота з індивідуальними валізками.

Тема (про що?): походження міст України. Ідея: (для чого?) знати історію виникнення міст України.

Гра «Розвідники»

 - Полічіть, скільки разів слова князь і лев згадуються в тексті.

Мовно – логічні завдання.

- Назвіть спільнокореневий прикметник до слова лев. Прочитайте речення із цим словом.

- Прочитайте речення зі звертанням. Поясніть уживання розділових знаків.

                 Гімнастика для очей з Патроном.

 Пояснення вчителя.

       Існує ще одна легенда про виникнення назви міста Львова.

       Львів заснував і назвав на честь свого сина Лева Данило Галицький у 1256 році.

       Ця легенда є більше популярною і відомою.

 Робота із картою України. Розповідь учня.

- Покажіть на карті місто Львів

Львів

       Львів знаходиться на заході України. Місто засноване королем Данилом і назване на честь його сина Льва Даниловича.

       Львів славиться прекрасними краєвидами, стародавніми будинками, привітними мешканцями, запашною кавою. Львів є важливим культурним центром. Тут працюють театри й кінотеатри, музеї й бібліотеки. Щороку в місті відбуваються понад 100 фестивалів. У кожного, хто відвідує гостинне українське місто Львів, залишаються приємні спогади про нього.

 

 

       Перегляд відео від колеги зі Львова біля пам’ятника королю Данилу.

Місто Львів було засноване королем Данилом і назване на честь свого сина Лева у 1256 році.

- Яке це століття?

        Гра «Кмітливі кубики»

Пес Патрон хоче перевірити, чи кмітливі учні у нашому класі. Допоможіть скласти речення із розсипаних кубиків.

  • горою, гора, ця, Лева, називається
  • на, лови, один, князь, поїхав
  • а, на, полює, мисливець, не, неї, тікає, здобич, дичини, від
  • ніч, князь, коли, настала, не, спати, міг

Молодці, дітки. Пес Патрон бачить, в нашому класі навчаються кмітливі  та      здібні учні.

      V. Домашнє завдання (диференційоване)

     - виразно читати і переказувати легенду на с.54 – 55;

     - дізнатися про походження назви села Іспас та розповісти про це в класі;

     - намалювати малюнок до легенди;

      VІ. Підбиття підсумку уроку з літературного читання.

         Самооцінювання учнів цеглинками лего.

         Фізхвилинка від Патрона.

 

Урок з дизайну та технологій

 

І. Оголошення теми уроку

Сьогодні на уроці ми будемо виготовляти патріотичні сердечка із зображенням гербів обласних центрів України.

- Скільки областей входить до складу України?

      ІІ. Практична робота.

Пояснення вчителя

 Наука про герби має назву – геральдика. На уроках інформатики ви створювали презентації про герби обласних центрів України.

  Сьогодні ми використаємо ваші презентації щодо цієї теми на уроці з дизайну та технологій.

Демонстрація зразка виробу. 

Послідовність виконання роботи така:

1.Вирізаємо серце синього кольору.

2. Вирізаємо пів серця жовтого кольору.

3. Наклеюємо пів серця жовтого кольору на серце синього кольору так, щоб серце було синьо – жовтого кольору.

4. На сердечку клеїмо герб одного із обласних центрів, ім’я засновника та дату заснування міста.

          Пригадуємо правила безпечного користування ножицями та клеєм.

           Самостійна робота учнів.

           Інформаційна хвилина.

У нашому класі в інформаційному куточку є дані на тему « Коли і ким засновані українські міста». Прошу ознайомитися на перерві і запам’ятати.

 Київ 482 князь Кий

Чернігів 690 князь Чорней

Житомир 884 дружинник Житомир

Ужгород 894 князь Арпад

Полтава 899 князь Олег Віщий

Дніпро 940 воєвода Свенельд

Луцьк 1000 король Володимир Великий

Івано – Франківськ 1085 князь Василько Ростиславович

Чернівці 1185 князь Ярослав Осмомисл

Львів 1256 король Русі Данило Романович

Рівне 1283 король Данило Романович

Черкаси 1362 князь Ольгерд

Вінниця 1363 князь Ольгерд

Одеса 1413 Коцюба – Якушинський

Миколаїв 1415 князь Вітовт

Донецьк 1530 гетьман Ланцкоронський

Хмельницький 1431 король Русі Владислав 2

Кропивницький 1533 гетьман Остафій Ружинський

Тернопіль 1540 гетьман Ян Амор

Запоріжжя 1552 гетьман Дмитро Байда

Харків 1654 козак Іван Каркач

Херсон 1672 отаман Іван Сірко

ІІІ. Виставка робіт учнів та оцінювання.

 Спів пісні «Наша Україна» ( учні виходять на клас і співають пісню, тримаючи у руках свої роботи)

 Давайте своїми патріотичними серденьками зігріємо нашу багатостраждальну Україну. Деякі міста і села знаходяться тимчасово під окупацією росії. Ворог плюндрує наші землі. Знищує міста і села ракетними обстрілами. Наша рідна земля здригається від болю. Але ми вистоїмо ! Спільно відбудуємо наші міста і села! Проженемо і знищимо окупантів з нашої землі! Віримо в перемогу ! Слава ЗСУ! Все буде Україна!

Самооцінювання учнів цеглинками лего .

Запис у листі самооцінювання.

Підсумок уроку

Пес Патрон вам дякує за те, що ви були активними та старанними на сьогоднішньому уроці.

Вчитель: Пам’ятаємо пророчі слова Тараса Шевченка:

Свою Україну любіть!

Любіть її, во время люте

В останню тяжкую минуту

За неї Господа моліть!

                  Дорогі діти! Щиро любіть свою Україну! Вивчайте історію міст і сіл нашої    

                 держави! Бо хто не знає минулого, той не вартий майбутнього.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Літературне читання 4 клас (Богданець-Білоскаленко Н. І, Зоряна М. І .)
Додано
29 грудня 2022
Переглядів
342
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку