Інтегрований урок з математики "Число і цифра 1" з элементами методу "6 цеглинок"

Про матеріал

Урок розроблений для1 класу за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.

Перегляд файлу

Дата  ____________ № _________        Математика 1 клас

 

Тема тижня Мої друзі        

Тема уроку: Вивчаємо число і цифру 1

Мета тематичного дня:  формувати поняття про число як про кількісну

характеристику класу скінченних еквівалентних множин; актуалізувати вміння порівнювати предметні множини способом складання пар; актуалізувати поняття більше, менше, стільки ж; формувати поняття про числа 1 і 2; учити співвідносити число предметів і цифру; учити писати цифри 1 і 2; формувати поняття про відношення рівності та нерівності, вчити позначати їх знаками «=» і « ­ »; ознайомити учнів зі способом утворення чисел 1 і 2; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння.

Предметні компетентності:

-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової  пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування задач, зокрема практичного змісту;

-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення текстів математичних задач;

-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.

Очікувані результати:

  •       Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу.
  •       Порівнює і впорядковує об’єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками.
  •       Об'єднує об'єкти навколишнього світу у групу за спільною ознакою.
  •       Відтворює в різних видах діяльності ймовірні та фактичні результати лічби об’єктів, що їх оточують (малює, викладає мозаїку, створює аплікацію, співає, складає власні лічилки тощо).
  •       Оперує числами в межах 10.
  •       Співвідносить кількість об’єктів навколишнього середовища з відповідним натуральним числом (до 10).
  •       Порівнює числа до 10.
  •       Встановлює розміщення об’єктів на площині та в просторі (лівіше, правіше, вище, нижче тощо), використовуючи математичну мову.
  •       Визначає знайомі геометричні фігури у фігурах складної конфігурації.
  •       Моделює об’єкти навколишнього світу, використовуючи готові геометричні фігури.
  •       Збирає дані, що відображають конкретну життєву ситуацію.
  •       Використовує зібрані (наявні) дані для спілкування щодо досліджуваної проблеми.

Обладнання: підручники, папір А4, ручки, кольорові олівці та фломастери, набори

«Лего», ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали.

Інтегруються предмети: математика, образотворче та музичне мистецтво,

природознавство.

 

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Перегляд відеофрагменту

https://www.youtube.com/watch?v=PgdCf6YFK48

  • Чи знаєте ви цього героя?
  • Як його звати?
  • Що саме робив Петрик Пʼяточкин? (Він рахував слоненят)
  • З якої цифри він починав рахувати? (З одиниці) вивішується на дошку

Картинки по запросу од\иниця

 

ІІ. Етап цілепокладання

В давнину люди не вміли рахувати предмети. Перші люди займалися господарством. Вони шили одяг зі шкіри тварин, вміли розводити вогонь, випасали худобу.

Похожее изображение

 Але от біда як знати чи всі тварини з пасовиська повернулися назад до загону? Адже люди не вміли лічити, вони не знали чисел.

Прадавні люди придумали свій цікавий спосіб для лічби. Для кожної тварини виготовляли глиняне кільце. Коли тварини поверталися з пасовиська і заходили до загону, первісна людина за кожну тварину клала кільце, таким чином, якщо всі тварини були в загону, а кільця на землі, то всі повернулися, якщо хоча б одне кільце залишалося у руках, тварина загубилася і її потрібно було шукати.

Якщо у стаді були різні тварини, для кожного виду тварин придумували свої глиняні вироби, з-за допомогою яких можна було лічити тварин.

З часом тварин стало дуже багато і рахувати з-за допомогою глиняних предметів ставало кожен раз складніше. Тому люди почали вигадувати назви для лічби. Так з’явилася назва один.

Метод «6 цеглин»

Завдання:

  •            Давайте ми з вами виготовимо фігурки, щоб порахувати хлопчиків та дівчаток у класі. Хлопчики складають кубик, а дівчатка спідничку -  трикутник.

C:\Users\Admin\Pictures\36875889_640638542962328_4478210250322739200_n.jpg C:\Users\Admin\Pictures\36849483_640638476295668_5713707646566006784_n.jpg

Запитання:

Після виконання завдання. Діти виходять до вчительки і кладуть на різні купки свої фігурки.

  • Чи зручно рахувати таким чином?
  • Чому не зручно рахувати?

Отже, щоб вміти гарно рахувати, знати цифри ми сьогодні почнемо вивчати їх. А розпочнемо з цифри 1.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

Формування поняття про число 1. Позначення числа 1 цифрою.

  • Огляньте наш клас. Що у класі одне. (Вчительський стіл, дошка …)
  • Тепер погляньте один на одного. Що у вашого друга одне? (Ніс, рот, язик, лоб …)
  •       Цікаво, що в Давньому Римі вигадували назву для числа «один», люди виходили з того, що Сонце (лат. sol) на небі завжди одне: «солюс» — один. І ця назва досі використовується! Так, «соліст» (solus) означає, що одного виступаючого музиканта чи танцюриста.

Робота з друкованою цифрою.

Розгляньте друковану цифру 1. На що вона схожа?

Картинки по запросу цифра 1 друкована Картинки по запросу цифра 1

Поетична хвилинка

Одиничка – цифра рівна

І до стовпчика подібна.

Всі рахунки, всі таблички

Починають з одинички.

Подивіться – ось вона

Одиничка чарівна.

Хоч і ніжку одну має,

Вправно ряд розпочинає.

Тонка, пряма і схожа на стеблинку,

Залізла одиниця у клітинку.

Така поважна і така примхлива,

Говорить, що відважна та смілива.

Валеохвилинка

Картинки по запросу фізкультхвилинка

Робота з рукописною цифрою.

Картинки по запросу цифра 1 писана

Письмова робота

Картинки по запросу цифра 1 прописи

Уважно розгляньте рукописну цифру 1. Визначимо елементи, з яких складається цифра 1: довга похила паличка, яка йде від верхнього правого кута клітинки до середини нижньої сторони клітинки, та коротка похила паличка, яка йде від середини клітинки до верхнього правого кута клітинки.

Пропишіть цифру 1 у повітрі, називаючи вголос її елементи.

Музична пауза.

Давайте послухаємо пісеньку про одиничку.

https://www.youtube.com/watch?v=rEH2tb8oo-I

Етична хвилинка

  • Чи добре бути самому?
  • Коли веселіше гратися коли ти один чи коли ви граєтесь з кимось?
  • Що ви любите робити зі своїми іграми?
  • Які ігри ви любите грати зі своїми друзями?

Робота з рахувальним матеріалом.

Покладіть на парту 1 корову, стільки ж поросят, покладіть 1 овечку, стільки ж котиків.

Учні розкладають геометричні фігури.

Знайдіть 1 червоний квадрат, 1 синій трикутник, 1 жовте коло.

Метод «6 цеглин»

Завдання:

З 6 цеглинок виготовіть цифру 1.

Запитання:

  • Чи важко вам було зробити цифру один?
  • Чи всі цифри вийшли однакові?

Картинки по запросу цифра 1 з лего

Робота за підручником.

Творча хвилинка.

Картинки по запросу цифра 1Картинки по запросу цифра 1Картинки по запросу цифра 1Картинки по запросу цифра 1

Будьте уважні. У вас є 4 одиниці. Вам потрібно їх зафарбувати наступними кольорами:

  • Першу одиничку в колір сонця;
  • Другу в колір язика;
  • Третю в колір землі (ґрунту);
  • Четверту в колір неба.

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

  • Що вивчили на уроці?
  • Що вам сподобалося?
  • Чого ви навчилися?

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Баранчук Світлана Іванівна
    Змістовно. Цікаво. Корисно. Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Пашко Оксана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 липня 2018
Переглядів
15099
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку