Урок розроблений для1 класу за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.
Дата ____________ № _________ Математика 1 клас
Тема тижня Мої друзі
Тема уроку: Вивчаємо число і цифру 1
Мета тематичного дня: формувати поняття про число як про кількісну
характеристику класу скінченних еквівалентних множин; актуалізувати вміння порівнювати предметні множини способом складання пар; актуалізувати поняття більше, менше, стільки ж; формувати поняття про числа 1 і 2; учити співвідносити число предметів і цифру; учити писати цифри 1 і 2; формувати поняття про відношення рівності та нерівності, вчити позначати їх знаками «=» і « »; ознайомити учнів зі способом утворення чисел 1 і 2; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння.
Предметні компетентності:
-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування задач, зокрема практичного змісту;
-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення текстів математичних задач;
-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.
Очікувані результати:
Обладнання: підручники, папір А4, ручки, кольорові олівці та фломастери, набори
«Лего», ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали.
Інтегруються предмети: математика, образотворче та музичне мистецтво,
природознавство.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Перегляд відеофрагменту
https://www.youtube.com/watch?v=PgdCf6YFK48
ІІ. Етап цілепокладання
В давнину люди не вміли рахувати предмети. Перші люди займалися господарством. Вони шили одяг зі шкіри тварин, вміли розводити вогонь, випасали худобу.
Але от біда як знати чи всі тварини з пасовиська повернулися назад до загону? Адже люди не вміли лічити, вони не знали чисел.
Прадавні люди придумали свій цікавий спосіб для лічби. Для кожної тварини виготовляли глиняне кільце. Коли тварини поверталися з пасовиська і заходили до загону, первісна людина за кожну тварину клала кільце, таким чином, якщо всі тварини були в загону, а кільця на землі, то всі повернулися, якщо хоча б одне кільце залишалося у руках, тварина загубилася і її потрібно було шукати.
Якщо у стаді були різні тварини, для кожного виду тварин придумували свої глиняні вироби, з-за допомогою яких можна було лічити тварин.
З часом тварин стало дуже багато і рахувати з-за допомогою глиняних предметів ставало кожен раз складніше. Тому люди почали вигадувати назви для лічби. Так з’явилася назва один.
Метод «6 цеглин»
Завдання:
Запитання:
Після виконання завдання. Діти виходять до вчительки і кладуть на різні купки свої фігурки.
Отже, щоб вміти гарно рахувати, знати цифри ми сьогодні почнемо вивчати їх. А розпочнемо з цифри 1.
ІІІ. Етап цілереалізації
Формування поняття про число 1. Позначення числа 1 цифрою.
Робота з друкованою цифрою.
Розгляньте друковану цифру 1. На що вона схожа?
Поетична хвилинка
Одиничка – цифра рівна
І до стовпчика подібна.
Всі рахунки, всі таблички
Починають з одинички.
Подивіться – ось вона
Одиничка чарівна.
Хоч і ніжку одну має,
Вправно ряд розпочинає.
Тонка, пряма і схожа на стеблинку,
Залізла одиниця у клітинку.
Така поважна і така примхлива,
Говорить, що відважна та смілива.
Валеохвилинка
Робота з рукописною цифрою.
Письмова робота
Уважно розгляньте рукописну цифру 1. Визначимо елементи, з яких складається цифра 1: довга похила паличка, яка йде від верхнього правого кута клітинки до середини нижньої сторони клітинки, та коротка похила паличка, яка йде від середини клітинки до верхнього правого кута клітинки.
Пропишіть цифру 1 у повітрі, називаючи вголос її елементи.
Музична пауза.
Давайте послухаємо пісеньку про одиничку.
https://www.youtube.com/watch?v=rEH2tb8oo-I
Етична хвилинка
Робота з рахувальним матеріалом.
Покладіть на парту 1 корову, стільки ж поросят, покладіть 1 овечку, стільки ж котиків.
Учні розкладають геометричні фігури.
Знайдіть 1 червоний квадрат, 1 синій трикутник, 1 жовте коло.
Метод «6 цеглин»
Завдання:
З 6 цеглинок виготовіть цифру 1.
Запитання:
Робота за підручником.
Творча хвилинка.
Будьте уважні. У вас є 4 одиниці. Вам потрібно їх зафарбувати наступними кольорами:
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
1