Інтегрований урок з математики "Переставна властивість додавання. Розв’язування задач на знаходження суми та різницеве порівняння."

Про матеріал
Ознайомити учнів з переставною властивістю додавання, вдосконалювати навички додавання та віднімання в межах 10; вміння розв’язувати задачі, учити свідомо здійснювати вибір дій для їхнього розв’язання; порівнювати числові вирази; розвивати увагу й спостережливість, творче мислення; виховувати самостійність, старанність, наполегливість.
Перегляд файлу

 Тема. Переставна властивість додавання. Розв’язування задач на знаходження суми та різницеве порівняння.

Мета: Ознайомити учнів з переставною властивістю додавання,  вдосконалювати навички додавання та віднімання в межах 10; вміння розв’язувати задачі, учити свідомо здійснювати вибір дій для їхнього розв’язання; порівнювати числові вирази; розвивати увагу й спостережливість, творче мислення; виховувати самостійність, старанність, наполегливість.

Обладнання: підручник, зошит, геометричні фігури, картинки звірів.

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина.

Вчитель: Діти! У наш клас

 Завітали гості щирі

 Привітайте в добрий час

 Гостей усмішкою й миром!

Ви почули всі дзвінок

Він покликав на урок!

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть всі дівчатка

А за ними і хлоп’ятка.

ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань. 

Усний рахунок.

1. Як називаються числа при додаванні? При відніманні? (доданок, доданок, сума; зменшуване, від’ємник, різниця).

2. Назвіть всі число від 0 до 10. Назвіть всі числа від 10 до 0.

3. Назвіть «сусідів» числа 5, 8, 2.

4. Назвіть число, наступне за числом 9, 7.

5. Назвіть число, попереднє до числа 6, 4.

6. Назвіть два числа, менші за 10.

Сьогодні до нас на урок завітали гості – звірі.

А які саме, нам потрібно виконати завдання, склавши смужки від найменшого числа до більшого, утворивши малюнок. Допустивши помилку малюнок буде неправильним.

По двоє учнів з кожного ряду виконують завдання, утворюють малюнки. (ведмідь, заєць, вовк)

 Так і першим до нас на урок завітав великий ведмідь.

Діти, скажіть, що ви знаєте про цього звіра, як ведмідь готується до зими? (Ведмідь готується до зими з літа, запасає жир, готує собі затишний барліг. Ведмідь може пролежати в барлозі, не доторкнувшись до їжі та води протягом семи місяців. Насправді в барлозі ведмідь не спить, а дрімає, і в разі необхідності він може вийти з барлогу).

Ось і дізналися ми інформацію про ведмедя. Цей звір прийшов до нас із завданням, але перш давайте відкриємо зошити і запишемо каліграфічну хвилинку, запишемо рядок цифри 2 і рядок цифри 3.

Давайте, пригадаємо, як ми зошити відкриваємо:

Діти: Зошит свій я відкриваю:

          Навскоси його кладу.

          Ручку я отак тримаю,

          Сяду рівно, не зігнусь,

          Буду я писати вправно

          До роботи я берусь.

22222

33333

Ведмідь попросив, щоб я з вами провела  складений ним математичний диктант.

- До дошки піде Віктор і буде записувати на дошці, а ви в зошиті. Розпочинаймо!

- Запишіть число 5, 0, 9, 10

- 7 збільшити на 2;

        - 5 зменшити на 1;

        - знайти суму чисел 4 і 3;

        - від 6 відняти 6;

        - до 9 додати 0.

Самоперевірка.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

А ось слідуючий гість дізнався про тему сьогоднішнього уроку і дуже захотів дізнатися про переставну властивість додавання.

-          Хто ж цей гість?

-          Про кого я прочитаю зараз загадку?

І маленький, і вухастий,

Попелястий, волохатий,

І стрибаю, і тікаю,

Дуже куций хвостик маю.

                              (Зайчик).

Як цей звір готується до зими? (Зайці готуються до зими ще осінню. Головна частина підготовки зайця до зими – зміна шубки. На білому снігу сіру шубку зайця буде видно, а у зайця немає іншого захисту, як швидкі ноги і вміння ховатися.

Сіру шубку заєць поступово змінює на білу.

Взимку заєць їсть пагони і кору різних дерев і чагарників. При можливості і взимку розкопує і поїдає трав’янисті рослини та ягоди; годується сіном у стогах.

Ще зайчик готується до зими, змінюючи свої звички. Якщо влітку заєць вільно скаче по лісі, то взимку він риє нори в снігу, а іноді навіть у копицях сіна, отримуючи відразу дах і їжу).

 

Отже, сьогодні на уроці ми і познайомимося з переставною властивістю додавання. В чому вона полягає? Дія додавання має цікаву властивість, яка називається переставною.

Давайте розглянемо плакат на дошці.

Пояснення вчителя.

-          Що ви помітили?

-          3+1 = 1+3 (3 плюс 1 – це теж саме, що 1+3, буде 4)

Діти, якщо ми числа при додаванні переставимо, то сума зміниться?  (Ні)

Отже, запам’ятайте, що додавати числа можна в будь-якому порядку.

Зробимо висновок:

Доданки місцями міняй хоч сто раз,

Та сума від цього не зміниться в нас.

Запишемо ці  приклади у зошити.. 

3+1

1+3

3+1=1+3

Зайчик пропонує нам розглянути в підручнику вивчений закон.

Бесіда:

-          Скільки голубих квадратиків у першому рядку? Скільки білих? Який приклад складемо? 2+7

Дивимось на другий рядок.

-          Скільки білих квадратиків? Скільки голубих? Складіть приклад. 7+2

ІV.  Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.

1. Фізкультхвилинка

2. Робота з підручником на с. 77:

№ 1    2+7=9

           7+2=9

№ 7. Нерівності

А наступним нашим гостем є лисичка.

Я руда, низького росту,

Хитра я і довгохвоста.

На курей я вельми ласа,

В них таке смачненьке м'ясо.

Вовку – брату я сестриця

А зовуть мене …. (лисиця).

-          Як зимує лисиця? (Лисиця – спритний звір, вона невибаглива і легко звикає до будь-яких умов. Вона хижак, але взимку може поласувати знайденими під снігом овочами або ягодами. Хороший результат дає полювання на гризунів, тому голод взимку лисиці не страшний)

Вона прийшла до нас також зі своїм завданням. Принесла вона задачі про птахів.

-          Що ми знаємо про птахів взимку?

   Розв’язання задачі та її запис у зошит.

На кущику горобини сиділо  3 синички і 5 снігурів. Скільки всього птахів сиділо на кущику ?

-          Про кого йдеться у задачі?

-          Скільки було синичок?

-          Скільки снігурів?

-          Що питається у задачі?

-          Якою дією дізнаємся?

-          Яке розв’язання  задачі? Яка відповідь? (записуємо у зошит)

3+5 = 8 (пт.)

-          На скільки менше сиділо синичок, ніж снігурів?

У годівничці сиділо 4 горобці. До них прилетіло ще 2 горобця. Скільки птахів стало у годівничці?

-          Про кого йдеться у задачі?

-          Скільки було горобців спочатку?

-          Скільки горобців прилетіло пізніше?

-          Що питається у задачі?

-          Якою дією дізнаємся?

Яке розв’язання  задачі? Яка відповідь?

 4+2 = 6 (г.)

        - На скільки більше горобців сиділо спочатку у годівничці, ніж прилетіло потім?

V.  Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота в групах.

Складання тварин з геометричних тварин.

- Діти, які фігури ви використали, щоб скласти ведмедя, зайця, лисичку, вовка.

2. Розв’язування прикладів на додавання з використанням переставної властивості та цеглинками LEGO. (усно)

VІ.  Підсумок уроку.

Ось і закінчується наш урок.

-         Що ми робили на уроці?

-         Що нового дізналися?

-         Діти, про який закон додавання ми сьогодні дізналися? (переставний закон)

  • За допомогою цеглинок «Лего» визначте, як ви засвоїли матеріал на уроці.
  • Цеглинка зеленого кольору: «Я зрозумів / зрозуміла! Можу пояснити матеріал іншим».
  • Цеглинка жовтого кольору: «Мені потрібно трохи більше пояснень».
  • Цеглинка червоного кольору: «Я не зрозумів / не зрозуміла матеріал».

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
30 січня
Переглядів
248
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку