Сформувати в учнів загальне уявлення про особливості рослинного та тваринного світу Австралії; розвивати вміння порівнювати та узагальнювати теоретичний матеріал; самостійно працювати з підручниками, картами атласу; формувати обчислювальні навички, вдосконалювати вміння розв'язувати задачі на знаходження площі фігури; розвивати критичне мислення при розв'язуванні задач, виховувати інтерес до вивчення природи Землі.
Активізувати фантазію, творчість і креативність, закріпити корисну інформацію і набути практичних навичок, напрацювати ряд компетенцій, таких, як уміння працювати в команді, вміння слухати і чути.
Інтегрований урок природознавства і математики у 4 класі. (2018н.р.)
Вчитель. Жмак Н.Г.
Природознавство. Яких рослин і тварин можна побачити лише в Австралії?
Математика. Обчислення площі фігури. Знаходження значень виразів на сумісні дії.
Тема. Математична мандрівка по материку Австралія.
Мета. Сформувати в учнів загальне уявлення про особливості рослинного та тваринного світу Австралії; розвивати вміння порівнювати та узагальнювати теоретичний матеріал; самостійно працювати з підручниками, картами атласу; формувати обчислювальні навички, вдосконалювати вміння розв’язувати задачі на знаходження площі фігури; розвивати критичне мислення при розв’язуванні задач, виховувати інтерес до вивчення природи Землі.
Активізувати фантазію, творчість і креативність, закріпити корисну інформацію і набути практичних навичок, напрацювати ряд компетенцій, таких, як уміння працювати в команді, вміння слухати і чути.
Обладнання. Відео-заставка до передачі "В світі тварин", слайди природних зон Австралії; короткий запис умови задачі; картки для самостійної групової роботи; демонстраційний матеріал (картки), комп’ютер, підручники.
Природознавство. І.В.Грущинська 4клас 2015р.
Математика. М.В. Богданович 4клас 2015р.
Зміст уроку
І Орг. момент
Продзвенів уже дзвінок, всіх покликав на урок.
До уроку приготуйтесь, на роботу налаштуйтесь.
ІІ Організаційна частина
Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми продовжимо мандрівку по одному з материків нашої планети.
Епіграфом до уроку стануть слова письменника Жуль Верна:
«Самий найцікавіший край на всій зеленій кулі.
Найнелогічніша країна на Землі .
Земля парадоксів, що заперечує закони природи»
Парадоˊкс – явище, яке не відповідає звичайним науковим уявленням.
ІІІ Актуалізація опорних знань.
Перевірка. Самооцінка.
Висновок: Якими знаннями про Австралію ми володіємо?
ІV Повідомлення теми і мети уроку, мотивація навчальної діяльності.
Слайд 1. Оголошення теми уроку. Відкрили атласи.
Природа створила в Австралії ніби великий заповідник ( материк заповідник) . До 1000 заповідників , де збереглося багато рослин, які вимерли на інших материках, а також тварин близьких до тих, що населяли нашу Змлю в давня часи. На півдні можна зустріти пінгвінів.
Слайд2. Розгляньте материк в Атласі. Якого кольору більше? Центральна і західна частина жовтого кольору. Про що вони свідчать?
Найбільшу площу займають пустелі. Сама велика пустеля Вікторія, Велика піщана пустеля. Вкриті колючими чагарниками. Колір піску в пустелях червоний.
Слайд3. Савана. Розташована на півдні. Ростуть невисокі евкаліпти, акації, пляшкові дерева. Тут живе переважна більшість тварин материка.
Слайд 4. Вологі ліси. Яким кольором позначені на карті? Тягнеться вузькою смугою на сході материка.
Які природні зони на материку Австралія?
Слайд 5.Задача
Велика Піщана пустеля розкинулась на 900 км із заходу на схід, а також на 600 км з півночі на південь. Яка площа Великої Піщаної пустелі? ( закрили зошити з математики)
Фізхвилинка «Дощ»
Слайд 6 .
В Австралії 22тисяч видів дивовижних рослин. Самі найпоширеніші рослини в Австралії акація, пляшкове дерево.
Слайд 7-8.
У Вологих лісах нижньому ярусі ростуть деревоподібні папороті, східне узбережжя потопає в заростях бамбука.
Слайд 9.
Найвідоміше австралійське дерево – Евкаліпт. Рослинний символ Австралії 500видів.
Ростуть до 100м заввишки, а часто трапляються велетні. У дуплистих стовбурах гніздяться птахи. Листя евкаліптів вузьке і повернуті до сонця. В таких лісах не буває тіні. Мають евкаліпти гігантські корені.
Слайд10.
Дуже велика кількість в Австралії рідкісних тварин. Які навіть не трапляються на інших материках. Символом Австралії є кенгуру. Вони бувають маленькі до 30см, але є і під 2м. Тільки в Австралії сумчасті тварини, які носять своїх малят в сумці. Це і кенгуру, коала.
Коала – днем спить до 20год, вони не п’ють, а їдять тільки листя евкаліпту із них бере вологу. П’є воду тільки коли хворіє.
Слайд 11.
Доносять своїх малят у сумці, ще сумчастий диявол , комбат.
Народжуються малята сумчастих тварин завбільшки 3см. І п’ють у сумці молоко.
Хижих тварин дуже мало. Серед них собака Динго, тасманський диявол.Тому дуже швидко розповсюджуються тут завезені кролі, які наносять велику шкоду сільському господарству.
Слайд 12.
Є тварини, яких учені віднесли до птахозвірів. Бо вони відкладають яйця і вигодовують малят молоком.
Слайд 13-14.
Незвичайними птахами наповнені ліси: яскравими папугами, незвичайним лірохвостом
Слайд 15.
Є також птахи, які не літають.
Ему було 6 видів, залишився тільки один. Ворогів не має, але собаки Динго їдять малят.
Слайд 16.
На заході Австралії можна зустрічати дуже багато різних дорожніх знаків.
Що вони означають?
Про що або кого турбуються австралійці?
Фізхвилинка танок «Каченята»
V Закріплення здобутих знань.
Клас ділиться на 8 груп . Доводить , які нові знання отримали на уроці за 3хв.
VІ Підсумок.
Ось і закінчилось наше знайомство із загадковим материком.