5 березня о 18:00Вебінар: Дизайн продуктивного уроку біології

Інтегрований урок з природознавства та математики " Якіих рослин і тварин можна побачити лише в Австралії? Обчислення площі фігури.

Про матеріал

Сформувати в учнів загальне уявлення про особливості рослинного та тваринного світу Австралії; розвивати вміння порівнювати та узагальнювати теоретичний матеріал; самостійно працювати з підручниками, картами атласу; формувати обчислювальні навички, вдосконалювати вміння розв'язувати задачі на знаходження площі фігури; розвивати критичне мислення при розв'язуванні задач, виховувати інтерес до вивчення природи Землі.

Активізувати фантазію, творчість і креативність, закріпити корисну інформацію і набути практичних навичок, напрацювати ряд компетенцій, таких, як уміння працювати в команді, вміння слухати і чути.

Перегляд файлу

Інтегрований урок природознавства і математики у 4 класі. (2018н.р.)

Вчитель. Жмак Н.Г.

Природознавство.  Яких рослин і тварин можна побачити лише в Австралії?

Математика. Обчислення площі фігури. Знаходження значень виразів на сумісні дії.

 

Тема. Математична мандрівка по материку Австралія.  

Мета. Сформувати в учнів загальне уявлення про  особливості рослинного та тваринного світу  Австралії;  розвивати  вміння порівнювати та узагальнювати теоретичний матеріал;  самостійно працювати з підручниками, картами атласу; формувати обчислювальні навички, вдосконалювати вміння розв’язувати задачі на знаходження  площі  фігури;   розвивати критичне мислення при розв’язуванні задач, виховувати інтерес до вивчення природи Землі.

     Активізувати фантазію, творчість і креативність, закріпити корисну інформацію і набути практичних навичок, напрацювати ряд компетенцій, таких, як уміння працювати в команді, вміння слухати і чути.

 

Обладнання. Відео-заставка до передачі "В світі тварин", слайди  природних зон Австралії; короткий запис умови задачі; картки для самостійної групової  роботи; демонстраційний матеріал (картки), комп’ютер, підручники.

Природознавство.  І.В.Грущинська  4клас 2015р.

Математика.  М.В. Богданович  4клас  2015р.

Зміст уроку

І Орг. момент

 Продзвенів уже дзвінок, всіх покликав на урок.

До уроку приготуйтесь, на роботу налаштуйтесь.

ІІ Організаційна частина

Сьогодні   у  нас незвичайний  урок. Ми  продовжимо мандрівку  по  одному  з материків  нашої  планети.

 Епіграфом  до уроку  стануть слова письменника Жуль Верна:

                 «Самий найцікавіший край на всій зеленій  кулі.

                   Найнелогічніша  країна на Землі .

                   Земля парадоксів, що заперечує закони природи»

Парадоˊкс – явище, яке не відповідає звичайним науковим уявленням.

 

  • Про який материк йде мова?
  • А щоб ви не були пасивними, доведеться весь цей час потоваришувати  з  математикою, швидко міркувати й точно рахувати. Підручники з математики брати не будемо.
  • Відкрили журнали мандрівників (зошити з математики) і записали дату нашої подорожі і де вона проходить(класна робота).
  • Пропишемо  сьогоднішню дату декілька разів, щоб запам’ятати .(демонстрація каліграфічного написання цифри) 

ІІІ Актуалізація опорних  знань.

  1. Гра  вікторина «Що відомо про материк?» (відповіді вивішуються на дошці)
  • Який материк Австралія  за  розмірами?              (найменший)
  • Скількома і якими океанами омивається?            (омивається двома океанами)
  • У яких півкулях розташований?                           (на східній і південній півкулі)
  • Яку назву здобув за  таке  розташування?           (південна земля)
  • Найбільше солоне озеро Австралії.                      (солоне озеро Ейр)   
  • Центральну частину Австралії займають …       (займають пустелі)
  • Чому Австралія найпосушливий континент?      (мало дощів)
  • На які корисні копалини багата Австралія?        
  • Скільки країн на материку?                                   (розташована одна країна)        
  • Назвіть найбільші острови навколо Австралії.
  1. Математичний диктант.(записування  багатоцифрових чисел і дописування одиниць вимірювання)
  • Площа островів Австралії  18тисч. ….(км2)
  • Довжина берегової лінії  19600…(км)
  • Острів Тасманія  відділений від Австралії Басовою протокою ширина 22дес.км
  • Вздовж східного узбережжя Австралії простягається Кораловий риф довжина 2тисч. …(км), він найдовший у світі, який видно з космосу.
  • Найвища гора в Австралії – гора Косцюшко 2228 …(м)
  • Скільки різних цифр використали для запису багатоцифрових чисел?

Перевірка. Самооцінка.

Висновок:  Якими знаннями про Австралію ми  володіємо?

 ІV Повідомлення теми і мети уроку, мотивація навчальної діяльності.

  1. Створення ситуації успіху. (відео-заставка «У світі тварин»)
  • Про що ми дізнаємося на сьогоднішньому уроці? ( ознайомимося з рослинним та тваринним світом Австралії)
  •  Отже, сьогодні на уроці ми будемо подорожувати… 
  1. Повідомлення вчителя з елементами бесіди.

Слайд 1. Оголошення теми уроку. Відкрили атласи.

Природа створила в Австралії ніби великий заповідник ( материк заповідник) . До 1000 заповідників , де збереглося багато рослин, які вимерли на інших материках, а також тварин близьких до тих, що населяли нашу Змлю в давня часи. На півдні можна зустріти пінгвінів.

Слайд2. Розгляньте материк в Атласі. Якого кольору більше? Центральна і західна частина жовтого кольору. Про що вони свідчать?

Найбільшу площу займають пустелі. Сама велика пустеля Вікторія, Велика піщана пустеля. Вкриті колючими чагарниками. Колір піску в пустелях червоний.

Слайд3. Савана. Розташована на півдні. Ростуть невисокі евкаліпти, акації, пляшкові дерева. Тут живе переважна більшість тварин материка.

Слайд 4. Вологі ліси. Яким кольором позначені на карті? Тягнеться вузькою смугою на сході  материка.

Які природні зони на материку Австралія?

Слайд 5.Задача

 Велика Піщана пустеля розкинулась на 900 км із  заходу  на схід,  а також  на 600 км з півночі на південь. Яка площа Великої Піщаної пустелі? ( закрили зошити з математики)

Фізхвилинка «Дощ»

Слайд 6 .

В Австралії 22тисяч видів дивовижних рослин. Самі найпоширеніші рослини в Австралії акація, пляшкове дерево.

Слайд 7-8.

У Вологих лісах нижньому ярусі ростуть деревоподібні папороті, східне узбережжя потопає в заростях бамбука.

Слайд 9.

Найвідоміше австралійське дерево – Евкаліпт. Рослинний символ Австралії 500видів.

Ростуть до 100м заввишки, а часто  трапляються велетні. У дуплистих стовбурах  гніздяться птахи. Листя евкаліптів вузьке і повернуті до сонця. В таких лісах не буває  тіні. Мають евкаліпти гігантські корені.

Слайд10.

Дуже велика кількість в Австралії рідкісних тварин. Які навіть не трапляються на інших материках. Символом  Австралії є кенгуру. Вони бувають маленькі до 30см, але є і під 2м. Тільки в Австралії сумчасті тварини, які носять своїх малят в сумці. Це і кенгуру, коала.

Коала – днем спить до 20год, вони не п’ють, а їдять тільки листя евкаліпту із них бере вологу. П’є воду тільки коли хворіє.

Слайд 11.

Доносять своїх малят у сумці, ще сумчастий диявол , комбат.

Народжуються малята сумчастих тварин завбільшки 3см. І п’ють у сумці молоко.  

Хижих тварин дуже мало. Серед них собака Динго, тасманський диявол.Тому дуже швидко розповсюджуються тут завезені кролі, які наносять велику шкоду сільському господарству.

Слайд 12.

Є тварини, яких учені віднесли до  птахозвірів. Бо вони відкладають яйця і вигодовують малят молоком.

Слайд 13-14.

Незвичайними птахами наповнені ліси: яскравими папугами, незвичайним лірохвостом

Слайд 15.

Є також птахи, які не літають.

Ему було 6 видів, залишився тільки один. Ворогів не має, але собаки Динго їдять малят.

Слайд 16.

На заході Австралії можна зустрічати дуже багато різних дорожніх знаків.

Що вони означають?

Про що або кого турбуються австралійці?

Фізхвилинка танок «Каченята»

 

V  Закріплення  здобутих  знань.

  1. Відкрили  підручники  самостійно  прочитали  статтю.
  2. Відкрили зошити з природознавства, розгадаємо кросворд  колективно, який допоможе закріпити знання.
  3. Робота в групах.

Клас  ділиться  на 8 груп  . Доводить , які нові знання отримали на уроці за 3хв.

  • Які природні зони на материку Австралія?
  • Сумчасті тварини Австралії? Що дивного запам’ятали ?
  • Який рослинний світ Австралії? Яке дерево найвідоміше?
  • Які звірі в Австралії відкладають яйця?
  • Чому Австралію називають материк заповідник?
  • Які культурні рослини вирощують в Австралії? Яких тварин розводять?
  • Яку іншу назву можна дібрати до материка Австралія? Чому?
  • Запишіть п’ять речень про рослинний та тваринний світ Австралії.

VІ  Підсумок.

Ось і закінчилось наше знайомство із  загадковим материком.

  • Які нові знання отримали про материк?
  • Чим урок був незвичайним?
  • Що найбільше вразило?
docx
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
743
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку