Інтегрований урок з природознавства та трудового навчання з теми «Які трав'янисті рослини першими зацвітають навесні. Витинанка як вид народних ремесел України. Практична ро

Про матеріал

Інтеграція природознавства та трудового навчаня з використанням інтерактивних прийомів, мультимедійної презентації, здоров'язбережувальних та ігрових технологій. Урок може проводитись як тільки вчителем початкових класів, так із залученням вчителя-предметника.

Перегляд файлу

Відділ освіти

Лиманської міської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         вчителів початкових класів

         Лиманського НВК

        «гімназія-ЗОШ І ступеня»

         Назаренко Л. А.,

         Киркач Н.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2017р.

Інтегрований урок

з природознавства та трудового навчання

 

Тема: «Які трав'янисті рослини першими зацвітають навесні.

      Витинанка як вид народних ремесел України. Практична робота «Дзеркальна витинанка. Первоцвіти»

 

Мета: - розвиток пізнавальних інтересів, аналітичного мислення, пам’яті, творчих здібностей;

  • формування поняття про первоцвіти, навичок розпізнавати первоцвіти; ознайомлення з витинанками як видом мистецтва, з основними прийомами виготовлення витинанок; розвиток вміння різати папір ножицями по прямих і кривих лініях;
  • виховування бережливого ставлення до природи, поваги до традицій свого народу, охайність у роботі, посидючість, терпіння, почуття прекрасного.

 

Обладнання: відеоуривки про першоцвіти, мультимедійна презентація, картки для індивідуальної та групової роботи, папір, ножиці, трафарети для витинанок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Блок «Природознавство»

І. Організаційний момент.

- Ми продовжуємо наш тиждень під девізом «Спішіть робити добро» уроком природознавства. Як ви гадаєте, яке відношення наше гасло «Спішіть робити добро» має до природи?

- Правильно, про добре, дбайливе ставлення до рідної природи

ми і будемо говорити.

ІІ. Синоптичні спостереження.

- Черговий синоптик повідомить про стан погоди сьогодні.

ІІІ. Перевірка Д/З

- А тепер пригадаємо матеріал попереднього уроку.

1. Індивідуальні завдання:

- …….., ………., ………. (іт.д.) отримають картки із завданнями.

А) на картках

Закінчи речення

Весна – це шлях, який проходить природа від …….. до ………. . (зими, літа)

Навесні у беріз і кленів починається …… (сокорух)

На деревах на кущах розпускаються ……. (бруньки)

Танення снігу, льодохід, повінь - ….. явища у ……. природі

 

Тести. День весняного рівнодення

А)23квітня

Б) 23 травня

В) 23 березня

 

23 березня день і ніч становить по

А) 12 год

Б) 11 і 13 год

В) 10 і 14 год

 

Після 23 березня день починає

А) скорочуватись

Б) збільшуватись

В) стає рівним з ніччю

 

Танення снігу, льодохід, повінь – це

А) зимові явища

Б) весняні явища

В) осінні явища

 

З’єднай стрілочками

Другий період весни              рання весна                        весна води

Третій період весни             розквіт весни                     весна світла

Перший період весни          справжня весна                  зелена весна                                        

 

Рання весна                     найдовший період,

                                          поступово переходить у літо

 

Справжня весна              починається після дня весняного рівнодення,

                                          повністю зійшли сніги

Розквіт весни                  розпочинається ще в лютому,   довшає день

 

Б) завдання на дошці:

- А ……… та ………… виконають завдання на дошці.

- встановити правильну послідовність життя рослин навесні і з’єднати стрілочками з малюнками;

- З асоціативного куща на дошці прибрати ознаки, які не є ознаками весни.

 

2. Фронтальне опитування + фізичні вправи для активізації розумової діяльності.

- Яка зараз пора року? - Назвіть зимові місяці

- Яка пора року іде за зимою? - Назвіть весняні місяці.

- Я буду називати зміни у неживій природі, а ви будете кивати головою, коли вони відносяться до весни, і хитати головою, коли відносяться до іншої пори року.

(Тане сніг, опадає листя з дерев, скресає крига на водоймах, льодохід, завірюха, повінь, день довшає, річки вкриваються льодом, температура підвищується).

- Молодці.

 

3. Перевірка індивідуальних завдань.

А) - Учні, що працювали на картках, здайте картки зі щоденниками.

Б) - Перевіримо, чи правильно встановили послідовність.

- Перевіримо, які ознаки весни залишилися на дошці.

 

ІV. Вправа «Передбачення».

- Про ще одну з головних ознак весни і весняного життя рослин дізнайтеся з вірша. Заплющить очі і послухайте. (читає учень під музику Слайд 2)

Недавно ще зима була,
Летів сніжок чудовий…
Пора підсніжників прийшла
У край мій світанковий.
На пагорбах сніги зійшли,
Струмочки задзвеніли…
І перші квіти зацвіли,
Пелюсточки розкрили.
- Відкрийте очі і скажіть, яку ще ознаку весни

треба   додати?

- Так - «перші квіти», або «первоцвіти».

 

V. Первинне сприйняття матеріалу.

 1. Перегляд  Відео 1. (Слайд 3) (зняти

з дошки картинки).

Після перегляду.

- Чому первоцвіти так названо?

- Які назви квітів запам’ятали?

- Які з них зустрічали у наших лісах і на луках?

 

2.  Повідомлення теми та мети.

- Усі ці квіти ви зустрічали, але мало назв знаєте, і мало знаєте про них.

-- Про ці рослинні вісники весни, про те, чому більшість з них занесені до Червоної книги, ми і поговоримо сьогодні на уроці.

Танцювальна фізкультхвилинка (Слайд 4)

  • Тільки спочатку джмелик Бедрик запрошує вас відпочити і потанцювати.

3. Дослідницька робота за підручником

- Щоб захищати природу правильно, треба її вивчати. Тому першим етапом уроку буде

Дослідницька робота за підручником.

- Відкрийте підручник на с. 104.

А) По варіантах:

- Діти І варіанту самостійно читають на с.104 від

слів «Запам’ятай» і до кінця сторінки.

  • Діти ІІ варіанту самостійно читають на с.105 від

слів «Запам’ятай» до Фотозагадки.

Читайте уважно. Хто прочитає – сигналізує підняттям руки.

 

- Що з прочитаного вам було відомо? Що нового дізналися? Що таке Червона книга України?

 

Б) По групах

- А тепер попрацюйте в групах. Користуючись

матеріалом підручника, заповніть картку.

 

  • Хто хоче бути «експертом» і заповнити

схожі картки на дошці?

 

VІ. Узагальнення вивченого.

1.  Перевірка завдань

- Представники груп повідомте результати дослідів.

- Перевіримо завдання на дошці.

 

2. Інсценізація.

- До нас завітали гості. Відгадайте, хто вони?

(виходять діти, загадують загадки, потім одягають «шапочки з квітами»)

   Я найперший зацвітаю
 

Синім цвітом серед гаю.

                                     (Пролісок.)

   Із зеленої сорочки
 

Білі дивляться дзвіночки.

                                    (Конвалія.)

   Зацвітають навесні
Білі квіти лісові.

                     (Підсніжники.)

   Маю я жовті вічка
Й фіолетову спідничку.

                                     (Фіалка.)

Ще холодні в лісі ранки,

Сніг ще в лузі дотліва,

Та розкрила на світанку

Сині очі ……(сон-трава).

 

Я на інших геть не схожий,

Кучерявий і пригожий,              

Постелю під голе віття 

Фіолетове суцвіття. (ряст)    

 

Він, мов сонечко сміється,

Він лікує хворе серце.  

Українських степів цвіт

Це весняний ….. (горицвіт)

- Шановні квіти, а чого ви такі зажурені?

 

Промова першоцвітів

 Пролісок. Ми б завжди були щасливі,
                  І пахучі, і красиві,
 

Конвалія. Якби в полі, в лісі, в лузі
                   Бачили нас тільки друзі,
 

Підсніжник. Ті, які б нас не топтали,
                       Без потреби не зривали

 

Фіалка.  Щовесни у ліс приходять люди,
                   Та безжалісно нас гублять.


Сон-трава.Там, де рясніли ніжні первоцвіти,
                        Ніколи вже не з'являться квіти.

 

Ряст. Приходьте до лісу, милуйтеся нами.
           Та залишайте під деревами й кущами.

 

Горицвіт. Ми згодні Землю прикрашати,
                      Але нас не треба ображати.

 

Червона книга. Невже в майбутньому на світі

                             Не будуть квітнуть дивні квіти:

                             В Червону книгу ми занесли

                            Світ неповторний та чудесний,

                            Що поступово вимирає.

                            Ми всі господарі природи,

                            Тож збережімо її вроду!

 

VІІ. Домашнє завдання: перечитати с.104-105, запам’ятати назви первоцвітів.

VІІІ. Релаксаційна пауза: відео 2 (Слайд 5). – Подивіться відео, зрозумійте, про що воно.

- До чого закликають автори відео?

Блок «Трудове навчання»

І. Мотивація.

1. Інсценізація «Про квітку»

Х л о п ч и к

 О! Яка чудова квітка!
Слід мені її зірвати
І на свято для матусі
Від душі подарувати.

 К в і т к а

Що ти, хлопчику коханий?!
Як зірвеш мене — я згину.

Чи ж такого подарунка
Хоче вся твоя родина?

 Х л о п ч и к

Ні, звичайно. Що ж тоді
Мамі дарувать мені?

К в і т к а

 Стій, дитино! Не спіши!
Життя весняній квіточці лиши!

Інших є дарів багато,
Їх можеш й сам приготувати.

ІІ. Повідомлення завдання.

- От зараз ми і навчимося виготовляти первоцвіти-подарунок своїми руками.  А виконаємо ми його у техніці витинанка.

ІІІ. Ознайомлення з поняттям «витинанка»

(вчитель розповідає під відео 3 «Українські витинанки». Слайд 6.).

  • Витинанки - один із видів українського

народного декоративного мистецтва, що має глибокі й багаті традиції. Витинати, значить вирізати. А витинанки – вирізані з паперу ножицями або ножем орнаменти або картини. У давнину українці ними прикрашали хати, печі, вікна. - Ви побачили приклади дзеркальної витинанки: обидві половинки зображення відображають одна одну, як у дзеркалі. От таку дзеркальну витинанку «Первоцвіти» ми з вами і зробимо. (Слайд 7).

ІV. Практична робота з виготовлення дзеркальної витинанки «Первоцвіти» за шаблоном (під керівництвом вчителя з трудового навчання). (Слайд 8).

1. Пригадати правила роботи з ножицями. – Я починаю, а ви закінчуєте: «Класти ножиці так, щоб вони ……не виступали за край. Не залишати ножиці ……в розкритому вигляді, не тримати …….кінцями вгору. Передавати ножиці …….. кільцями вперед.

2. Виготовлення витинанки за шаблонами.

V. Підсумок уроку. Рефлексія.  1. «Вузлики» (Слайд 9)

 - Переставте слова, щоб скласти висновок нашого уроку.

ПЕРВОЦВІТИ, ГУБІТЬ, НЕ

ПОБАЧАТЬ, МАЙБУТНІ, ПОКОЛІННЯ, ЇХ, НЕХАЙ.

(НЕ ГУБІТЬ ПЕРВОЦВІТИ. НЕХАЙ ЇХ ПОБАЧАТЬ МАЙБУТНІ

ПОКОЛІННЯ). (Слайд 10)

2. Пісня на мотив «Одна калина…» (співають діти)
Сумно, сумно аж за край,                              прибрать квітник, що за селом,
Подивись навколо і запам’ятай.                  Не рвати проліску, щоб синенько росла,
Квіти треба рятувать                                    Фіалка запашна цвіла,
Не чекать даремно,                                       Здоров’я медунка несла,
А самим ставать.                                          Врятуй конвалію, бо кращої нема.

Садити квіти за вікном,
 

 

Використані джерела

 

http://ukped.com/plan-konspekti/prirodoznavstvo/6681-vykhovnym-zakhid-svyato-pershoyi-kvitky.html

 

http://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-pervotsviti/

 

http://krasotkina.com/content/свята/Первоцвіти%20України.html

 

 

http://about-ukraine.com/index.php?text=52

 

http://www.myshared.ru/slide/820507

 

http://svitppt.com.ua/prirodoznavstvo/pervocviti.html

 

http://teacher.at.ua/publ/zberezhemo_pervocviti/20-1-0-21449

 

http://1a.ucoz.ua/load/rozrobki_urokiv_1_klas/prirodoznavstvo/navchalnij_proekt_pervocviti_visniki_vesni/6-1-0-58

 

http://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=432817

 

http://kharkivlis.gov.ua/index.php/arkhiv-novin/354-zberezhi-pervotsviti-ne-bud-bajduzhim-do-ridnogo-krayu

 

 

1

 

doc
Додано
8 лютого 2018
Переглядів
705
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку