До розіграшу
залишилось:
11 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Урок-проект з природознавства "Пташина їдальня"

Про матеріал

Урок-проект з елементами інтеграції з природознавства у 2 класі (до підручника І Грущинської). До роботи залучаються всі учні класу. Урок передбачає попередню підготовку учнів.

Перегляд файлу

Бердянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 11

Бердянської міської ради Запорізької області

 

 

 

 

 

Урок-проект з природознавства у 2 класі

«Пташина їдальня»

 

 

 

 

Вчитель початкових класів

вища категорія, старший вчитель

Шатило Олена Валентинівна

 

 

 

 

 

 

 

2017 рік


Урок – проект зприродознавства 2 клас

Пташина їдальня

Хід уроку:

 І. Організаційний момент.

Нумо, діти, перевірте всі

Чи готові на урок ви всі?

– А який у нас урок?

Урок природознавства

 

Емоційне налаштування на урок

Пухнастий сніг усе вкриває.

Мороз за носик і за щічки нас щипає.

Ми з вами до природи в гості знову йдемо

І цікаві знання собі  візьмемо.

ІІ. Хвилинка спостереження

– Про яку пору року згадувалось у віршику?

Що таке зима?

– Які місяці зими ви знаєте?

– Повторіть хором.

– Який зараз місяць зими? Число?

– А зараз про погоду. Відкрили календарі погоди. Характеризуємо погоду сьогоднішнього дня.(температура повітря, стан неба, опади, сила вітру)

– Чергові синоптики характеризують погоду.

– Погода сьогодні і на вулиці, і у нашому класі сприятлива, отож усім бажаю гарного настрою, цікавих знань і відкриттів за будь-якої погоди.

ІІІ. Актуалізація знань

Снігом все позамітала,

Ріки в кригу закувала.

Холоднішої нема,

Аніж тітонька…зима.

– Так які ж зміни відбулися в неживій природі з приходом зими?

– А в живій природі відбулися зміни?

– Яке життя рослин взимку?  Комах? Звірі як підготувалися до зими?

– А люди раді зимі? А хто найбільше? Чому?

– А кому не дуже весело взимку? Кому дошкуляє холод? Для кого зима є справжнім випробуванням? (для птахів)

– А  як їм допомогти – ми і зясуємо на сьогоднішньому незвичайному  уроці.

– А чому він незвичайний?

– Тому що  - це урок – проект. Тема його «ПТАШИНА ІДАЛЬНЯ».

– Як ви думаєте, що ми будемо досліджувати? (як допомогти пташкам взимку)

– А що ви очікуєте від уроку?

1 група Дослідники Учні цієї групи досліджували, кому зима є справжнім випробуванням . Послухайте їх твори-мініатюри. Діти дуже старалися.

– А які птахи страдають від голоду і холоду? Я пропоную вам завітати до пташиного товариства і вибрати птахів, яким й справді потрібна допомога.

– Кого б ви посадили на зимову гілочку?

( діти обирають птахів і саджають на гілку)

– Як називаються ці птахи? (хором)

– А чому не посадили на гілочку ластівку, шпака, крякву, лелеку?(перелітні)

2група Шукачі  Учням цієї групи було завдання не просте. Вони шукали твори в художній літературі, в яких автори розповідали про птахів і їх життя. Надамо їм слово.

ГОДІВНИЦЯ

Ми завчасно, як годиться,

ледь упав легкий сніжок,

змайстрували годівницю

на зимівлю для пташок.

І сьогодні у віконці

бачать доня і синок,

як природи охоронці

прилітають у садок.

О, горобчику й синичко,

пам’ятаємо про вас:

нам — турбота невеличка,

вам — підмога в лютий час.

Прислів’я про птахів

У всякої пташки свої замашки.

Видно птаха по пір'ю.

Всяка пташка свої пісні має.

Де багато пташок – там немає комашок.

Сова вдень мовчить,а вночі кричить.

Прикмети Горобці ховаються в гіллячка – на мороз або перед заметіллю. А якщо під стріху – буде буря.

Ворона сидить вранці на верхівці дерева до хурделиці..

Ворони взимку розкаркались – на заметіль.

Скоромовки

Строката сорока веселої вдачі: в садку, білобока, навприсядки скаче.

Ворона проворонила вороненя.

Летів горобчик, сів на стовпчик, прибіг хлопчик, утік горобчик.

Хитру сороку спіймати морока, А на сорок сорок сорок морок.

Сидів горобець на сосні, — Заснув — і упав уві сні. Якби не упав уві сні. Сидів би він ще на сосні.

КАЗКА « Сильніше за силу» (переказ, джерело «Літературне читання 2 клас»)

Забавлянка

Послухайте, люди

Послухайте, люди,

 Довга байка буде!

Був собі раз горобець,

Бабі збив новий горнець.

Прилетіла горобчиха,

Питається в баби стиха:

– А то хто збив нам горнець? –

 Баба каже: – Горобець!

Підіб’ю йому крильця!

Чи казати знов з кінця?

Як казати, то казати:

 Був собі раз горобець…

Аудіозапис вірша Л.Українки « Мамо, йде вже зима»

Інсценізація вірша Іванни Блажкевич «Взимку»

Ведучий . Ми знаємо що пташкам взимку живеться дуже скрутно. Але ми їх не повинні залишати в біді.

Ведучий. Ой мороз, який мороз! Всіх пташок проймає дрож. Скачуть-плачуть горобці. (Діти в наголівниках горобців). Дайте нам зерна, ців-ців!

Ведучий. А синички невеличкі просять…

Синички. Дайте рукавички!

Ведучий. Снігурі сидять вгорі, заздрять дуже дітворі.

Снігурі. Вам, дівчатка і хлоп’ятка, тепло, бо у вас є хатка. А у нас нема хатини й на обід ані зернини.

Ведучий. Та почув Василь пташок, одягнувся в кожушок.

Василь. Візьму пшона і хліба скибку, На подвір’я піду швидко, Нагодую цих малят – голодненьких пташенят

Ведучий. Всіх пташок нагодував, і здалось – мороз пропав; Горобці защебетали, і синичкам тепло стало. (Пташки весело щебечуть: ців-ців, цвірінь-цвірінь!)

Вчитель. Ось бачите, як Василько допоміг пташкам. А як робите ви? Чи змайстрували годівнички і повісили у себе біля будинку чи дворі?

У цьому нам допоможуть представники 3групи Майстри. Учні майстрували годівнички з підручного матеріалу. Зараз вони презентуватимуть вам свої вироби.

Головні правила такі: Годівничка повинна мати дах, щоб корм не намокав від снігу, дощу. Отвір в годівничці має бути достатньо широким, щоби пташка могла легко залізти в годівничку і покинути її. І найголовніше: корм треба класти щодня, в однакову годину – до самої весни, коли розтане сніг. Пташки, що звикли до вашої годівнички, не полетять шукати собі їжу – чекатимуть вас! І якщо ви не покладете корм – вони лишаться голодними.

4 група Дієтологи.

_Майстри виготовили такі годівнички,але що насипати в них. Розкажуть нам дієтологи.

 Правила підгодовування птахів

 Серед найпоширеніших кормів, що можна використовувати для підгодівлі птахів узимку можна назвати:

1) насіння соняшника (несмажене) дуже люблять снігурі та синиці. Можна трохи розтовкти його пляшкою чи качалкою

2) овес - їдять вівсянки та чубаті жайворонки;

3) просо, пшоно - найулюбленіша їжа для вівсянок, жайворонків, синиць та горобців;

4) насіння кавунів - корм для синичок та повзиків; насіння дині - всі птахи полюбляють;

5) крихти сухого білого хліба (чорний не можна ні в якому разі) - корм для багатьох птахів;

6) сире несолоне сало – улюблені ласощі синиць;

7)ягоди горобини - улюблені ласощі дроздів;

Узимку такі дрібні птахи, як синиця, щодня мають з'їдати біля чверті їх власної ваги для того, щоб вижити. Отож, вони значною мірою залежать від їжі, наданої людьми.

ПАМЯТАЙТЕ! Не можна підгодовувати птахів смаженим насінням, солоними продуктами (салом або м’ясом) та чорним хлібом.

– Не тільки письменники, а й художники відображали життя птахів на своїх полотнах. Я хочу продемонструвати деякі фото картин художників. Увага на екран.

А учні 5 групи Митці створили свої малюнки. Давайте переглянемо їх.

Вірш на екрані:

Про зимуючих птахів, друже, пам’ятай!

V. Підсумок уроку

Підсумуємо наші знання

– Чи сподобався вам урок?

– Чим саме?

– Що сподобалось найбільше?

– Чи досягли ми очікуваних результатів?

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
11 лютого
Переглядів
352
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку